Ducati Monster 1200S & G11 730d
- e30touring1990
- Berichten: 2875
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: BMW M140i & Ducati 848
Gefeliciteerd, mooie uitvoering zo!
- Mark 320iS
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW M140i & Ducati 848
Lekker hoor, en hele mooie uitvoering zo. Wielen staan hem top!
- Martijn M
- Berichten: 3652
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: BMW M140i & Ducati 848
Mooie spec zo! Gefeliciteerd met de aankoop, geniet ervan.
- Philipoo
- Berichten: 4979
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW M140i & Ducati 848
Stabi's, al zal je onderstel al een hoop doen. MHD & Downpipe maken er echt een raket van! Gefeliciteerd, welkom bij de B58 clubRiceaux schreef: 23 jan 2022, 11:04 Plannen genoeg. M Performance sper, andere downpipe, MHD stage 2, xHP stage 3 op de bak en dan maar kijken wat er verder door de mand valt.![]()

- Jan Terwolde
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
- Locatie: Gelderland
Re: BMW M140i & Ducati 848
Wat een gaaf ding! Zou ook zeker mijn keuze zijn voor dat budget.
- Barend
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: BMW M140i & Ducati 848
Lekker Rico! Welkom bij team-F2x!
Dit blijft een mooie kleur.
Dit blijft een mooie kleur.
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: BMW M140i & Ducati 848
Proficiat met de mooie aankoop
Ik meen dat Philipo er ook zo 1 heeft maar dan met 470 pk
Wat een potentie in zo’n ding he, ben erg benieuwd.
Wat een potentie in zo’n ding he, ben erg benieuwd.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW M140i & Ducati 848
Standaard onderstel is gewoon knudde. KW zorgt voor zoveel meer balans en comfort in de auto. MHD en downpipe zal ik nog voor aflevering bestellen en natuurlijk een M performance sper.Philipoo schreef: 24 jan 2022, 10:00Stabi's, al zal je onderstel al een hoop doen. MHD & Downpipe maken er echt een raket van! Gefeliciteerd, welkom bij de B58 clubRiceaux schreef: 23 jan 2022, 11:04 Plannen genoeg. M Performance sper, andere downpipe, MHD stage 2, xHP stage 3 op de bak en dan maar kijken wat er verder door de mand valt.![]()
![]()

- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW M140i & Ducati 848
Jaa heel veel potentie! Zit nog te twijfelen of er ook een andere brandstofpomp in moet komen. Dan ga je richting de 500 pk op 102.Roy RS schreef: 24 jan 2022, 18:09 Proficiat met de mooie aankoopIk meen dat Philipo er ook zo 1 heeft maar dan met 470 pk
Wat een potentie in zo’n ding he, ben erg benieuwd.

- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: BMW M140i & Ducati 848
Lekker, modificaties bestellen voor levering, lekker bezig
-
- Berichten: 55207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M140i & Ducati 848
Da's bijna 't mooiste, die mods. Wel even 'n mooi sperretje erop Rico. Komt wel goed he? Jou kennende is dat een retorische vraag.
Ik wil ook 'n downpipe. Maar die Akra daar kun je een hoop bier en biefstuk voor kopen:)
Ik wil ook 'n downpipe. Maar die Akra daar kun je een hoop bier en biefstuk voor kopen:)
- Philipoo
- Berichten: 4979
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW M140i & Ducati 848
Je woont niet meer in de buurt van 102-tank gebied heRiceaux schreef: 24 jan 2022, 18:36Jaa heel veel potentie! Zit nog te twijfelen of er ook een andere brandstofpomp in moet komen. Dan ga je richting de 500 pk op 102.Roy RS schreef: 24 jan 2022, 18:09 Proficiat met de mooie aankoopIk meen dat Philipo er ook zo 1 heeft maar dan met 470 pk
Wat een potentie in zo’n ding he, ben erg benieuwd.![]()

Wanneer mag je 'm ophalen?
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW M140i & Ducati 848
Goed punt.Philipoo schreef: 25 jan 2022, 09:00Je woont niet meer in de buurt van 102-tank gebied heRiceaux schreef: 24 jan 2022, 18:36Jaa heel veel potentie! Zit nog te twijfelen of er ook een andere brandstofpomp in moet komen. Dan ga je richting de 500 pk op 102.Roy RS schreef: 24 jan 2022, 18:09 Proficiat met de mooie aankoopIk meen dat Philipo er ook zo 1 heeft maar dan met 470 pk
Wat een potentie in zo’n ding he, ben erg benieuwd.![]()
geupgrade brandstofpomp ga ik wel doen tegen de tijd dat er een hybrid turbo op komt.
Wanneer mag je 'm ophalen?


-
- Berichten: 55207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M140i & Ducati 848
Ik zit niet zo in de B58, maar wat doet de geupgrade brandstofpomp tov de oem pomp?
- Bram
- Berichten: 16611
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M140i & Ducati 848
Veel meer brandstof leveren.
Ik had mijn STI (standaard 265 pk, na een grotere turbo, grotere injectoren, andere fuelrail etc.) om en nabij de 400 pk. Dan moet je dus een brandstofpomp hebben die voldoende kan leveren, want er wordt meer gevraagd.
Ik had mijn STI (standaard 265 pk, na een grotere turbo, grotere injectoren, andere fuelrail etc.) om en nabij de 400 pk. Dan moet je dus een brandstofpomp hebben die voldoende kan leveren, want er wordt meer gevraagd.
-
- Berichten: 55207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M140i & Ducati 848
Ik had al zo'n vermoeden. Dank Bram.
Een S55 hoor je niet teveel over betr de brandstofpomp. Ja je kunt een upgrade krijgen. Zit je op 3 ruggen minimaal ofzo.
Wél dat ze de S55 brandstofpomp op een N55 monteren.....
Een S55 hoor je niet teveel over betr de brandstofpomp. Ja je kunt een upgrade krijgen. Zit je op 3 ruggen minimaal ofzo.
Wél dat ze de S55 brandstofpomp op een N55 monteren.....
- Philipoo
- Berichten: 4979
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW M140i & Ducati 848
Ook daar zijn mooie oplossingen voor, Robin! https://pureturbos.eu/s55-lift-kit-hpfp-upgrade.htmlRobin schreef: 25 jan 2022, 12:33 Ik had al zo'n vermoeden. Dank Bram.
Een S55 hoor je niet teveel over betr de brandstofpomp. Ja je kunt een upgrade krijgen. Zit je op 3 ruggen minimaal ofzo.
Wél dat ze de S55 brandstofpomp op een N55 monteren.....
-
- Berichten: 55207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M140i & Ducati 848
Philipoo schreef: 25 jan 2022, 12:57Ook daar zijn mooie oplossingen voor, Robin! https://pureturbos.eu/s55-lift-kit-hpfp-upgrade.htmlRobin schreef: 25 jan 2022, 12:33 Ik had al zo'n vermoeden. Dank Bram.
Een S55 hoor je niet teveel over betr de brandstofpomp. Ja je kunt een upgrade krijgen. Zit je op 3 ruggen minimaal ofzo.
Wél dat ze de S55 brandstofpomp op een N55 monteren.....

-
- Berichten: 1033
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: eBike
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M140i & Ducati 848
Bij de B58 monteren ze vaak de B58TU hogedrukinspuitpomp.
Hoewel de B58 erg goed bekend staat, zou ik ietswat huiverig zijn bij upgraden v/d pomp en veel vermogen erbij tunen.
Er zijn namelijk wat issues geweest met injectoren die vroegtijdig de geest geven --> spraybeeld op de cilinderwand --> oliefilm weg --> ......
Het is een beetje net als de crank-hub issue van de S55, geen concrete cijfers van hoe vaak het voorkomt.
Dus of het een forum-indianen verhaal is of een echte issue, lastig te zeggen.
Maar het komt dus voor, en ik denk dat een sterkere pomp op standaard inejctoren daarin niet helpen.
Druk brandstofsysteem van de normale B58 is 200bar, van de B58TU is 350 bar, met nieuwe partnr's voor de injectoren.
Hoewel de B58 erg goed bekend staat, zou ik ietswat huiverig zijn bij upgraden v/d pomp en veel vermogen erbij tunen.
Er zijn namelijk wat issues geweest met injectoren die vroegtijdig de geest geven --> spraybeeld op de cilinderwand --> oliefilm weg --> ......
Het is een beetje net als de crank-hub issue van de S55, geen concrete cijfers van hoe vaak het voorkomt.
Dus of het een forum-indianen verhaal is of een echte issue, lastig te zeggen.
Maar het komt dus voor, en ik denk dat een sterkere pomp op standaard inejctoren daarin niet helpen.
Druk brandstofsysteem van de normale B58 is 200bar, van de B58TU is 350 bar, met nieuwe partnr's voor de injectoren.
- Knot
- Berichten: 40212
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW M140i & Ducati 848
Kan je daar ook een downgrade van krijgen zodat hij minder brandstof pompt? Gaat een B58 flink zuiniger van lopen waarschijnlijk, dat scheelt in de knip! 

-
Online
- Berichten: 6763
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: BMW M140i & Ducati 848
Drie van de zes bougies eruit schroeven en je hebt een 3-cilinder broemer, kost niets!Knot schreef: 25 jan 2022, 13:15 Kan je daar ook een downgrade van krijgen zodat hij minder brandstof pompt? Gaat een B58 flink zuiniger van lopen waarschijnlijk, dat scheelt in de knip!![]()

- Philipoo
- Berichten: 4979
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW M140i & Ducati 848
Bij Kotte performance draaien ze 800pk op stock injectoren, G35 turbo, meth, dorch stage 2, downpipe & tune. Rest is stock.. (Bij meer vermogen dan dat draait het blok wel in de soepStr8Six schreef: 25 jan 2022, 13:14 Bij de B58 monteren ze vaak de B58TU hogedrukinspuitpomp.
Hoewel de B58 erg goed bekend staat, zou ik ietswat huiverig zijn bij upgraden v/d pomp en veel vermogen erbij tunen.
Er zijn namelijk wat issues geweest met injectoren die vroegtijdig de geest geven --> spraybeeld op de cilinderwand --> oliefilm weg --> ......
Het is een beetje net als de crank-hub issue van de S55, geen concrete cijfers van hoe vaak het voorkomt.
Dus of het een forum-indianen verhaal is of een echte issue, lastig te zeggen.
Maar het komt dus voor, en ik denk dat een sterkere pomp op standaard inejctoren daarin niet helpen.
Druk brandstofsysteem van de normale B58 is 200bar, van de B58TU is 350 bar, met nieuwe partnr's voor de injectoren.

- Knot
- Berichten: 40212
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW M140i & Ducati 848
Zouden ze wel moeten doen, cilinder(bank)uitschakeling, scheelt flink in co2 en in de aanschafprijs.
Verbaasde me er 3 jaar terug over bij de Hemi van de Challenger, die liep op de snelweg zelfs op 4 pitten.
Verbaasde me er 3 jaar terug over bij de Hemi van de Challenger, die liep op de snelweg zelfs op 4 pitten.
- Philipoo
- Berichten: 4979
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW M140i & Ducati 848
Daar maken ze de B38 voorKnot schreef: 25 jan 2022, 13:19 Zouden ze wel moeten doen, cilinder(bank)uitschakeling, scheelt flink in co2 en in de aanschafprijs.
Verbaasde me er 3 jaar terug over bij de Hemi van de Challenger, die liep op de snelweg zelfs op 4 pitten.
-
- Berichten: 55207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M140i & Ducati 848
Ouwe knieperdKnot schreef: 25 jan 2022, 13:15 Kan je daar ook een downgrade van krijgen zodat hij minder brandstof pompt? Gaat een B58 flink zuiniger van lopen waarschijnlijk, dat scheelt in de knip!![]()
