M3 CSL E90/E92

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 okt 2007, 11:25

Zeg René, hij leek toevallig toch niet hier op hé :wink:

[img:206:326]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 444596.jpg[/img]

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 09 okt 2007, 11:25

Bert ///M3 schreef:Hoe betrouwbaar acht je zo'n bericht ook eigenlijk.

Als een wildvreemde opeens beweert dat er een E90 M3 CSL komt dan denk ik ook kwam gister sinterklaas tegen samen met de kerstman en de paashaas.

3 jaar geleden beweerde Hans Stuck zelfs dat er een M6 CSL kwam, nooit gezien.

Wens is de vader der gedachte oid.
Dat bedoelde ik ook al met mijn eerdere post. Zoals Rico al zegt, 200 kilo is bijna niet te halen. Zoals jij die e36 m3 van jou aan aanpakt Bert, hoeveel kilo haal je daar bijvoorbeeld uit. Wat hou je dan over. Dat kan je gewoon niet als nieuw verkopen, BMW al helemaal niet.
Om meer mensen in een fun-BMW te krijgen, zullen ze eerder een 1-serie CSL moeten gaan creëren in plaats van een 150k 3-serie. Wat Andre al wist te melden.

Robin
Berichten: 55095
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 09 okt 2007, 11:34

Idd, 200kg is een hele hoop kilos. Ferrari 'lukt''t weer WEL om de Scuderia op 1250kg te zetten terwijl de normale 430 1350/60/70(?) is?

Totaal verschillende auto's I know, maar BMW heeft ook een 'motorsport'heritage en know how...dus...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 okt 2007, 11:37

Las net het verschil tussen een GT3 en GT3 RS, dat is slechts 16 kilo verschil, plastic ruitjes en een spoiler van carbon.. en nog een paar kleine dingetjes.. MEER kon Porsche er gewoon niet vanaf schrappen qua gewicht.. Ik geloof niet dat er BMW betere goochelaars rondlopen dan bij Porsche.

Wouter81
Berichten: 9423
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 09 okt 2007, 11:49

Is het natuurlijk wel zo dat een GT3 van zichzelf al erg licht is. Daar zitten geen zware electrisch verstelbare zetels in plus allehande luxe. Ik denk zelf dat ze hooguit 100 kg van een M3 af krijgen. Zelfs een CSL zal toch bepaalde luxe items behouden denk ik.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 09 okt 2007, 11:57

Andre schreef:Wanneer krijgen wij eens wat leuks voor rond 60k van bmw.

Men pakt een 3 deurs hatch 130i of coupe met 3.0 atmo basis is ca. 1350kg. Zet op de 3.0 motor m3 trottle bodies met een airbox 310 a 320pk easy. Carbon dak 2 lichtgewicht stoelen brede spatborden en paar mooie M wielen. Gaan we onder de 1300kg en heb je voor ons liefhebbers ook wat leuks wat misschien nog enigzinds te betalen is. Een 135i zeggen jullie dan. Nee zeg ik dan A turbo die bij extreem gebruik oververhitting problemen hebben B zo n formaat auto 1560kg is een aanfluiting en komt zijn rijgenot absoluut niet ten goede.
Als je zo goed weet wat je wil en in die racehoek en BMW dealer genoeg connecties hebt zeg ik voor de zoveelste keer: wat let je?

De auto die jij zoekt gaat er gewoon niet komen out-of-the-box en al zeker niet voor 60k (je huidige 130i met alle mods gaat ook al een stuk die kant op)

Dus (ver)bouw gewoon een 1 tot wat je wil of wacht tot je huidige uit de garantie is en doe het dan met de 3drs. Waarom zouden alleen rijders van andere merken ver gaan in technische aanpassingen?

En waarom niet "gewoon" een S54 in een 1? Er rijden genoeg auto's rond met dat blok (zelfs E30's) en opbouwen van het spul is toch ook part of the fun?

Lijkt me iig een stuk bevredigender dan dat eeuwige gedram om een auto voor een zeer zeer kleine doelgroep die er toch niet gaat komen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 09 okt 2007, 12:50

Meer als 100 KG krijg je wel van zo'n M3 af. Maar dan word het gewoon ook meteen heel erg duur, heel veel aluminium & carbon fiber onderdelen. Maar daarbij hangt her er nogal om met hoeveel veiligheidsregeltjes je van doen hebt.

Plus dat een hoop zaken zoals onderstel tegenwoordig ook al van aluminium gemaakt zijn dus dan word je winst relatief veel minder.

Alles is mogelijk als je maar geld hebt. Maar moet je even nagaan wat er met de verkoopprijs van zo'n auto gebeurd. M3 CSL voor de verkoopprijs van een Porsche GT2. Daar stapt toch geen hond in. Dat kan je ala Ferrari misschien wel maken, maar zo goed als niemand betaald ineens 2 keer zo veel voor een met CF opgepimpte BMW.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 09 okt 2007, 14:41

Rico v Velzen schreef:Zeg René, hij leek toevallig toch niet hier op hé :wink:

[img:206:326]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 444596.jpg[/img]
Hey nu je het zegt.............nee :lol:

Die jongeman heet Scheider van achternaam en hij heeft het van een betrouwbare bron die tot nu toe betrouwbaar was...maarja zoals al gezegd 200kilo is erg veel, het kan maar dan wordt het erg duur, maarja de nwe M3 is ook al duur en er zullen altijd een paar mensen zijn die wel zoiets kopen...
Die man verkoopt ook nieuwe BMW(vanuit Bonn) en zei dat ik bij hem moest komen scheelde veel geld :lol: achja ik heb in elk geval gezegd wat hij me spontaan vertelde en wat er van uitkomt? don't know 100 tot 130 kg zal niet zo moeilijk zijn, maar dan...

we zien wel wat komt :wink: trouwens waren destijds toen de M3 E30 uitkwamen die speciale uitvoeringen ook niet onbetaalbaar? zoals de Evo sport enzo :shock: voor die tijd dan.

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 09 okt 2007, 17:29

Ik wil over een 7(?) jaren bij BMW werken, denk ik...

eerst maar eens me vwo afmaken, en dan 5 jaar studeren
en daarnaa.....

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 09 okt 2007, 18:07

Hendrik Kinderman schreef:Ik wil over een 7(?) jaren bij BMW werken, denk ik...

eerst maar eens me vwo afmaken, en dan 5 jaar studeren
en daarnaa.....
Dan zou ik beginnen met die Swift uit je avatar te halen :wink:


Het zal vast zo gaan als bij de e46 CSL. De wagen wordt zonder airco, xenos enzovoorts geleverd. Zo wordt de wagen enorm licht verkocht als basis. Leuk voor de cijfers, maar omdat vele kopers dergelijke opties er toch weer op willen zal het verschil deels worden opgeheven.
Dus meer dan 100kg zal mogelijk zijn, maar zal praktisch nooit zo worden geleverd. Mijns inziens.

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 09 okt 2007, 19:27

ik werk nu bij een suzuki dealer, en dit is mijn favoriete gebakje
duzzz...

die bmw komt nog wel

Starred
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22

Bericht door Starred » 10 okt 2007, 07:33

Of val zelf gewoon 25kg af, heb je een stuk meer drivingfun :lol:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 10 okt 2007, 08:23

Dat is maar hoe je dat bekijkt. Ik eet liever elke dag een dikke biefstuk en koop een lichtere auto :lol:

Patrick
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 apr 2006, 21:26
Locatie: zuiden vh land

Bericht door Patrick » 10 okt 2007, 20:48

GT3 RS is welliswaar niet veel lichter dan een GT3, maar heeft dan ook een dikkere bips (van de turbo).

Bij een smalle versie van de GT3-RS zou de gewichtsbesparing ietsje groter zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten