‘Alleen verkrijgbaar bij en met …. Voorwaarden …. Tegen xxxx prijzen’Robin schreef: 22 dec 2023, 13:35Maar dit is toch al 'jaren' zo?
Een Lada Niva is waarschijnlijk ook 'exclusiever' dan een Bentley Benteyga.
Definieer exclusief:
Gordon Murray met z'n verhaaltjes z'n T.50 promotend op Youtube...hoe anders dan?
Horloge / Horloges topic
-
- Auto: Dikke Bmw
Re: Horloge / Horloges topic
-
Vandaar dat ik deze mocht ophalen, ze moeten een boete betalen.EvdP schreef: 20 dec 2023, 13:28 Rolex krijgt 91 miljoen boete wegens verbod op online verkoop voor handelaars
Een dure decembermaand voor Rolex: de Franse tak van het horlogemerk moet namelijk een boete van 91,6 miljoen euro betalen. Volgens de Franse mededingingsautoriteit heeft het Zwitserse luxemerk handelaren tien jaar lang verboden zijn horloges online te verkopen.
Het verbod gold volgens de waakhond in een tijd dat de online verkoop van luxeproducten zoals horloges juist flink toenam. Autorité de la concurrence noemt de overtredingen van Rolex ernstig. Volgens de toezichthouder is "een marketingkanaal afgesloten ten nadele van consumenten en handelaren".
De horlogebranche had klachten ingediend over het verkoopverbod, waarna de Franse toezichthouder invallen deed bij Rolex. Het horlogemerk zei het verbod te hebben ingevoerd om te voorkomen dat via het internet namaakhorloges werden verkocht.
Ook waren de beperkingen voor webshops gericht tegen de zogeheten parallelhandel: het importeren van een product zonder toestemming van de fabrikant. De toezichthouder vond dit geen goed argument omdat concurrenten van Rolex dat risico ook liepen en zij internetverkopen wél toestonden.
https://www.nu.nl/economie/6294789/role ... laars.html

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Feli Erik, mijn keus als ik Daytona liefhebber zou zijn:)
- Barend
- Auto: F20 m135i
Heel gaaf, Erik! Lang op moeten wachten?
- Daan
Supermooi die Daytona!
Hoe is het vandaag de dag eigenlijk met het verkrijgen van zeg een Sub of GMT in staal bij de officiële dealer? Geluk hebben of sowieso kansloos? Heb beiden al, maar zou graag nog een GMT in een ander ‘kleurtje’ willen hebben.
Hoe is het vandaag de dag eigenlijk met het verkrijgen van zeg een Sub of GMT in staal bij de officiële dealer? Geluk hebben of sowieso kansloos? Heb beiden al, maar zou graag nog een GMT in een ander ‘kleurtje’ willen hebben.
-
@Daan, van wat ik letterlijk meemaak(Gassan Adam bijv) nog steeds 'kansloos'.
Een Daytona moet je in de (wv)prijs hebben. Prima klok, topuurwerk etc, superding, maar zwaar zwaar zwaar overrated qua grijze prijzen. maarja dat is de marktwerking en de gekte helaas.
Edit, deze vind ik wel geinig, de prijs dan weer niet:
https://kramerwatches.nl/en/product/rol ... ex-226659/
Een Daytona moet je in de (wv)prijs hebben. Prima klok, topuurwerk etc, superding, maar zwaar zwaar zwaar overrated qua grijze prijzen. maarja dat is de marktwerking en de gekte helaas.
-
Wow, heel gaaf Erik. Gefeliciteerd!
-
Feli met de Rolex Erik.
- Daan
Vermoedde al zoiets Robin. Jammer. Misschien eens bij S&C proberen op een lijstje komen ofzo. Ik heb de tijd zeg maar.
En de grijze prijzen gaan helemaal nergens over inderdaad. List price x2 is heel normaal.
En de grijze prijzen gaan helemaal nergens over inderdaad. List price x2 is heel normaal.
Meer dan geinig… matzwarte bezel is ook gaaf.Edit, deze vind ik wel geinig, de prijs dan weer niet:
-
Een jaar of 15 geleden kreeg ik van S&C Utreg een telefoontje: M'n Daytona (zwarte plaat) lag klaar. Zegge en schrijve nog geen 24 uur (om)gehad, vond het wat een Seiko chrono achtig ding om te zien. Doorverkocht aan kennisje en die verkocht 'm dezelfde dag weer door , iedereen blij.
Bedragen lagen toen net boven list.
Bedragen lagen toen net boven list.
- Bert ///M3
Gefeliciteerd met de Daytona Erik.
Op een YM misschien functioneel, maar ik begrijp mensen die een Rolex op een rubber strap kopen echt niet LOL. Ik vind het echt geen gezicht tov volledig metaal.Robin schreef: 23 dec 2023, 10:56 @Daan, van wat ik letterlijk meemaak(Gassan Adam bijv) nog steeds 'kansloos'.
-
Ik hou wel van het contrast , Rolex is 'altijd' op staal /goud/goudstaal...Bert ///M3 schreef: 23 dec 2023, 13:33 Gefeliciteerd met de Daytona Erik.
Op een YM misschien functioneel, maar ik begrijp mensen die een Rolex op een rubber strap kopen echt niet LOL. Ik vind het echt geen gezicht tov volledig metaal.Robin schreef: 23 dec 2023, 10:56 @Daan, van wat ik letterlijk meemaak(Gassan Adam bijv) nog steeds 'kansloos'.
- Bert ///M3
Dat kan ik volgen, alleen zou ik dan iets van gewoon RVS op rubber zetten. 30K+ betalen voor goud met een rubber band zou ik dan weer nooit doen. Maar ik ben geen designer LOL.
Vind dat ook jammer dat bij de Daytona's bijvoorbeeld je wel de ceramic bezel op goud hebt, maar dat je dan vast zit aan de rubber strap. Bij volledig goud is de bezel ook goud.
Vind dat ook jammer dat bij de Daytona's bijvoorbeeld je wel de ceramic bezel op goud hebt, maar dat je dan vast zit aan de rubber strap. Bij volledig goud is de bezel ook goud.
-
Snap ik ook Bert, ja de huidige Daytona vind ik extra interessant door de ceramic bezel. Dat had ik met de voorloper niet. Dus degene die Erik heeft is gaaf, maar die prijzen heb ik geen zin in, haal ik wel 'n nieuwe Ed White 321 'voor iets meer dan de helft' 

- Bert ///M3
Moet wel zeggen dat ik het vorige model met ceramic bezel mooier vind omdat die metalen ring er niet omheen zit. Maar aan de andere kant oogt de nieuwe wel wat massiever door die ring.
-
Dat ook, maar überhaupt vind ik die ceramic bezel 'beter' dan de stalen bezel.

Verschil is er, maar minimaal. Op het oog...

Verschil is er, maar minimaal. Op het oog...
-
Of je kijkt gewoon op je telefoon als je de tijd wilt wetenArthur schreef: 08 nov 2023, 10:50 Tja, die gok van geweldloos overvallen worden zou ik niet nemen. Doe dan je Lorus om, ofzo.

-
Juist minder massief.Bert ///M3 schreef: 23 dec 2023, 14:34 Moet wel zeggen dat ik het vorige model met ceramic bezel mooier vind omdat die metalen ring er niet omheen zit. Maar aan de andere kant oogt de nieuwe wel wat massiever door die ring.
Hij is wat subtieler, minder in youre face geworden.
Ik heb niet op een lijst gestaan oid. Veel aankopen gedaan de laatste jaren. Gelukje.
- ADV
Lekker Erik! Feli.. afgelopen 3 maanden 2 horloges gekocht bij Gassan.. wellicht mag ik dan ook keer Rolex.. 34mm spul hadden ze al weer op voorraad iig
-
34? Dat zijn mini’s
- ADV
Vrouwen.. ook wat 32mm spul.. en in UAE hadden ze met name veel twotone datejust 41mm op voorraad..
-
M'n ouweheer is op zoek naar iets 'bijzonders' op z'n ouwe dag:
Deze:

Of deze:

Of deze:

De JLC vind ik 't mooist, maar bij de 1908 en Calatrava weet je wat je qua 'investering' hebt....
Deze:

Of deze:

Of deze:

De JLC vind ik 't mooist, maar bij de 1908 en Calatrava weet je wat je qua 'investering' hebt....
-
Alledrie heel fraai!
Qua investering: was een Rolex Cellini dan handel als iemand dat komt inruilen? Had het idee dat die lijn nooit echt liep.
De JLC vind ik ook het mooist. Daarna de Rolex. De Patek spreekt mij qua merk weer het meest aan.
Qua investering: was een Rolex Cellini dan handel als iemand dat komt inruilen? Had het idee dat die lijn nooit echt liep.
De JLC vind ik ook het mooist. Daarna de Rolex. De Patek spreekt mij qua merk weer het meest aan.
-
Ja die werkjes zijn allen zeer fraai:
Cellini is 'niks' maar nog steeds duur. de 1908 is niet aan te slepen en zit een 5/6k boven list vaak....Tom schreef: 30 dec 2023, 11:55 Alledrie heel fraai!