Nu eens onze Caddy aangepakt. Is een auto met een beetje een verhaal. We kennen deze auto vanaf nieuw en is na 150dkm grondig aangepakt voor de desbetreffende klant toen. Auto hebben we toen voorzien van een DSG6 i.p.v. een korte 5 bak en de motor is toen getuned naar 205pk door middel van een andere turbo en verstuivers. Ook kreeg de auto toen een KW onderstel en remmen van een Golf R20. Aangezien de klant toen ook een nieuwe Golf GTD (ook DSG, vandaar ook deze ombouw) had gekocht wilde hij graag dezelfde stoelen en werkend multifunctioneel stuur, dus dat ook in de Caddy gebouwd. Toen hij in 2018 een nieuwe Caddy kocht (Deze meteen na 600km getuned met een grotere turbo en aangepast onderstel en remmen) heb ik de oude overgenomen met inmiddels 360dkm op de teller. Maar bij 470dkm gaf de motor het op, wij hebben er dan toch weer 110dkm mee gereden. Weet niet meteen wat er aan de hand is, maar hij loopt niet meer. Affijn, kan er nog geen afscheid van nemen, dus een laatste ronde is ingezet middels een frisse motor met 180dkm uit een invalide Caddy.
Even wat plaatjes bij de praatjes,

- b2186b89-3abc-4fa9-bda0-330531ed2bb3.jpeg (245.99 KiB) 4126 keer bekeken

- 9229efdd-6eba-4de0-b142-557f6cb52412.jpeg (277.08 KiB) 4126 keer bekeken

- b4187828-970e-4e6a-b624-8ced9be04aa1.jpeg (250.22 KiB) 4126 keer bekeken

- Vliegwiel stuk.jpeg (166.14 KiB) 4126 keer bekeken
Wel grappig, de "oude" motor heeft vanaf nieuw met een afgesloten egr rond gereden en de inlaten schoon,

- Inlaat schoon 1.jpeg (247.38 KiB) 4126 keer bekeken
En de "nieuwe" motor 180kmmét werkende egr, inlaten echt smerig,

- Inlkaat vies.jpeg (250.32 KiB) 4126 keer bekeken
Maar motor loopt weer, paar kleinigheden afwerken waaronder verstuivers af laten persen/controleren en wat afdichten voor het indercoolersysteem. Oja, de veren en dempers voor zijn redelijk versleten na ruim 300dkm. Ik vindt het toch al opmerkelijk dat de hele setting van toen gewoon meer dan 300dkm gelopen heeft zonder problemen.
Jos.
Jos.