Het nieuwe blok is in elkaar geschroefd!
Je zou zeggen; snel rijden, maar helaas. Als het moet, zit het binnen een dag in de auto. Maar we wachten al weken op het uitlaatspruitstuk.
In juni kreeg ik het spruitstuk binnen, daarmee kon er een nieuw uitlaatsysteem onder de auto gemaakt worden. Daarna moest het spruitstuk er weer vanaf en retour naar Duitsland, omdat het een demo model was. Ik zou een paar weken later mijn eigen spruitstuk krijgen. Inmiddels zijn we twee maanden verder en nog niks...dat is heel erg jammer.
Ik had namelijk al een planning gemaakt. In september het nieuwe blok inrijden en in oktober op Assen en de Ring rijden. Deze week besloten om alles te cancellen. Gelukkig is de organisatie van de trackday Ring makkelijk. Ik kan de dag verplaatsen naar april 2024.
Vorige week zou ik moeten afrijden voor mijn BE rijbewijs, maar mijn rijschool had een fout gemaakt met de tijd, waardoor we te laat waren. Nieuwe datum is in december. Lange wachtrijen nog steeds bij het CBR.
De kans is groot dat ik volgend jaar pas weer met de 106 op het circuit rij. Ik ben al aan het nadenken voor de winteraanpassingen.
Lexaan raampjes; leek mij wel een leuke gewichtsbesparing, maar het blijkt 12kg te zijn. Dan vind ik de nadelen ervan te groot. Deze kan ik mooi wegstrepen. In bestelling staan nog onderdelen om het camber achter aan te passen. Hierdoor ga ik van -1.2 naar -2.5, net als de voorzijde. Op de voorzijde zit ik met de camberplates al aan het maximale. Ik weet dat -2,5 eigenlijk niet genoeg is. Ik ga het liefst aan de voorkant naar minimaal -3, maar dan zou er gelast moeten gaan worden in de veerpoten. Daar moet ik nog even over nadenken.
Doordat ik voortaan op de trailer naar de Ring wil gaan kan ik iets "extremer" gaan.
In het interieur komen er nog aanpassingen aan. Afgelopen week was er 20% korting bij ProRacing.
Even weer een fris stuur erin. Het oude stuur was nog van de vorige eigenaar en was al 10jaar oud.
De Sabelt stoelen gaan vervangen worden. Ik vind ze kwa looks nog steeds erg mooi.
Het comfort is alleen een stuk minder. Het is een "vierkante" stoel, waardoor ik in de onderrug steun mis. Ik vind de Recaro's PP in de 130i geweldig zitten. Helaas zitten de gordelgaten te laag voor mijn lengte. De Recaro SPG XL is weer te groot voor een 106.
Sparco heeft een stoel met dezelfde bolling als de PP in de rug, de QRT-R. Bij Biesheuvel staat deze stoel en mijn huidige stoel. Zo kon ik mooi vergelijken en de Sparco zit een stuk fijner.
Ben alleen geen fan van de sparco logo's op de stoel, dus wil deze gaan inkleuren met een watervaste stift.