Gisteren heb ik de 106 Rallye van Macboy overgenomen. Was niet echt op zoek naar een 106, maar toen ik vorige week zondag het draadje zag, dacht ik wel gelijk, wat een gave auto, die wil ik!

Ik zat namelijk best wel te twijfelen over de BMW 325Ci waarmee ik dagelijks rijdt. Deze is nog in ontzettend mooie staat, ondanks zijn leeftijd van 11 jaar. Ik vind het gaaf om met de BMW op de Ring te rijden. De auto slijt er wel hard door en om hem beter te maken zijn de performance onderdelen best prijzig. Dus zat te twijfelen om er iets bij te kopen voor het circuit of de BMW beter te gaan maken en dan weet ik wel waar het eindigd. Over een paar jaar zitten daar dan kuipjes in, gestript, sper, big brakes, schroefset etc.
Nu ik de 106 gekocht heb, gaat de BMW lekker origineel blijven en komt ie waarschijnlijk niet meer op de Ring.
Macboy heeft afgelopen jaren behoorlijk geinvesteerd in de Rallye. Theoretisch gezien hoef ik hem alleen te verlagen, roikooi en gordels, maar in de praktijk zal ik hem nog wel verder updaten voor snellere rondetijden.
Binnenkort zal ik alle stickers eraf trekken, compleet polijsten en dan komen de originele stickers er weer op. De eerste update zal het onderstel zijn.
ff snel foto's gemaakt:
Ben niet geheel onbekend met de 106, 11 jaar geleden kocht ik mijn eerste auto (GTi).