Ducati Monster 1200S & G11 730d

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 55207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Robin » 25 jan 2022, 13:28

Str8Six schreef: 25 jan 2022, 13:14 Bij de B58 monteren ze vaak de B58TU hogedrukinspuitpomp.

Hoewel de B58 erg goed bekend staat, zou ik ietswat huiverig zijn bij upgraden v/d pomp en veel vermogen erbij tunen.
Er zijn namelijk wat issues geweest met injectoren die vroegtijdig de geest geven --> spraybeeld op de cilinderwand --> oliefilm weg --> ......

Het is een beetje net als de crank-hub issue van de S55, geen concrete cijfers van hoe vaak het voorkomt.
Dus of het een forum-indianen verhaal is of een echte issue, lastig te zeggen.
Maar het komt dus voor, en ik denk dat een sterkere pomp op standaard inejctoren daarin niet helpen.

Druk brandstofsysteem van de normale B58 is 200bar, van de B58TU is 350 bar, met nieuwe partnr's voor de injectoren.
Interessant verhaal, dank. Ja alles is interlinked dus ook tov injectoren.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Karel » 25 jan 2022, 13:52

Een M140 moet je alleen mappen en klaar.
Zelfs stock rijdt een M135 met pure turbo setup maar 2 wagenlengtes weg.

Waarom je dan zoveel meer zou uitgeven en risico’s lopen?

Kan je beter investeren in de setup die ik had en echt top genieten van een totaal andere M140 tov stock.

- Millway Camberplates
- Millway solid subframe bushes
- powerflex front wishbone bushings
- powerflex front camberarm bushings
- Ohlins R&T
- H&R Stabi’s

- M-performance diff (zoals Tristan aanhaalde en ik al stock had dus initieel niet aan gedacht bij dit lijstje)

- kuipje (doet 500% meer voor je gevoel dan +500pk)


En dan vooral de cornerbalance.

Die setup maakte van de M140 een auto die je gecontroleerd overal kon vloeren.
En als je een M140 dan overal open kan gebruiken ben je zowieo al aan gekke snelheden bezig.

De stnd auto brak te pas en te onpas op de meest gekke momenten weg met de stnd setup.
Bijlagen
635EB6B7-3B33-4D37-8B95-8B790AF90EDD.jpeg
635EB6B7-3B33-4D37-8B95-8B790AF90EDD.jpeg (318.78 KiB) 1531 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Karel op 25 jan 2022, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Karel » 25 jan 2022, 13:54

Oh ja…en installeer een kuipje!

Instant 500% meer leukere auto kwa gevoel.
Maar dat zou ik in elke fun auto als eerste mod aanraden!

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Tristan » 25 jan 2022, 13:59

Zou altijd eerst investeren in een goed diff. Leuk die 450-470 pk maar zonder goed diff echt hopeloos. Hetzelfde voor het onderstel en remmen. Zou ook de route nemen van Karel.

Str8Six
Berichten: 1033
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: eBike
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Str8Six » 25 jan 2022, 14:13

Philipoo schreef: 25 jan 2022, 13:18
Bij Kotte performance draaien ze 800pk op stock injectoren, G35 turbo, meth, dorch stage 2, downpipe & tune. Rest is stock.. (Bij meer vermogen dan dat draait het blok wel in de soep :blackeye: )
Wel benieuwd op welke pomp ze dat doen.
Maar zoals ik zei: ik ken de oorzaak niet van mogelijke problemen.
Lijkt het world wide web het sowieso niet over eens te zijn, maar een falende injector met gevolgen komt dus wel zo nu en dan voor, vandaar de vermelding.

Afbeelding

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Karel » 25 jan 2022, 14:18

Tristan schreef: 25 jan 2022, 13:59 Zou altijd eerst investeren in een goed diff. Leuk die 450-470 pk maar zonder goed diff echt hopeloos. Hetzelfde voor het onderstel en remmen. Zou ook de route nemen van Karel.
Was ik nog vergeten want dat zat er bij mij onder als optie vanaf de bestelling nieuw.

M-Performance diff is een must have idd!!
En niet alleen om te driften maar maakt de auto gewoon af al je sportief gaat knallen.

Robin
Berichten: 55207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Robin » 25 jan 2022, 14:28

Ja een sperdiff sowieso. Dat komt eerst. En een kuipje is inderdaad leuk. Maar achterinstap(komt zeer weinig voor) is weg (M2)

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4979
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Philipoo » 25 jan 2022, 14:57

Str8Six schreef: 25 jan 2022, 14:13
Philipoo schreef: 25 jan 2022, 13:18
Bij Kotte performance draaien ze 800pk op stock injectoren, G35 turbo, meth, dorch stage 2, downpipe & tune. Rest is stock.. (Bij meer vermogen dan dat draait het blok wel in de soep :blackeye: )
Wel benieuwd op welke pomp ze dat doen.
Maar zoals ik zei: ik ken de oorzaak niet van mogelijke problemen.
Lijkt het world wide web het sowieso niet over eens te zijn, maar een falende injector met gevolgen komt dus wel zo nu en dan voor, vandaar de vermelding.

Afbeelding
Op een Dorch stage 2 hpfp! Ik heb ook wel eens een S55 zien falen op een kapotte injector! dus dat lijkt me niet B58 specifiek..
Karel schreef: 25 jan 2022, 13:52 Een M140 moet je alleen mappen en klaar.
Zelfs stock rijdt een M135 met pure turbo setup maar 2 wagenlengtes weg.

Waarom je dan zoveel meer zou uitgeven en risico’s lopen?

Kan je beter investeren in de setup die ik had en echt top genieten van een totaal andere M140 tov stock.

- Millway Camberplates
- Millway solid subframe bushes
- powerflex front wishbone bushings
- powerflex front camberarm bushings
- Ohlins R&T
- H&R Stabi’s

- M-performance diff (zoals Tristan aanhaalde en ik al stock had dus initieel niet aan gedacht bij dit lijstje)

- kuipje (doet 500% meer voor je gevoel dan +500pk)


En dan vooral de cornerbalance.

Die setup maakte van de M140 een auto die je gecontroleerd overal kon vloeren.
En als je een M140 dan overal open kan gebruiken ben je zowieo al aan gekke snelheden bezig.

De stnd auto brak te pas en te onpas op de meest gekke momenten weg met de stnd setup.
Dit is wel een porno pakket zeg! Is/was dit jouw auto?

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Riceaux » 25 jan 2022, 14:59

Tristan schreef: 25 jan 2022, 13:59 Zou altijd eerst investeren in een goed diff. Leuk die 450-470 pk maar zonder goed diff echt hopeloos. Hetzelfde voor het onderstel en remmen. Zou ook de route nemen van Karel.
M Performance diff staat als eerste op de lijst. :thumbup: KW onderstel zit er al onder. Kuipstoel komt er niet zo snel in, is ook gewoon m’n daily.

Totaal andere vraag: met welke alarmen hebben de mensen hier goede ervaring? Upgrades zijn leuk, maar als de eerste week dat hele ding al leeg gejat wordt heb je daar niet zoveel aan. :tooth:

R.Wiggel
Berichten: 357
Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door R.Wiggel » 25 jan 2022, 15:12

Karel schreef: 25 jan 2022, 13:52 Een M140 moet je alleen mappen en klaar.
Zelfs stock rijdt een M135 met pure turbo setup maar 2 wagenlengtes weg.

Waarom je dan zoveel meer zou uitgeven en risico’s lopen?

Kan je beter investeren in de setup die ik had en echt top genieten van een totaal andere M140 tov stock.

- Millway Camberplates
- Millway solid subframe bushes
- powerflex front wishbone bushings
- powerflex front camberarm bushings
- Ohlins R&T
- H&R Stabi’s

- M-performance diff (zoals Tristan aanhaalde en ik al stock had dus initieel niet aan gedacht bij dit lijstje)

- kuipje (doet 500% meer voor je gevoel dan +500pk)


En dan vooral de cornerbalance.

Die setup maakte van de M140 een auto die je gecontroleerd overal kon vloeren.
En als je een M140 dan overal open kan gebruiken ben je zowieo al aan gekke snelheden bezig.

De stnd auto brak te pas en te onpas op de meest gekke momenten weg met de stnd setup.
Zo, dat klinkt als een heerlijke setup
Op welk vermogen draaide die?

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Karel » 25 jan 2022, 23:29

Yep is mijn ex M140 en die draaide gewoon stock!
Ging met die mods hard genoeg omdat je gewoon overal vol door kon rijden.
Onderstel was niet langer de beperkende factor. :)

Kameraad zijn M135 had wel de Pure grote turbosetup. En we stonden beide versteld dat hij in Duitsland geen grote gaten kon maken.

B58 is echt top.

Robin
Berichten: 55207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Robin » 26 jan 2022, 06:31

Karel schreef: 25 jan 2022, 23:29 En we stonden beide versteld dat hij in Duitsland geen grote gaten kon maken.

B58 is echt top.
Daar heb je een B-17 voor nodig:)

:coffee:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28592
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Martijn_bmw » 26 jan 2022, 06:51

Robin schreef: 26 jan 2022, 06:31
Karel schreef: 25 jan 2022, 23:29 En we stonden beide versteld dat hij in Duitsland geen grote gaten kon maken.

B58 is echt top.
Daar heb je een B-17 voor nodig:)

:coffee:

:roflol: :roflol:

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Karel » 26 jan 2022, 08:02

Of een EV.
Die trekt ook de stenen uit de weg.

Obbe
Berichten: 749
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: M2
Locatie: Delft

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Obbe » 26 jan 2022, 09:26

@Karel, Dan heb je het waarschijnlijk wel over €6000 aan onderstelaanpassingen inclusief montage ex sper? Dan ga je wel weer richting M2 geld. Komt een M140i met deze aanpassingen in de buurt van een M2?

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6223
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F11 520d & E86 3.0si
Locatie: VAM-berg

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door matthyssie » 26 jan 2022, 12:10

Bij een M140i met veel vermogen is een remmenupgrade naar 370mm voorremmen ook altijd nog een optie, standaard is 340mm. Je hebt dan schijf en klauw nodig, de klauw zit op de dikkere F30's met M remmen en op de M2/3/4. Deze setup kun je coderen in de DSC module waardoor je rembalans gewoon goed blijft.

Vereist wel minimaal 18" wielen, maar meeste M140i's rijden daar toch al mee. Hooguit eens een wintersetje oid in 17." (en ook niet alle 17" velgen passen om de 340mm)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Knot » 26 jan 2022, 12:15

Zitten op een 120i nog kleinere remmen dan die 340mm van de 140i? Ik vond m gechipt met 286pk/430nm prima remmen met de standaard M remmen/blokken op CPZ.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Karel » 26 jan 2022, 17:48

Obbe schreef: 26 jan 2022, 09:26 @Karel, Dan heb je het waarschijnlijk wel over €6000 aan onderstelaanpassingen inclusief montage ex sper? Dan ga je wel weer richting M2 geld. Komt een M140i met deze aanpassingen in de buurt van een M2?
Persoonlijk vond ik hem beter dan een M2 puur omdat je wel die zalige B58 krijgt die tov een N55 toch wel een grote upgrade is. (Ik kwam van een M135).

En ik rij graag onopgemerkt dus altijd liever een non-M indien die optie kan.

Denk met deze mods dat hij fijner zal rijden dan een stnd M2 N55.
Ga je die M2 weer modden wordt het mss weer een ander verhaal.
Maar dan spreek je weer over grotere budgetten tov een aangepaste M140.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Karel » 26 jan 2022, 17:49

matthyssie schreef: 26 jan 2022, 12:10 Bij een M140i met veel vermogen is een remmenupgrade naar 370mm voorremmen ook altijd nog een optie, standaard is 340mm.
Nog goedkoper is geen vermogensupgrade doen :).

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6223
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F11 520d & E86 3.0si
Locatie: VAM-berg

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door matthyssie » 27 jan 2022, 10:01

DF-ers zijn hoog vermogend, goedkoop is dan niet relevant. Powerrrr!!

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Kasteel » 27 jan 2022, 10:45

matthyssie schreef: 26 jan 2022, 12:10 Bij een M140i met veel vermogen is een remmenupgrade naar 370mm voorremmen ook altijd nog een optie, standaard is 340mm. Je hebt dan schijf en klauw nodig, de klauw zit op de dikkere F30's met M remmen en op de M2/3/4. Deze setup kun je coderen in de DSC module waardoor je rembalans gewoon goed blijft.

Vereist wel minimaal 18" wielen, maar meeste M140i's rijden daar toch al mee. Hooguit eens een wintersetje oid in 17." (en ook niet alle 17" velgen passen om de 340mm)
Ik vond de remmen eigenlijk wel meevallen voor een straatauto (reed niet met veel vermogen), maar zoveel beter dan vroeger op een e46 m3 ed zat. Reed op einde met Endless blokken, maar daarvoor ook weinig te klagen :)
17inch staal kunnen rijden was ook wel fijn :p

Robin
Berichten: 55207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Robin » 27 jan 2022, 10:48

Alleen die vonkenregen he:)

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Kasteel » 27 jan 2022, 10:51

Alleen daar al voor 😂

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Tristan » 27 jan 2022, 17:33

Karel schreef: 26 jan 2022, 17:48
Denk met deze mods dat hij fijner zal rijden dan een stnd M2 N55.
Ga je die M2 weer modden wordt het mss weer een ander verhaal.
Maar dan spreek je weer over grotere budgetten tov een aangepaste M140.
Is dat zo? M2 heeft al een sperdiff en een Ohlins set voor een M2 zal niet veel duurder zijn dan voor een M140i.

Kadett
Berichten: 5167
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Kadett » 27 jan 2022, 18:23

Zit je ook niet aan een beperking qua breedte van de banden. M2 heeft voor en achter uitgeklopte wielkasten en kan je 275 breed kwijt, wat is de max voor de M140i, 245?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Chaert-RS, erwin20vt, Godspeed, Martijn_bmw, Wimo en 12 gasten