Ducati Monster 1200S & G11 730d

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2875
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door e30touring1990 » 23 jan 2022, 19:37

Gefeliciteerd, mooie uitvoering zo!

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2885
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Mark 320iS » 23 jan 2022, 20:24

Lekker hoor, en hele mooie uitvoering zo. Wielen staan hem top!

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3652
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Martijn M » 24 jan 2022, 08:04

Mooie spec zo! Gefeliciteerd met de aankoop, geniet ervan.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4979
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Philipoo » 24 jan 2022, 10:00

Riceaux schreef: 23 jan 2022, 11:04 Plannen genoeg. M Performance sper, andere downpipe, MHD stage 2, xHP stage 3 op de bak en dan maar kijken wat er verder door de mand valt. :mrgreen:
Stabi's, al zal je onderstel al een hoop doen. MHD & Downpipe maken er echt een raket van! Gefeliciteerd, welkom bij de B58 club :tong:

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2923
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Locatie: Gelderland

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Jan Terwolde » 24 jan 2022, 10:45

Wat een gaaf ding! Zou ook zeker mijn keuze zijn voor dat budget.

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1883
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Barend » 24 jan 2022, 10:52

Lekker Rico! Welkom bij team-F2x!
Dit blijft een mooie kleur.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 5040
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Roy RS » 24 jan 2022, 18:09

Proficiat met de mooie aankoop👌🏻 Ik meen dat Philipo er ook zo 1 heeft maar dan met 470 pk😮

Wat een potentie in zo’n ding he, ben erg benieuwd.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Riceaux » 24 jan 2022, 18:35

Philipoo schreef: 24 jan 2022, 10:00
Riceaux schreef: 23 jan 2022, 11:04 Plannen genoeg. M Performance sper, andere downpipe, MHD stage 2, xHP stage 3 op de bak en dan maar kijken wat er verder door de mand valt. :mrgreen:
Stabi's, al zal je onderstel al een hoop doen. MHD & Downpipe maken er echt een raket van! Gefeliciteerd, welkom bij de B58 club :tong:
Standaard onderstel is gewoon knudde. KW zorgt voor zoveel meer balans en comfort in de auto. MHD en downpipe zal ik nog voor aflevering bestellen en natuurlijk een M performance sper. :df:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Riceaux » 24 jan 2022, 18:36

Roy RS schreef: 24 jan 2022, 18:09 Proficiat met de mooie aankoop👌🏻 Ik meen dat Philipo er ook zo 1 heeft maar dan met 470 pk😮

Wat een potentie in zo’n ding he, ben erg benieuwd.
Jaa heel veel potentie! Zit nog te twijfelen of er ook een andere brandstofpomp in moet komen. Dan ga je richting de 500 pk op 102. :tooth:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 5040
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Roy RS » 24 jan 2022, 18:37

Lekker, modificaties bestellen voor levering, lekker bezig

Robin
Berichten: 55207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Robin » 24 jan 2022, 19:38

Da's bijna 't mooiste, die mods. Wel even 'n mooi sperretje erop Rico. Komt wel goed he? Jou kennende is dat een retorische vraag.

Ik wil ook 'n downpipe. Maar die Akra daar kun je een hoop bier en biefstuk voor kopen:)

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4979
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Philipoo » 25 jan 2022, 09:00

Riceaux schreef: 24 jan 2022, 18:36
Roy RS schreef: 24 jan 2022, 18:09 Proficiat met de mooie aankoop👌🏻 Ik meen dat Philipo er ook zo 1 heeft maar dan met 470 pk😮

Wat een potentie in zo’n ding he, ben erg benieuwd.
Jaa heel veel potentie! Zit nog te twijfelen of er ook een andere brandstofpomp in moet komen. Dan ga je richting de 500 pk op 102. :tooth:
Je woont niet meer in de buurt van 102-tank gebied he :lol: geupgrade brandstofpomp ga ik wel doen tegen de tijd dat er een hybrid turbo op komt.
Wanneer mag je 'm ophalen?

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Riceaux » 25 jan 2022, 09:57

Philipoo schreef: 25 jan 2022, 09:00
Riceaux schreef: 24 jan 2022, 18:36
Roy RS schreef: 24 jan 2022, 18:09 Proficiat met de mooie aankoop👌🏻 Ik meen dat Philipo er ook zo 1 heeft maar dan met 470 pk😮

Wat een potentie in zo’n ding he, ben erg benieuwd.
Jaa heel veel potentie! Zit nog te twijfelen of er ook een andere brandstofpomp in moet komen. Dan ga je richting de 500 pk op 102. :tooth:
Je woont niet meer in de buurt van 102-tank gebied he :lol: geupgrade brandstofpomp ga ik wel doen tegen de tijd dat er een hybrid turbo op komt.
Wanneer mag je 'm ophalen?
Goed punt. :tooth: Maar met de map switch kan je ‘m natuurlijk zo omschakelen als je in Dld bent. 12 februari haal ik ‘m op! :thumbup:

Robin
Berichten: 55207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Robin » 25 jan 2022, 11:25

Ik zit niet zo in de B58, maar wat doet de geupgrade brandstofpomp tov de oem pomp?

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Bram » 25 jan 2022, 11:27

Veel meer brandstof leveren.

Ik had mijn STI (standaard 265 pk, na een grotere turbo, grotere injectoren, andere fuelrail etc.) om en nabij de 400 pk. Dan moet je dus een brandstofpomp hebben die voldoende kan leveren, want er wordt meer gevraagd.

Robin
Berichten: 55207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Robin » 25 jan 2022, 12:33

Ik had al zo'n vermoeden. Dank Bram.

Een S55 hoor je niet teveel over betr de brandstofpomp. Ja je kunt een upgrade krijgen. Zit je op 3 ruggen minimaal ofzo.
Wél dat ze de S55 brandstofpomp op een N55 monteren.....

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4979
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Philipoo » 25 jan 2022, 12:57

Robin schreef: 25 jan 2022, 12:33 Ik had al zo'n vermoeden. Dank Bram.

Een S55 hoor je niet teveel over betr de brandstofpomp. Ja je kunt een upgrade krijgen. Zit je op 3 ruggen minimaal ofzo.
Wél dat ze de S55 brandstofpomp op een N55 monteren.....
Ook daar zijn mooie oplossingen voor, Robin! https://pureturbos.eu/s55-lift-kit-hpfp-upgrade.html

Robin
Berichten: 55207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Robin » 25 jan 2022, 12:58

Philipoo schreef: 25 jan 2022, 12:57
Robin schreef: 25 jan 2022, 12:33 Ik had al zo'n vermoeden. Dank Bram.

Een S55 hoor je niet teveel over betr de brandstofpomp. Ja je kunt een upgrade krijgen. Zit je op 3 ruggen minimaal ofzo.
Wél dat ze de S55 brandstofpomp op een N55 monteren.....
Ook daar zijn mooie oplossingen voor, Robin! https://pureturbos.eu/s55-lift-kit-hpfp-upgrade.html
:P doe even PM:)

Str8Six
Berichten: 1033
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: eBike
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Str8Six » 25 jan 2022, 13:14

Bij de B58 monteren ze vaak de B58TU hogedrukinspuitpomp.

Hoewel de B58 erg goed bekend staat, zou ik ietswat huiverig zijn bij upgraden v/d pomp en veel vermogen erbij tunen.
Er zijn namelijk wat issues geweest met injectoren die vroegtijdig de geest geven --> spraybeeld op de cilinderwand --> oliefilm weg --> ......

Het is een beetje net als de crank-hub issue van de S55, geen concrete cijfers van hoe vaak het voorkomt.
Dus of het een forum-indianen verhaal is of een echte issue, lastig te zeggen.
Maar het komt dus voor, en ik denk dat een sterkere pomp op standaard inejctoren daarin niet helpen.

Druk brandstofsysteem van de normale B58 is 200bar, van de B58TU is 350 bar, met nieuwe partnr's voor de injectoren.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40212
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Knot » 25 jan 2022, 13:15

Kan je daar ook een downgrade van krijgen zodat hij minder brandstof pompt? Gaat een B58 flink zuiniger van lopen waarschijnlijk, dat scheelt in de knip! :blink:

Online
Richardt.
Berichten: 6763
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Richardt. » 25 jan 2022, 13:17

Knot schreef: 25 jan 2022, 13:15 Kan je daar ook een downgrade van krijgen zodat hij minder brandstof pompt? Gaat een B58 flink zuiniger van lopen waarschijnlijk, dat scheelt in de knip! :blink:
Drie van de zes bougies eruit schroeven en je hebt een 3-cilinder broemer, kost niets! :df:

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4979
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Philipoo » 25 jan 2022, 13:18

Str8Six schreef: 25 jan 2022, 13:14 Bij de B58 monteren ze vaak de B58TU hogedrukinspuitpomp.

Hoewel de B58 erg goed bekend staat, zou ik ietswat huiverig zijn bij upgraden v/d pomp en veel vermogen erbij tunen.
Er zijn namelijk wat issues geweest met injectoren die vroegtijdig de geest geven --> spraybeeld op de cilinderwand --> oliefilm weg --> ......

Het is een beetje net als de crank-hub issue van de S55, geen concrete cijfers van hoe vaak het voorkomt.
Dus of het een forum-indianen verhaal is of een echte issue, lastig te zeggen.
Maar het komt dus voor, en ik denk dat een sterkere pomp op standaard inejctoren daarin niet helpen.

Druk brandstofsysteem van de normale B58 is 200bar, van de B58TU is 350 bar, met nieuwe partnr's voor de injectoren.
Bij Kotte performance draaien ze 800pk op stock injectoren, G35 turbo, meth, dorch stage 2, downpipe & tune. Rest is stock.. (Bij meer vermogen dan dat draait het blok wel in de soep :blackeye: )

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40212
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Knot » 25 jan 2022, 13:19

Zouden ze wel moeten doen, cilinder(bank)uitschakeling, scheelt flink in co2 en in de aanschafprijs.

Verbaasde me er 3 jaar terug over bij de Hemi van de Challenger, die liep op de snelweg zelfs op 4 pitten.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4979
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Philipoo » 25 jan 2022, 13:24

Knot schreef: 25 jan 2022, 13:19 Zouden ze wel moeten doen, cilinder(bank)uitschakeling, scheelt flink in co2 en in de aanschafprijs.

Verbaasde me er 3 jaar terug over bij de Hemi van de Challenger, die liep op de snelweg zelfs op 4 pitten.
Daar maken ze de B38 voor

Robin
Berichten: 55207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M140i & Ducati 848

Bericht door Robin » 25 jan 2022, 13:27

Knot schreef: 25 jan 2022, 13:15 Kan je daar ook een downgrade van krijgen zodat hij minder brandstof pompt? Gaat een B58 flink zuiniger van lopen waarschijnlijk, dat scheelt in de knip! :blink:
Ouwe knieperd :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Eric Z, Fabian, Martin*, Peter-Paul, PetervdH, sitechris, SlowCo, Thomasss en 8 gasten