Nee. Dit is de teruggerekende BPM, er is hier nog maar een € 635,- rest bpm op het kenteken op dit moment terug te vorderen.
Hij is dus wel met tegenbewijs ingevoerd,
Volgens mij was mijn antwoord een vraag, hence de ? (die je niet meequote)
Nee, over die 1297,- is de rest BPM betaald. Die 1297,- noemen ze dan de bruto BPM die je in NL afgetikt zou hebben. Dat deze zo laag is kan meerdere oorzaken hebben. Op taxatie, met schade, dat soort dingen. Dan wordt die ‘waarde’ van de officiële NL BPM afgetrokken en wordt zo de bruto BPM. Daarna wordt de rest BPM berekend. Even op AutoTrack een zelfde NL geleverde auto zoeken en je weet wat de bruto BPM ongeveer hoort te zijn. Wijkt die heel veel af dan moet je even alert zijn.JP schreef: ↑21 mei 2021, 21:37 Een Grandland X
Die € 1297 is de restbpm die de geïmporteerde heeft betaald ? Ja het is maar een 3 cylinder, maar als ik vergelijk met een andere uit 2019 die zit op een € 2400. https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/? ... 9&cache=no
Trouwens wat staan er veel van die hokken in NL die geimporteerd zijn? De eerste 10 die ik vond waren allemaal geïmporteerd.
Zie deze nu pas Maar dit idd, en nog korter omschreven ook
Je bent toch geen taxateur meer?Baboulah schreef: ↑27 mei 2021, 13:15 Vraag of je het BPM taxatierapport mag zien, dan weet je meteen waarom hij ingevoerd is met deze BPM, hoeft echt helemaal niks te betekenen (zeg ik als bpm taxateur zelf), sommige Fiestas van 6 maanden oud kunnen we al terug schrijven naar nog geen 100 euro bpm zonder al te veel moeite te doen....
Code: Selecteer alles
Toelating internationaal 22-02-2018
Toelating nationaal 14-11-2019
BPM € 8.026,-
Rest BPM € 2.615,-
Tja....is ook lastig om te zien voor een dealer als de auto weer terug origineel wordt ingeleverd. Die kijken puur naar staat, bouwjaar en km-stand en alle vinkjes groen is PS.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten