Serieus? Moet ik al gaan inslaan voordat de prijzen knallen?JP schreef: 19 sep 2022, 09:10 En er dreigt al een tekort op adblue…gaan ze de brandstof tank er mee afvullen![]()

Serieus? Moet ik al gaan inslaan voordat de prijzen knallen?JP schreef: 19 sep 2022, 09:10 En er dreigt al een tekort op adblue…gaan ze de brandstof tank er mee afvullen![]()
Eigenaar vertelde dat de motor afsloeg en daarna een paar keer geprobeerd heeft te starten........Martijn_bmw schreef: 19 sep 2022, 14:18 Oeh dat hangt er vanaf hoeveel er mee gedraaid is na tanken (of misschien mazzel helemaal niet) spul is mega agressief.
Wij hebben er al meerdere keren 5k+ kosten op kunnen maken om alles te herstellen
jos_br schreef: 19 sep 2022, 21:02Eigenaar vertelde dat de motor afsloeg en daarna een paar keer geprobeerd heeft te starten........Martijn_bmw schreef: 19 sep 2022, 14:18 Oeh dat hangt er vanaf hoeveel er mee gedraaid is na tanken (of misschien mazzel helemaal niet) spul is mega agressief.
Wij hebben er al meerdere keren 5k+ kosten op kunnen maken om alles te herstellen
Jos.![]()
Idd daar begin je mee tank, leidingen, pomp en injectoren.WJ schreef: 19 sep 2022, 21:15 Ouch, als je dat spul ook morst en ziet wat daar mee gebeurt.. Volgensmij kan het hele brandstof systeem van tank tot injectoren eruit?
Tja, d’r zit ureum in en dat gebruikten wij op het werk op plekken waar je in de winter geen strooizout mocht strooien. Het lost goed op in water (zoals bij Ad Blue in demiwater volgens mij). Maar het kristalliseert weer als een dolle als het droog wordt. Dan kan ik me goed voorstellen dat het dicht koekt, her en derJP schreef: 19 sep 2022, 22:06 Valt zoiets nu ook onder een verzekering? Bij ons tankten de chauffeurs ook met regelmaat benzine in de Sprinters, maar dat lieten we 100meter achter de pomp leegzuigen.
Adblue is de grootste rotzooi, in het eigen systeem koekt dat al elke tig km's vast.
Oude 90pk tdi (ALH) in een Caddy 2001. Motor draait 227pk en ruim 430nm. Dit hebben we met deze motor nog niet meegemaakt. Normaal zijn we altijd bang voor de koppakking, deze motor dacht daar anders over. Wordt nu in elkaar gezet met z.g. sputterlagers.
Leuk blok voor in een UP!jos_br schreef: 01 dec 2022, 19:26 Echt een halve racemotor van huis uit. Ook de software van zowel de motor als de bak zijn aangepast.
Motoren kunnen met stock internals ruim +500pk aan. Niet normaal meer hoe die dingen nu gebouwd zijn. Met een andere turbo zou die zomaar richting die 500pk gaan.
En kan de versnellingsbak dat nog aan? Of zijn daar ook aanpassingen voor (nodig)?jos_br schreef: 02 dec 2022, 19:08 Motoren kunnen met stock internals ruim +500pk aan. Niet normaal meer hoe die dingen nu gebouwd zijn. Met een andere turbo zou die zomaar richting die 500pk gaan.
Jos.