Robin schreef: 27 feb 2023, 19:14
Mooi verhaal zmb, ik zou je 'bijna' gaan geloven:) zonder gekheid, goed verhaal.
Het is niet om het te 'verkopen' hoor, ben geen EV-fanaticus (denk ik). Maar zoals eerder geschreven, een lekkere M (performance), RS of Alpina is niet te betalen door BPM, en running cost zijn ook nog eens veel hoger. Viel mij al mee dat er EV's zijn die uberhaupt iets in de buurt kunnen bieden qua driving fun. Het was dit of een M850i, en rijden was doorslaggevend. Zoals in filmpje van die Taycan van Henry Catchpole ook wordt gezegd, een goede auto, niet een goede EV. Gaat voor Audi-zus ook op imho.
En als dan de horror verhalen ook nog eens meevallen in de praktijk, is de automotive toekomst nog niet helemaal kansloos denk ik. (hoewel ik nogsteeds geen druif geloof/snap van het idee in 2030 alleen nog maar EV's te willen verkopen in Europa). Erg benieuwd daarom ook naar de i5 van BMW. i7 reviews afgaand beloofd dat ook veel goeds. En electrische 911 is dan weer wat lastiger voor te stellen op dit moment, maar wie weet...
Trouwens, over die horror verhalen. Familielid vertrekt vanaf zelfde plek met z'n iX3. Ging super vroeg weg om wachttijden te vermijden. Stond bij de eerste stop al meer dan een uur te wachten want ja, dat doet iedereen met laadpaal stress. En dan nog wat extra laad tijd want zo'n ding haalt 260kWh niet. En dus gaat tie 100km/h rijden om stroom te besparen, dus is na een uur of 6 net op de helft. Ja doei. Wij skieen nog een daggie, einde middag na de Schnitzel de auto in, achter de meute aan. Kids bij mij kijken een keer of range en km's tot laadpal nog wel in balans zijn en gaan weer slapen. Rust, comfort en schiet tenminste op.
Arthur schreef: 27 feb 2023, 17:06
Nee, veel te positief
Niet de bedoeling, wel realistisch
Arthur schreef: 27 feb 2023, 18:26
Bij ons niet te tellen, en zelfs een (stuk snelweg) versperring, ook dik uur in de sneeuw gereden met max 80. Toch 900km in 8 uurtjes. 1x getankt (als je volle tank bij vertrek niet meerekent)
3 volgens mij. Terug overigens 885km gereden (navi stuurde ons anders ivm verkeer). 900km in 8 uur is "de norm" wat mij betreft, benzine/diesel blijft voor de lange afstanden nog steeds meest eenvoudige en snelle optie. Moet nog een paar keer naar wat andere landen komende tijd, ga ik toch ook met auto proberen. Is wel leuk. Duitsland is het net als in Nederland overal snelladers beschikbaar, ben wel benieuwd hoe zuid-europa en UK het doen.