Elise schreef: 08 dec 2021, 15:29
Kleine correctie, er wordt niet meegedacht er wordt tegengedacht.
Ze zijn allemaal ontstaan vanuit een onvrede over de aanpak door het kabinet en werken het kabinet en de besluiten die genomen worden zo veel mogelijk tegen met hun ondermijnende activiteiten.
Ook een beetje populistisch verwoord. Graag van jou een bron van ondermijning dan. Ik heb allerlei adviezen en het delen van bronnen (onderzoeken uit buitenland) etc gezien. Het gesprek wordt niet eens aangegaan. In dit soort onbekende situaties grijp je toch alles aan?
En noem het dan tegenwerken (ik ben er overigens van overtuigd dat niemand elkaar hier bewust zit te treiteren of tegenwerken, we willen allemaal zo snel mogelijk uit de ellende), ook prima, de situatie waarin we nu zijn beland is ook niet ideaal toch? En op deze lijn gaan we er niet uitkomen hoor.
Elise schreef: 08 dec 2021, 15:37
PimV schreef: 08 dec 2021, 15:26
in Japans is nu Pfizer en Moderna verboden vanwege reële kans op Myocarditis
Graag even een bron hiervan, anders gooi ik het op onrust stoken.
Ik vind zo snel alleen dit bericht.
Until now, basically, Japan has not allowed people to receive different vaccines for their first and second shots.
Kan hem zo snel niet terugvinden, kwam uit een Twitterdraadje.
Misschien niet verboden, ik tik dit ook maar snel tussen de bedrijven door. Het is wel degelijk aangemerkt als serieuze bijwerking. En dan recent vrijgegeven rapport Pfizer bijwerkingen uit Amerika. 90.000+ gemelde bijwerkingen. Of tot nu toe in de Europese database gemeld zijn (2.5 miljoen bijwerkingen en meer dan 30.000 sterfgevallen) Er zijn dus gewoon nare bijwerkingen, niet veel misschien maar ze zijn er wel.
En ze lijken ook vaker voor te komen bij jonge mensen die normaliter corona makkelijk aankunnen. Dus je wordt een twijfelachtig vaccin (noem het for the sake of the argument ff zo) zie bijvoorbeeld hier over de (in)effectiviteit:
https://www.thelancet.com/journals/lane ... 1/fulltext,
opgedrongen voor een ziekte waar je zelf niet heftig ziek van wordt of dood gaat, maar wel een risico op nare bijwerkingen. Mogelijke lange termijn effecten ( auto immuun, spike eiwit etc) nog niet eens meegenomen.
tomgtr schreef: 08 dec 2021, 15:38
Of schatten veel mensen hun wetenschappelijke kennis, boerenverstand etc iets te hoog in? Is ook wel dingetje van deze tijd dat iedereen ergens een mening over heeft en via social media vast wel ergens een wetenschappelijke bron of semi-wetenschapplijke bron weet te vinden die hun gevoel bevestigt?
Complottheorieen te over, dan haak ik af. Zonder complot theorieen hou je over : een overgrote meerderheid van de wetenschap (die mijn pet te boven gaat) die vaccinatie de beste manier vindt om de boel een beetje behapbaar te houden en statistiek die ik wel begrijp en nog steeds nogal voor vaccinatie spreekt.
Wat me dan ook verbaast is dat mensen die zich niet vaccineren zich ontzettend druk maken over levensstijl, ventileren, bezuinigingen in de gezondheidszorg en weet ik wat er niet te pas en te onpas erbij wordt gehaald. Allemaal leuk en vast waar. Maar gemaakte fouten zijn niet zomaar op te lossen blijkt en andere oplossingen zijn wellicht leuk voor een volgende pandemie, daar hebben we nu niks aan.
Overigens maakten dezelfde mensen zich voor de pandemie totaal niet druk over ventilatie, levenstijl en uitgeklede zorg. Dat is net als zoveel dingen in deze pandeie iets waar we nu keihard op gewezen worden. Het is niet onwaar, maar als het niet nu op te lossen is moet je iets anders verzinnen.
Zie hierboven. Zijn geen 'halve bronnen' oid. Jammer dat elk tegengeluid vaak belachelijk gemaakt wordt als Facebook/Jomanda wijsheid o.i.d. terwijl er wel degelijk goede info tussen zit. En ook een hoop rotzooi

Maar in een tijd waarin zoveel informatie beschikbaar is, kan je - mits je een beetje verstand heb - best wel aardig onderzoek doen. Los van tante Truus op Facebook gevallen dan
Allemaal leuk en aardig en voor risicogroepen vaccineren ook helemaal mee eens. Maar wat je in je spuit, kun je er niet meer uithalen. Je lost deze crisis niet op met jonge en gezonde mensen verplicht vaccineren. En creëert er mogelijk wel een nieuwe mee als die doemscenario's over lange termijn effecten uitkomen. Is nu niet zo, maar we weten het gewoon niet. En we zien gewoon aan landen als Portugal, Israel, Gibraltar etc. dat je er met alleen vaccineren niet komt. Dus verdeel de aandacht nu eens over meerdere fronten. Ik zie het niet gebeuren nog, jij?
Overigens heeft nog niemand gereageerd op mijn casus van vaccinatieschade. Valt dat onder hetzelfde triage regime als wordt voorgesteld voor ongevaccineerden?

(Los ervan dat ik het voor ouderen en risicogroepen ontzettend dom vindt om zich niet te laten vaccineren en daardoor toch op de IC terecht komt...)