We MOETEN veranderen dus ZULLEN we veranderen.
De jeugd(die D66/GL/PvdA) stemt heeft 't beste met ons vóór, zij hebben daar ervaring mee!

+1NSXRS schreef: 22 feb 2023, 09:33Ik haat plannen, wil gewoon gelijk iets kunnen doen en ga geen omweg moeten maken om ergens een tijd te gaan staan laden.ADV schreef: 22 feb 2023, 09:22
Is een ICE makkelijker? Ja! Is een EV super vervelend? Valt wel mee denk ik, mits je van tevoren een plan maakt..
De AC lader van een EV is standaard beperkt tot 11kwh enkele modellen kan je als optie 22kwh bestellen.Knot schreef: 22 feb 2023, 10:36 Een normale paal is die altijd 11kwh? Meen te herinneren toen ik voor een dubbele aansluiting keek hier dat het 2x11kwh was maar als er maar 1 auto aan hing die ook 22kwh kon laden.
Thuis wel ja maar knot bedoelde denk ik kantoor en daar is de auto dus 9 van de 10 de beperkende factor met de 11kw A-C lader ipv de hoofdaanluiting van het pand
Robin schreef: 22 feb 2023, 09:52 @NSXRS weest eensch progressief! Plannen/voorbereiden allemaal veel moderner dan gewoon makkelijk een ICE pakken zonder gedoe.
We MOETEN veranderen dus ZULLEN we veranderen.
De jeugd(die D66/GL/PvdA) stemt heeft 't beste met ons vóór, zij hebben daar ervaring mee!![]()
Pun intended
FOMORobin schreef: 22 feb 2023, 15:34 +1
Vooral dat 'iemand moet de eerste zijn' geneuzel. Voor wat, met wat, waarom? Angstcultuur/Culture of Fear.
Kijk even hoe de mensen die al een warmtepomp hebben met het energieplafond een mes in de rug krijgen van vrind Robbie Jetten.Bombadil schreef: 22 feb 2023, 20:49 Dus lijkt me dat D66 en groen links , ondanks de auto-haat, hier toch wel iets van een oplossing voor gaan bedenken en vlot ook, anders raak je de gewenste vergroening?
Niemand heeft geinvesteerd in EV, dat is toch allemaal lease.Elise schreef: 22 feb 2023, 22:05Kijk even hoe de mensen die al een warmtepomp hebben met het energieplafond een mes in de rug krijgen van vrind Robbie Jetten.Bombadil schreef: 22 feb 2023, 20:49 Dus lijkt me dat D66 en groen links , ondanks de auto-haat, hier toch wel iets van een oplossing voor gaan bedenken en vlot ook, anders raak je de gewenste vergroening?
Dus ik geef je op een briefje dat D666 (je was een 6 vergeten) en Groen Slinks (je was een S vergeten) de burgers, die al geinvesteerd hebben in een EV of Hybride, gewoon in de stront laten zakken met de MRB. Het geld wat die ophoesten aan MRB kan dan mooi voor de asielzoek industrie misbruikt worden volgens die partijen![]()
Noodwetje en weer door.Bombadil schreef: 22 feb 2023, 20:49 Is er al zicht op een nieuwe wegenbelasting-regeling voor elektrisch en plug in na 2025? Anders dan dromerij over C02 rekeningrijden
Huidige vrijstelling verloopt na 2024. Dan wordt een zware elektrische auto wel een dure klant. Hybride plug in kan je denk ik dan helemaal wel vergeten. Dus lijkt me dat D66 en groen links , ondanks de auto-haat, hier toch wel iets van een oplossing voor gaan bedenken en vlot ook, anders raak je de gewenste vergroening? Wat wordt het? Weer verlengen vrijstelling?
https://www.auto55.be/nieuws/34603-nu-a ... er-opladenBurgers stimuleren om zo traag mogelijk te laden
Bij de VREG klinkt het dat de huidige capaciteit volstaat om momenteel aan de elektriciteitsvraag te voldoen en dat er bij de hoogst mogelijke afnamepiek vooral problemen met de spanningskwaliteit kunnen optreden. "Die problemen vallen doorgaans nog binnen de normen, maar een verdere spanningsdaling kan tot gevolg hebben dat apparaten niet meer goed werken of zelfs beschadigd raken”, zegt de VREG daarover. Toch wil de VREG netinvesteringen liever wat uitstellen, bijvoorbeeld door het trager opladen van elektrische auto’s te stimuleren. Dat gebeurt trouwens eigenlijk al via het capaciteitstarief, maar het lijkt erop dat de regulator verder wil gaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten