Nee. Dit is de teruggerekende BPM, er is hier nog maar een € 635,- rest bpm op het kenteken op dit moment terug te vorderen.
Hij is dus wel met tegenbewijs ingevoerd,
Nee. Dit is de teruggerekende BPM, er is hier nog maar een € 635,- rest bpm op het kenteken op dit moment terug te vorderen.
Volgens mij was mijn antwoord een vraag, hence de ? (die je niet meequote)
Nee, over die 1297,- is de rest BPM betaald. Die 1297,- noemen ze dan de bruto BPM die je in NL afgetikt zou hebben. Dat deze zo laag is kan meerdere oorzaken hebben. Op taxatie, met schade, dat soort dingen. Dan wordt die ‘waarde’ van de officiële NL BPM afgetrokken en wordt zo de bruto BPM. Daarna wordt de rest BPM berekend. Even op AutoTrack een zelfde NL geleverde auto zoeken en je weet wat de bruto BPM ongeveer hoort te zijn. Wijkt die heel veel af dan moet je even alert zijn.JP schreef: 21 mei 2021, 21:37 Een Grandland X
Die € 1297 is de restbpm die de geïmporteerde heeft betaald ? Ja het is maar een 3 cylinder, maar als ik vergelijk met een andere uit 2019 die zit op een € 2400. https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/? ... 9&cache=no
Trouwens wat staan er veel van die hokken in NL die geimporteerd zijn? De eerste 10 die ik vond waren allemaal geïmporteerd.
Even opvragen voor je in de auto stapt of tijdens proefrit controleren.kwiebus schreef: 21 mei 2021, 22:41 bedankt voor de reacties, heb wel een site gevonden om op basis van chassisnummer te kunnen controleren op schadeverleden buitenland.... maar heb dus geen chassisnummer helaas
Zie deze nu pas
Was het niet 1/3 wat op de markt is danwel rondrijdt al import is (auto’s dan)Arthur schreef: 22 mei 2021, 14:41 (…)
En over importauto’s; idd heel veel import momenteel. Van Up!-jes tot Qashqai’s en van 911’s tot een Q8. Heel veel import.
Je bent toch geen taxateur meer?Baboulah schreef: 27 mei 2021, 13:15 Vraag of je het BPM taxatierapport mag zien, dan weet je meteen waarom hij ingevoerd is met deze BPM, hoeft echt helemaal niks te betekenen (zeg ik als bpm taxateur zelf), sommige Fiestas van 6 maanden oud kunnen we al terug schrijven naar nog geen 100 euro bpm zonder al te veel moeite te doen....
Code: Selecteer alles
Toelating internationaal 22-02-2018
Toelating nationaal 14-11-2019
BPM € 8.026,-
Rest BPM € 2.615,-
Moah. Daar hebben we hier ook al voorbeelden van gezien. Auto's die getuned waren, die toch als PS verkocht werden.frankie schreef: 23 feb 2022, 15:15 Auto bij de dealer uit de premium selectie. Ik zou me geen zorgen maken.
Tja....is ook lastig om te zien voor een dealer als de auto weer terug origineel wordt ingeleverd. Die kijken puur naar staat, bouwjaar en km-stand en alle vinkjes groen is PS.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten