Toen ik 'm net had was 'ie zogenaamd gerestaureerd. Alles zag er optisch ook super uit. De onderkant glom net zo hard als de bovenkant, er waren diverse onderdelen netjes verzinkt, het leek echt mooi.
Dan het verkooppraatje van een niet nader te noemen handelaar uit Brummen erbij en ik was verkocht.
Toen begon de ellende

De remklauwen, de vering, de nokkenas (1 mm van 't profiel was WEG), de auto was zo krom als een hoepel, de cilinderkop, de uitlaat, de schokdempers, de drager van de voorwielophanging...
Het was een gebed zonder einde en dat heeft me financieel een flinke klap bezorgd. Vandaar dat ik als ik alles geweten had, destijds een okergele bij S+S Tuning in Haaksbergen had gekocht. Maar goed, gedane zaken...
Ondertussen heb ik dus praktisch de hele auto onder handen gehad.
Inmiddels is de auto al een jaar of wat in 't bezit van m'n vader, maar ik vind 't nog steeds leuk om dingen te repareren, te lassen, te sleutelen. Liever de armen in 't vet dan in de was zal ik maar zeggen.
Vandaar ook de Morris: werk genoeg!
