Ik geef een oplossing voor het probleem

Ik geef een oplossing voor het probleem
+1, al stonden ze alleen maar onkruid te schoffelenElise schreef: 23 feb 2023, 11:45Ik denk dat er voor de rasechte tokkie werkweigeraars maar 1 oplossing is, verplicht werken.tomgtr schreef: 23 feb 2023, 11:08 Maar of je daarmee de werklozen aan het werk krijgt durf ik toch te betwijfelen.
Dus iets van werkkampen/sociale werkplaats (geef het een naam) waar die mensen verplicht moeten werken van 9 tot 5 (schappelijke tijd toch?). Ophalen met een busje en aan het werk. Uiteraard passende maatregelen voor wie niet wenst deel te nemen aan werkzaamheden (feitelijk komt dat neer op afvoeren en een tijdje op water en brood), want wel meevreten uit de ruif en niets bijdragen, dat moet rap afgelopen zijn.
Helemaal eens met al die zogenaamde managers en zo, Nederland komt om in bureaucratie.JP schreef: 23 feb 2023, 10:11 Waarom hebben we zoveel vacatures? Door de gecreëerde baantjes ? Of het nu de zorg is of een productielokatie. Op de vloer hebben ze een tekort, maar wel tig mensen die "op kantoor" werken. Mijns inziens teveel managers, administraties, adviesbureautjes, tussenpersonen.
Vroeger hadden we toch niet zoveel administratie? Dat deed 1 secretaresse met 2 vingers in de neus.
Ook in logistiek, overal van die opslag en overslagdozen (mega-gebouwen) Voor dat een pallet van de fabriek bij de klant is, staat die nog eerst in 3 vrachtwagens, 4 magazijnen en is die al 2x omgevallen......
Vwb chauffeurs, een gemiddelde chauffeur zit in loonschaal D5. Bij mijn weten is dat brutoloon de laatste jaren van €15,** naar nu €17,- gegaan. Ik zag een looneis van de vakbonden voorbij komen van €21,50. Hoe werk je jezelf uit de markt. Ik vind €17 al niet slecht, als ze alle uren betalen en niet pauzestaffels gebruiken. Een chauffeur maakt graag uren, maar bij meer dan 13.5u mag de baas je 2u inhouden. Vaak omdat je ergens hebt moeten wachten, maar dat weet je toch als werkgever. Wil je met containers werken en van terminal naar terminal rijden, dan sta je meer te wachten dan wat. Moet de chauffeur daar maar uren voor inleveren? Ik ken bedrijven die 10jaar geleden al een chauffeur maximaal 1.5u gaven voor een laad of losadres. Duurde het langer was het eigen tijd.
Dat is net zo populistisch gelul als eh sommige partijen zeg maar. Ben ik het met je eens? Volledig. Uitvoerbaar in een (nogal linkse) rechtsstaat ? No way. Punt 1 busje etc handje vasthouden, aan het werk houden kost meer dan het oplevert. Punt 2 rugpijn ziek overspannen hebben ook rechten bla bla bla. Uiteindelijk krijgen ze gelijk van die linkse knurften bij uwv, rechtbank etc.Elise schreef: 23 feb 2023, 11:45Ik denk dat er voor de rasechte tokkie werkweigeraars maar 1 oplossing is, verplicht werken.tomgtr schreef: 23 feb 2023, 11:08 Maar of je daarmee de werklozen aan het werk krijgt durf ik toch te betwijfelen.
Dus iets van werkkampen/sociale werkplaats (geef het een naam) waar die mensen verplicht moeten werken van 9 tot 5 (schappelijke tijd toch?). Ophalen met een busje en aan het werk. Uiteraard passende maatregelen voor wie niet wenst deel te nemen aan werkzaamheden (feitelijk komt dat neer op afvoeren en een tijdje op water en brood), want wel meevreten uit de ruif en niets bijdragen, dat moet rap afgelopen zijn.
Wat een onzin. Die 30 pct regeling is zo onterecht? De eerste jaren dat expats hier werken weten ze nog niets hier, huren duur, kids naar dure school en even aankijken hoe het bevalt. Van sociale voorzieningen maken ze geen gebruik, sociaal vangnet hebben ze niet of nauwelijks en voor toeslagen komen ze niet in aanmerking. Hypotheekrenteaftrek is ook niet relevant aangezien 99 pct de eerste jaren huurt. Als het leven hier bevalt verandert dat allemaal en valt die 30 pct regeling ook weg. Het is niet hun schuld toch dat wij zo’n idioot systeem hebben wat aan elkaar hangt van toeslagen en kortingen?Wimo schreef: 23 feb 2023, 21:42 Al die lof voor de Asml expats is ook niet helemaal fair.. vergis je niet, het zal Asml een worst wezen dat wijken ontwrichten door goedkope arbeid uit India e.o.
Tijd dat we die 30 procent regeling eens op de schop doen.. de economie draait ook gewoon door met wat minder Asml. Ze beginnen veel te groot te worden voor een Nederlands dorp.
Het zullen wel hele bijzondere expats zijn hier vergeleken met jouw ervaringen...Should I stay or should I go?
Met deze cijfers mag het geen verrassing zijn: 97 procent van de expats die in Brabant wonen, wil voorlopig niet meer weg. Het merendeel (40 procent) wil zelfs altijd in Brabant blijven. 3 procent is van plan om in de komende twee maanden te vertrekken.
Daar zit hem de crux, dan is er inderdaad heel veel mogelijk.Huishoudens waar beide gezinsleden voor Asml werken is hier ook vrij standaard. Dan heb je het over gezinnen met monsterlijke leenpotenties.
Rutte veranderd de regels niet tijdens het spel, Rutte is de man die de regels veranderd nadat het spel gespeeld is..... onbetrouwbaarder kán niet en is evenredig aan een dictator.
Ik lees dat ASML het dubbele van de vraagprijs wil betalen.....tomgtr schreef: 24 feb 2023, 08:14 Mochten mensen weg willen lijkt het me in elk geval geen probleem om je huis te verkopen.
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... -veldhovenEigenlijk wil niemand weg uit zijn huis, maar het techbedrijf zou bereid zijn veel geld te betalen om de bewoners uit te kopen. "Bijna het dubbele van de vraagprijs", zegt Frans Hendriks, een van de bewoners, tegen Omroep Brabant. "Alsof je de loterij hebt gewonnen."
Versie 1, even slijmen en 'garanties' geven.We garanderen voor dit gebied een maximale bouwhoogte van 20 meter, tenzij het echt niet anders kan. Maar dan moeten we weer met de buurt in gesprek.
‘We gaan uit van 20 meter, misschien ietsje meer’, beweert Teun Wartenbergh, hoofd vastgoed van ASML, op een speciale inspraakavond voor de gemeenteraad.
‘En als ASML over de bouwhoogte zegt: het is technisch niet haalbaar, dan moeten we ze vertrouwen, want we hebben zelf daarover geen technische kennis.’
Toch is het vrijwel ondenkbaar dat de gemeenteraad van Veldhoven (45 duizend inwoners) het uitbreidingsplan zal dwarsbomen. Daarvoor lijkt ASML − wereldwijde omzet 19 miljard euro, 32 duizend werknemers (waarvan ongeveer de helft in Veldhoven) − simpelweg te groot en te machtig.
Chipmachinefabrikant ASML uit Veldhoven verdubbelt van 17 duizend werknemers eind vorig jaar naar 35 duizend werknemers in 2030. Op deze manier moet de groei van Brainport Eindhoven in goede banen geleid worden.