BMW 318is (AST/ Hawk/ Sparco klaar voor Spa)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 27 apr 2006, 19:52

Ik kan zo wel een foto maken van die van Tommy. Jouw demper ligt alweer ingepakt in de schuur.
Wil je een ding meegeven: als jouw demper een gitaar was, dan was het er een met de langste sustain 'ever'.
Zelfs als je met je nagel tegen de demper of de eindtips tikt blijft het eeuwen doorklinken. :shock:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 27 apr 2006, 21:41

Oh dat ehm komt door de geluidsdemping :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 27 apr 2006, 23:49

de pot van je demper is wel vrij klein:

Even naast de E46 demper gelegd...

[img:800:600]http://www.jent.nu/te46/tomp46/SSuitlaten.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 28 apr 2006, 07:32

Netjes. Ziet er goed uit.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 28 apr 2006, 09:28

Die bovenste demper op het plaatje heeft de mooiste eindpijpen. Welk model is dat?
Lijkt me echt schitterend om onder de 323ti te hebben

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 28 apr 2006, 09:52

Eigenlijk met de rechterpijp iets langer zijn, althans zo ziet mijn standaarduitlaat van de M3 eruit en zou mooi zijn als een supersprint dat ook heeft.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 28 apr 2006, 10:20

Klopt, maar Alpina heeft bijvoorbeeld wel weer van die rechte pijpen...en dat ziet er gewoon super uit!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 28 apr 2006, 11:34

Marcel van Meerbeek schreef:Die bovenste demper op het plaatje heeft de mooiste eindpijpen. Welk model is dat?
Lijkt me echt schitterend om onder de 323ti te hebben
Dat is de raceversie van supersprint voor onder de IS. Wilde ik aanvankelijk onder m'n 316 hebben maar heb het niet aangedurft. Heb eens een groep A onder m'n wagen gehad. Knettergek werd ik ervan.
Heb hem eens goed bekeken en hoop stellig voor Joy dat hij na 1500 km nog blij kan zijn met die einddemper. In de tussentijd heb ik vrede met m'n minder mooie eindpijpen. :wink:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 28 apr 2006, 12:37

Ik heb liever de raceversie onder de M3 maar schuine pijpjes vind ik dan weer niks :?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 28 apr 2006, 22:16

Maar hoe bedoel je schuin. Volgens mij steken ze wel recht naar achteren. De pot hangt alleen scheef denk ik. Dat schuin naar beneden afsnijden vind ik persoonlijk wel mooi.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 30 apr 2006, 23:53

[IMG:408:306]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... print1.jpg[/img]

Druk dagje gehad. Bumper eraf, trekhaak eraf, gare uitlaat eraf en Supersprint erop. Rody, ik kan je in ieder geval zeggen, mooie afwerking van pijp en koppelstuk, prima ophangbeugels en mooie pijp om te zien.

Tot zover de looks. Starten was even schrikken. Holy wat een geluid. Het geluid is heel vol, auto lijkt voorzien van veel grotere motor. Zware bass onderin en bovenin mooie jank. Continue plofjes in uitlaat. Tunnels zijn een groot feest. Daarbij verrassend genoeg ook beter oppakken en makkelijk doortrekken naar max. Standaard demper tikkie geknepen misschien ?

Op de snelweg verdwijnt geluid vanaf 110 km/u. Dat is goed.

Enige wat me nu dwars zit is de te zware bass in het interieur. Nu heb ik geen bitumen (lees nul) in de kofferbak, dus dat moet eerst nog gefixed worden. Blijft de pijp echt te aanwezig zal ik eens met EPS contact op moeten nemen om eventueel een middendemper te fabriceren.

Denk dat 6-pitter tikkie ander verhaal is i.v.m. ontbreken van zware brom. Maar ik weet niet wat PaulGTR gewend is, zou toch eerst een rondje meerijden of de Supersprint Racing op een M3 al voldoende danwel te veel is.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 01 mei 2006, 08:30

Zware brom lijkt me idd vervelend. Voor m'n 323ti wil ik eigenlijk een metaalachtige klank hebben. snerpend.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 01 mei 2006, 10:00

Ging ie er in 1x onder zonder andere tussenstukjes? Ik hoorde Sjef namelijk erover dat bij een Eisenmann einddemper op zijn 328i hij een extra stukje nodig had of anders in het deel van de standaarduitlaat moest zagen om de nieuwe demper passend te maken.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 01 mei 2006, 10:30

Hier had je ook een koppelstuk. een Y-buis en daarop schuif je dan weer de einddemper.

M'n trommelvliezen trillen overigens nog na van het geluid. Met het snerpen zit het wel goed. :wink:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 01 mei 2006, 10:35

Oke, ik moet er dus zo'n koppelstuk bij bestellen, duidelijk.

En nu wil ik filmpjes zien! ;)

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 01 mei 2006, 13:26

filmpjes zijn erg lekker qua sound. Mocht Joy het niet halen op tijd, upload ik ze vanavond wel even. Als de auto uit beeld is hoor je het rev matchen NOG :P Errug dik :)

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

filmpjes

Bericht door Tommy » 01 mei 2006, 17:55

Zo,
ff de filmpjes van Joy z'n telefoon, jammer genoeg is bij het omzetten het geluid niet meer in sync met de beelden. Maar goed, voldoet voor de beeldvorming :)

http://www.jent.nu/joy/bmw/joyss2.mp4

http://www.jent.nu/joy/bmw/joyss3.mp4

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 01 mei 2006, 18:33

Hmmz, waarmee speel je die af?

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 01 mei 2006, 18:44

geen idee, start hier vanzelf een VLA player op.. ja serieus.. VLA-player

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 01 mei 2006, 18:59

DubbelVLA :)

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 01 mei 2006, 19:00

Postwhore! Zorg nou maar dat je die VLC player naar binnen haalt en het filmpje ziet ;) Het was dus VLC ipv VLA, my bad :D

player:

http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 03 mei 2006, 18:17

Klonk super!

N.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 07 mei 2006, 19:14

Kleine update. Zit ondertussen al een weekje of 2 een xenon-setje in de auto. 4000 kelvin dus geen blauw maar gewoon gelig met veel lichtopbrengst. Niet verblindend maar wel enorme toename in zichtveld.

Uitlaat is nog steeds te lawaaiig. Al klinkt het als je rustig rijdt eigenlijk nog wel prima. Is meer een probleem als de temperatuur van de uitlaat hoog is. Dus bij de http://www.akoestiekwinkel.nl/ een hoop bitumen besteld. Kijken of dat wat gaat schelen.

Nog even de trekhaak gewogen, bespaar nu 18,9 kg gewicht. Reservewiel en krik er nog uit (runflats) en ik pak nog 18,2 kg. Moet ook wel want bitumen weegt ook behoorlijk.

EPS had nog laten weten dat ze wel een oplossing hebben voor geluidsoverlast, dus dat kan altijd nog.

Deze of volgende week auto voor olie-service wegbrengen. Achteruitrijschakelaar is stuk en ICV (idle control valve) moet gereinigd worden. En zal vragen of alle vloeistoffen in stuurhuis, bak en diff eens vervangen kunnen worden, kan geen kwaad lijkt mij.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 07 mei 2006, 23:15

Klinkt wel lekker die uitlaat. Levert het ook nog wat op?

P.S. Ik ben nu bezig om via 'mijn' monteur een uitlaat te regelen met race-kat voor de roadster bij EPS trouwens :)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 08 mei 2006, 08:41

Joy Jolliffe schreef:Uitlaat is nog steeds te lawaaiig. Al klinkt het als je rustig rijdt eigenlijk nog wel prima. Is meer een probleem als de temperatuur van de uitlaat hoog is. Dus bij de http://www.akoestiekwinkel.nl/ een hoop bitumen besteld. Kijken of dat wat gaat schelen.
Juist, en daarom had ik die groep A weggedaan. Factorysound my *** :twisted: Kleine stukjes overgebleven bitumen niet weggooien. :D
Joy Jolliffe schreef:Nog even de trekhaak gewogen, bespaar nu 18,9 kg gewicht. Reservewiel en krik er nog uit (runflats) en ik pak nog 18,2 kg. Moet ook wel want bitumen weegt ook behoorlijk.
Noodwieltje geen oplossing? Dat zoek ik eigenlijk.
Joy Jolliffe schreef:Deze of volgende week auto voor olie-service wegbrengen. Achteruitrijschakelaar is stuk en ICV (idle control valve) moet gereinigd worden. En zal vragen of alle vloeistoffen in stuurhuis, bak en diff eens vervangen kunnen worden, kan geen kwaad lijkt mij.
De mijne gaat volgende week voor "Insp. II" helaas. Btw, kom maar eens snel tuinieren, dan spuit ik die icv wel door. :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Edwin de Haas, Frank_Sch, Google [Bot], SlowCo en 4 gasten