BMW E36 M3 GT

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Knot

BMW E36 M3 GT

Bericht door Knot » 23 apr 2006, 19:21

De laatste auto die ik prive heb gereden was een BMW E30 320i, was een mooi ding, lederen bekleding, veel lol gehad maar problemen met speling in de bak en aandrijflijn, hierdoor was ik te veel aan het sleutelen en vond ik het niet leuk meer, heb die auto aan een bekende verkocht die heeft er nog een tijdje normaal mee gereden (ging alleen fout als je combinaties ging driften) en daarna ook weer verkocht aan iemand die er een m20b25 blok in gehangen heeft met een andere bak, kuipjes erin enz enz, ding is dus weer goed op pad.

Na deze 320i heb ik een hele tijd volgehouden alleen een leaseauto te rijden, in januari dit jaar zelfs een voor mij best knappe auto, de astra GTC, ben ook nogsteeds superblij met die auto, vooral na mn 15 rondjes Nordschleife, echt een super wagen.... maarja, je blijft toch kijken he, die propellor zit eenmaal in je hoofd en komt er nooit meer uit.

De E39M5, de E46M3 en de 350Z zijn langsgekomen hier en daar, allemaal gaaf maar vooral de E39 en E46 M modellen zijn niet te betalen in onderhoud (voor mij dan). Een 350Z zou ik echt een hoop geld op stuk moeten slaan en dan 2e hands meubeltjes in mn appartement moeten zetten bij wijze van spreken. Dit is dan echter wel een auto die nog in de garantie zit met mogelijkheid tot 2 jaar extra erbij, dus 3 jaar safe.

Ben toen eens verder gaan kijken naar E36 M3, een paar leuke gezien, maar eigenlijk allemaal niet meer origineel en ze zijn het net niet. De auto van Albert is naar Jacco gegaan, ben daar een paar weken terug op de koffie geweest om zijn E36 M3 GT te bekijken, vond er echter teveel werk aan zitten, beetje roest, velgen beschadigd, bestuurdersstoel beschadigd, niet in 1x de klik die je moet hebben bij je "droomauto".

Na wat mailverkeer met Rutger over de auto van Albert kwam hij er ineens mee dat hij zijn GT aan het einde van dit jaar misschien wilde verkopen maar als de auto naar een bekende kon misschien eerder omdat deze dan bereikbaar en in het zicht blijft, zo gezegd zo gedaan, na een paar foto's was ik natuurlijk verkocht, lage kilometerstand, geen roest, complete geschiedenis erbij en goed onderhouden en behandeld. Ben een blokje om gegaan met de auto en toen was het een kwestie van laatste servicebeurtje geven, poetsbeurtje, nog wat aanpassingen aan het onderstel laten maken en gisterochtend heb ik de auto opgehaald, ben al 2 dagen zo blij als een klein kind!

De auto komt uit mei 1995, is in Duitsland aangeschaft voor 95.000 Dmark, deze man heeft er ruim 2 jaar in gereden maar wilde daarna toch weer automaat rijden. Chris heeft de GT naar Nederland gehaald, er best een tijd in gereden en netjes onderhouden aan de rekeningen te zien en aan de verhalen te horen. Rutger kocht de auto in 2004 en heeft er een kleine 2 jaar in rondgecrost en wederom netjes onderhouden, alle beurtjes laten afstempelen bij de dealer. De teller staat nu op 125.000km en dat is niet veel voor een auto van 11 jaar oud.

Het enige wat recent aangepast is zijn de Bilstein dempers met de standaard (originele) veren, hier moest wel wat aangepast worden omdat de dempers rond zijn en de veren iets ovaal, heeft Rutger netjes geregeld en het onderstel is nu helemaal stil (ik ben een knerp wat dat betreft maar het is nu 100% in orde zonder kraakje of piepje). Zit ook pas een nieuwe einddemper onder maar die wil ik misschien nog vervangen voor een met een iets harder/sportiever geluidje.

En dan willen we m natuurlijk ook nog zien, dat is geen probleem, gistermiddag en vandaag genoeg geknipt, filmpjes volgen een andere keer wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het was even wennen, maar er zit gewoon genoeg vermogen in de auto, laten we eerlijk wezen, een turboschop is er niet, maar als ie eenmaal op ging is zit je binnen no-time op de 250, die acceleratie heb ik een tijd niet meegemaakt, maar het voelt super! De auto heeft een originele BMW radio, de cassette moet ik maar voor lief nemen, er bestaat namelijk geen BMW radio voor een E36 met cd frontloader, maar zit gelukkig wel een wisselaar in de kofferbak. Schuif/kanteldak is electrisch en lekker om mn kop te verbranden, vind ik altijd wel gaaf zo'n dakje, bij de astra kon het niet anders had ik het er ingezet.

Mooiste aan de GT vind ik eigenlijk het interieur, dat is gewoon apart en van deze auto ook nog eens in perfecte staat, erg mooie stoelen, achterbank doet netjes mee, carbon om de pook en boordcomputer, knap stuurtje (niet dat grote stuur, dat vind ik geen aanzien).

Gistermiddag op droog gewoon wat gestuurd, even wennen aan de auto, kijken hoe snel de benzinemeter zakt als je m een paar keer goed intrapt. Vanochtend met de diesel weg om voor een maat van me een auto weg te brengen en daarna verder met de GT, bandjes netjes op spanning gebracht, profiel gemeten, interieur helemaal schoongemaakt, set extra velgen afgespoten en opgeborgen voor de driftdagen die eraan komen dit jaar en toen begon het.

drup...drup..drup... oom van me rende naar buiten om de kap van zn cabrio dicht te doen (de patser had m open laten staan), ik snel de bandenmaat etc nog opgeschreven (moeten 2 nieuwe achterbandjes op.. hehe) en daarna op weg in de regen... die zou even wennen worden na een jaar niet gedrift te hebben. Nog even langs de shell om een kleine 100 euro te doneren (dat is dan minder leuk maar hoort erbij) en de eerste driftjes gemaakt, gewoon met 40/50 km/u op een industrieterrein om even in te komen. De eerste keer dat ik het sper voelde werken, die voorwaardse meters die je maakt als je op het gas blijft staan tijdens een drift... de smile paste maar netaan tussen het linker en het rechterraam :D

Na de nodige kilometers door een afgelegen industrieterrein had ik de combinatiedrifts ook weer door en kon ik verder naar wat hogere snelheid bochten, manmanman, wat is dit gaaf! Uiteindelijk kwam ik met 140 op de teller in 3 door de goudse poort schuiven, dat gevoel van controle is megagaaf! Met deze auto op dit onderstel en met behulp van het vermogen en sperdiff kan je gewoon doen wat je wil, de auto luistert naar je als een afgetrainde herdershond!

Nu eerst maar eens wat te eten maken, gaat er wel in, ben volgens mij een kilo afgevallen van al dat tegensturen :)
Laatst gewijzigd door Knot op 06 mei 2017, 21:38, 3 keer totaal gewijzigd.

Shakes

Bericht door Shakes » 23 apr 2006, 19:23

Mega!

En nu ga ik lezen :)

Gefeliciteerd!

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 23 apr 2006, 19:37

Gefeliciteerd Knot.Ziet er goed uit.Nu alleen nog een airbox he haha :D

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 23 apr 2006, 19:37

Hé proficiat!
Blijft een megagave auto zo'n E36 M3 en als GT zeker.
Mooi dat je het nu dan toch gevonden hebt; hou hem heel en hou hem haaks! :lol:

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 23 apr 2006, 19:39

Van harte met deze super gave en zeldzame auto!

M@rcel

Bericht door M@rcel » 23 apr 2006, 19:42

Zo, dat is goed nieuws zeg. Gefeliciteerd ermee.
Heb je een garagebox om hem te stallen? Zitten namelijk een paar zeer gewilde spulletjes op zo'n GT

Lionheart

Bericht door Lionheart » 23 apr 2006, 19:43

---
Laatst gewijzigd door Lionheart op 10 mei 2006, 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 23 apr 2006, 20:03

Mooi verhaal knot, hoop em snel te zien :D
En hou em heel!

Marc R

Bericht door Marc R » 23 apr 2006, 20:06

Dat is een rete mooie bak die je daar hebt,kan je evengoed lekker meekomen met de cannonballrun! 8)

Elmar

Bericht door Elmar » 23 apr 2006, 20:07

Gefeliciteerd, jij vermaak jezelf wel de komende tijd wel.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 23 apr 2006, 20:08

Gefeliciteerd, Rody! Mooie en bijzondere auto. Gebruik hem goed, maar wees er ook zuinig op :)

Marc R

Bericht door Marc R » 23 apr 2006, 20:10

Stéphane schreef:Gefeliciteerd, Rody! Mooie en bijzondere auto. Gebruik hem goed, maar wees er ook zuinig op :)
Heet Knot ook Rody?! :roll:

RVV

Bericht door RVV » 23 apr 2006, 20:13

Mooi pasen en pinksteren vallen toch nog op 1 dag :-) gefeliciteerd ermee en wel heel houden hé ! Waar gaat rutger nou in rijden ?

RVV

Bericht door RVV » 23 apr 2006, 20:16

Ja ook rody, er is een foutje bij de burgelijke stand gemaakt want eigenlijk moest het rodeo zijn :-) :-) :-)

Hans

Bericht door Hans » 23 apr 2006, 20:17

Gefeliciteerd! Prachtige auto, wees er zuinig op.

Fernando

Bericht door Fernando » 23 apr 2006, 20:23

Onwijs gaaf knot! Super bak natuurlijk, en veeeeel veilige drifts (en kilometers) toegewenst!!! :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 apr 2006, 20:24

Nogmaals gefeliciteerd :!:

Houd 'm haaks en houd 'm origineel!

Dat laatste zal wel niet lukken :cry:

Knot

Bericht door Knot » 23 apr 2006, 20:26

Bedankt, gaat snel zeg die reacties als ik alleen ff weg ben om te eten :)

Marcel, auto zet ik voor de deur, of op de oprit, zit ook een alarm op, maar een garagebox heb ik niet en kost je ook weer 80 of 90 euro per maand. Misschien als ik er 1 kan vinden dat ik het wel doe, voorlopig gewoon goed in de gaten houden, ouders houden ook een oogje in t zeil dus zal wel los lopen hopelijk.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 apr 2006, 20:27

Gewoon even een track&trace chip in je voorspoiler plaatsen... kun je hem weer terugjatten :lol:

Knot

Bericht door Knot » 23 apr 2006, 20:31

Zou kunnen, maar vastzetten klinkt ook goed, ik zoek dat nog ff uit.

Ga verder niet klooien met zwarte niertjes of andere gekheid, misschien wel een eindemper, geen dtm gedoe, gewoon de standaard looks, 2x rond met alleen een iets luidere roffel, daar kick ik nu eenmaal op. Geen oerbrul zoals de XR4i maar net wat meer racy dan standaard.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 23 apr 2006, 22:08

Gefeliciteerd Rody :!: Super auto 8)

Albèrt

Bericht door Albèrt » 23 apr 2006, 22:47

Mooi verhaal :)

Ik heb heerlijke km in mijn GT gemaakt, ik weet zeker dat jij die ook gaat maken...het is een mooie auto om te zien!

Denk aan mijn lasverhaal Knot!

Fabian

Bericht door Fabian » 23 apr 2006, 23:17

Goed bezig Knot! Hele strakke kar die van Rut 8)

En een erg fijne auto inderdaad. Ik heb nog wat dwarse kilometers in die van Appie mogen maken, ik was ook bijna verkocht. Erg lekker speelgoed!

Stéphane

Bericht door Stéphane » 23 apr 2006, 23:27

Knot schreef:Misschien als ik er 1 kan vinden dat ik het wel doe, voorlopig gewoon goed in de gaten houden, ouders houden ook een oogje in t zeil dus zal wel los lopen hopelijk.
Ik heb er binnenkort wel eentje over in een afgesloten garage ;)

Dutch

Bericht door Dutch » 23 apr 2006, 23:37

Rico v Velzen schreef:Mooi pasen en pinksteren vallen toch nog op 1 dag :-)
:lol:

Fantastisch Knot, geweldig sluitstuk aan je zoektocht. Van harte.

En dan ook van een uiterst betrouwbare vorige eigenaar. :D :wink:

Dus is 't voortaan Knot de Boswachtershow? :lol:

Plaats reactie