Formule 1 weer fascinerend?
- frank de jonge
-
Kijk niet veel F1 meer maar goed. Zo vroeg in de ochtend komt dat mooi uit. Rustig wat boterhammetjes, koffie en een eitje voor de tv. Het was nog leuk ook met het weer. Ralf Schumacher leuke dingen zien doen totdat hij weer net iets te overmoedig werd. Hamilton zal zich nog wel een keer of twee achter de oren krabben schat ik...
- @iko
- Lars Bouten
- Lars Bouten
- Sander S.
- Lars Bouten
Had het nooit op Alonso - Schumacher-fan -, maar sinds Schumachet is gestopt, is mijn mening minder gekleurd en heb ik echt wel respect voor hem. Is qua persoonlijkheid ook niet mijn smaak - durft echter wel te zeggen waar het op staat -, maar qua rijder toch wel erg spectaculair en zeer talentvol.
Vind het ook erg gaaf dat er nu 3 echte supertalenten - Raikkonen, Hamilton en Alonso - om de titel strijden.
Had Schumacher nog wel dit seizoen willen zien strijden om de titel.
Vind het ook erg gaaf dat er nu 3 echte supertalenten - Raikkonen, Hamilton en Alonso - om de titel strijden.
- Tom V
Kan het er niet méér mee eens zijn!Lars Bouten schreef:Had het nooit op Alonso - Schumacher-fan -, maar sinds Schumachet is gestopt, is mijn mening minder gekleurd en heb ik echt wel respect voor hem. Is qua persoonlijkheid ook niet mijn smaak - durft echter wel te zeggen waar het op staat -, maar qua rijder toch wel erg spectaculair en zeer talentvol.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Als alleen Alonso eraf gaat is het ook goed, wat mij betreft.Opa schreef:Juist niet man....als Kwalonso en Hamilton elkaar nou in Brazilië eraf beuken en Kimi wint de race dan is mijn dag weer goed.partyondude schreef:Jammer van de uitslag
Echter met die spionage in het achterhoofd mogen ze er ook samen afgaan

Maar Kimi heeft ook de uitstraling van een oorwurm.
Dan zie ik liever Massa juichen als het een Ferrari moet zijn.
Alleen, dat lukt niet meer...

- Dutch
Inderdaad mooi samengevat en ook helemaal mee eens.Tom944 schreef:Kan het er niet méér mee eens zijn!Lars Bouten schreef:Had het nooit op Alonso - Schumacher-fan -, maar sinds Schumachet is gestopt, is mijn mening minder gekleurd en heb ik echt wel respect voor hem. Is qua persoonlijkheid ook niet mijn smaak - durft echter wel te zeggen waar het op staat -, maar qua rijder toch wel erg spectaculair en zeer talentvol.
Ik beoordeel coureurs sowieso nooit op hun uitstraling naast de baan - dat kan bij kampioenen alleen maar tegenvallen.

En óp de baan hebben we nu drie toppers, waarvan Hamilton volgens mij in de categorie allergrootsten valt en de andere twee minimaal van het niveau Mansell/Piquet/Fittipaldi/Brabham zijn.
Alonso is qua persoonlijkheid van het type Villeneuve/Montoya en zal daarom altijd controversieel blijven: de ene groep reageert daar op met 'altijd maar zeuren', de andere groep met 'gelukkig nog iemand die zegt wat hij vindt en niet de pr-mening van het team verkondigt'. Ik heb er zelf geen probleem mee en kan me als ik mezelf in zijn schoenen verplaats, zelfs heel wat voorstellen bij zijn teleurstelling in het McLaren-team.
Alleen jammer dat de control tyre van dit jaar zo negatief heeft uitgepakt op het spektakel. Want ook al is het spannend in het kampioenschap, op de baan hebben we juist minder spektakel gezien dan in afgelopen jaren. Minder mechanische grip, nog meer nadruk op aero, nog minder kans op inhalen.
Benieuwd of het verdwijnen van de traction control volgend jaar daar verandering in brengt.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Vind het een beetje overdreven Hamilton nu al bij de groten te zetten.Dutch schreef:Inderdaad mooi samengevat en ook helemaal mee eens.Tom944 schreef:Kan het er niet méér mee eens zijn!Lars Bouten schreef:Had het nooit op Alonso - Schumacher-fan -, maar sinds Schumachet is gestopt, is mijn mening minder gekleurd en heb ik echt wel respect voor hem. Is qua persoonlijkheid ook niet mijn smaak - durft echter wel te zeggen waar het op staat -, maar qua rijder toch wel erg spectaculair en zeer talentvol.
Ik beoordeel coureurs sowieso nooit op hun uitstraling naast de baan - dat kan bij kampioenen alleen maar tegenvallen.![]()
En óp de baan hebben we nu drie toppers, waarvan Hamilton volgens mij in de categorie allergrootsten valt en de andere twee minimaal van het niveau Mansell/Piquet/Fittipaldi/Brabham zijn.
Alonso is qua persoonlijkheid van het type Villeneuve/Montoya en zal daarom altijd controversieel blijven: de ene groep reageert daar op met 'altijd maar zeuren', de andere groep met 'gelukkig nog iemand die zegt wat hij vindt en niet de pr-mening van het team verkondigt'. Ik heb er zelf geen probleem mee en kan me als ik mezelf in zijn schoenen verplaats, zelfs heel wat voorstellen bij zijn teleurstelling in het McLaren-team.
Alleen jammer dat de control tyre van dit jaar zo negatief heeft uitgepakt op het spektakel. Want ook al is het spannend in het kampioenschap, op de baan hebben we juist minder spektakel gezien dan in afgelopen jaren. Minder mechanische grip, nog meer nadruk op aero, nog minder kans op inhalen.
Benieuwd of het verdwijnen van de traction control volgend jaar daar verandering in brengt.
Wel een leuke actie van hem richting de pits

De echte F1 helden bestaan allang niet meer.................
Het lijkt tegenwoordig meer op een computerspelltje dan op echt autoracen.
- Maik
Inderdaad jammer van die banden. Ik snap al jaren niet waarom de reglementen niet worden aangepast. Al jaren zit de FIA te roepen dat ze de reglementen aanpassen om het spectakel (lees: inhaalmogelijkheden) te verhogen, maar ze zitten alleen in de marge te k#tten, en dit jaar inderdaad een stap terug juist door die meukbandenDutch schreef:......

Mechanische grip is inderdaad de keyword.
Het is zo simpel imo, vol slicks terug, met de compound van vorig jaar, en gelijk 6-7-8cm erbij in de breedte, kan je gelijk NOG zachter compund nemen omdat je meer volume hebt om weg te slijten.
Vleugels: de helft van het oppervlak inleveren
Diffusers: eraf met die zooi

Dan natuurlijk ook de TC eraf, maar dat zijn ze dus al van plan.
Het is toch niet zo moeilijk lijkt mij?

- Michel P
+1 dan ga ik ook weer aktief kijken.Maik schreef:Inderdaad jammer van die banden. Ik snap al jaren niet waarom de reglementen niet worden aangepast. Al jaren zit de FIA te roepen dat ze de reglementen aanpassen om het spectakel (lees: inhaalmogelijkheden) te verhogen, maar ze zitten alleen in de marge te k#tten, en dit jaar inderdaad een stap terug juist door die meukbandenDutch schreef:......
Benieuwd of het verdwijnen van de traction control volgend jaar daar verandering in brengt.![]()
Mechanische grip is inderdaad de keyword.
Het is zo simpel imo, vol slicks terug, met de compound van vorig jaar, en gelijk 6-7-8cm erbij in de breedte, kan je gelijk NOG zachter compund nemen omdat je meer volume hebt om weg te slijten.
Vleugels: de helft van het oppervlak inleveren
Diffusers: eraf met die zooi![]()
Dan natuurlijk ook de TC eraf, maar dat zijn ze dus al van plan.
Het is toch niet zo moeilijk lijkt mij?
Michel