Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
flieger

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door flieger » 08 dec 2021, 14:32

Enrico schreef: 08 dec 2021, 14:12 Eens, collega uit Oostenrijk stuurde het volgende.

https://rumble.com/vpzaet-the-only-figh ... ealth.html

Er zal ook verschil zijn tussen de vaccinaties die jou een klein deel Covid spuiten en de prikken die iets anders je lichaam inspuiten.
Je kan onderstaande over Geert vanden Bossche terugsturen naar je collega:

https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... onavaccins

flieger

Bericht door flieger » 08 dec 2021, 14:33

tomgtr schreef: 08 dec 2021, 10:57 Lijkt me best vervelend als je een beetje semi wetenschappelijk interessant probeert te doen en je wordt echt wetenschappelijk beantwoord.

:dood:
+Veel :tooth:

Gijzert

Bericht door Gijzert » 08 dec 2021, 14:55

PimV schreef: 08 dec 2021, 11:07

Beetje de boel prikkelen, maar ik heb er extreem veel moeite mee dat er zo zwart/wit gedacht wordt rondom vaccinatie. Dat is niet de oplossing van deze crisis.
Vertel. Wat dan wel?
Daar zijn we namelijk al 9000 pagina's naar op zoek.

PimV
Auto: E46 M3

Bericht door PimV » 08 dec 2021, 15:07

Gijzert schreef: 08 dec 2021, 14:55
PimV schreef: 08 dec 2021, 11:07

Beetje de boel prikkelen, maar ik heb er extreem veel moeite mee dat er zo zwart/wit gedacht wordt rondom vaccinatie. Dat is niet de oplossing van deze crisis.
Vertel. Wat dan wel?
Daar zijn we namelijk al 9000 pagina's naar op zoek.
Vat dit niet te persoonlijk op, maar ik word ook zo moe van de "wat moeten we dan wel doen?" vraag die je dan overal leest als iemand commentaar heeft op het huidig 'beleid'.

In die 9000 pagina's heb ik al meermaals een bericht getikt wat we naast vaccinaties nog meer kunnen doen. Zie bijvoorbeeld:
viewtopic.php?p=1535837#p1535837

Ventilatie op orde, algehele levensstijl gezonder, medicatie z.s.m. fixen, huisarts minder buitenspel, stop de uitstroom van zorgpersoneel etc.

Er wordt al sinds het begin van de coronacrisis vanuit zoveel verschillende kanten meegedacht (Red Team, Green Team, HerstelNL, Artsencollectief, maar ook bekende medici als Levi, Girbes etc.) om aan deze zaken te werken. Er is geen kont mee gedaan.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 08 dec 2021, 15:08

Ofschoon ik het er mee eens ben dat de hele pandemie en het vaccinatie vraagstuk niet zwart wit is kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de ongevaccineerden zich wat meer vsthouden aan het niet zwart/wit zijn van de problematiek maar aan de andere kant wel een zwart/wit antwoord eisen over de waarde, werkzaamheid en lange termijn gevolgen van vaccins.

PimV

Bericht door PimV » 08 dec 2021, 15:26

Dat is toch ook niet heel gek als je steeds verder een hoekje ingedrukt wordt en de schuld van alles toegewezen krijgt?

Er zullen best ook een groep 5G wappies bij die ongevaccineerden zitten, maar de ongevaccineerden die ik ken, hebben zich dondersgoed ingelezen overal, zijn jong, gezond en hoogopgeleid.
Die zien hun twijfel over vaccineren alleen maar groeien: zo goed en lang zijn de vaccins niet werkzaam, anders was het niet weer zo'n shitshow als vorig jaar, nu 85% volledig is gevaccineerd. Neem Portugal en Gibraltar bijvoorbeeld, nagenoeg volledig gevaccineerd inclusief deels geboosterd, ook daar gaat het ook weer niet goed.
Tegelijkertijd komen er steeds meer verhalen over bijwerkingen uit ( in Japans is nu Pfizer en Moderna verboden vanwege reële kans op Myocarditis)
Dan komt er ook steeds meer ophitsing de wereld in, dat je ongevaccineerd het ziekenhuis niet meer in mag, asociaal bent, de veroorzaker van de hele ellende etc.

Dus mensen zijn geïnformeerd, hun twijfel wordt alleen maar bevestigd, een groot deel heeft corona gehad inmiddels en hersteld en zien alle 'complottheorieën' over vaccinatiepaspoorten etc. uitkomen. Er wordt steeds meer (maatschappelijke) druk op vaccineren gelegd, maar verder gebeurt er niks. Hoe zou jij je dan voelen?

Elise

Bericht door Elise » 08 dec 2021, 15:29

PimV schreef: 08 dec 2021, 15:07 Er wordt al sinds het begin van de coronacrisis vanuit zoveel verschillende kanten meegedacht (Red Team, Green Team, HerstelNL, Artsencollectief, maar ook bekende medici als Levi, Girbes etc.) om aan deze zaken te werken. Er is geen kont mee gedaan.
Kleine correctie, er wordt niet meegedacht er wordt tegengedacht.
Ze zijn allemaal ontstaan vanuit een onvrede over de aanpak door het kabinet en werken het kabinet en de besluiten die genomen worden zo veel mogelijk tegen met hun ondermijnende activiteiten.

Elise

Bericht door Elise » 08 dec 2021, 15:37

PimV schreef: 08 dec 2021, 15:26 in Japans is nu Pfizer en Moderna verboden vanwege reële kans op Myocarditis
Graag even een bron hiervan, anders gooi ik het op onrust stoken.

Ik vind zo snel alleen dit bericht.
Until now, basically, Japan has not allowed people to receive different vaccines for their first and second shots.
https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news ... ries/1813/

tomgtr

Bericht door tomgtr » 08 dec 2021, 15:38

Of schatten veel mensen hun wetenschappelijke kennis, boerenverstand etc iets te hoog in? Is ook wel dingetje van deze tijd dat iedereen ergens een mening over heeft en via social media vast wel ergens een wetenschappelijke bron of semi-wetenschapplijke bron weet te vinden die hun gevoel bevestigt?

Complottheorieen te over, dan haak ik af. Zonder complot theorieen hou je over : een overgrote meerderheid van de wetenschap (die mijn pet te boven gaat) die vaccinatie de beste manier vindt om de boel een beetje behapbaar te houden en statistiek die ik wel begrijp en nog steeds nogal voor vaccinatie spreekt.

Wat me dan ook verbaast is dat mensen die zich niet vaccineren zich ontzettend druk maken over levensstijl, ventileren, bezuinigingen in de gezondheidszorg en weet ik wat er niet te pas en te onpas erbij wordt gehaald. Allemaal leuk en vast waar. Maar gemaakte fouten zijn niet zomaar op te lossen blijkt en andere oplossingen zijn wellicht leuk voor een volgende pandemie, daar hebben we nu niks aan.

Overigens maakten dezelfde mensen zich voor de pandemie totaal niet druk over ventilatie, levenstijl en uitgeklede zorg. Dat is net als zoveel dingen in deze pandeie iets waar we nu keihard op gewezen worden. Het is niet onwaar, maar als het niet nu op te lossen is moet je iets anders verzinnen.

Enrico

Bericht door Enrico » 08 dec 2021, 16:05

Riceaux schreef: 08 dec 2021, 10:45 Het gaat inderdaad niet op basis van een prik wel of niet. Dat heb ik hier ook al meerdere keren aangegeven.

- OK doel (curatief/palliatief)
- Anesthesievorm
- Prioritering
- Post-Op bestemming
- Verwachte opname duur IC
- ASA kwalificatie
- NICE
- Reanimatie
- SIT
- Prognose met OK
- Prognose zonder OK
- Kans op complicaties
- Alternatieve behandeling
- Operatiecode
- Operateur
- CFS
- PLV
- Relevante comorbiditeit
- LV < 1

Bovenstaande is een greep uit de belangrijkste indicatoren. Dit triage model wordt dus alleen gebruikt voor operatieve patiënten.
Voor mijn begrip. Triage is om de prioriteit / volgorde te bepalen van de operatieve patiënten. Wat op dit moment door Corona onder druk staat.

Ik vond de discussie hier draaide op het wel of niet toekennen van een IC bed an iemand die het nodig heeft. Ie. Geprikt vs niet geprikt.

Mijn fout. Ik dacht triage hier pas bedoelt was voor IC-opname, in de situatie er absolute schaarste van IC bedden is en er geen capaciteit uitbreiding mogelijk was. Op dat moment zou je andere redenen buiten medische overweging moeten gebruiken. Waar hier de discussie gevoerd werd om vaccinatie als criteria te gebruiken: geprikt of niet geprikt.

Op dIt moment (Niet genoemde Triage, maar door mij foutief verstaan als Triage) hebben we dit niet bereikt.

En er zijn al richtlijnen wat gebruikt zouden worden mochten we door een of andere reden dit wel bereiken.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 08 dec 2021, 16:28

Anders gezegd, we doen nu wel aan triage op zorg anders dan corona omdat triage op gevaccineerd of niet gevaccineerd maatschappelijk te gevoelig ligt.

Of dat terecht is weet ik niet. Wat ik wel weet dat de 15 pct ongevaccineerden een stuk harder gillen over triage die er nog niet is dan de mensen die nu heel hard noodzakelijke behandelingen afgezegd zien worden. En dat is de keiharde realiteit.

En ik kan me zo voorstellen dat die zich ook in een hoekje gedrukt voelen. Het spijt me, maar met hun hoekje heb ik net iets meer medeleven.

Enrico

Bericht door Enrico » 08 dec 2021, 17:00

Zal dit de juiste draai boek zijn?

https://open.overheid.nl/repository/ron ... ndemie.pdf

Het lijkt best vast te staan hoe het zal gaan. Tenzij de regering dat anders wil.
3.1 Algemene ethische uitgangspunten
Eerder genoemde adviesgroep van ethici baseert zich op de volgende uitgangspunten:
• Het principe dat ieder mens gelijkwaardig is;
• Het uitgangspunt dat we zoveel mogelijk levens willen redden;
• Rechtvaardigheid: gelijken gelijk, en ongelijken ongelijk behandelen. Als het gaat om
zorgbehoefte is iedereen die IC nodig heeft, gelijk (namelijk in levensgevaar). In het kader
van rechtvaardigheid is nog wel op andere gronden relevant onderscheid te maken tussen
mensen die IC-zorg nodig hebben
Geen idee of de vaccinatie criteria ooit onder de derde bullet toepasbaar zou kunnen zijn. Zag het niet in deze draai boek, en hopelijk hoeven we dat niet te ondervinden.

TLRS

Bericht door TLRS » 08 dec 2021, 17:09

Wie zijn inzichten baseert op informatie die gegeven wordt, zal nooit het hele plaatje zien. Religie anyone :coffee:

Elise

Bericht door Elise » 08 dec 2021, 17:22

Enrico schreef: 08 dec 2021, 17:00 Zal dit de juiste draai boek zijn?

Opletten en erbij blijven, daar was versie 2.0 al van voorbijgekomen. :wink:
viewtopic.php?p=1537486#p1537486

PimV

Bericht door PimV » 08 dec 2021, 17:45

Elise schreef: 08 dec 2021, 15:29
Ze zijn allemaal ontstaan vanuit een onvrede over de aanpak door het kabinet en werken het kabinet en de besluiten die genomen worden zo veel mogelijk tegen met hun ondermijnende activiteiten.
Ook een beetje populistisch verwoord. Graag van jou een bron van ondermijning dan. Ik heb allerlei adviezen en het delen van bronnen (onderzoeken uit buitenland) etc gezien. Het gesprek wordt niet eens aangegaan. In dit soort onbekende situaties grijp je toch alles aan?

En noem het dan tegenwerken (ik ben er overigens van overtuigd dat niemand elkaar hier bewust zit te treiteren of tegenwerken, we willen allemaal zo snel mogelijk uit de ellende), ook prima, de situatie waarin we nu zijn beland is ook niet ideaal toch? En op deze lijn gaan we er niet uitkomen hoor.
Elise schreef: 08 dec 2021, 15:37
PimV schreef: 08 dec 2021, 15:26 in Japans is nu Pfizer en Moderna verboden vanwege reële kans op Myocarditis

Until now, basically, Japan has not allowed people to receive different vaccines for their first and second shots.
Kan hem zo snel niet terugvinden, kwam uit een Twitterdraadje.
Misschien niet verboden, ik tik dit ook maar snel tussen de bedrijven door. Het is wel degelijk aangemerkt als serieuze bijwerking. En dan recent vrijgegeven rapport Pfizer bijwerkingen uit Amerika. 90.000+ gemelde bijwerkingen. Of tot nu toe in de Europese database gemeld zijn (2.5 miljoen bijwerkingen en meer dan 30.000 sterfgevallen) Er zijn dus gewoon nare bijwerkingen, niet veel misschien maar ze zijn er wel.
En ze lijken ook vaker voor te komen bij jonge mensen die normaliter corona makkelijk aankunnen. Dus je wordt een twijfelachtig vaccin (noem het for the sake of the argument ff zo) zie bijvoorbeeld hier over de (in)effectiviteit:

https://www.thelancet.com/journals/lane ... 1/fulltext,
opgedrongen voor een ziekte waar je zelf niet heftig ziek van wordt of dood gaat, maar wel een risico op nare bijwerkingen. Mogelijke lange termijn effecten ( auto immuun, spike eiwit etc) nog niet eens meegenomen.
tomgtr schreef: 08 dec 2021, 15:38 Of schatten veel mensen hun wetenschappelijke kennis, boerenverstand etc iets te hoog in? Is ook wel dingetje van deze tijd dat iedereen ergens een mening over heeft en via social media vast wel ergens een wetenschappelijke bron of semi-wetenschapplijke bron weet te vinden die hun gevoel bevestigt?

Complottheorieen te over, dan haak ik af. Zonder complot theorieen hou je over : een overgrote meerderheid van de wetenschap (die mijn pet te boven gaat) die vaccinatie de beste manier vindt om de boel een beetje behapbaar te houden en statistiek die ik wel begrijp en nog steeds nogal voor vaccinatie spreekt.

Wat me dan ook verbaast is dat mensen die zich niet vaccineren zich ontzettend druk maken over levensstijl, ventileren, bezuinigingen in de gezondheidszorg en weet ik wat er niet te pas en te onpas erbij wordt gehaald. Allemaal leuk en vast waar. Maar gemaakte fouten zijn niet zomaar op te lossen blijkt en andere oplossingen zijn wellicht leuk voor een volgende pandemie, daar hebben we nu niks aan.

Overigens maakten dezelfde mensen zich voor de pandemie totaal niet druk over ventilatie, levenstijl en uitgeklede zorg. Dat is net als zoveel dingen in deze pandeie iets waar we nu keihard op gewezen worden. Het is niet onwaar, maar als het niet nu op te lossen is moet je iets anders verzinnen.

Zie hierboven. Zijn geen 'halve bronnen' oid. Jammer dat elk tegengeluid vaak belachelijk gemaakt wordt als Facebook/Jomanda wijsheid o.i.d. terwijl er wel degelijk goede info tussen zit. En ook een hoop rotzooi :tooth: Maar in een tijd waarin zoveel informatie beschikbaar is, kan je - mits je een beetje verstand heb - best wel aardig onderzoek doen. Los van tante Truus op Facebook gevallen dan :hammer:

Allemaal leuk en aardig en voor risicogroepen vaccineren ook helemaal mee eens. Maar wat je in je spuit, kun je er niet meer uithalen. Je lost deze crisis niet op met jonge en gezonde mensen verplicht vaccineren. En creëert er mogelijk wel een nieuwe mee als die doemscenario's over lange termijn effecten uitkomen. Is nu niet zo, maar we weten het gewoon niet. En we zien gewoon aan landen als Portugal, Israel, Gibraltar etc. dat je er met alleen vaccineren niet komt. Dus verdeel de aandacht nu eens over meerdere fronten. Ik zie het niet gebeuren nog, jij?

Overigens heeft nog niemand gereageerd op mijn casus van vaccinatieschade. Valt dat onder hetzelfde triage regime als wordt voorgesteld voor ongevaccineerden? :hmmm:
(Los ervan dat ik het voor ouderen en risicogroepen ontzettend dom vindt om zich niet te laten vaccineren en daardoor toch op de IC terecht komt...)

Enrico

Bericht door Enrico » 08 dec 2021, 18:09

Elise schreef: 08 dec 2021, 17:22
Enrico schreef: 08 dec 2021, 17:00 Zal dit de juiste draai boek zijn?

Opletten en erbij blijven, daar was versie 2.0 al van voorbijgekomen. :wink:
viewtopic.php?p=1537486#p1537486
Ik zou willen ik gepensioneerd was. Thanks!!

Elise

Bericht door Elise » 08 dec 2021, 19:52

PimV schreef: 08 dec 2021, 17:45
Ook een beetje populistisch verwoord. Graag van jou een bron van ondermijning dan. Ik heb allerlei adviezen en het delen van bronnen (onderzoeken uit buitenland) etc gezien. Het gesprek wordt niet eens aangegaan. In dit soort onbekende situaties grijp je toch alles aan?

En noem het dan tegenwerken (ik ben er overigens van overtuigd dat niemand elkaar hier bewust zit te treiteren of tegenwerken, we willen allemaal zo snel mogelijk uit de ellende), ook prima, de situatie waarin we nu zijn beland is ook niet ideaal toch? En op deze lijn gaan we er niet uitkomen hoor.
Hoe wil jij het bekritiseren van alle maatregelen die de regering heeft afgekondigd de afgelopen 2 jaar, door de door jouw genoemde groepjes, dan noemen? Jij vindt ze niet ondermijnend?
Ik heb van die groepjes en personen nog nergens iets gelezen dat ze vinden dat de regering iets goed heeft gedaan, het is kritiek op kritiek op kritiek. Ja dat noem ik ondermijnend, maar je mag het noemen wat je wilt maar in ieder geval is het niet meedenkend.

Elise

Bericht door Elise » 08 dec 2021, 19:55

Elise schreef: 08 dec 2021, 15:37

Kan hem zo snel niet terugvinden, kwam uit een Twitterdraadje.
I'll rest my case.

PeterB

Bericht door PeterB » 08 dec 2021, 20:10

Niet verboden wel strenge controle op bijwerkingen binnen 28 dagen na vaccinatie.
En het advies om "serious side effects" op te nemen in de bijsluiter.

TLRS

Bericht door TLRS » 08 dec 2021, 20:23

Elise schreef: 08 dec 2021, 19:52 Hoe wil jij het bekritiseren van alle maatregelen die de regering heeft afgekondigd de afgelopen 2 jaar, door de door jouw genoemde groepjes, dan noemen? Jij vindt ze niet ondermijnend?
Ik heb van die groepjes en personen nog nergens iets gelezen dat ze vinden dat de regering iets goed heeft gedaan, het is kritiek op kritiek op kritiek. Ja dat noem ik ondermijnend, maar je mag het noemen wat je wilt maar in ieder geval is het niet meedenkend.
Het kritische, negatieve is toch niet exclusief voor die groepjes.. Nederlanders staan erom bekend dat ze klagen. Even los van de invloed van de media, als je geen bombarie maakt.. krijg je geen podium. En het kan best dat die mensen niet zitten te wachten om bombarie te maken. Vinden sommigen dat een noodzakelijk kwaad.
Elise schreef: 08 dec 2021, 19:55
PimV schreef: 08 dec 2021, 17:45 Kan hem zo snel niet terugvinden, kwam uit een Twitterdraadje.
I'll rest my case.
Digitale discriminatie :tooth:

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 08 dec 2021, 20:24

Hmm zoals ik al zei : als men gaat ridiculiseren op niet genomen preventie trek dat aub ook door naar de rest van ziektebeelden. Zelfde principe namelijk.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 08 dec 2021, 20:42

Martijn_bmw schreef: 08 dec 2021, 07:12
Waar komt toch dat verhaal van het afgeknepen zorgsysteem vandaan en dat dat de schuldige is van de overbelasting door Corona…

Zie wat pagina’s terug waar ik allerlei cbs data heb gepost totale zorgkosten van 2000: 43miljard naar 2020: 110miljard! Hoezo afgeknepen…

En dan zou dus wereldwijd het zorgsysteem afgeknepen zijn volgens de anti vaxers want overal stoomt de zorg over als er een besmetting golf is…
Ach zorg professionals melden het zelf op tv: minder personeel beschikbaar. 50 kandidaten ic verpleging, 23 uiteindelijk geslaagd. Zulke berichten zie ik voorbij komen. Dan blijf ik gewoon bij wat zij zelf melden.

Het totale zorgbudget zegt op zn Hollands: geen kont natuurlijk.

Lees maar:

https://www.nu.nl/coronavirus/6164661/i ... uropa.html

:peace:

Overigens voel ik mij geen Anti-vaxxer. Meer pro choice :peace:

PimV

Bericht door PimV » 08 dec 2021, 21:45

Elise schreef: 08 dec 2021, 19:52

Hoe wil jij het bekritiseren van alle maatregelen die de regering heeft afgekondigd de afgelopen 2 jaar, door de door jouw genoemde groepjes, dan noemen? Jij vindt ze niet ondermijnend?
Dan nog vind ik ondermijnend niet het goede woord. Want ze stellen alles ter discussie, maar wel met tegenvoorstellen, wat m.i. met zulke fundamentele beslissingen niet verkeerd is. Het is niet alleen maar schoppen tegen... Zo lees ik ondermijnen i.i.g.
Als jij een belangrijke beslissing in je werk of privé moet nemen, raadpleeg je dan één bron of verschillende?
Ik ben denk ik ook wat bevooroordeeld omdat ik het meer met deze groepen eens ben en vind dat de regering er een totale clusterf*ck van heeft gemaakt dit jaar maar goed.. :wink:
Elise schreef: 08 dec 2021, 19:55 I'll rest my case.
Oké slecht punt inderdaad, ik nam een verkeerd voorbeeld :tooth: , maar laat het dan zijn wat PeterB zegt. extra onderzoek en aangemerkt als serieuze bijwerking. Evenals de andere bronnen en de verhalen van 2 directe bekenden van mij (dood en ziekenhuisopname) die ik heb aangehaald, dat maakt je dan nog steeds niks uit en geen grond voor twijfels/discussie bij mensen?
Crookie schreef: 08 dec 2021, 20:42
Overigens voel ik mij geen Anti-vaxxer. Meer pro choice :peace:
Vind ik wel een mooie. Ik ben ook helemaal geen anti-vaxxer, mocht iemand dat denken. Kids en ik hebben netjes alles van het vaccinatieprogramma gehad inclusief die voor verre reizen (iets waar ik achteraf misschien ook wat kritischer naar had kunnen kijken, maar goed) Heb echter wel mijn bedenkingen over MNRA vaccins.
MdV en ik hebben overigens tijdje terug ook allebei corona gehad, dus ook ik heb genoeg antistoffen binnen en ben dus minstens zo veilig als een willekeurig gevaccineerd persoon. Toch word ik op de hoop ongevaccineerden gegooid (hét kwaad van deze crisis vindt men) en dat vind ik onterecht.

En wat ik dan ook zo bizar weer aan NL vindt is dat er ook ander type / traditionele vaccins worden ontwikkeld zoals Novavax en Sanofi, waar wij dan amper iets van kopen. Als een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad het doel is, denk ik dat je daar nog een aardige groep twijfelaars mee kunt voorzien.
Als we dan straks toch perse opnieuw gevaccineerd moeten worden, wat ik overigens onzin blijf vinden, want ik heb de ziekte zonder grote problemen overwonnen, dan wil ik ook wel graag een traditionele methodiek. Dat is toch wel het minste wat je qua keuze mag verwachten mocht het verplicht worden.

Elise

Bericht door Elise » 09 dec 2021, 11:21

PimV schreef: 08 dec 2021, 21:45 Dan nog vind ik ondermijnend niet het goede woord. Want ze stellen alles ter discussie, maar wel met tegenvoorstellen, wat m.i. met zulke fundamentele beslissingen niet verkeerd is. Het is niet alleen maar schoppen tegen... Zo lees ik ondermijnen i.i.g.
Als jij een belangrijke beslissing in je werk of privé moet nemen, raadpleeg je dan één bron of verschillende?
Ik ben denk ik ook wat bevooroordeeld omdat ik het meer met deze groepen eens ben en vind dat de regering er een totale clusterf*ck van heeft gemaakt dit jaar maar goed.. :wink:
Als ik een belangrijke beslissing moet nemen raadpleeg ik verschillende bronnen, die ik zelf uitzoek.
Bronnen die zich opdringen heb ik niet zo'n hoge pet van op en laat ik links liggen.

De regering heeft inderdaad, roeiende met de riemen die ze hebben, achteraf gezien wat beslissingen genomen waar ik ook zo mijn bedenkingen bij heb, maar om dat nou gelijk een clusterf*ck te noemen.....
Ik heb in zelf ook wel eens beslissingen genomen waarvan ik achteraf denk, had ik beter anders kunnen doen. Ook heb ik, toen ik nog jong was en voor een baas werkte, wel eens werkzaamheden moeten doen waar ik mijn vraagtekens bij had. Maar je deed het, in plaats van erover te mekkeren. Ook omdat je wist dat vele uren vergaderen over wat nou de beste aanpak was uiteindelijk langer duurde dan gewoon de voorgestelde oplossing uit te voeren.
En ja, ik ben ondertussen een ouwe lul die vroeger thuis gewoon deed wat hem werd opgedragen, stukje opvoeding zeg maar. Daarnaast nog voor mijn nummer de dienstplicht vervuld en daar wordt toch ook verwacht dat je doet wat er van je gevraagd wordt. Maar ik heb het idee dat er wat dat betreft de afgelopen jaren wel e.e.a. veranderd is......

Elise

Bericht door Elise » 09 dec 2021, 11:21

PimV schreef: 08 dec 2021, 21:45
Elise schreef: 08 dec 2021, 19:55 I'll rest my case.
Oké slecht punt inderdaad, ik nam een verkeerd voorbeeld :tooth: , maar laat het dan zijn wat PeterB zegt. extra onderzoek en aangemerkt als serieuze bijwerking. Evenals de andere bronnen en de verhalen van 2 directe bekenden van mij (dood en ziekenhuisopname) die ik heb aangehaald, dat maakt je dan nog steeds niks uit en geen grond voor twijfels/discussie bij mensen?
Nou je nam geen verkeerd voorbeeld, je nam blindelings aan wat iemand op twitter had geschreven.
Ik gooide het even in google en kwam direct met een artikel uit de MSM wat een heel ander beeld schetst....

Natuurlijk triest als mensen komen te overlijden, maar waar gehakt wordt vallen spaanders.
Geneesmiddelen en bijwerkingen gaan hand in hand, dat geldt al voor een aspirine.

Volgens het Lareb zijn er 24,5 miljoen vaccinaties gezet in NL en zijn er 169.804 meldingen binnengekomen (=0,7% van het totaal)
Van die 169.804 meldingen gaat het in 577 gevallen om overlijden (=0,00236% van het totaal)
Van die 577 gevallen betreft het 15 personen tussen de 20 en 40 jaar (=0,000061% van het totaal)

En dan meldt het Lareb ook nog :
"Overlijden ná vaccinatie betekent niet dat een bijwerking van het vaccin de oorzaak is van het overlijden."

Plaats reactie