Djessey's nieuwe escalatieplan, P22 - Interieurtje enzo
- Danish
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, E36 316i -> E36 330i
-
Gaaf hoor, en ook vet dat het een rode is!
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Top bak zo in het rood! 
- Jlijp
- Auto: BMW E36 318TI (2x) + e30
Ik ben heel benieuwd wanneer deze auto net zo ver uit elkaar gaat als je andere E36 

- Vliet
Zo, jij maakt behoorlijke stappen zeg. Goed bezig. Ik heb exact dezelfde issues met het M-pakket. Dorpels zijn erg matig. De rest is acceptabel. Echter gezien de prijs akkoord. In de zomer wordt het nog erger met je dorpels, dan zijn de dorpelkappen van kauwgum lijkt het
Waar haal je die velgen zo makkelijk vandaan? Ben al tijden aan het kijken voor een leuk setje voor E36 (deze staan hoog op de lijst), maar ik vind ze niet

Waar haal je die velgen zo makkelijk vandaan? Ben al tijden aan het kijken voor een leuk setje voor E36 (deze staan hoog op de lijst), maar ik vind ze niet

- Marc Sierra
Zo’n voor en na foto is wel erg leuk, bizar hoeveel anders hij er uit ziet! Wel heel erg gaaf nu!
- Djessey
Niet nadenken, gewoon doen!

En tijd voor de grote schoonmaak

Foto halverwege, was even vergeten een foto te maken nadat de wielkuip helemaal schoon was....maar je snap het idee

Met de motor eruit direct maar even een zogeheten Purple tag stuurhuis van een E46 gemonteerd met een beter stuurgevoel

Blijft krap!

Zo voila!
Deze week even het koelsysteem, stuurbekrachtiging en brandstof systeem afmaken, en nog even het kabelboompje uitpluizen. Dan kan ik hem aankomend weekend wel starten gok ik!
Dan moet nog wel de uitlaat, achteras enz enz gedaan worden. Maar dat komt wel!
Nog wel een tegenvaller, motor zag er al niet super fris uit. En was me opviel, was dat als ik buiten de auto de motor rond draaide met de grote momentsleutel, dat ik duidelijk de compressieslag kon voelen, maar ik voelde heb 5x op een rij sterk, en dan weer 1x wat zwakker. Heel consistent, also de compressie op 1 cilinder iets minder is.....kan dat, of weet iemand of daar een andere verklaring voor kan zijn?
Tevens de bougies gewisseld, en die zagen er helaas ook niet super uit

Naja, ik hoop maar op een slecht CCV systeem oid....

En tijd voor de grote schoonmaak

Foto halverwege, was even vergeten een foto te maken nadat de wielkuip helemaal schoon was....maar je snap het idee

Met de motor eruit direct maar even een zogeheten Purple tag stuurhuis van een E46 gemonteerd met een beter stuurgevoel

Blijft krap!

Zo voila!
Deze week even het koelsysteem, stuurbekrachtiging en brandstof systeem afmaken, en nog even het kabelboompje uitpluizen. Dan kan ik hem aankomend weekend wel starten gok ik!
Dan moet nog wel de uitlaat, achteras enz enz gedaan worden. Maar dat komt wel!
Nog wel een tegenvaller, motor zag er al niet super fris uit. En was me opviel, was dat als ik buiten de auto de motor rond draaide met de grote momentsleutel, dat ik duidelijk de compressieslag kon voelen, maar ik voelde heb 5x op een rij sterk, en dan weer 1x wat zwakker. Heel consistent, also de compressie op 1 cilinder iets minder is.....kan dat, of weet iemand of daar een andere verklaring voor kan zijn?
Tevens de bougies gewisseld, en die zagen er helaas ook niet super uit

Naja, ik hoop maar op een slecht CCV systeem oid....
- Martijn_bmw
Re: Djessey's nieuwe rampenplan, P5 nieuwe motor erin
Hopelijk loopt de motor straks gewoon goed, bougies zien er idd niet lekker uit 
Verder weer gave update! Wordt een begeerlijke auto zo

Verder weer gave update! Wordt een begeerlijke auto zo

- Djessey
Owjah, de achteras ligt bij de poedercoater voor een leuk kleurtje. Tevens het volgende aan nieuwe onderdelen
-Lagers
-Fusees
-H&R stabilisatorstangen
-Tapeindes voor in de fusees
-Polyutheraan bussen voor het hele onderstel
-Handremschoenen, ankerplaat, handremkabels
-Camberarmen
-Luchtmassameter
-Lambdasondes
-Filters, stuurbekr olie, motorolie, bakolie, diffolie
En vast nog meer zooi die ik vergeten ben, in ieder geval de achteras ga ik weer helemaal nieuw maken
-Lagers
-Fusees
-H&R stabilisatorstangen
-Tapeindes voor in de fusees
-Polyutheraan bussen voor het hele onderstel
-Handremschoenen, ankerplaat, handremkabels
-Camberarmen
-Luchtmassameter
-Lambdasondes
-Filters, stuurbekr olie, motorolie, bakolie, diffolie
En vast nog meer zooi die ik vergeten ben, in ieder geval de achteras ga ik weer helemaal nieuw maken
-
Was het wel handig om de motor erin te hangen, als je twijfelt over de conditie?
- Djessey
Neuh vast niet!Geertmans schreef: 28 feb 2022, 11:25 Was het wel handig om de motor erin te hangen, als je twijfelt over de conditie?
Maargoed, komt er maar op 1 manier achter. Was al zo ver.
Van de week even olie erin, en dan de compressiemeter eraan hangen.
- Vliet
Wauw, super update weer. Lekker bezig. Wel een ultieme combinatie zo
-
- Auto: Dikke Bmw
Dat heb je vaker gedaan 

- Djessey
Hahaha ja dit is het makkelijke werk,
Vrijdag de motor eruit, zaterdag alles schoongemaakt, stuurhuis gedaan en eind van de dag de nieuwe motor erin.
Koelsysteem is ook alweer vrijwel dicht, zit nog op 1 T-stukje te wachten. Electra kan er morgen ook in, das zo gepiept. Alles doet het verder netjes, achterruitrij verlichting alle tellers, verwarming, enz enz.
Uitlaatje op maat maten is wellicht wat meer werk, heb alleen lasbochten en rechte pijp liggen. Achteras zal het meeste werk zijn, maar dat kan je fijn naast de auto in orde maken, en dan hopelijk ff op een zaterdag de achteras wisselen.
Dan naar het RDW, keuren, en na het RDW meteen een halve kooi erin enz.
-
Heb je een 6 cilinder teller er in of kun jij de oude 4 cil coderen?
- Djessey
Crookie schreef: 28 feb 2022, 12:24 Heb je een 6 cilinder teller er in of kun jij de oude 4 cil coderen?

Kut die was ik vergeten, die moet ik nog hebben

- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si

Het wordt allemaal te gewoon Djessey!

-
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Heb nog een set liggen, PB mij anders maarVliet schreef: 29 dec 2021, 12:46 Zo, jij maakt behoorlijke stappen zeg. Goed bezig. Ik heb exact dezelfde issues met het M-pakket. Dorpels zijn erg matig. De rest is acceptabel. Echter gezien de prijs akkoord. In de zomer wordt het nog erger met je dorpels, dan zijn de dorpelkappen van kauwgum lijkt het![]()
Waar haal je die velgen zo makkelijk vandaan? Ben al tijden aan het kijken voor een leuk setje voor E36 (deze staan hoog op de lijst), maar ik vind ze niet![]()

- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Haha, kleinigheidje houd je. Goed bezig verder Djessey! Wordt een leuke auto zo.
- Marc Sierra
Hij wordt steeds mooier! Je hebt het tempo er ook goed in met de aanpassingen. Zoals deze erbij staat vind ik een E36 toch wel erg gaaf!
- Vliet
Meen je. Gloeiende, net een set originele Schnitzer gekocht. Ook niet verkeerd, maar deze stonden hoger op de verlanglijst.Eeuwe schreef: 28 feb 2022, 13:08Heb nog een set liggen, PB mij anders maarVliet schreef: 29 dec 2021, 12:46 Zo, jij maakt behoorlijke stappen zeg. Goed bezig. Ik heb exact dezelfde issues met het M-pakket. Dorpels zijn erg matig. De rest is acceptabel. Echter gezien de prijs akkoord. In de zomer wordt het nog erger met je dorpels, dan zijn de dorpelkappen van kauwgum lijkt het![]()
Waar haal je die velgen zo makkelijk vandaan? Ben al tijden aan het kijken voor een leuk setje voor E36 (deze staan hoog op de lijst), maar ik vind ze niet![]()
![]()
-
Perfecte e36. Word er hebberig van 

- Djessey
Zoooooo dan!
Zoals velen van jullie al weten, gaat kleur/lak/verven bij mij nooit in 1x goed.
Dus effetjes de achteras in de verkeerde kleur gecoat,

En vervolgens in de juiste kleur :

Uiteraard ook het subframe verstevigd met wat lasplaatjes voor bijv de stabilisatorstang ophanging

Alle custom polyutheraan bussen zijn ook binnen, matchend rood en kneiter hard met 95sHa (stugger dan bijv Powerflex zwart)

Zoals velen van jullie al weten, gaat kleur/lak/verven bij mij nooit in 1x goed.
Dus effetjes de achteras in de verkeerde kleur gecoat,

En vervolgens in de juiste kleur :

Uiteraard ook het subframe verstevigd met wat lasplaatjes voor bijv de stabilisatorstang ophanging

Alle custom polyutheraan bussen zijn ook binnen, matchend rood en kneiter hard met 95sHa (stugger dan bijv Powerflex zwart)

-
Netjes. De andere kleur was ook prima vind ik. Waar heb je het zo netjes kunnen laten coaten?