Het grote E46 M3 (occasion) draadje
-
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Denk dat het heel erg afhankelijk is bij wat voor garage je zoiets koopt en of je elke euro afgedingt hebt of niet. En het verhaal SMG of handbak, tja dat is een ieder zijn eigen voorkeur. Ik vond de handbak prima rijden toen ik er een heb mogen beleven.
-
Online
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 03 feb 2014, 18:37
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Het heeft nog lang geduurd vind ik voordat de E46 M3 duurder werd. Als je ziet wat er nu voor E36's wordt gevraagd, was het niet meer dan logisch dat de E46 ook duurder zou worden, dat model heeft toch meer fans en meer uitstraling. Auto's uit de jaren '80, '90 en vroege '00 zitten sowieso in de lift. Ondanks dat de klassiekermarkt wat afgekoeld zou zijn, lees ik overal, is wat ik zelf waarneem voor de auto's uit deze decennia tegenovergesteld. Zelfs voor heel normale en tamelijk ongeliefde oude auto's wordt duizenden euro's gevraagd. Vraagprijzen voor nette exemplaren van massaproducten als een 2CV, Golf I, Kever vind ik persoonlijk lachwekkend. En de speciale uitvoeringen gaan helemaal hard. T.o.v. modellen als een S2000, alle 911'jes, E90/E92 M3, 205 GTI, Golf GTI, Cosworths, Impreza's, RX-7/Supra/ZX300 etc. vind ik dan een E46 M3 nog steeds niet gek duur.
Disclaimer: het zijn alleen vraagprijzen die we zien, en die worden zo hoog mogelijk ingezet en kunstmatig opgedreven door onderlinge verkoop tussen handelaren. Maar helaas hebben ze in het buitenland wel veel geld.
Disclaimer: het zijn alleen vraagprijzen die we zien, en die worden zo hoog mogelijk ingezet en kunstmatig opgedreven door onderlinge verkoop tussen handelaren. Maar helaas hebben ze in het buitenland wel veel geld.
- Martijn_bmw
- Berichten: 27403
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Die klassieker markt afkoeling zit denk ik meer in de jaren 70 en ouder spul.Beros schreef: ↑22 mar 2023, 11:54 Het heeft nog lang geduurd vind ik voordat de E46 M3 duurder werd. Als je ziet wat er nu voor E36's wordt gevraagd, was het niet meer dan logisch dat de E46 ook duurder zou worden, dat model heeft toch meer fans en meer uitstraling. Auto's uit de jaren '80, '90 en vroege '00 zitten sowieso in de lift. Ondanks dat de klassiekermarkt wat afgekoeld zou zijn, lees ik overal, is wat ik zelf waarneem voor de auto's uit deze decennia tegenovergesteld. Zelfs voor heel normale en tamelijk ongeliefde oude auto's wordt duizenden euro's gevraagd. Vraagprijzen voor nette exemplaren van massaproducten als een 2CV, Golf I, Kever vind ik persoonlijk lachwekkend. En de speciale uitvoeringen gaan helemaal hard. T.o.v. modellen als een S2000, alle 911'jes, E90/E92 M3, 205 GTI, Golf GTI, Cosworths, Impreza's, RX-7/Supra/ZX300 etc. vind ik dan een E46 M3 nog steeds niet gek duur.
Disclaimer: het zijn alleen vraagprijzen die we zien, en die worden zo hoog mogelijk ingezet en kunstmatig opgedreven door onderlinge verkoop tussen handelaren. Maar helaas hebben ze in het buitenland wel veel geld.
De generatie voor wie die auto’s jeugdhelden waren zijn inmiddels wat meer op leeftijd en hebben er al 1 of willen hem misschien zelfs alweer kwijt.
Voor jaren 80 en hoger geldt andersom, de generatie van wie deze auto’s jeugdhelden waren komen nu in de mogelijkheid er eentje te kopen en dus vraag en prijs omhoog.
Dat is iig mijn kijk er op
- Baboulah
- Berichten: 1553
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik check ook veelal de veiling websites om te kijken wat het nou echt waard is in de ogen vd potentiele kopers, ipv de vraagprijzen, want die slaan veelal nergens meer op bij veel auto's... als ik nadenk dat ik vlak voor covid begon een E92 M3 kocht, met 82dkm voor 24K, hoef je nu absoluut niet eens voor te stellen dat dat nog gaat lukken....
Eigenlijk kan je stellen, alles wat gebouwd is voor rijplezier, is gewoon enorm duur geworden sinds 2020, en zal helaas niet minder worden naarmate we alleen maar meer naar duracells op wielen worden geduwd door de roverheden
En denk dat klassieker markt eerder van voor de 80er jaren afkoelt, want te oud voor degene die ze nu kopen wellicht? ik kijk niet eens naar autos van voor de jaren 90 puur omdat het voor mij te oud is persoonlijk....
Eigenlijk kan je stellen, alles wat gebouwd is voor rijplezier, is gewoon enorm duur geworden sinds 2020, en zal helaas niet minder worden naarmate we alleen maar meer naar duracells op wielen worden geduwd door de roverheden
En denk dat klassieker markt eerder van voor de 80er jaren afkoelt, want te oud voor degene die ze nu kopen wellicht? ik kijk niet eens naar autos van voor de jaren 90 puur omdat het voor mij te oud is persoonlijk....
- Dimitri
- Berichten: 663
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Zo zie ik het ook inderdaad. Er is een hele generatie opgegroeid met Need for Speed, Gran Turismo en Fast & Furious. Die krijgen nu steeds meer geld om de auto 'uit hun jeugd' zelf te bezitten.Martijn_bmw schreef: ↑22 mar 2023, 12:02Die klassieker markt afkoeling zit denk ik meer in de jaren 70 en ouder spul.Beros schreef: ↑22 mar 2023, 11:54 Het heeft nog lang geduurd vind ik voordat de E46 M3 duurder werd. Als je ziet wat er nu voor E36's wordt gevraagd, was het niet meer dan logisch dat de E46 ook duurder zou worden, dat model heeft toch meer fans en meer uitstraling. Auto's uit de jaren '80, '90 en vroege '00 zitten sowieso in de lift. Ondanks dat de klassiekermarkt wat afgekoeld zou zijn, lees ik overal, is wat ik zelf waarneem voor de auto's uit deze decennia tegenovergesteld. Zelfs voor heel normale en tamelijk ongeliefde oude auto's wordt duizenden euro's gevraagd. Vraagprijzen voor nette exemplaren van massaproducten als een 2CV, Golf I, Kever vind ik persoonlijk lachwekkend. En de speciale uitvoeringen gaan helemaal hard. T.o.v. modellen als een S2000, alle 911'jes, E90/E92 M3, 205 GTI, Golf GTI, Cosworths, Impreza's, RX-7/Supra/ZX300 etc. vind ik dan een E46 M3 nog steeds niet gek duur.
Disclaimer: het zijn alleen vraagprijzen die we zien, en die worden zo hoog mogelijk ingezet en kunstmatig opgedreven door onderlinge verkoop tussen handelaren. Maar helaas hebben ze in het buitenland wel veel geld.
De generatie voor wie die auto’s jeugdhelden waren zijn inmiddels wat meer op leeftijd en hebben er al 1 of willen hem misschien zelfs alweer kwijt.
Voor jaren 80 en hoger geldt andersom, de generatie van wie deze auto’s jeugdhelden waren komen nu in de mogelijkheid er eentje te kopen en dus vraag en prijs omhoog.
Dat is iig mijn kijk er op
- Baboulah
- Berichten: 1553
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Tja, dat blijft idd DE auto uit mijn jeugd als ik terugdenk.... wat zou ik graag een ECHTE E46 M3 GTR hebben (en dan zo eruit laten zien), maja dat is pas echt een unicorn.
Eigenlijk welke autos zoek ik het meeste op internet? juist autos uit de 00's de tijd dat ik een tiener/puber was en mee opgroeide, autos zoals de E46 M3, F430's, 599, Gallardo's, C6Z, CLK AMG (DTM), SL55/63 AMG en meer van zulk spul
Eigenlijk welke autos zoek ik het meeste op internet? juist autos uit de 00's de tijd dat ik een tiener/puber was en mee opgroeide, autos zoals de E46 M3, F430's, 599, Gallardo's, C6Z, CLK AMG (DTM), SL55/63 AMG en meer van zulk spul
-
- Berichten: 5213
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Pre-wo-2 auto's zitten echt in een dip.Martijn_bmw schreef: ↑22 mar 2023, 12:02Die klassieker markt afkoeling zit denk ik meer in de jaren 70 en ouder spul.Beros schreef: ↑22 mar 2023, 11:54 Het heeft nog lang geduurd vind ik voordat de E46 M3 duurder werd. Als je ziet wat er nu voor E36's wordt gevraagd, was het niet meer dan logisch dat de E46 ook duurder zou worden, dat model heeft toch meer fans en meer uitstraling. Auto's uit de jaren '80, '90 en vroege '00 zitten sowieso in de lift. Ondanks dat de klassiekermarkt wat afgekoeld zou zijn, lees ik overal, is wat ik zelf waarneem voor de auto's uit deze decennia tegenovergesteld. Zelfs voor heel normale en tamelijk ongeliefde oude auto's wordt duizenden euro's gevraagd. Vraagprijzen voor nette exemplaren van massaproducten als een 2CV, Golf I, Kever vind ik persoonlijk lachwekkend. En de speciale uitvoeringen gaan helemaal hard. T.o.v. modellen als een S2000, alle 911'jes, E90/E92 M3, 205 GTI, Golf GTI, Cosworths, Impreza's, RX-7/Supra/ZX300 etc. vind ik dan een E46 M3 nog steeds niet gek duur.
Disclaimer: het zijn alleen vraagprijzen die we zien, en die worden zo hoog mogelijk ingezet en kunstmatig opgedreven door onderlinge verkoop tussen handelaren. Maar helaas hebben ze in het buitenland wel veel geld.
De generatie voor wie die auto’s jeugdhelden waren zijn inmiddels wat meer op leeftijd en hebben er al 1 of willen hem misschien zelfs alweer kwijt.
Voor jaren 80 en hoger geldt andersom, de generatie van wie deze auto’s jeugdhelden waren komen nu in de mogelijkheid er eentje te kopen en dus vraag en prijs omhoog.
Dat is iig mijn kijk er op
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Duurt soms wat langer maar uiteindelijk meldt de liefhebber zich vanzelf.Martin van der Zwaard schreef: ↑21 okt 2022, 12:29 Doe mij maar Carbonschwarz......wat een fantastische kleur is dat zeg
Beste man kocht vorig jaar een E36 M3 en nu onze M3 om zijn verzameling aan te vullen.
Had er verschillende bekeken door heel Europa heen maar werd opslag verliefd op deze auto toen hij de zaak binnen kwam lopen
- Mark 320iS
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Martijn_bmw schreef: ↑22 mar 2023, 12:02Die klassieker markt afkoeling zit denk ik meer in de jaren 70 en ouder spul.Beros schreef: ↑22 mar 2023, 11:54 Het heeft nog lang geduurd vind ik voordat de E46 M3 duurder werd. Als je ziet wat er nu voor E36's wordt gevraagd, was het niet meer dan logisch dat de E46 ook duurder zou worden, dat model heeft toch meer fans en meer uitstraling. Auto's uit de jaren '80, '90 en vroege '00 zitten sowieso in de lift. Ondanks dat de klassiekermarkt wat afgekoeld zou zijn, lees ik overal, is wat ik zelf waarneem voor de auto's uit deze decennia tegenovergesteld. Zelfs voor heel normale en tamelijk ongeliefde oude auto's wordt duizenden euro's gevraagd. Vraagprijzen voor nette exemplaren van massaproducten als een 2CV, Golf I, Kever vind ik persoonlijk lachwekkend. En de speciale uitvoeringen gaan helemaal hard. T.o.v. modellen als een S2000, alle 911'jes, E90/E92 M3, 205 GTI, Golf GTI, Cosworths, Impreza's, RX-7/Supra/ZX300 etc. vind ik dan een E46 M3 nog steeds niet gek duur.
Disclaimer: het zijn alleen vraagprijzen die we zien, en die worden zo hoog mogelijk ingezet en kunstmatig opgedreven door onderlinge verkoop tussen handelaren. Maar helaas hebben ze in het buitenland wel veel geld.
De generatie voor wie die auto’s jeugdhelden waren zijn inmiddels wat meer op leeftijd en hebben er al 1 of willen hem misschien zelfs alweer kwijt.
Voor jaren 80 en hoger geldt andersom, de generatie van wie deze auto’s jeugdhelden waren komen nu in de mogelijkheid er eentje te kopen en dus vraag en prijs omhoog.
Dat is iig mijn kijk er op
Ja zo is het mi. ook. In januari was ik weer op Interclassics en er is haast geen MG, Triumph of Austin Healey meer te zien, vroeger struikelde je erover. Die auto's zijn allemaal vervangen voor (veel te dure) E30 M3's, Delta Integrales of Sierra Cosworths's...
- Niels
- Berichten: 22425
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Mee eens hoor maar a) er is nog wel een verschil tussen vragen en krijgen b) er gaat ook best wat geld in een 20 jaar oude auto om em up to date te houden. Heb zelf net een Ducati gesloopt en in onderdelen verkocht omdat ie de moeite van de investering niet waard was. Ja meer waard geworden maar die meerwaarde was ik ook wel kwijt als ik em weg had gebracht voor groot onderhoud (zelf geen zin en tijd..). Een E46 M3 is prachtig maar zet em op de brug, trek het plastic rondom de krik punten eens los en maak de boel inclusief onderstel rubbers maar weer eens 100%. Ben benieuwd of je dan nog kan spreken van "waardestijging". Natuurlijk snap ik ook wel dat de potentiële koper dat anders beleefd, die denkt dat elk exemplaar net zo glimt van onder als van boven.. Er wordt op bepaalde exemplaren zeker geld verdient maar ergens gaat een koper gewoon flink betalen en er financieel stevig bij in schieten.
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Prijzen gaan wel erg hard opeens van de beetje leuke auto's uit de jaren '90 en '00. Zat te kijken naar wat er te koop staat qua E39 M5 maar voor de frisse exemplaren wordt nu al gewoon 60-70k gevraagd. Dat is toch gekkenwerk.
Zie het nu ook bij mijn Mini's. Een goede R53 Cooper S (Works) is nu echt een stuk duurder dan een jaar geleden. Ik kocht mijn Works met 91k gelopen voor 7200 euro in januari 2022. Kan nu geen goed exemplaar meer vinden onder de 12k. En de echte mooie zijn ook daadwerkelijk binnen een week weg.
Zie het nu ook bij mijn Mini's. Een goede R53 Cooper S (Works) is nu echt een stuk duurder dan een jaar geleden. Ik kocht mijn Works met 91k gelopen voor 7200 euro in januari 2022. Kan nu geen goed exemplaar meer vinden onder de 12k. En de echte mooie zijn ook daadwerkelijk binnen een week weg.
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 13:07
- Locatie: houten
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
De Delta Integrale Evo en e30M3 bij Premium nu verkocht voor vrpr 150k per stuk.
Prijzen voor jaren 80 en begin 90 vliegen nu omhoog! En snap dat wel.
F40, F50, Cosworth, Delta Integrale, M3's...skyrocketing.
Prijzen voor jaren 80 en begin 90 vliegen nu omhoog! En snap dat wel.
F40, F50, Cosworth, Delta Integrale, M3's...skyrocketing.
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 01 nov 2014, 17:09
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ja, wat er echt betaald wordt vraag ik me ook wel eens af. In mn huidige zoektocht naar een E60 M5 is het me al twee keer opgevallen dat ik bij het kijken, zonder daadwerkelijk een bod te doen, al een beste prijsverlaging (ca. €5k) mee krijg 'om over na te denken.'
Mooi natuurlijk, maar geeft te denken over wat die vraagprijs nu eigenlijk inhoudt..
Mooi natuurlijk, maar geeft te denken over wat die vraagprijs nu eigenlijk inhoudt..
- Martijn_bmw
- Berichten: 27403
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Zal vast wat korting gegeven worden maar 150k wordt dan misschien een keer 140k blijft bizar hoeveelheid geld naar mijn idee.
- Erik K.
- Berichten: 7175
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
-
- Berichten: 1229
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Rick gaat uitcashen?
- Erik K.
- Berichten: 7175
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- Joël D.
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Waddinxveen
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
https://www.autoscout24.nl/autobedrijve ... -v?atype=C
Ruim 2,5 miljoen aan auto's. Lekker bij elkaar gepoetst hoor.
Ruim 2,5 miljoen aan auto's. Lekker bij elkaar gepoetst hoor.
- Dimitri
- Berichten: 663
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Bizarre prijs... maar ja, je zou er maar net een zoeken. Vind er dan maar eens met deze km-stand.Erik K. schreef: ↑28 mar 2023, 11:34 Fabrieksnieuw B.V.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-m ... stock-list
https://rmsothebys.com/en/auctions/mu22 ... sl/1295495
Deze CSL met vergelijkbare km-stand is laatst verkocht voor €325k.
- Martijn M
- Berichten: 3458
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Mooie poets, alles te koop zetten vlak voor 1 april
-
- Berichten: 1229
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Zo te lezen zijn WoKa en co ook niet meer zo enthousiast...
https://www.autoblog.nl/nieuws/stipt-ve ... mXRsQxdj9o
https://www.autoblog.nl/nieuws/stipt-ve ... mXRsQxdj9o
- Philipoo
- Berichten: 4490
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Snap ik; staat een hoop troep tussen zeg!Wout309t schreef: ↑28 mar 2023, 15:46 Zo te lezen zijn WoKa en co ook niet meer zo enthousiast...
https://www.autoblog.nl/nieuws/stipt-ve ... mXRsQxdj9o
Dit is een caprice cabrio voor 75K:
-
- Berichten: 21955
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Zeg dat wel. Dat was wel eens anders als ik dit terug lees:Wout309t schreef: ↑28 mar 2023, 15:46 Zo te lezen zijn WoKa en co ook niet meer zo enthousiast...
https://www.autoblog.nl/nieuws/stipt-ve ... mXRsQxdj9o
https://www.autoblog.nl/nieuws/wouters- ... tos-144807
Dat artikel komt op mij over als een dealtje onder de tafel (maar dat is speculeren)
-
- Berichten: 4395
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Die Chevrolet Caprice van Stipt…..
[attachment=0]2EF79CDB-4372-4D9C-914A-9F48B32378CB.jpeg[/attachment]
[attachment=0]2EF79CDB-4372-4D9C-914A-9F48B32378CB.jpeg[/attachment]
- Bijlagen
-
- 2EF79CDB-4372-4D9C-914A-9F48B32378CB.jpeg (24.17 KiB) 1451 keer bekeken
-
- Berichten: 2962
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Waar denk je dat zulke websites de centen mee verdienen? AB zou wel gek zijn als ze voor zo'n stuk branded content niet flink cashen. Een aangezien de regels omtrent dit soort reclame in Nederland een relatief grijs gebied (en die er zijn worden amper gehandhaafd), is zoiets vrij moeilijk te herkennen. Maar ga er maar vanuit dat elk commerciële product dat op een commerciële site wordt genoemd, betaald is.Tom schreef: ↑28 mar 2023, 15:56Zeg dat wel. Dat was wel eens anders als ik dit terug lees:Wout309t schreef: ↑28 mar 2023, 15:46 Zo te lezen zijn WoKa en co ook niet meer zo enthousiast...
https://www.autoblog.nl/nieuws/stipt-ve ... mXRsQxdj9o
https://www.autoblog.nl/nieuws/wouters- ... tos-144807
Dat artikel komt op mij over als een dealtje onder de tafel (maar dat is speculeren)
Objectiviteit is zo 2009.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 2 gasten