Interessant verhaal, dank. Ja alles is interlinked dus ook tov injectoren.Str8Six schreef: 25 jan 2022, 13:14 Bij de B58 monteren ze vaak de B58TU hogedrukinspuitpomp.
Hoewel de B58 erg goed bekend staat, zou ik ietswat huiverig zijn bij upgraden v/d pomp en veel vermogen erbij tunen.
Er zijn namelijk wat issues geweest met injectoren die vroegtijdig de geest geven --> spraybeeld op de cilinderwand --> oliefilm weg --> ......
Het is een beetje net als de crank-hub issue van de S55, geen concrete cijfers van hoe vaak het voorkomt.
Dus of het een forum-indianen verhaal is of een echte issue, lastig te zeggen.
Maar het komt dus voor, en ik denk dat een sterkere pomp op standaard inejctoren daarin niet helpen.
Druk brandstofsysteem van de normale B58 is 200bar, van de B58TU is 350 bar, met nieuwe partnr's voor de injectoren.
Ducati Monster 1200S & G11 730d
-
- Berichten: 55207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M140i & Ducati 848
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: BMW M140i & Ducati 848
Een M140 moet je alleen mappen en klaar.
Zelfs stock rijdt een M135 met pure turbo setup maar 2 wagenlengtes weg.
Waarom je dan zoveel meer zou uitgeven en risico’s lopen?
Kan je beter investeren in de setup die ik had en echt top genieten van een totaal andere M140 tov stock.
- Millway Camberplates
- Millway solid subframe bushes
- powerflex front wishbone bushings
- powerflex front camberarm bushings
- Ohlins R&T
- H&R Stabi’s
- M-performance diff (zoals Tristan aanhaalde en ik al stock had dus initieel niet aan gedacht bij dit lijstje)
- kuipje (doet 500% meer voor je gevoel dan +500pk)
En dan vooral de cornerbalance.
Die setup maakte van de M140 een auto die je gecontroleerd overal kon vloeren.
En als je een M140 dan overal open kan gebruiken ben je zowieo al aan gekke snelheden bezig.
De stnd auto brak te pas en te onpas op de meest gekke momenten weg met de stnd setup.
Zelfs stock rijdt een M135 met pure turbo setup maar 2 wagenlengtes weg.
Waarom je dan zoveel meer zou uitgeven en risico’s lopen?
Kan je beter investeren in de setup die ik had en echt top genieten van een totaal andere M140 tov stock.
- Millway Camberplates
- Millway solid subframe bushes
- powerflex front wishbone bushings
- powerflex front camberarm bushings
- Ohlins R&T
- H&R Stabi’s
- M-performance diff (zoals Tristan aanhaalde en ik al stock had dus initieel niet aan gedacht bij dit lijstje)
- kuipje (doet 500% meer voor je gevoel dan +500pk)
En dan vooral de cornerbalance.
Die setup maakte van de M140 een auto die je gecontroleerd overal kon vloeren.
En als je een M140 dan overal open kan gebruiken ben je zowieo al aan gekke snelheden bezig.
De stnd auto brak te pas en te onpas op de meest gekke momenten weg met de stnd setup.
- Bijlagen
-
- 635EB6B7-3B33-4D37-8B95-8B790AF90EDD.jpeg (318.78 KiB) 1531 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Karel op 25 jan 2022, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: BMW M140i & Ducati 848
Oh ja…en installeer een kuipje!
Instant 500% meer leukere auto kwa gevoel.
Maar dat zou ik in elke fun auto als eerste mod aanraden!
Instant 500% meer leukere auto kwa gevoel.
Maar dat zou ik in elke fun auto als eerste mod aanraden!
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M140i & Ducati 848
Zou altijd eerst investeren in een goed diff. Leuk die 450-470 pk maar zonder goed diff echt hopeloos. Hetzelfde voor het onderstel en remmen. Zou ook de route nemen van Karel.
-
- Berichten: 1033
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: eBike
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M140i & Ducati 848
Wel benieuwd op welke pomp ze dat doen.Philipoo schreef: 25 jan 2022, 13:18
Bij Kotte performance draaien ze 800pk op stock injectoren, G35 turbo, meth, dorch stage 2, downpipe & tune. Rest is stock.. (Bij meer vermogen dan dat draait het blok wel in de soep)
Maar zoals ik zei: ik ken de oorzaak niet van mogelijke problemen.
Lijkt het world wide web het sowieso niet over eens te zijn, maar een falende injector met gevolgen komt dus wel zo nu en dan voor, vandaar de vermelding.

-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: BMW M140i & Ducati 848
Was ik nog vergeten want dat zat er bij mij onder als optie vanaf de bestelling nieuw.Tristan schreef: 25 jan 2022, 13:59 Zou altijd eerst investeren in een goed diff. Leuk die 450-470 pk maar zonder goed diff echt hopeloos. Hetzelfde voor het onderstel en remmen. Zou ook de route nemen van Karel.
M-Performance diff is een must have idd!!
En niet alleen om te driften maar maakt de auto gewoon af al je sportief gaat knallen.
-
- Berichten: 55207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M140i & Ducati 848
Ja een sperdiff sowieso. Dat komt eerst. En een kuipje is inderdaad leuk. Maar achterinstap(komt zeer weinig voor) is weg (M2)
- Philipoo
- Berichten: 4979
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW M140i & Ducati 848
Op een Dorch stage 2 hpfp! Ik heb ook wel eens een S55 zien falen op een kapotte injector! dus dat lijkt me niet B58 specifiek..Str8Six schreef: 25 jan 2022, 14:13Wel benieuwd op welke pomp ze dat doen.Philipoo schreef: 25 jan 2022, 13:18
Bij Kotte performance draaien ze 800pk op stock injectoren, G35 turbo, meth, dorch stage 2, downpipe & tune. Rest is stock.. (Bij meer vermogen dan dat draait het blok wel in de soep)
Maar zoals ik zei: ik ken de oorzaak niet van mogelijke problemen.
Lijkt het world wide web het sowieso niet over eens te zijn, maar een falende injector met gevolgen komt dus wel zo nu en dan voor, vandaar de vermelding.
![]()
Dit is wel een porno pakket zeg! Is/was dit jouw auto?Karel schreef: 25 jan 2022, 13:52 Een M140 moet je alleen mappen en klaar.
Zelfs stock rijdt een M135 met pure turbo setup maar 2 wagenlengtes weg.
Waarom je dan zoveel meer zou uitgeven en risico’s lopen?
Kan je beter investeren in de setup die ik had en echt top genieten van een totaal andere M140 tov stock.
- Millway Camberplates
- Millway solid subframe bushes
- powerflex front wishbone bushings
- powerflex front camberarm bushings
- Ohlins R&T
- H&R Stabi’s
- M-performance diff (zoals Tristan aanhaalde en ik al stock had dus initieel niet aan gedacht bij dit lijstje)
- kuipje (doet 500% meer voor je gevoel dan +500pk)
En dan vooral de cornerbalance.
Die setup maakte van de M140 een auto die je gecontroleerd overal kon vloeren.
En als je een M140 dan overal open kan gebruiken ben je zowieo al aan gekke snelheden bezig.
De stnd auto brak te pas en te onpas op de meest gekke momenten weg met de stnd setup.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW M140i & Ducati 848
M Performance diff staat als eerste op de lijst.Tristan schreef: 25 jan 2022, 13:59 Zou altijd eerst investeren in een goed diff. Leuk die 450-470 pk maar zonder goed diff echt hopeloos. Hetzelfde voor het onderstel en remmen. Zou ook de route nemen van Karel.

Totaal andere vraag: met welke alarmen hebben de mensen hier goede ervaring? Upgrades zijn leuk, maar als de eerste week dat hele ding al leeg gejat wordt heb je daar niet zoveel aan.

-
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
Re: BMW M140i & Ducati 848
Zo, dat klinkt als een heerlijke setupKarel schreef: 25 jan 2022, 13:52 Een M140 moet je alleen mappen en klaar.
Zelfs stock rijdt een M135 met pure turbo setup maar 2 wagenlengtes weg.
Waarom je dan zoveel meer zou uitgeven en risico’s lopen?
Kan je beter investeren in de setup die ik had en echt top genieten van een totaal andere M140 tov stock.
- Millway Camberplates
- Millway solid subframe bushes
- powerflex front wishbone bushings
- powerflex front camberarm bushings
- Ohlins R&T
- H&R Stabi’s
- M-performance diff (zoals Tristan aanhaalde en ik al stock had dus initieel niet aan gedacht bij dit lijstje)
- kuipje (doet 500% meer voor je gevoel dan +500pk)
En dan vooral de cornerbalance.
Die setup maakte van de M140 een auto die je gecontroleerd overal kon vloeren.
En als je een M140 dan overal open kan gebruiken ben je zowieo al aan gekke snelheden bezig.
De stnd auto brak te pas en te onpas op de meest gekke momenten weg met de stnd setup.
Op welk vermogen draaide die?
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: BMW M140i & Ducati 848
Yep is mijn ex M140 en die draaide gewoon stock!
Ging met die mods hard genoeg omdat je gewoon overal vol door kon rijden.
Onderstel was niet langer de beperkende factor.
Kameraad zijn M135 had wel de Pure grote turbosetup. En we stonden beide versteld dat hij in Duitsland geen grote gaten kon maken.
B58 is echt top.
Ging met die mods hard genoeg omdat je gewoon overal vol door kon rijden.
Onderstel was niet langer de beperkende factor.

Kameraad zijn M135 had wel de Pure grote turbosetup. En we stonden beide versteld dat hij in Duitsland geen grote gaten kon maken.
B58 is echt top.
-
- Berichten: 55207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M140i & Ducati 848
Daar heb je een B-17 voor nodig:)Karel schreef: 25 jan 2022, 23:29 En we stonden beide versteld dat hij in Duitsland geen grote gaten kon maken.
B58 is echt top.

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28592
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: BMW M140i & Ducati 848
Of een EV.
Die trekt ook de stenen uit de weg.
Die trekt ook de stenen uit de weg.
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: M2
- Locatie: Delft
Re: BMW M140i & Ducati 848
@Karel, Dan heb je het waarschijnlijk wel over €6000 aan onderstelaanpassingen inclusief montage ex sper? Dan ga je wel weer richting M2 geld. Komt een M140i met deze aanpassingen in de buurt van een M2?
- matthyssie
- Berichten: 6223
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: BMW M140i & Ducati 848
Bij een M140i met veel vermogen is een remmenupgrade naar 370mm voorremmen ook altijd nog een optie, standaard is 340mm. Je hebt dan schijf en klauw nodig, de klauw zit op de dikkere F30's met M remmen en op de M2/3/4. Deze setup kun je coderen in de DSC module waardoor je rembalans gewoon goed blijft.
Vereist wel minimaal 18" wielen, maar meeste M140i's rijden daar toch al mee. Hooguit eens een wintersetje oid in 17." (en ook niet alle 17" velgen passen om de 340mm)
Vereist wel minimaal 18" wielen, maar meeste M140i's rijden daar toch al mee. Hooguit eens een wintersetje oid in 17." (en ook niet alle 17" velgen passen om de 340mm)
- Knot
- Berichten: 40211
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW M140i & Ducati 848
Zitten op een 120i nog kleinere remmen dan die 340mm van de 140i? Ik vond m gechipt met 286pk/430nm prima remmen met de standaard M remmen/blokken op CPZ.
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: BMW M140i & Ducati 848
Persoonlijk vond ik hem beter dan een M2 puur omdat je wel die zalige B58 krijgt die tov een N55 toch wel een grote upgrade is. (Ik kwam van een M135).Obbe schreef: 26 jan 2022, 09:26 @Karel, Dan heb je het waarschijnlijk wel over €6000 aan onderstelaanpassingen inclusief montage ex sper? Dan ga je wel weer richting M2 geld. Komt een M140i met deze aanpassingen in de buurt van een M2?
En ik rij graag onopgemerkt dus altijd liever een non-M indien die optie kan.
Denk met deze mods dat hij fijner zal rijden dan een stnd M2 N55.
Ga je die M2 weer modden wordt het mss weer een ander verhaal.
Maar dan spreek je weer over grotere budgetten tov een aangepaste M140.
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: BMW M140i & Ducati 848
Nog goedkoper is geen vermogensupgrade doenmatthyssie schreef: 26 jan 2022, 12:10 Bij een M140i met veel vermogen is een remmenupgrade naar 370mm voorremmen ook altijd nog een optie, standaard is 340mm.

- matthyssie
- Berichten: 6223
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: BMW M140i & Ducati 848
DF-ers zijn hoog vermogend, goedkoop is dan niet relevant. Powerrrr!!
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW M140i & Ducati 848
Ik vond de remmen eigenlijk wel meevallen voor een straatauto (reed niet met veel vermogen), maar zoveel beter dan vroeger op een e46 m3 ed zat. Reed op einde met Endless blokken, maar daarvoor ook weinig te klagenmatthyssie schreef: 26 jan 2022, 12:10 Bij een M140i met veel vermogen is een remmenupgrade naar 370mm voorremmen ook altijd nog een optie, standaard is 340mm. Je hebt dan schijf en klauw nodig, de klauw zit op de dikkere F30's met M remmen en op de M2/3/4. Deze setup kun je coderen in de DSC module waardoor je rembalans gewoon goed blijft.
Vereist wel minimaal 18" wielen, maar meeste M140i's rijden daar toch al mee. Hooguit eens een wintersetje oid in 17." (en ook niet alle 17" velgen passen om de 340mm)

17inch staal kunnen rijden was ook wel fijn :p
-
- Berichten: 55207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M140i & Ducati 848
Alleen die vonkenregen he:)
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW M140i & Ducati 848
Alleen daar al voor 
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M140i & Ducati 848
Is dat zo? M2 heeft al een sperdiff en een Ohlins set voor een M2 zal niet veel duurder zijn dan voor een M140i.Karel schreef: 26 jan 2022, 17:48
Denk met deze mods dat hij fijner zal rijden dan een stnd M2 N55.
Ga je die M2 weer modden wordt het mss weer een ander verhaal.
Maar dan spreek je weer over grotere budgetten tov een aangepaste M140.
-
- Berichten: 5167
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M140i & Ducati 848
Zit je ook niet aan een beperking qua breedte van de banden. M2 heeft voor en achter uitgeklopte wielkasten en kan je 275 breed kwijt, wat is de max voor de M140i, 245?