
BMW E36 M3 GT
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Joost
- Berichten: 1996
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Raamrubbers zijn heel makkelijk zelf te vervangen. Ik heb ze van het achterraampjes allemaal gedaan, zowel de liggende (die zit met een plakstrip) en het rubber dat in de goot geklemd zit. Ik heb ook gelijk de zwarte lijst die van voor naar achter loopt vervangen (zit in een rand in je carrosserie geklemd).
Gewoon even rustig kijken hoe het zit. Na een beetje schuiven vallen ze precies in elkaar.
Ziet er een stuk beter uit met nieuwe rubbers. Geen gezicht die uitgedroogde en gescheurde dingen.
Gewoon even rustig kijken hoe het zit. Na een beetje schuiven vallen ze precies in elkaar.
Ziet er een stuk beter uit met nieuwe rubbers. Geen gezicht die uitgedroogde en gescheurde dingen.
- Joost
- Berichten: 1996
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Ik weet niet goed wat je bedoelt met kruipende rubbers. Ik heb geen elektrische achterramen dus die staan niet vaak (lees nooit) open. Ik kom er niet meer bij vanwege rolkooi.
Materiaalkosten (met 20% korting) bij BMW dealer:
-lijst e36 coupe dak : 16,47 (x2)
-liggende lijst : 8,22 (x2)
-zijruitlijst achter : 7.86 (x2)
Prijzen ex BTW, vallen dus erg mee.
Ik weet niet of je deze site al kent, maar is wel handig voor artikelnummers. En soms als ik ergens niet uit kom kijk ik er even op, kan je precies zien hoe alles in elkaar zit.
http://www.realoem.com/bmw/select.do?vi ... g=L&arch=0
Materiaalkosten (met 20% korting) bij BMW dealer:
-lijst e36 coupe dak : 16,47 (x2)
-liggende lijst : 8,22 (x2)
-zijruitlijst achter : 7.86 (x2)
Prijzen ex BTW, vallen dus erg mee.
Ik weet niet of je deze site al kent, maar is wel handig voor artikelnummers. En soms als ik ergens niet uit kom kijk ik er even op, kan je precies zien hoe alles in elkaar zit.
http://www.realoem.com/bmw/select.do?vi ... g=L&arch=0
- Joost
- Berichten: 1996
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
In dit geval is dit plaatje wel handig:
[img:592:419]http://www.realoem.com/bmw/diagrams/v/d/48.png[/img]
[img:592:419]http://www.realoem.com/bmw/diagrams/v/d/48.png[/img]
- Joost
- Berichten: 1996
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Die was bij mij ook stuk.
Kost dus 7,68 (ex BTW).
Raampjes eruit, en je schuift hem er zo in. Al zou dat bij jou wel wat moeilijker gaan dan bij mij, raampjes eruit.
Als je trouwens de hele pagina bekijkt zie je ook de onderdelen omschrijving van de onderdelen die er bij jou dus extra in zitten, vanwege de elektrische ramen achter (nummer 11 en 12).
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=05
Succes.
Kost dus 7,68 (ex BTW).
Raampjes eruit, en je schuift hem er zo in. Al zou dat bij jou wel wat moeilijker gaan dan bij mij, raampjes eruit.
Als je trouwens de hele pagina bekijkt zie je ook de onderdelen omschrijving van de onderdelen die er bij jou dus extra in zitten, vanwege de elektrische ramen achter (nummer 11 en 12).
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=05
Succes.
- Joost
- Berichten: 1996
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
- Knot
- Berichten: 40282
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Valt volgens mij mee hoor, alleen die klem loshalen als ie een stukje open staat.
FF kijken of ik op die site de buitentemp sensor snel kan vinden waar die precies zit en hoe te vervangen, die is namelijk ook stuk, het is bij mij altijd 37 graden... was t maar zo'n feest
Andere vraag, hoe werkt de cruisecontrol? Ik kan m instellen op bijv. +100 +10 +10 dan staat er 120 maar hoe schakel je m ook daadwerkelijk in?
FF kijken of ik op die site de buitentemp sensor snel kan vinden waar die precies zit en hoe te vervangen, die is namelijk ook stuk, het is bij mij altijd 37 graden... was t maar zo'n feest

Andere vraag, hoe werkt de cruisecontrol? Ik kan m instellen op bijv. +100 +10 +10 dan staat er 120 maar hoe schakel je m ook daadwerkelijk in?
- Knot
- Berichten: 40282
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Downforce Bjorn
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
- Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!
De cruise control werkt gewoon met die onderste stengel aan de rechterkant van het stuur. Naar voor duwen en hij houdt de snelheid die je op dat moment hebt. Ik heb zo het gevoel dat je op je OBC aan het duwen bent (knoppen 1000, 100, 10 en 1) en daar kan je niets instellen van je cruisecontrol. Hoogstens een limiet snelheid.
Voor je temp sensor, nr 4 moet je hebben. Zit aan de bestuurderskant in het remkoelkanaal, kan niet missen.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=62&fg=40
Voor je temp sensor, nr 4 moet je hebben. Zit aan de bestuurderskant in het remkoelkanaal, kan niet missen.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=62&fg=40
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Knot
- Berichten: 40282
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Bark, thx!
Vandaag weer gereden, was vroeg thuis, eten, pc/downloads geregeld, GT netjes gewassen, velgen gepoetst (remstof, bah), nog even naar de temp sensor gekeken maar volgens mij moet het mistlicht eruit om daarbij te komen, had ik ff geen zin in.
Paar planken neergelegd, stenen eronder zodat ik de net gelegde stoep op kon. Daarachter een hoop zand, hup schep erbij, helling maken, paar planken ertegenaan en de GT kon eruit, nog wel even zandhappen met de lip maar dat heb ik er daarna afgehaald met de compressor bij de pomp. Meteen even de olie gepijld, stond netjes op 105%. Na 20km warmrijden weer lekker opengetrokken, voelt lekker maar toch lijkt het of ik iets van 50pk kwijt ben, weten we alleen als ie op de bank gaat binnenkort.
Ben ook eens knap gaan sturen en die barum banden zijn toch niet helemaal ideaal, best aardig maar moet beter, onderstuur vind ik nog vervelend. Ga denkik hierna toch voor RE050a's, die kosten 35 euro per band meer, dus dat is het probleem niet echt. Zit ook te denken om tussen de maten in te gaan zitten, zit nu 215 voor terwijl er 235 standaard op zit, zo heb je minder last van spoorvorming, maar ik ga er denkik tussenin zitten met 225/45/17 voor en 235/40/17 achter. Misschien is 245/40/17 zelf mogelijk achter.
Op droog een paar driftjes gemaakt zonder passagier, kom je toch vaak eerst onderstuur tegen, even van het gas en daarna komt ie wel om.
Later op de avond wat het wat rustiger op de snelweg en heb ik m even doorgetrapt, al voelt het soms of ik 50pk mis, hij loopt wel lekker door naar 270 op de teller, gaat ook iets het rood in dan en bij 7300 komt de begrenzer erin, hij wil nog verder maar kan niet. Met de andere computer zou ie tot 7900rpm kunnen, dan kom je op een dikke 290 uit, maargoed, de 5 is 1:1 dus de auto blijft maar accelereren, met een 6 zou je makkelijk over de 300 gaan lijkt me, maarja, 270 had ik ook nog niet gezien op 4 wielen dus mooie score weer voor vandaag.
Nog een sport met een fiat coupe, ding kwam nog best een stuk mee, denk dat er ook iets van 240/250pk in zat.
Score op deze tank is 340km na 60 liter 98 verstookt te hebben. Tijd om er een nachtje over te slapen, het is mooi geweest.
Vandaag weer gereden, was vroeg thuis, eten, pc/downloads geregeld, GT netjes gewassen, velgen gepoetst (remstof, bah), nog even naar de temp sensor gekeken maar volgens mij moet het mistlicht eruit om daarbij te komen, had ik ff geen zin in.
Paar planken neergelegd, stenen eronder zodat ik de net gelegde stoep op kon. Daarachter een hoop zand, hup schep erbij, helling maken, paar planken ertegenaan en de GT kon eruit, nog wel even zandhappen met de lip maar dat heb ik er daarna afgehaald met de compressor bij de pomp. Meteen even de olie gepijld, stond netjes op 105%. Na 20km warmrijden weer lekker opengetrokken, voelt lekker maar toch lijkt het of ik iets van 50pk kwijt ben, weten we alleen als ie op de bank gaat binnenkort.
Ben ook eens knap gaan sturen en die barum banden zijn toch niet helemaal ideaal, best aardig maar moet beter, onderstuur vind ik nog vervelend. Ga denkik hierna toch voor RE050a's, die kosten 35 euro per band meer, dus dat is het probleem niet echt. Zit ook te denken om tussen de maten in te gaan zitten, zit nu 215 voor terwijl er 235 standaard op zit, zo heb je minder last van spoorvorming, maar ik ga er denkik tussenin zitten met 225/45/17 voor en 235/40/17 achter. Misschien is 245/40/17 zelf mogelijk achter.
Op droog een paar driftjes gemaakt zonder passagier, kom je toch vaak eerst onderstuur tegen, even van het gas en daarna komt ie wel om.
Later op de avond wat het wat rustiger op de snelweg en heb ik m even doorgetrapt, al voelt het soms of ik 50pk mis, hij loopt wel lekker door naar 270 op de teller, gaat ook iets het rood in dan en bij 7300 komt de begrenzer erin, hij wil nog verder maar kan niet. Met de andere computer zou ie tot 7900rpm kunnen, dan kom je op een dikke 290 uit, maargoed, de 5 is 1:1 dus de auto blijft maar accelereren, met een 6 zou je makkelijk over de 300 gaan lijkt me, maarja, 270 had ik ook nog niet gezien op 4 wielen dus mooie score weer voor vandaag.
Nog een sport met een fiat coupe, ding kwam nog best een stuk mee, denk dat er ook iets van 240/250pk in zat.
Score op deze tank is 340km na 60 liter 98 verstookt te hebben. Tijd om er een nachtje over te slapen, het is mooi geweest.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten