Het begon allemaal in 2019 met zoals ze dan noemen, wrong place wrong time. Of naja misschien gewoon de verkeerde vrienden. Maar die hadden dus weer een idee om een Ringtool te bouwen, ofwel een leuke straatlegale kar voor trackdays. Semislicks, kootje, semi comfortabel maar niet niet stil genoeg om met je passengier te kunnen praten niveau. Dat dus.
Dus ik, altijd een E36 coupe man geweest, wilde toch eens iets met een sedan gaan doen. Hoewel ik oorspronkelijk niks van de sedan wilde weten begin ik hem steeds meer te waarderen, komt ook wel een beetje door al die STW wagens en tourwagens.
Maargoed, ik dwaal af. Ik had dus dat idee om een ringtool te bouwen. Marktplaats lang in de gaten gehouden voor een E36 Sedan in HELLROT rood. Komt niet veel meer voor, maar in 2019 zag ik er plots eentje. Dus wezen kijken, en man man man wat was die auto netjes. Echt ongekend voor een E36. Maar vond de prijs iets te hoog, en uiteindelijk weggelopen. Paar dagen later teruggebeld met spijt, maar toen was de auto al wel. Kut. Ach lesje geleerd maar toch wel af en toe met spijt teruggedacht.
Fast forward naar vandaag de dag, zat ik enkele dagen geleden op Instagram en zag ik weer zo'n Hellrot rode E36 sedan, dus ik werd meteen getriggered en ik open marktplaats. Dus ik vul in : 3 serie, rood, 1991 t/m 1995 (ivm omkeuren motorswap

Dus slechts 1 resultaat, slechte foto's en weinig informatie. Zo'n typische 2 zinnen marktplaats advertentie zonder details of uberhaupt KM stand. Maar dat kenteken kwam me ergens bekend voor.....ik dacht nog nee dat is niet mogelijk. Maar ik zoek terug naar foto's en wat denk je, het is dezelfde auto als in 2019.
Naja toen was het een gedane zaak.
Tijd voor foto's !

De plannen?
Als eerste kijken hoe lang ik dit voor m'n vriendin kan verbergen. Verder heb ik nog een M52TUB28 motor liggen, dus dat is wel een makkelijke weg. Een S54 zou natuurlijk ultiem zijn....maarja die kosten een vermogen. Verder heb ik nog een mooie BC racing set liggen die eronder kan, wat dikkere stabilisatiestangen, remmetjes, stoeltjes, enz. en dan nog een keer een M-TECH bumper+sideskirt set in kleur laten spuiten.