Opnieuw verliefd!

Een eigen hoekje voor alle klassiekers!
Plaats reactie
Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 18 jul 2007, 19:42

Ja, dat vind ik inderdaad mooi werk, maar soms is 't ook pure noodzaak.
Toen ik 'm net had was 'ie zogenaamd gerestaureerd. Alles zag er optisch ook super uit. De onderkant glom net zo hard als de bovenkant, er waren diverse onderdelen netjes verzinkt, het leek echt mooi.
Dan het verkooppraatje van een niet nader te noemen handelaar uit Brummen erbij en ik was verkocht.
Toen begon de ellende :cry:

De remklauwen, de vering, de nokkenas (1 mm van 't profiel was WEG), de auto was zo krom als een hoepel, de cilinderkop, de uitlaat, de schokdempers, de drager van de voorwielophanging...
Het was een gebed zonder einde en dat heeft me financieel een flinke klap bezorgd. Vandaar dat ik als ik alles geweten had, destijds een okergele bij S+S Tuning in Haaksbergen had gekocht. Maar goed, gedane zaken...

Ondertussen heb ik dus praktisch de hele auto onder handen gehad.
Inmiddels is de auto al een jaar of wat in 't bezit van m'n vader, maar ik vind 't nog steeds leuk om dingen te repareren, te lassen, te sleutelen. Liever de armen in 't vet dan in de was zal ik maar zeggen.
Vandaar ook de Morris: werk genoeg! :)

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 19 jul 2007, 01:58

Wim te Riet schreef:Dan het verkooppraatje van een niet nader te noemen handelaar uit Brummen erbij en ik was verkocht.
Toen begon de ellende :cry:
Diezelfde die bij iedere te verkopen auto denkt de jackpot te kunnen krijgen?

Wel apart trouwens dat paars. Weer 'ns wat anders dan British Racing Green, Old English White, of rood.... Leuke kleur voor de auto van een ander ;)

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 19 jul 2007, 07:56

Jurriaan schreef:Diezelfde die bij iedere te verkopen auto denkt de jackpot te kunnen krijgen?
Koopjes heeft hij inderdaad niet. Wel een ontzettend mooi pand. En het is ook best een sympathieke kerel, maar ik koop nooit meer een auto van 'm ;)
Jurriaan schreef:Wel apart trouwens dat paars. Weer 'ns wat anders dan British Racing Green, Old English White, of rood.... Leuke kleur voor de auto van een ander ;)
Helemaal mee eens. Zelf zou ik een MG nooit zo gespoten hebben, maar hij was nou eenmaal paars, en 't leek technisch een goede auto. Nu blijft 'ie wat mij betreft ook paars.

allen

Bericht door allen » 19 jul 2007, 08:46

Och wat zou ik graag nog eens een rondje lopen bij the Gallery... :lol:

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 19 jul 2007, 12:42

allen schreef:Och wat zou ik graag nog eens een rondje lopen bij the Gallery... :lol:
Wat let je? :)
Ik kom er af en toe ook nog wel eens. Nico Aaldering weet ook na een fiks aantal jaren nog steeds wie je bent (/wie ik ben). Daar heb ik wel bewondering voor. Maar 't is een echte autohandelaar. Je moet je doppen goed open houden en je niet makkelijk om laten praten. Verder is er niks mis mee.

Joy

Bericht door Joy » 19 jul 2007, 17:21

Toevallig gisteren die kleur gezien op een MG coupe. Het is inderdaad toch wel een leuke kleur.

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 19 jul 2007, 19:12

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 17 aug 2007, 20:26

Vandaag de twee vervangende deuren gedemonteerd.
Een blauwe linkerdeur en een bruine rechterdeur.
De blauwe deur is op z'n Amerikaans gerepareerd. Helaas.
Daar zit dus veel werk in.
De bruine deur is heel erg goed, maar tjemig de pemig, wat is dat kreng zwaar vergeleken met de bruine!
Hoe komt dat?
Waarschijnlijk is 't een deur van een rubberbumper MGB, en daar zit me toch een lel van een side-impact protection in zeg! De vangrail van de snelweg op schaal 1:2 zeg maar...
Ik denk dat de deur bijna twee keer zo zwaar is als die zonder die balk!
Helaas kan 'ie er niet uit: zit vastgelast.

Binnenkort de verf er af, waar nodig lassen (bij de blauwe vooral) en dan bijstralen, in de epoxy en dan laten spuiten. Vervolgens weer in elkaar bouwen. Klinkt simpel, is het eigenlijk ook, maar 't is zo tijdrovend...

Church of Noise

Bericht door Church of Noise » 26 aug 2007, 22:26

Ik begrijp waar je voorstaat, heb 'r zelf zo twee staan: een rode '65 roadster met 'n rally spec motor (wat dacht je van 150 paardjes :)) en... (tromgeroffel) een zwarte GT... V8! Met'n Webasto. Best of both worlds.

Aan de V8 is nog een klein beetje werk voor ie de baan op kan (king pins, klein gaatje in een bodemplaat). De weinige km's die ik er al mee deed (de rit van Wales naar huis, onder andere) waren magisch. Ik had gedacht de V8 even te houden en 'm weg te doen als ik iets anders op't oog had, maar nu begin ik er écht aan te twijfelen. Heb ondertussen al andere cyl. koppen en naalden voor de SU's gekocht ( :arrow: +45 pk!!!)...

Hou ons op de hoogte van je progress he! (en see you @ Spa!)

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 26 aug 2007, 22:56

Ha Alex!
Een B GT V8 vind ik een geweldige auto. Helemaal met chroombumpers!Neem je 'm mee naar Spa?

Church of Noise

Bericht door Church of Noise » 26 aug 2007, 23:05

Als ik de tijd vind om 'm voordien op de baan te krijgen... (erg he, ik zou d'r eigenlijk gewoon tijd voor moeten maken)

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 26 aug 2007, 23:24

Wij zijn van plan om met de Morris te komen, maar daar moet ik ook nog vrij veel aan doen: morgen de vering rechts op druk laten brengen, de slangen van de verwarming vernieuwen, de bodemplaat rechts lassen en de uitlaat verlengen. Moet echter wel lukken...

primrose yellow bgt

Bericht door primrose yellow bgt » 22 okt 2007, 08:31

Weet iemand misschien of je in de stoelen van een MG zonder hoofdsteun een hoofdsteun kunt plaatsen? Ik heb ze wel los te koop gezien, maar vraag me af of je die er zo in kunt maken.

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 22 okt 2007, 08:44

primrose yellow bgt schreef:Weet iemand misschien of je in de stoelen van een MG zonder hoofdsteun een hoofdsteun kunt plaatsen? Ik heb ze wel los te koop gezien, maar vraag me af of je die er zo in kunt maken.
In de stoelen hoort dan een constructie in de rugleuning aanwezig te zijn.
Anders zal het niet lukken. Je kan die constructie wel vinden als 'ie er is: bovenop de rugleuning, in 't midden, moet je dan een ovale vorm voelen.

In onze B is 't andersom gedaan: daar zijn de hoofdsteunen weggelaten en zijn de stoelen bekleed met een set voor stoelen zonder hoofdsteunen. Mooier, niet veiliger. Maar zonder gordels maakt dat ook niet veel uit :)

primrose yellow bgt

Bericht door primrose yellow bgt » 22 okt 2007, 08:54

Bedankt voor de snelle reactie, ik ga vanmiddag meteen even kijken of die constructie er in zit.

Plaats reactie