M3 CSL E90/E92

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

M3 CSL E90/E92

Bericht door GTRene » 08 okt 2007, 21:37

Vandaag op de Nordschleife geweest en daar kwam een jongen op me af die m'n hartge wilde zien en vragen had over 19 inch onder een BMW Z3 M coupe bij hem schuurde het soms aan op de Ring tegen de motorkap, anyway veel gepraat bleek die jongen bij BMW te werken, anyway vlak voor hij wegging moest ie me wat vertellen wat hij niet voor zich kon houden schijnbaar :lol:

de nieuwe M3 CSL komt eraan(2008), schijnt 200kg lichter te zijn dan de "gewone M3" en 480pk te krijgen aldus uit een betrouwbare bron, anyway als dat zo is wordt het wel een snelle jongen...

Dus toch een leuk "nieuwtje" op deze zonnige dag op de Ring[/b]

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 08 okt 2007, 21:41

200 kg lichter :roll: :roll:

Zitten er dan nog wel stoelen in?? :roll: :wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 08 okt 2007, 21:47

Dat beloofd veel goeds voor de circuitfanaten onder ons!

Ben wel benieuwd hoeveel toeren die motor gaat draaien.

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 08 okt 2007, 21:52

Vraag me ook af wat de minder voor meer gaat kosten. Denk aan JC gisteren met de Gallardo.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 08 okt 2007, 22:12

zal mij ook benieuwen wat ze weglaten of nog lichter maken...en hoe ze aan die 480pk gaan komen...nog meer toeren? motorinhoud vergroten? klein low pressure turbo? maarja misschien is het wel zo'n super motorretje met redelijk wat reserve's dat ze het toch zo eruit kunnen halen NA...

De eerste 100kg zal niet zo moeilijk zijn...maar die andere :shock:

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 08 okt 2007, 22:12

Als het ding echt 200 kg lichter wordt en 480 pk gaat leveren heeft de M3 CSL super specs. 200kg minder resulteert in een gewicht van 1355 kg, minder dan een 911 GT3 RS (1395 kg) en dat met 60 pk vermogen. Mocht dit kloppen dag mag je minimaal een prijs van 150K verwachten.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 08 okt 2007, 22:14

Klinkt goed :) Komende maanden maar de spionagefoto's en filmpjes in de gaten houden.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 08 okt 2007, 22:17

Klinkt veel belovend...

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 08 okt 2007, 22:46

Wat een aardige meneer dan die jou dat komt vertellen :wink:

tom caubo
Berichten: 341
Lid geworden op: 28 feb 2007, 01:16
Locatie: schimmert(limburg)

Bericht door tom caubo » 08 okt 2007, 23:31

zoiets ook gehoord bij Kohl en Aachen. csl ,2008, 475/485pk,1350/1380kg

was een van de verkopers van de schnitzer afdeling die ik met een andere verkoper hoorde kletsen :wink:

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 08 okt 2007, 23:33

zou wel toppie zijn

is al dat boten gezeik ook een keertje over :P
Laatst gewijzigd door Sander S. op 08 okt 2007, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22502
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 08 okt 2007, 23:42

Ik ben echt heel benieuwd hoe ze die 480pk atmosferisch gaan halen. BMW gaat no-way een turbo gebruiken, dat wordt opboren die handel.

Maar positief dat ze eindelijk weer eens voor Freude am Fahren gaan i.p.v. Freude am varen. Dat ben ik geheel met je eens Sander :wink:

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 09 okt 2007, 00:09

Ja klopt prachtig allemaal maar ga maar denken richting 150k voor een een fun auto. Wat hebben wij hier aan hoe leuk het op papier ook lijkt.

Hier op dit forum gaat niemand maar dan ook helemaal niemand 150k euro uitgeven voor stript out fun auto. Dus is alleen leuk voor nederlanders die met een foto camera langs de vangrail staan voor die happy few die miljoenen hebben en het allemaal nix uitmaakt.

Wanneer krijgen wij eens wat leuks voor rond 60k van bmw.

Men pakt een 3 deurs hatch 130i of coupe met 3.0 atmo basis is ca. 1350kg. Zet op de 3.0 motor m3 trottle bodies met een airbox 310 a 320pk easy. Carbon dak 2 lichtgewicht stoelen brede spatborden en paar mooie M wielen. Gaan we onder de 1300kg en heb je voor ons liefhebbers ook wat leuks wat misschien nog enigzinds te betalen is. Een 135i zeggen jullie dan. Nee zeg ik dan A turbo die bij extreem gebruik oververhitting problemen hebben B zo n formaat auto 1560kg is een aanfluiting en komt zijn rijgenot absoluut niet ten goede.

Nee bmw maakt een hardcore CSL met V8 die weer onbetaalbaar wordt voor ons liefhebbers. Fappen op foto s zegt me weinig ramme met die troep. Maar met 100k plus trappen met een straat auto op een circuit dat gaat mij te gek en gaat ver boven de grens omdat met zoveel geld te doen.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 09 okt 2007, 00:17

Erg leuk om dat op die manier te horen Rene.

Ben wel erg benieuwd naar die nieuwe CSL dan.

Ben het wel een beetje met je eens André!!

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 09 okt 2007, 00:19

Mark Nauta schreef:Erg leuk om dat op die manier te horen Rene.

Ben wel erg benieuwd naar die nieuwe CSL dan.

Ben het wel een beetje met je eens André!!
Ik minder eigenlijk.

En Porsche kost ook een hele vette dikke Ton. Maar dat mag dan wel, omdat dat voor hem de ultieme rijmachine is. Er zijn zat mensen die makkelijk een 150k aftikken en er vervolgens nog binnen de 5000km het circuit mee opgaan.

Hoeveel CSL's rijden er nu wel niet rond.

Ik vind 480pk op 1350kg al erg netjes, had ik nooit verwacht.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 okt 2007, 01:09

Eerst maar even afwachten of dit de werkelijke specs worden..

1 ding is BMW wel verplicht een nog betere CSL dan de e46 M3.. Dus 7,50 op de ring is het target..

En BMW kan alles meer dan 7.50 eigenlijk niet verkopen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 09 okt 2007, 02:43

misschien omdat de Z06 de tijd van de M3 CSL heeft afgepikt ze dat in elk geval scherper willen zetten....

maarja er komt nog een snellere Z06 de stingray ofzo met 650pk pfff ook in 2008 geloof ik...spannend...

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 09 okt 2007, 08:44

M3 en de Corvette zijn nou ook niet echt directe concurrenten van elkaar.

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 09 okt 2007, 09:29

Dat een Porsche en consorten ook al dik geld kosten betekent meteen dat ik die merken ook niet(nieuw) zou(kunnen) kopen, Sander.

Ik wil geen ouwe troep net als Andre, een nieuwe kar met garantie en dan na 1/2/3 jaar weer verder kijken, ik denk nog steeds aan de 135i, de M3 E90 wordt me te joker, helemáál als ie door die CO2 eisen NOG weer duurder wordt.

Gelukkig dat de mensen in dit land uitkeringen krijgen wanneer ze niet werken en dat de rest van 't geld wat we aan belasting betalen gelukkig aan dingen besteedt wordt als vermindering van files enzo....

Ook mooi dat Schiphol je kan brengen waar je maar wil leven.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 09 okt 2007, 09:39

Lijkt me erg leuk worden.

Ja en duur (Andre). Life sucks...

Maar eh wat kost een GT3 (RS) ? Denk dat ik die dan toch liever heb...

Mark.

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 09 okt 2007, 09:58

markk schreef:.

Maar eh wat kost een GT3 (RS) ? Denk dat ik die dan toch liever heb...
Ik misschien ook wel Mark, punt is dat ze beide gewoon 'onbetaalbaar'zijn, kortom de discussie is leuk:welke heb je liever :M3 CSL E90/92 of 997GT3RS

puntje bij paaltje wordt 't nooit wat om zo'n ding voor de deur te hebben staan, laten we eerlijk wezen. EN kopen is 1, maar verzekering/onderhoud/kosten/stalling is 2.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 09 okt 2007, 10:01

Doe mij maar de GT3RS.Wel een oranje graag,maar als er een zwarte met oranje details komt vind ik het ook goed. :lol:

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 09 okt 2007, 10:06

Als je zo n ding nieuw wilt moet je gewoon grof knaken verdienen. En ja voor 150k kocht ik zonder na te denken een GT3.
Bmw is mooi maar is geen porsche ook een CSL niet.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 09 okt 2007, 10:15

Hoe betrouwbaar acht je zo'n bericht ook eigenlijk.

Als een wildvreemde opeens beweert dat er een E90 M3 CSL komt dan denk ik ook kwam gister sinterklaas tegen samen met de kerstman en de paashaas.

3 jaar geleden beweerde Hans Stuck zelfs dat er een M6 CSL kwam, nooit gezien.

Wens is de vader der gedachte oid.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 okt 2007, 11:01

Bert zoiets dacht ik ook al.

BMW gaat het gewoon never nooit lukken om 200 kilo van het huidige gewicht af te snoepen.

Bij de e46 was het 110 kilo. En als je ziet wat ze dan hebben moeten laten en moeten aanpassen. Meer had BMW gewoon niet kunnen doen zonder dat de auto onverkoopbaar zou worden..

Bij de e46, geen radio, geen airco, geen standaard xenon..

en wat bestelde iedereen extra ? Juist ja een airco van 35 kilo, een radio met toebehoren van 5 kilo, en xenon van 10 kilo.. En zo slinkte het gewichtsverschil nog maar met 60 kilo tov een gewone e46 M3.

Die dingen willen de kopers gewoon in een auto hebben van dit kaliber..

Als BMW van de e92 een CSL wil maken die 1355 kilo RDW gaat wegen..

Dan moeten ze het volgende laten:

Electrische ramen, spiegels.. navigatiesysteem, en de 2e kamelenbult in het dash.. alle isolatiemateriaal moeten ze verwijderen, lichtgewicht composiet materialen als deuren. (dichtslaan klinkt als een plastic broodtrommeltje met knikkers er in) geen achterbank er meer in, geen radio/speakers, geen xenon.. glasfiber kuipjes. ipv de relatief luxe CSL recarostoelen in de e46 M3 CSL.

Eigenlijk blijft er een gestripte e92 M3 over.. en dat is niet te verkopen.

BMW gaat die 200 kilo gewoon niet redden, met de beste wil van de wereld niet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast