EV auto's (elektrische)
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: EV auto's (elektrische)
Oeh da's schrikken inderdaad, gelukkih heb je na 5 minuten je tank weer vol en is er om de 10km een tankstation:)
-
Kan dat niet gewoon thuis? En wat kost dat nou, zo'n volle tank? Op vakantie zie ik regelmatig dit soort taferelen:

Kun je vooraf niet gewoon zien of het druk is bij het laadstation? Het was vorig jaar heerlijk rustig in augustus bij de superchargers richting italie

Kun je vooraf niet gewoon zien of het druk is bij het laadstation? Het was vorig jaar heerlijk rustig in augustus bij de superchargers richting italie

-
Mooie foto van de Libanese olie crisis.......Wimo schreef: 07 feb 2024, 12:02 Kan dat niet gewoon thuis? En wat kost dat nou, zo'n volle tank? Op vakantie zie ik regelmatig dit soort taferelen:
Kun je vooraf niet gewoon zien of het druk is bij het laadstation? Het was vorig jaar heerlijk rustig in augustus bij de superchargers richting italie![]()
Dit kom ik niet tegen onderweg. Hooguit in Luxemburg omdat mensen dan 30 euro op hun vakantie willen besparen.
Wel zou ik mijn vouwwagen elke 300km moeten afkoppelen en ergens neerzetten om op vakantie te kunnen gaan met een EV.
-
Libanon, waar eergisteren 1 liter benzine 73 cent kostte:)
https://www.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/
https://www.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/
-
FrankrijkGijzert schreef: 07 feb 2024, 12:20Mooie foto van de Libanese olie crisis.......Wimo schreef: 07 feb 2024, 12:02 Kan dat niet gewoon thuis? En wat kost dat nou, zo'n volle tank? Op vakantie zie ik regelmatig dit soort taferelen:
Kun je vooraf niet gewoon zien of het druk is bij het laadstation? Het was vorig jaar heerlijk rustig in augustus bij de superchargers richting italie![]()
Dit kom ik niet tegen onderweg. Hooguit in Luxemburg omdat mensen dan 30 euro op hun vakantie willen besparen.
Wel zou ik mijn vouwwagen elke 300km moeten afkoppelen en ergens neerzetten om op vakantie te kunnen gaan met een EV.

Italie

Als ik het zo zie is het overal ellende..
-
Mooie foto van een tankstation aan de drukste weg in Frankrijk, de route peripheric intereur Parijs.....
Mooie foto van Italie in het begin van de Oekraine crisis.
Simpel feit is dat je heeeeel af en toe in de rij staat. Daar zullen vast wel veel meer mooie foto's online van staan.
Mooie foto van Italie in het begin van de Oekraine crisis.
Simpel feit is dat je heeeeel af en toe in de rij staat. Daar zullen vast wel veel meer mooie foto's online van staan.
- JP
Staan er ook rijen bij de waterstoftankstations ? 

-
EV is voor mensen met een goede opstal en inboedelverzekeringJP schreef: 07 feb 2024, 10:59 EV is toch voor de entrepreneurs, kun je mooi aan je crypto of aandelen werken![]()

-
Natuurlijk niet, iedereen weet dat waterstof ev's de toekomst zijn. Die hebben geen nadelen.
- JP
Dat zou echt “de bom” zijn 

-
https://www.youtube.com/watch?v=SWqtQi3HSf4
Nu verzekeraars zaken als overstromingsgevaar ook in kaart brengen wil je ook liever niet meer naast zoiets wonen
Nu verzekeraars zaken als overstromingsgevaar ook in kaart brengen wil je ook liever niet meer naast zoiets wonen

-
Zullen de wintersporters weinig aan hebben.Martijn_bmw schreef: 07 feb 2024, 06:24Hoeveel dagen per jaar rij je in NL nou met -10gr buiten… en al de rest doet die auto gewoon heel goed en beter dan (veel) duurdere concurrenten.Kadett schreef: 07 feb 2024, 02:10Lees eens paar berichten boven je post...Martijn_bmw schreef: 06 feb 2024, 21:21 Leuk geschreven review weer en idd die iD7 is wel echt een top auto!![]()

- Arthur
- Auto: Nr.51
Ach ja, er is altijd wel wat. Eigenlijk is het spijkers op laag water zoeken. Ik ben ook totaal niet van de EV, maar ook de ICE is niet heilig. Ik beredeneer ook naar mezelf waarom ik niet aan de EV hoef. Maar een EV met 400km bereik (wel altijd) past mij in principe prima. Ik zou dus ook die kant op kunnen redeneren. Maar ik vind het nog steeds Nespressomachines dus laat maar voorlopig
Uiteindelijk zal de portemonnee het wel overwinnen, of het feit dat een ICE aanschaffen niet meer lukt vanwege het aanbod. Ik kijk het nog ff aan

Uiteindelijk zal de portemonnee het wel overwinnen, of het feit dat een ICE aanschaffen niet meer lukt vanwege het aanbod. Ik kijk het nog ff aan

-
Precies, ik rijd ook een van de laatste benzine auto’s in onze vloot tegen alle stimulerende maatregelen in. En geef de wintersport trips vaak als reden. Maar om nou te zeggen dat je met 400km realistisch bereik (bij -10!) in de praktijk te kort komt.. nou nee.
Op wintersport is het ook geen -10 (of wellicht alleen het laatste stukje) en dat betekent dan dus 2x een half uurtje laden. Om nou te verkondigen dat je daarom het hele jaar niet in een ev kunt rijden..
Op wintersport is het ook geen -10 (of wellicht alleen het laatste stukje) en dat betekent dan dus 2x een half uurtje laden. Om nou te verkondigen dat je daarom het hele jaar niet in een ev kunt rijden..
-
Tja maar twee keer een half uur is weer een uur en tijd is geld:)
Veranderen om te veranderen is het slechtste wat men doet en dát gebeurt er nu in vele gevallen op de wereld helaas. Verandering móet gepaard gaan met verbétering en dat is een EV rijden met z'n dingetjes meteen dus niet tov die good old moderne ICE,....dus om te pareren;
Om nou te verkondigen dat 'we' aan de EV moeten? Wie zegt dat? Ja je portemonnee ingegeven door politiek en subsidies. Meer niet.
Veranderen om te veranderen is het slechtste wat men doet en dát gebeurt er nu in vele gevallen op de wereld helaas. Verandering móet gepaard gaan met verbétering en dat is een EV rijden met z'n dingetjes meteen dus niet tov die good old moderne ICE,....dus om te pareren;
Om nou te verkondigen dat 'we' aan de EV moeten? Wie zegt dat? Ja je portemonnee ingegeven door politiek en subsidies. Meer niet.
-
Aangeven dat er geen enkel voordeel bestaat (buiten financieel) laat wel zien dat je een erg beperkte blik hebt.
Wat dacht je van geen uitstoot in de stad (waar steeds meer mensen leven) en minder geluidsoverlast?
Ook wel een beetje triest om steeds dezelfde negatieve plaat te draaien in een topic.
Als iemand na elke post van jou in het horloge topic begint over een Apple Watch of een Casio op batterij ben je hem op een gegeven moment ook wel zat toch?
Wat dacht je van geen uitstoot in de stad (waar steeds meer mensen leven) en minder geluidsoverlast?
Ook wel een beetje triest om steeds dezelfde negatieve plaat te draaien in een topic.
Als iemand na elke post van jou in het horloge topic begint over een Apple Watch of een Casio op batterij ben je hem op een gegeven moment ook wel zat toch?
-
Die uitstoot is eens gemeten in een Duitse test en werd totaal gedebunked. En dan nog: De productie van een EV gaat gepaard met nog meer uitstoot dan ICE.KoenM schreef: 07 feb 2024, 17:05 Aangeven dat er geen enkel voordeel bestaat (buiten financieel) laat wel zien dat je een erg beperkte blik hebt.
Geluidsoverlast: Ik word als voetganger hier vaak bijna overreden door (electrische) fietsen, waar ik me kapot van schrik. EV's nog erger.
Dat jij denkt dat ik een beperkte blik hebt geeft jou non argumentatie weer eens aan: Hulde daarvoor!
ik ben jouw geneuzel beetje zat. Sorry.
En Koen luister goed: Negatief is iets niet, het heet realiteit Koen.
-
En dit is dus waarom ik in een EV draadje juíst de discussie aanga. Het geirriteerd reageren van een paar daargelaten(waar ik ook weer op reageer), maar we moeten de realiteit onder ogen zien en als het positief is benoemt men dat, dan benoemen wij het negatieve. Het is hier DF, geen ACDC fun
-
Echt een goede discussie dit joh
Plak dan in ieder geval het artikel er even bij, dan kan iemand nog op de inhoud reageren. Ik ben wel klaar hiermee, maar nog wel benieuwd naar het artikel.

Plak dan in ieder geval het artikel er even bij, dan kan iemand nog op de inhoud reageren. Ik ben wel klaar hiermee, maar nog wel benieuwd naar het artikel.
-
Het is een video van een aantal jaren terug. Heb even gezocht.... Waarschijnlijk heeft Youtube 'm verwijderd, doet Youtube wel vaker als het hun niet zint.
- Martijn M
Zal het WEF ook wel weer achter zitten.
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
AC/DC is juist het tegenovergestelde van EV's en dus veel fun.

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
-
Altijd die Klaus..

- RS-Ron
EV van mijn vrouw bevalt tot nu toe prima. Nu range van rond de 275km en boven de 15 graden flink stuk meer. Enyaq is stil, vlot zat en ruim. Past bij ons wat betreft afstanden en woon/werk. Tot nu toe inmiddels 16 maanden gereden voor 50€ per maand aan verzekering, verder niets. Nu maar afwachten wat er in 2025 gaat gebeuren. Ik heb twee jaar een Mii EV gereden, koste ook relatief weinig, zo’n 35 euro per maand. Heb in twee jaar 1600€ afgeschreven en verder geen kosten. Ik kan zelf slecht wennen aan het feit dat ik in en EV erg op de range ga rijden. Wat dat betreft was het niet mijn ding. Voor A naar B prima, maar voor mij niet echt DF meer. Kennelijk was dat merkbaar, ik kreeg de opmerking om weer een ice te kopen……. Heb er wel eerst 0.003 seconden over nagedacht…… de Giulia zet ik na 19 uur weer op 140/150 km/u zonder na te hoeven denken over laden, waar kan ik snelladen, range enzo. Kost wel meer.
Gr Ron
Gr Ron