Opnieuw verliefd!

Een eigen hoekje voor alle klassiekers!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Opnieuw verliefd!

Bericht door Wim te Riet » 16 jul 2007, 21:24

Vandaag na anderhalf jaar (of bijna twee, ik weet 't niet meer) de MGB even opgehaald. Op de trailer, want hij is niet apk gekeurd.
Er moeten twee andere (goede gebruikte) deuren in en die wilde ik thuis even gaan passen.
De accu's zitten aan de druppellader, maar vandaag en al een keer eerder lag de adapter doodleuk naast het stopcontact.
Ik vreesde dus het ergste: de MGB de bult op duwen, richting trailer.

Een eerste draai aan de sleutel gaf inderdaad het verwachte resultaat: helemaal niets!

O ja... De hoofdstroomschakelaar. Sleuteltje daar in, even omdraaien, sleutel in het contact, één klik... Ja! De benzinepomp werkt nog. Even laten pompen en toen de sleutel nog wat verder. Beetje choke...
En verdomd! De auto start bijna direct!

Asjemenou! Wat nou 'Engelse pruttel'! Ja, gepruttel, maar wat een heerlijk gepruttel uit die uitlaat. Krachtig, het geluid van een kerngezonde 1800 cc vierpitter. Echt heerlijk!

Gawd I love that car!

Afijn, MG op de trailer, naar huis gereden (6 à 8 km), veel bekijks toch wel...
Deuren gepast. De rechterdeur kon ik zo op de scharnieren schuiven en die paste ook prima. De bestuurdersdeur had de scharnieren nog vastzitten aan de deur zelf, dus die moesten er eerst af. Ook hier verwachtte ik 't ergste (door schade en schande wijs geworden). Dus ik pak een joekel van een kruiskopschroevendraaier, die precies past in de kruiskopschroeven. En wat denk je? Ik krijg ze alle 6 zonder problemen en zonder geweld los!
De linker deur past wel iets minder goed, maar daar kom ik ook wel uit.

De B moet zo snel mogelijk de weg weer op!

Mijn dag kan nauwelijks nog stuk :)

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 16 jul 2007, 21:37


Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8906
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 16 jul 2007, 22:04

Opknappen maar, deze B moet weer zo snel mogelijk de weg op... 8)

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 16 jul 2007, 22:06

Je gaat die "nieuwe" deuren toch nog wel spuiten he? :wink:

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 16 jul 2007, 22:09

Elmar schreef:Je gaat die "nieuwe" deuren toch nog wel spuiten he? :wink:
Ik twijfel nog... Een MGB in 'ratlook', is dat esthetisch gezien verantwoord? ;)

Alle lak gaat er af, gaatjes worden dichtgelast (op de rechterdeur zit een rare spiegelsteun geschroefd) en eventueel worden een paar plekken nog gezandstraald. Dan gaat alles in de epoxy.

Aan de auto zelf moeten ook een paar dingetjes aangepakt worden.
De ellende is dat je nooit weet waar je eindigt. Het beste is een totale restauratie, maar dat zit er wegens gebrek aan sleutelruimte niet in.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 16 jul 2007, 22:42

Wim, koop toch een nwe man :lol:

tjonge wat haal jij je op de hals, maar eerlijk is eerlijk wou er wel wat van mee hebben...

Ik vind nog steeds de MGB-GT erg mooi...tijdloos en dan vooral de Costello of nog beter wat ik een paar jaar geleden ergens te koop zag zo'n ding aangepast met een 4.3 TVR Griffith motor erin en getuned tot 300pk...aaaaaaaaaaahhhh lol

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10791
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 16 jul 2007, 22:45

Hehe lol dit. Wat een kleur ! Maar toch wel leuk dat ie je zo goed van dienst was na zo een lange tijd stil staan.

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 16 jul 2007, 22:52

GTRene schreef:Wim, koop toch een nwe man :lol:
Nieuw???? Nee man! Wat moet je nou met die plastic rotzooi van tegenwoordig! ;)
GTRene schreef:tjonge wat haal jij je op de hals, maar eerlijk is eerlijk wou er wel wat van mee hebben...

Ik vind nog steeds de MGB-GT erg mooi...tijdloos en dan vooral de Costello of nog beter wat ik een paar jaar geleden ergens te koop zag zo'n ding aangepast met een 4.3 TVR Griffith motor erin en getuned tot 300pk...aaaaaaaaaaahhhh lol
Ja, ik vind de GT ook eigenlijk mooier. Maar ik hou wel van wind in m'n haar en bij zonnig weer met 't dak er af rondrijden. Ongeacht temperatuur of jaargetijde...
Joy Jolliffe schreef:Hehe lol dit. Wat een kleur ! Maar toch wel leuk dat ie je zo goed van dienst was na zo een lange tijd stil staan.
De kleur is een mislukte poging om 'Aconite' te maken. Aconite was een kleur die slechts in 1974 op de MGB leverbaar was. Hetzelfde paars als de monnikskap (aconite in 't engels). De kleur is dus niet origineel. Wat de originele kleur is, weet ik niet, maar dat boeit me ook voor geen meter :)

En inderdaad erg fijn dat 'ie gewoon zonder morren startte. Ben weer helemaal in de ban van 't auto'tje...

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 16 jul 2007, 23:10

MGB GT is mijn favoriet, wel met V8 graag.

Michel

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 17 jul 2007, 07:18

Michel Pol schreef:MGB GT is mijn favoriet, wel met V8 graag.

Michel
Ja, en met chroombumpers... Da's echt supergaaf. Alleen het geluid al!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 17 jul 2007, 11:59

Jammer dat het prijsverschil tussen 1800 en V8 wel erg groot is.

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 17 jul 2007, 12:15

Ja, maar het verschil tussen een GT V8 en een goede roadster valt wel weer mee. De V8's zijn in Great Britain dirt cheap!

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12760
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 17 jul 2007, 13:18

Een bekende van me heeft z'n MG BGT te koop staan (zie hier), en hoewel de auto erg netjes is, zijn er toch wel potentiële kopers die afhaken. De auto die altijd een jongensdroom was, valt dan toch tegen in de praktijk. Geen stuurbekrachtiging, starten met choke, 4 versnellingen zonder overdrive, etc. Stuk minder gemak dan een moderne auto, wat voor sommigen een echte afknapper kan zijn.

Als je daarentegen een echte vent bent..... ;)

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6289
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 17 jul 2007, 14:08

Ik heb weleens in een MGA gereden van een kennis[jaaaren geleden :wink: ], maar ik vond dat helemaal niks, ding ging alle kanten op, behalve de kant waar je heen stuurde. :?

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 17 jul 2007, 18:57

Onze B stuurt retestrak, onder andere dankzij Koni schokdempers rondom. De competitie spaakvelgen (meer spaken dan standaard) helpen ook een handje, omdat ze stijver zijn.
Eigenlijk zou een sperdifferentieel een leuke toevoeging zijn, maar dat is een beetje duur. Als je dwars door de bocht wilt, tilt 'ie een pootje op :(

Verder is een MGB de ideale klassieker. Comfortabel genoeg en een kofferbak die groot genoeg is voor de bagage die je nodig hebt als je een of twee weken weg wilt.
Ook de onderdelenvoorziening is prima.

Iedereen die afhaakt vanwege het gebrek aan stuurbekrachtiging is inderdaad een watje, of de auto is heel slecht waardoor 'ie zwaar stuurt.
Ik heb er in elk geval geen problemen mee.

Een MGA is een andere, ouderwetsere auto, met een apart chassis. Daar heb ik nooit in gereden, dus kan ik ze ook niet vergelijken...

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 17 jul 2007, 19:00

Martijn Koevoets schreef:Een bekende van me heeft z'n MG BGT te koop staan (zie hier), en hoewel de auto erg netjes is, zijn er toch wel potentiële kopers die afhaken. De auto die altijd een jongensdroom was, valt dan toch tegen in de praktijk. Geen stuurbekrachtiging, starten met choke, 4 versnellingen zonder overdrive, etc. Stuk minder gemak dan een moderne auto, wat voor sommigen een echte afknapper kan zijn.

Als je daarentegen een echte vent bent..... ;)
He! Gerestaureerd door S+S Tuning in Haaksbergen. Fijn adres, daar haal ik ook alle onderdelen.
Mooie auto voor niet te veel geld, lijkt me zo...

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 17 jul 2007, 19:03

Heel erg fraaie MGB GT van die vriend van je!!

Kleur staat ook erg fraai, en is eens wat anders dan groen.

Michel

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 17 jul 2007, 21:52

Rood is ook wel erg standaard op een MGB(GT), ik vind vooral die oude 70's kleuren zoals oker geel en babyblauw erg gaaf. Of gewoon zwart, dat zie je ook nauwelijks. Tijdens klassieker meetings is het wit, brg en racing red wat de klok slaat. Ieders goed recht natuurlijk, maar veel van die auto's zijn ooit overgespoten in een andere kleur dan origineel, en dat is wel jammer.

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 17 jul 2007, 22:28

Ja, in al zijn afschuwelijkheid heeft dat okergeel wel wat. Had ik toen geweten wat ik nu weet, had ik nu een okergele B gehad in plaats van een paarse. Toch vind ik dat paars gaaf...

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12760
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 17 jul 2007, 22:54

Wim te Riet schreef:
Martijn Koevoets schreef:Een bekende van me heeft z'n MG BGT te koop staan (zie hier), en hoewel de auto erg netjes is, zijn er toch wel potentiële kopers die afhaken. De auto die altijd een jongensdroom was, valt dan toch tegen in de praktijk. Geen stuurbekrachtiging, starten met choke, 4 versnellingen zonder overdrive, etc. Stuk minder gemak dan een moderne auto, wat voor sommigen een echte afknapper kan zijn.

Als je daarentegen een echte vent bent..... ;)
He! Gerestaureerd door S+S Tuning in Haaksbergen. Fijn adres, daar haal ik ook alle onderdelen.
Mooie auto voor niet te veel geld, lijkt me zo...
Hij rijdt er ook echt gewoon dagelijks mee, aangezien z'n vrouw met de Focus de kids rondsleept. :) Ruimte viel me inderdaad niks tegen, zelfs riant veel ruimte voor mijn 1,97m. Moet je wel doen alsof de achterbank niet bestaat. ;)

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 17 jul 2007, 23:02

Ja, klopt. De MGB is mega ruim. Met de stoel in de achterste stand kom ik nauwelijks bij de pedalen. Mijn vader is 2 m lang en kan er goed in zitten.
Probeer dat maar eens in een MX5! Gaat je niet lukken! :)

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 18 jul 2007, 00:57

Wat een leuk ding. Alleen wel fijn dat de lak er helemaal afgaat ;)

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 18 jul 2007, 07:34

Hij blijft paars hoor :)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12760
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 18 jul 2007, 12:23

Wim te Riet schreef:Ja, klopt. De MGB is mega ruim. Met de stoel in de achterste stand kom ik nauwelijks bij de pedalen. Mijn vader is 2 m lang en kan er goed in zitten.
Probeer dat maar eens in een MX5! Gaat je niet lukken! :)
Nou, er belde een potentiële koper met de vraag of zijn tienerdochters achterin meekonden. :lol:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15917
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 18 jul 2007, 12:48

Gaaf dat er mensen zijn die het helemaal te gek vinden om van zo'n frommelhokje weer een strakke kar te maken 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten