Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 24 okt 2007, 00:32

Tom BMW deinst er niet voor terug om conceptcars in praktisch ongewijzigde vorm in productie te brengen,zoals bv de e46 M3 en e92 M3.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 24 okt 2007, 00:33

Ding ziet er echt zo goed als af uit hoor .. en behoorlijk levensvatbaar.

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 24 okt 2007, 00:34

Rico v Velzen schreef:Tom BMW deinst er niet voor terug om conceptcars in praktisch ongewijzigde vorm in productie te brengen,zoals bv de e46 M3 en e92 M3.
E60 M5.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 24 okt 2007, 00:37

Brava schreef:
Rico v Velzen schreef:Tom BMW deinst er niet voor terug om conceptcars in praktisch ongewijzigde vorm in productie te brengen,zoals bv de e46 M3 en e92 M3.
E60 M5.
En de X6 en de CS Concept zal ook niet veel gewijzigd worden.

Anyway, ding ziet er echt leuk uit .. ding ademt sportiviteit.

Tom
Berichten: 22489
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 24 okt 2007, 00:46

Als dat zo in productie gaat zijn ze goed bezig!
Maar dit is dus een pakket/uitvoering van de 1 coupe... dus verder met de normale motoren? Ik lees niks over de motoren namelijk.

Van mij mogen ze em best nog lichter maken en de motor uit de 320Si erin stoppen, ik vind dat al een erg gave kar ondanks dat de meeste er weinig aanvinden. Die motor zou in deze auto best op z'n plek zijn denk ik. Een hoogtoerige atmo 6-in-lijn hebben ze nu niet meer eigenlijk?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 24 okt 2007, 00:49

De grote vraag is wat zit er onder de kap ?

Heb er even over zitten na te denken. Een 6 cylinder TT zou de gewichtsbalans verstoren, Dan lijken al de gewichtsbesparingen een beetje onlogisch. Een 4 cylinder twin turbo die zeker 50 tot 75 kilo lichter kan wezen lijkt waarschijnlijker.

tii verwijst ook naar de 2002tii, wat ook een 4 cylinder turbo is/was.

geschat vermogen tussen de 280 en 300pk.

Een M motor/variant gaat er niet komen, dan was een 6 in lijn atmo verplicht. Een te dure motor om te ontwikkelen. Door een 4 cylinder te pakken met een twin turbo techniek omzeilt BMW de verplichting om een M variant uit te brengen. Darnaast zal deze motor goed aan de Co2 eissen voldoen. ERG belangrijk vandaag de dag.

De 135i is de comfort variant en de Tii word de sportvariant. De prijs zal denk ik naar schatting tot max 5000 euro boven de 135i gaan zitten.

AlS BMW dit HOPELIJK gaat doorzetten dan zetten ze een unieke wagen straks neer in zijn klasse.

Andre
Berichten: 11445
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 24 okt 2007, 00:54

Welcome to "1ntensified Performance Orientation"

The Concept is appropriate for Tokyo because the meaning is like a Suduko or Karakuru puzzle . A real brainteaser what do you think of when you see this car? What letter do you have in your head when you see this car ? what is the missing letter?

The 135i tii is just the beginning of two more performance 1er Coupe models.
that will cater for all tastes.

We will be having a pre Tokyo show event with the standard 1er Coupe models , This concept and the 1er cabrio tonight. although the Cabrio will remain hidden until the NAIS in January.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 24 okt 2007, 04:41

De plaatjes van Rico deden het niet dus ik heb ze zelf maar upgeload:

[img=700,516:700:516]http://tweakers.net/ext/f/ead44b5aaa580 ... e/full.jpg[/img]

[img=700,474:700:474]http://tweakers.net/ext/f/f6b7e4a952d03 ... 3/full.jpg[/img]

[img=700,516:700:516]http://tweakers.net/ext/f/06a38e9212585 ... f/full.jpg[/img]

[img=700,516:700:516]http://tweakers.net/ext/f/61717381f1633 ... f/full.jpg[/img]

[img=700,516:700:516]http://tweakers.net/ext/f/41cad9a1c2e6c ... 4/full.jpg[/img]

[img=700,516:700:516]http://tweakers.net/ext/f/b0d2f40320676 ... e/full.jpg[/img]

[img=700,465:700:465]http://tweakers.net/ext/f/4ea9b6950d59c ... c/full.jpg[/img]

[img=700,464:700:464]http://tweakers.net/ext/f/5d5121f2a2394 ... b/full.jpg[/img]

[img=700,463:700:463]http://tweakers.net/ext/f/70fecac909e85 ... 1/full.jpg[/img]

[img=700,464:700:464]http://tweakers.net/ext/f/e988bfec1eadb ... 0/full.jpg[/img]

[img=700,465:700:465]http://tweakers.net/ext/f/cc1de036ea5fa ... a/full.jpg[/img]

[img=700,464:700:464]http://tweakers.net/ext/f/0b363e6d20e86 ... 6/full.jpg[/img]

[img=700,919:700:919]http://tweakers.net/ext/f/e8dcf0064cf9b ... e/full.jpg[/img]

[img=700,466:700:466]http://tweakers.net/ext/f/b71f4aa6a5cd0 ... 8/full.jpg[/img]

[img=700,951:700:951]http://tweakers.net/ext/f/90de5083ad227 ... e/full.jpg[/img]

[img=700,465:700:465]http://tweakers.net/ext/f/47d1d034161e0 ... 5/full.jpg[/img]

[img=700,516:700:516]http://tweakers.net/ext/f/3d70f2d918a63 ... e/full.jpg[/img]

[img=700,513:700:513]http://tweakers.net/ext/f/1b19a7cda420d ... 1/full.jpg[/img]

[img=700,417:700:417]http://tweakers.net/ext/f/907ab2641af76 ... 8/full.jpg[/img]

[img=700,369:700:369]http://tweakers.net/ext/f/dbc1ff909a24d ... 8/full.jpg[/img]

[img=700,515:700:515]http://tweakers.net/ext/f/ae6084c72a193 ... 6/full.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 24 okt 2007, 04:51

Rico v Velzen schreef:De grote vraag is wat zit er onder de kap ?

Heb er even over zitten na te denken. Een 6 cylinder TT zou de gewichtsbalans verstoren, Dan lijken al de gewichtsbesparingen een beetje onlogisch. Een 4 cylinder twin turbo die zeker 50 tot 75 kilo lichter kan wezen lijkt waarschijnlijker.

tii verwijst ook naar de 2002tii, wat ook een 4 cylinder turbo is/was.
Daar ga ik ook in mee. Een viercylinder is nodig om serieus gewicht te kunnen verliezen. Dat koolstofvezel staat wel leuk maar echt veel zoden zet het niet aan de dijk. Het dak van de M3 is slechts vijf kilo lichter. Aftermarket CF-motorkappen voor de E39 besparen 9 kg gewicht.

De Recaro Sportster CS-stoelen in de tii zorgen voor circa 30kg winst.

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 24 okt 2007, 05:03

potver, zo staat ie er toch wel dik bij zeg. In het rood vind ik de 135i niks aan, alleen die koplampen... als ze die nog wat platter hadden gemaakt en de dorpel minder doorgezeten.... dan was ie helemaal dik :)

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI

Bericht door Thom » 24 okt 2007, 08:25

Iedere auto die je zo aankleedt ziet er dik uit.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27167
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 okt 2007, 08:36

En toch..........................het blijft een 1 er.................................kijk nog even naar de foto die recht van achteren genomen is, waarbij duidelijk zichtbaar de lijn van de zijkant doorloopt naar de kont. Geen porum IMO, over "boot" idee gesproken, apparte schuit.
Maak van dat lijntje zo`n dik touw ( die jongens uit Fryslan weten wel hoe dat heet :lol: ) en hij kan zo in Yachtvision ................................

Robin
Berichten: 56307
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 24 okt 2007, 08:39

Ik wil wel een tii.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27167
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 okt 2007, 08:39

ik niet :wink:

Robin
Berichten: 56307
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 24 okt 2007, 08:58

blijf dan maar lekker in 't Rijksmuseum aan 't werk. :wink:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 24 okt 2007, 09:09

Tom schreef: Van mij mogen ze em best nog lichter maken en de motor uit de 320Si erin stoppen, ik vind dat al een erg gave kar ondanks dat de meeste er weinig aanvinden. Die motor zou in deze auto best op z'n plek zijn denk ik. Een hoogtoerige atmo 6-in-lijn hebben ze nu niet meer eigenlijk?
Idd, dan zou nimble in de juiste kontekst komen te staan, zeker als men het vermogen uit de 4 cylinder richting de 225pk zou tillen.

Michel

k33z
Berichten: 2926
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 24 okt 2007, 09:19

Wat is het toch een schitterende auto die 1-serie coupe! Zonder die zwarte motorkap en met een paar andere wielen is hij helemaal af!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI

Bericht door Thom » 24 okt 2007, 09:21

romo schreef:Maak van dat lijntje zo`n dik touw ( die jongens uit Fryslan weten wel hoe dat heet :lol: ) en hij kan zo in Yachtvision ................................
Kabelaring heet dat :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27167
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 okt 2007, 09:43

Thom schreef:
romo schreef:Maak van dat lijntje zo`n dik touw ( die jongens uit Fryslan weten wel hoe dat heet :lol: ) en hij kan zo in Yachtvision ................................
Kabelaring heet dat :wink:

Weer wat geleerd............................ :lol:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 24 okt 2007, 09:50

OH MIJN GOD!!!!

Dit willen we dus zien BMW!!! Zo hoort de dikke versie van de 1-coupé er uit te zien. Super dat ze ook de naam weer terug gehaald hebben van de 2002 tii. Ik hoop echt dat ze hem zo gaan maken.

Motorkap ook wit met zwarte strepen, en ik zou het wel weten. Jemig wat een gave kar zeg. Ben erg benieuwd hoe dit gemotoriseed is. Zou idd erg goed kunnen dat er een 4-cilinder turbo in ligt. Past bij de tii en past ook zeer zeker bij het karakter van de auto. Ik wacht het vol spanning af. Maar ik zie hier op DF al wat hartjes extra snel kloppen ;)....(André, Rico??)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 24 okt 2007, 09:57

Oh oh, volgens mij voor het eerst dat ik de 1 serie mooi vind. Zo toch even een paracetamol pakken. Hoop ook dat daar het "si" blok in komt of een 2 liter met turbo. Iig een vierpitter!

Robin
Berichten: 56307
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 24 okt 2007, 10:20

Redline ook weer'maar'tot 7000 en een oiltemp gauge die ik ook erop heb duidt zowieso op een (bi)turbo, maar wat voor 1? Voor 5 mille meer wil ik niet alleen minder gewicht, gewoon 350pk hoppa en dat nieuwe sperdiffje ofzo. Of alleen een sperdiffje dan en 306pk. Is ruim voldoende.

Wat zo'n 4 pitter biturbo doet , dunno. Zal bij BMW wel goedkomen, waren tenslotte de turbobenzine pioniers in 't verleden.

Die strepenboel hoef ik dan weer net niet btw. Gewoon zwart ofzo.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 24 okt 2007, 10:25

Wat een gave BMW is dat zeg. Interieur helemaal super, schreeuwerige uitstraling....helemaal geweldig.
Gewoon jaren '70 aanpak, mix tussen een 2002 Turbo en de 1800 Ti/SA
1965 wurde neben den Standardtypen das Sondermodell BMW 1800 Ti/SA (SA=Sonderausführung) in 200 Einheiten als Homologationswagen für den Motorsport gefertigt. Das Fahrzeug wurde ausschließlich an lizenzierte Renn- und Sportfahrer in Europa und den USA ausgeliefert. Technisch zeichnet sich der 1800 Ti/SA durch folgende Änderungen aus: Umfangreiche Modifikationen am Motor (größere Ventile, 300° Nockenwelle, zwei Weber-Doppelvergaser 45 DCOE, Verdichtung 10,5:1, Kurbelwelle mit 8 Gegengewichten, damit "mindestens" 130 PS bei 6.100 U/min), Höchstgeschwindigkeit von 180 km/h (Testwert A.M.S. 24/64: 192 km/h), Federbeine vorn mit vergrößerten Lagern und Naben sowie vergrößerten Bremsscheiben, stärkere Stabilisatoren vorn und hinten, Fünfgang-Getriebe, direktere Lenkübersetzung. Optisch gleicht der1800 Ti/SA weitgehend dem 1800 TI, so ziert ihn auch nur das Typenschild des 1800 TI. Im Innenraum ist der Ti/SA an speziellen Schalensitzen des Typs Restall-Masterfit, einem großen vorstehenden Drehzahlmesser und einem speziellen Holzlenkrad zu erkennen.

Mit dem BMW 1800Ti/SA feierten BMW Fahrer zahlreiche Siege. Unter anderem gewann Hubert Hahne mit diesem Fahrzeug die Deutsche Rundstreckenmeisterschaft und das 24h-Rennen von Spa-Francorchamps. Hubert Hahne war es auch, der mit dem BMW 2000 ti 1966 als erster Tourenwagenfahrer die Nürburgring-Nordschleife unter 10 Minuten fuhr. Bekannte Fahrer auf BMW TiSA waren Hubert Hahne, Dieter Glemser, Josef Schnitzer (Schnitzer Motorsport), Rauno Aaltonen, Willy Mairesse, Jacky Ickx, Pascal Ickx, Gérard Langlois van Ophem, Dieter Quester, Heinz Eppelein, Freddy Kottulinsky, Hans-Peter Koepchen, Gijs van Lennep, David van Lennep, Helmut Kelleners, Dieter Basche, Jürgen Grähser, Nicolas Koob, Clemens Schickentanz, Ferfried Prinz von Hohenzollern, Wim Loos, Hans Koster, Klaus Miersch u.a.
2002 Turbo

[img:599:451]http://www.bilhistorie.dk/Billeder/BMW/2002Turbo2.jpg[/img]

1800 Ti/SA

[img:800:536]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... vr_TCE.jpg[/img]

Robin
Berichten: 56307
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 24 okt 2007, 10:28

Behslve de looks is er zijn er nog geen specs bekend?

Wanneer weten we dat? Vanochtend/vanmiddag via Tokio ofzo?

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 24 okt 2007, 10:30

Hier nog een foto van een 2000 Tii

[img:800:540]http://www.bmw-02-club.de/wagen/2000tii_weiss_v_g.jpg[/img]
Motor mit mechanischer Kugelfischer-Benzineinspritzung, Leistung 130PS. Ersetzt den tilux und ist der erste Serien-BMW mit Einspritzung (zu den FAQ tii). Komplett umlaufende Chromleiste, Grill schwarz, Schriftzug: hinten 2000tii, vorn tii, heizbare Heckscheibe Serie, Stabi v+h, Drehzahlmesser, Holzlenkrad, Kofferraummatte, nicht als Automatik lieferbar.
Auf dem Typenschild im Motorraum sowie in den Wagenpapieren steht "2000ti", an der Fahrgestellnummer kann man den tii dann von den tilux dieser Zeit unterscheiden. Im Bild links sind die 6" Felgen des TI/SA montiert, serienmäßig sind 5,5" mit Radkappe wie beim tilux.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 11 gasten