Formule 1 weer fascinerend?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.

Is de Formule 1 weer een spektakel aan het worden?

Ja, er zit eindelijk weer veel spanning in met mooie acties!
27
50%
Nee, het is net zo saai als de afgelopen jaren !
27
50%

Totaal aantal stemmen: 54

Tom V

Bericht door Tom V » 06 okt 2007, 16:47

Schijnbaar morgen 100% kans op regen door die typhoon. Beloofd wat :D

Jorrit

Bericht door Jorrit » 06 okt 2007, 18:16

Als ze maar niet weer 40min achter de saftycar gaan rijden. Gezien het tijdstip zal ik dan net als de vorige GP in slaap vallen :(

:lol: :lol: :lol:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 okt 2007, 19:26

Ik neem hem wel ff op op de harde schijf.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 06 okt 2007, 21:59

Hoelaatmorgenvroeg de start???

Kan morgenmiddag niet kiekn want dan heb ik het huis vol met visite :(

Arthur

Bericht door Arthur » 06 okt 2007, 22:26

Begint om 07:00u, start zal dan wel 08:00u zijn.

allen

Bericht door allen » 07 okt 2007, 10:23

Kijk niet veel F1 meer maar goed. Zo vroeg in de ochtend komt dat mooi uit. Rustig wat boterhammetjes, koffie en een eitje voor de tv. Het was nog leuk ook met het weer. Ralf Schumacher leuke dingen zien doen totdat hij weer net iets te overmoedig werd. Hamilton zal zich nog wel een keer of twee achter de oren krabben schat ik...

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 07 okt 2007, 11:48

Mooie race :D

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 07 okt 2007, 11:54

Jammer van de uitslag :cry:

Jorrit

Bericht door Jorrit » 07 okt 2007, 12:06

Prima uitslag, Op naar Brazilie

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 07 okt 2007, 12:10

Go Kimi!! :D

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 07 okt 2007, 12:34

Idd een mooie uitslag.

@iko

Bericht door @iko » 07 okt 2007, 13:36

De uitslag is goed. Zo lijkt het spannend te worden tot het eind.

Qua punten lijkt het spannend dit jaar, maar echt "spannend" vind ik het toch eerlijk gezegd niet. Ik mis schumi, hij kon toch wat meer spektakel maken, vooral als hij niet in de snelste auto zat.

Lars Bouten

Bericht door Lars Bouten » 07 okt 2007, 17:02

Welke periode bedoel je dan, Aiko? Zijn Jordan-tijd?

@iko

Bericht door @iko » 07 okt 2007, 17:31

Zowel in Benetton tijd, als in Ferrari tijd.
Het is absoluut niet zo dat de Ferrari altijd de snelste auto was (een paar jaar wel, maar zeker niet al de jaren dat hij er zat).

Lars Bouten

Bericht door Lars Bouten » 07 okt 2007, 19:23

Was een :wink: vergeten.
Het verschil is denk ik dat er nu 3 toppers (qua talent) meerijden en toen Schumacher nog reed dat niet het geval was (afgezien van zijn beginjaren met Senna). Hij kon toen makkelijker een vuist maken.
Nu zijn Raikkonen, Alonso en Hamilton erg aan elkaar gewaagd.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 07 okt 2007, 21:19

partyondude schreef:Jammer van de uitslag :cry:
Juist niet man....als Kwalonso en Hamilton elkaar nou in Brazilië eraf beuken en Kimi wint de race dan is mijn dag weer goed. :mrgreen:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 07 okt 2007, 23:25

Opa schreef:
Juist niet man....als Kwalonso en Hamilton elkaar nou in Brazilië eraf beuken en Kimi wint de race dan is mijn dag weer goed. :mrgreen:
lol @ Kwalonso, idd de meest on-sympathieke gozer die er ooit is geweest. Schumi had soms teminste nog een beetje humor

Lars Bouten

Bericht door Lars Bouten » 07 okt 2007, 23:56

Had het nooit op Alonso - Schumacher-fan -, maar sinds Schumachet is gestopt, is mijn mening minder gekleurd en heb ik echt wel respect voor hem. Is qua persoonlijkheid ook niet mijn smaak - durft echter wel te zeggen waar het op staat -, maar qua rijder toch wel erg spectaculair en zeer talentvol.
Vind het ook erg gaaf dat er nu 3 echte supertalenten - Raikkonen, Hamilton en Alonso - om de titel strijden.
Had Schumacher nog wel dit seizoen willen zien strijden om de titel.

Tom V

Bericht door Tom V » 08 okt 2007, 00:08

Lars Bouten schreef:Had het nooit op Alonso - Schumacher-fan -, maar sinds Schumachet is gestopt, is mijn mening minder gekleurd en heb ik echt wel respect voor hem. Is qua persoonlijkheid ook niet mijn smaak - durft echter wel te zeggen waar het op staat -, maar qua rijder toch wel erg spectaculair en zeer talentvol.
Vind het ook erg gaaf dat er nu 3 echte supertalenten - Raikkonen, Hamilton en Alonso - om de titel strijden.
Kan het er niet méér mee eens zijn!

Arthur

Bericht door Arthur » 08 okt 2007, 10:45

Opa schreef:
Als alleen Alonso eraf gaat is het ook goed, wat mij betreft.
Echter met die spionage in het achterhoofd mogen ze er ook samen afgaan :mrgreen:
Maar Kimi heeft ook de uitstraling van een oorwurm.
Dan zie ik liever Massa juichen als het een Ferrari moet zijn.
Alleen, dat lukt niet meer... :wink:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 08 okt 2007, 10:50

so true, die KIMI is echt een zak hooi om te zien zeg, kan geen lachje vanaf

Dutch

Bericht door Dutch » 08 okt 2007, 11:23

Tom944 schreef:
Lars Bouten schreef:Had het nooit op Alonso - Schumacher-fan -, maar sinds Schumachet is gestopt, is mijn mening minder gekleurd en heb ik echt wel respect voor hem. Is qua persoonlijkheid ook niet mijn smaak - durft echter wel te zeggen waar het op staat -, maar qua rijder toch wel erg spectaculair en zeer talentvol.
Inderdaad mooi samengevat en ook helemaal mee eens.

Ik beoordeel coureurs sowieso nooit op hun uitstraling naast de baan - dat kan bij kampioenen alleen maar tegenvallen. :lol:

En óp de baan hebben we nu drie toppers, waarvan Hamilton volgens mij in de categorie allergrootsten valt en de andere twee minimaal van het niveau Mansell/Piquet/Fittipaldi/Brabham zijn.

Alonso is qua persoonlijkheid van het type Villeneuve/Montoya en zal daarom altijd controversieel blijven: de ene groep reageert daar op met 'altijd maar zeuren', de andere groep met 'gelukkig nog iemand die zegt wat hij vindt en niet de pr-mening van het team verkondigt'. Ik heb er zelf geen probleem mee en kan me als ik mezelf in zijn schoenen verplaats, zelfs heel wat voorstellen bij zijn teleurstelling in het McLaren-team.

Alleen jammer dat de control tyre van dit jaar zo negatief heeft uitgepakt op het spektakel. Want ook al is het spannend in het kampioenschap, op de baan hebben we juist minder spektakel gezien dan in afgelopen jaren. Minder mechanische grip, nog meer nadruk op aero, nog minder kans op inhalen.

Benieuwd of het verdwijnen van de traction control volgend jaar daar verandering in brengt.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 08 okt 2007, 11:37

Dutch schreef:
Tom944 schreef:
Inderdaad mooi samengevat en ook helemaal mee eens.

Ik beoordeel coureurs sowieso nooit op hun uitstraling naast de baan - dat kan bij kampioenen alleen maar tegenvallen. :lol:

En óp de baan hebben we nu drie toppers, waarvan Hamilton volgens mij in de categorie allergrootsten valt en de andere twee minimaal van het niveau Mansell/Piquet/Fittipaldi/Brabham zijn.

Alonso is qua persoonlijkheid van het type Villeneuve/Montoya en zal daarom altijd controversieel blijven: de ene groep reageert daar op met 'altijd maar zeuren', de andere groep met 'gelukkig nog iemand die zegt wat hij vindt en niet de pr-mening van het team verkondigt'. Ik heb er zelf geen probleem mee en kan me als ik mezelf in zijn schoenen verplaats, zelfs heel wat voorstellen bij zijn teleurstelling in het McLaren-team.

Alleen jammer dat de control tyre van dit jaar zo negatief heeft uitgepakt op het spektakel. Want ook al is het spannend in het kampioenschap, op de baan hebben we juist minder spektakel gezien dan in afgelopen jaren. Minder mechanische grip, nog meer nadruk op aero, nog minder kans op inhalen.

Benieuwd of het verdwijnen van de traction control volgend jaar daar verandering in brengt.
Vind het een beetje overdreven Hamilton nu al bij de groten te zetten.
Wel een leuke actie van hem richting de pits :lol: Schumacher is de beste allertijden, daarna Senna. Vervolgens komt er een hele tijd niets en daarna........

De echte F1 helden bestaan allang niet meer.................
Het lijkt tegenwoordig meer op een computerspelltje dan op echt autoracen.

Maik

Bericht door Maik » 08 okt 2007, 11:46

Dutch schreef:......

Inderdaad jammer van die banden. Ik snap al jaren niet waarom de reglementen niet worden aangepast. Al jaren zit de FIA te roepen dat ze de reglementen aanpassen om het spectakel (lees: inhaalmogelijkheden) te verhogen, maar ze zitten alleen in de marge te k#tten, en dit jaar inderdaad een stap terug juist door die meukbanden :)
Mechanische grip is inderdaad de keyword.
Het is zo simpel imo, vol slicks terug, met de compound van vorig jaar, en gelijk 6-7-8cm erbij in de breedte, kan je gelijk NOG zachter compund nemen omdat je meer volume hebt om weg te slijten.
Vleugels: de helft van het oppervlak inleveren
Diffusers: eraf met die zooi :)
Dan natuurlijk ook de TC eraf, maar dat zijn ze dus al van plan.

Het is toch niet zo moeilijk lijkt mij? :(

Michel P

Bericht door Michel P » 08 okt 2007, 11:59

Maik schreef:
Dutch schreef:......

Inderdaad jammer van die banden. Ik snap al jaren niet waarom de reglementen niet worden aangepast. Al jaren zit de FIA te roepen dat ze de reglementen aanpassen om het spectakel (lees: inhaalmogelijkheden) te verhogen, maar ze zitten alleen in de marge te k#tten, en dit jaar inderdaad een stap terug juist door die meukbanden :)
Mechanische grip is inderdaad de keyword.
Het is zo simpel imo, vol slicks terug, met de compound van vorig jaar, en gelijk 6-7-8cm erbij in de breedte, kan je gelijk NOG zachter compund nemen omdat je meer volume hebt om weg te slijten.
Vleugels: de helft van het oppervlak inleveren
Diffusers: eraf met die zooi :)
Dan natuurlijk ook de TC eraf, maar dat zijn ze dus al van plan.

Het is toch niet zo moeilijk lijkt mij? :(
+1 dan ga ik ook weer aktief kijken.

Michel

Plaats reactie