Standaard is het een fijne auto met een plezierige motor. Af-fabriek is een spaghetti-spruitstuk gemonteerd. Trekt tot 6700 rpm door zonder veel vermogensterugval, iets waar een 318i met 8-kleps kop en tammere nokkenas duidelijk ademnood krijgt. Rustig rijden gaat ook prima. Verbruik is zo rond de 1 op 11.
Uitrusting is niet noemenswaardig luxe. Erg fijn is het electrisch schuif-kanteldak. Er zit een afneembare trekhaak op maar die gaat er nog af.
De standaard lichtmetalen wielen waren door de 1e eigenaar niet lief behandeld en de banden zorgden voor ongeplande schuivers. Daarvoor dus een set 17 inch BMW wielen gemonteerd met RE050A-banden (aanraders).
Vandaag Bilstein B8 dempers + AC-Schnitzer veren (a30mm/ v40mm) gemonteerd (Tommy bedankt voor de grote hulp).
Tevens de achterste shock-mounts vervangen door E46 cabrio mounts (schijnen steviger te zijn). Bij demontage linksvoor bleek de veer gebroken te zijn

Na 100 km kan ik concluderen dat het nieuwe onderstel een schot in de roos is. Fijn uitgebalanceerd zonder stug te zijn. En om te zien zijn de wielkasten mooi vol.
Als het goed is komt over 2 weken mijn nieuwe Supersprint uitlaat binnen. De huidige is na 12 jaar aardig gaar.
Verder komen de stabi's, het interieur en het koetswerk nog aan de beurt. Als dat allemaal achter de rug is ga ik nog eens kijken wat er onder de kap aan eer te behalen valt.