Formule 1 weer fascinerend?
- Macboy
Formule 1 weer fascinerend?
Wat vinden jullie? Is de Formule 1 weer spannend om naar te kijken? Voor mij is het eigenlijk wel weer spannend gedurende de hele race. Veel auto's bij elkaar, mooie inhaalacties !
Weg met die oude rotten in het vak: jonge guru's !!
Weg met die oude rotten in het vak: jonge guru's !!
- wjn
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Dutch
De afgelopen jaren met de duels tussen Alonso/Raikkonen en Alonso/Schumacher waren zeker niet spannend?
Het enige dat dit seizoen laat zien is dat er leven na Schumacher is - wat natuurlijk ook logisch is.
En tja, als er elke ronde moet worden ingehaald en/of dwarsgegaan, dan is F1 sowieso je sport niet. Zal er nooit van komen, dus voortaan gewoon naar iets anders kijken.

Het enige dat dit seizoen laat zien is dat er leven na Schumacher is - wat natuurlijk ook logisch is.
En tja, als er elke ronde moet worden ingehaald en/of dwarsgegaan, dan is F1 sowieso je sport niet. Zal er nooit van komen, dus voortaan gewoon naar iets anders kijken.

- wjn
Na de start er 20 rondjes achter & proberen in te halen. Pas tijdens de pitstops is het afwachten of iemand er net voor of weer net er achter op de baan komt. Daar is niets in veranderd.
En slipstreamen werkt op de een of andere manier niet meer. Auto's moeten serieus sneller zijn per ronde om te kunnen inhalen, dat is jammer ja.
En slipstreamen werkt op de een of andere manier niet meer. Auto's moeten serieus sneller zijn per ronde om te kunnen inhalen, dat is jammer ja.
- Dennis Cavallino
Ik vond A1GP leuker qua inhaalacties, maar dat er nu 3 rijders op een gedeelde eerste plaats staan in het kampioenschap en Massa de aansluiting heeft kunnen vinden. Dat vind ik gaaf. F1 is meer dan één goede inhaalactie. Volgend jaar gaat de traction control eraf en dan denk ik dat veel van de bovenstaande 'zuurpruimen'
weer terugkomen als vaste kijker.

- Hendrik Kinderman
- volvoc30
Vind de F1 dit jaar tot nu toe top!! Die Hamilton is echt een verrassing. Mclaren is Uberhaubt een verrasing. Wat een wagen zeg. Renault valt me ZWAAAAR tegen. Wat ik erg leuk vind dit jaar is de regel dat de wagens zowel op harde en zachte compounts moeten rijden. Daardoor zie je dat pitstopstrategie erg belangrijk is. Vanaf volgend jaar is TC verboden en dan kan onze Christiaan kwalbers echt eens laten zien wat hij waard is. Vind dat hij teveel lult. Rijden moet ie.
-
Kwa spanning is de F1 top dit jaar. Ik kijk weer uit naar iedere race, maar (behalve bij de race van Bahrein) ben ik na 20 minuten alweer teleurgesteld.
Het leuke is dat er op dit moment 4 rijders zijn die kunnen winnen. Op papier zal het dus een spannende strijd worden. Alleen ik mis de strijd op de baan. Mooie inhaalacties zijn erg schaars en dat vind ik nogsteeds erg jammer in de hedendaagse F1.
Inhaalacties gebeuren op tactisch niveau in de pits, helaas niet meer op de baan.
Het leuke is dat er op dit moment 4 rijders zijn die kunnen winnen. Op papier zal het dus een spannende strijd worden. Alleen ik mis de strijd op de baan. Mooie inhaalacties zijn erg schaars en dat vind ik nogsteeds erg jammer in de hedendaagse F1.
Inhaalacties gebeuren op tactisch niveau in de pits, helaas niet meer op de baan.
- Macboy
Het viel mij op bij de in-car beelden met grafiek inderdaad de tractiecontrole gewoon overuren maakt. Vooral bij bocht-uit situaties (natuurlijk logisch). Ik zou zeggen: haal dat er meteen af en spektakel gegarandeerdDennis Cavallino schreef:Volgend jaar gaat de traction control eraf

Zo kan iedereen rijden

- Dennis Cavallino
- Lars Bouten
-
Dat je verplicht op harde en zachte compounds gereden moet hebben vind ik echt complete onzin. Verplichte pitstops eigenlijk ook. Dat de traction control eraf gaat juich ik toe.
Echt saai vind ik F1 niet, maar spannend kan ik het met geen mogelijkheid noemen. Bij vlagen zelfs vermakelijk.
De laatste paar jaar blijf ik niet meer speciaal voor F1 thuis. Bij gebrek aan beter zal ik het zo nu en dan wel volgen op de Belgische zender. Want als er 1 ding is waar ik een hekel aan heb zijn het wel de vele reclames tussendoor.
Waarom is er eigenlijk nooit reclame tussen de live uitgezonden voetbalwedstrijden?
Echt saai vind ik F1 niet, maar spannend kan ik het met geen mogelijkheid noemen. Bij vlagen zelfs vermakelijk.
De laatste paar jaar blijf ik niet meer speciaal voor F1 thuis. Bij gebrek aan beter zal ik het zo nu en dan wel volgen op de Belgische zender. Want als er 1 ding is waar ik een hekel aan heb zijn het wel de vele reclames tussendoor.
Waarom is er eigenlijk nooit reclame tussen de live uitgezonden voetbalwedstrijden?
- Joop
Als je de F1-wedstrijden op SBS6 heb gevolgd de laatste paar jaren dan moet je opgevallen zijn dat daar ook geen reclame tussen door zat (alleen in de herhaling wanneer de wedstrijd ergens ver in Australië of Azië werd gehouden), het kan dus wel. Gelukkig blijft er nog wel een beeldje staan, zodat je het kunt blijven volgen, en anders zapp je gewoon even door naar België 2 (en ja... dat heet anders tegenwoordig)allen schreef:Dat je verplicht op harde en zachte compounds gereden moet hebben vind ik echt complete onzin. Verplichte pitstops eigenlijk ook. Dat de traction control eraf gaat juich ik toe.
-
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Arthur
- Auto: Nr.51