Lees eens paar berichten boven je post...Martijn_bmw schreef: 06 feb 2024, 21:21 Leuk geschreven review weer en idd die iD7 is wel echt een top auto!

Lees eens paar berichten boven je post...Martijn_bmw schreef: 06 feb 2024, 21:21 Leuk geschreven review weer en idd die iD7 is wel echt een top auto!
Hoeveel dagen per jaar rij je in NL nou met -10gr buiten… en al de rest doet die auto gewoon heel goed en beter dan (veel) duurdere concurrenten.Kadett schreef: 07 feb 2024, 02:10Lees eens paar berichten boven je post...Martijn_bmw schreef: 06 feb 2024, 21:21 Leuk geschreven review weer en idd die iD7 is wel echt een top auto!![]()
Wellicht minder onderdelen, maar de kachel moet branden dus die onderdelen zijn van mindere kwaliteit of schreeuwend duur (of beide).Robin schreef: 07 feb 2024, 07:35 EV's veel minder onderdelen, dus dat kan niet kapot :$$$$ tov een ICE.
Waar rijdt je wel veel met -10 dan? Klein deel van het jaar in de Nordics? Daar zijn dan weer genoeg laadplekken om met 400km range goed uit de voeten te kunnen.Robin schreef: 07 feb 2024, 07:29 Oh ik dacht dat EV's in 't algemeen voor de hele wereld bestemd zijn toch? NL (tov ROW ) lijkt het paradijs voor EV rijders, korte afstanden, subsidies en dergelijke. En zo lees ik dat hier ook altijd. Pijnpunten wegwuiven, dat snap ik ook wel, da's menselijk. Maar Volkswagen , Tesla, Mercedes en allemaal draaien niet alleen op Nederland:)
Dit hele EV verhaal lijkt gedoemd te mislukken wereldwijd.
Grotere accu's. Opkomende nieuwe accu technieken.Robin schreef: 07 feb 2024, 08:17 -10... mag -5 ook? Canada, VS?
Maar goed wegwuiven is menselijk:)
En in Siberie/Alaska is ook bedrijvigheid met logistiek/auto's.... hoe wil men dat dan hebben met EV's?
Ze ontwikkelen nog maar even door.
En de accus die in de huidige EV's zitten van 2012-nu? Wat doen we daar mee? ICE en bijna dood? Dat wil men ons doen laten geloven.Gijzert schreef: 07 feb 2024, 09:05Grotere accu's. Opkomende nieuwe accu technieken.Robin schreef: 07 feb 2024, 08:17 -10... mag -5 ook? Canada, VS?
Maar goed wegwuiven is menselijk:)
En in Siberie/Alaska is ook bedrijvigheid met logistiek/auto's.... hoe wil men dat dan hebben met EV's?
Dat het er nu niet is wil niet zeggen dat het er over 5 jaar niet is.
Hier is wel ontwikkeling. ICE is bijna dood qua ontwikkeling.
Dan graag goed lezen. Qua ontwikkeling bijna dood.Robin schreef: 07 feb 2024, 09:43En de accus die in de huidige EV's zitten van 2012-nu? Wat doen we daar mee? ICE en bijna dood? Dat wil men ons doen laten geloven.Gijzert schreef: 07 feb 2024, 09:05Grotere accu's. Opkomende nieuwe accu technieken.Robin schreef: 07 feb 2024, 08:17 -10... mag -5 ook? Canada, VS?
Maar goed wegwuiven is menselijk:)
En in Siberie/Alaska is ook bedrijvigheid met logistiek/auto's.... hoe wil men dat dan hebben met EV's?
Dat het er nu niet is wil niet zeggen dat het er over 5 jaar niet is.
Hier is wel ontwikkeling. ICE is bijna dood qua ontwikkeling.
Er is meer dan genoeg 'fossiele' brandstof of iets wat erop lijkt/uitgevonden is >100 jaar met ICE door te gaan. Understatement.
NEXT.
![]()
Vertel mij wat.. rij regelmatig langs tankstations waar mensen gewoon serieus stilstaan met een of andere slang in hun hand om daarna 120 euro af te tikken. Raar ritueel, kan dat niet gewoon thuis joh?Andre schreef: 07 feb 2024, 10:44 Reed van de week langs een laadstation snelweg. 4 man aan de lading 2 auto staan er achter te wachten dat ze kunnen. Wat een armoede daar sta je dan.
Dat is inderdaad niet ideaal gebruik van een EV, meer als noodoplossing. Heb net een half jaar een Taycan gehad en NOOIT snel geladen, uitsluitend thuis even inprikken en goedkoop laden. Op zo'n manier is een EV ideaal, elke ochtend een volle tank.Andre schreef: 07 feb 2024, 10:44 Reed van de week langs een laadstation snelweg. 4 man aan de lading 2 auto staan er achter te wachten dat ze kunnen. Wat een armoede daar sta je dan.
Jeetje, wat slecht zeg, 20% minder range in de praktijk!Dieselgate
Fabrikanten bepalen officiële CO2-emissiewaarden in laboratoriumtests. Na het dieselgate-schandaal – toen bleek dat sommige automerken software gebruikten om deze tests opzettelijk te vervalsen – werd de standaard testprocedure bijgewerkt. De New European Driving Cycle-procedure – die tot 33 procent lagere resultaten opleverde dan de werkelijke cijfers en er grotendeels niet in slaagde de te lage emissies van fabrikanten op te sporen – werd vervangen door de Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, oftewel de WLTP-norm.
Hoewel de WLTP-resultaten dichter bij de praktijkcijfers liggen, heeft de ICCT nu vastgesteld dat de kloof met 80 procent is gegroeid sinds de WLTP vijf jaar geleden werd geïntroduceerd. De verschillen tussen de onderlinge merken zijn eveneens aanzienlijk. Merken van de Volkswagen Group, waaronder Audi en Volkswagen, laten een verschil van 12 procent met de werkelijkheid zien. Bij Hyundai en Opel loopt dat op tot respectievelijk 20 en 21 procent. Mercedes doet het het minst slecht met een verschil tussen theorie en praktijk van 11 procent.