Ik kom nog uit het 60% tarief.......

jos_br schreef: 07 dec 2021, 23:43En dat is??Elise schreef: 07 dec 2021, 23:35Laat ik het even simpel en eenvoudig zeggen Jos.jos_br schreef: 07 dec 2021, 23:30
Vreemd dat het asociaal gevonden wordt wanneer je ongevaccineerd op de ic komt te liggen. Iets waar je inderdaad al flink voor betaald hebt, en iets dat al jaren geleden afgeschaald is je je dan schuldig voor moet voelen? Waar ligt die schuld dan? Ik laat de reden(en) van het waarom niet vaccineren achterwege, daar zijn inmiddels 358 pagina's mee vol gekalkt.
Jos.
Stel jij bent niet gevaccineerd, komt op de IC te liggen en iemand anders heeft ook dat bed nodig.
Maar als als jij gevaccineerd zou zijn had je dat bed niet nodig gehad. Voel jij je schuldig of denk je "ik heb er al flink voor betaald"?
Ach laat maar Jos, ik weet al wat het antwoord is.
Jos,
Mis, zal wel een stok in het hoenderhok worden, maar het rood gedrukte durf ik te betwijfelen. Er zijn mij teveel vragen en onduidelijkheden.
??tomgtr schreef: 07 dec 2021, 23:45 Al flink voor betaald? Via zorgverzekering? Grapje? Of via belasting? Ik vermoed dat ik meer betaald heb. We leven in een sociaal land waar iedereen recht heeft op zelfde zorg. Totdat dat niet meer mogelijk is. En dan moeten er keuzes gemaakt worden. Jij hebt een bewuste, voor jezelf goed onderbouwde keuze gemaakt vind je maar mochten daar consequenties aan vast zitten dan is het land te klein. Natuurlijk. En je vindt dat je flink hebt betaald? Kan je nagaan hoeveel je had betaald als er niet bezuinigd was op zorg. Of trekken we dan weer bureaucratie erbij, of immigratie?
Degene die door de triage beslissing een afspraak met magere Hein heeft hoeft niks te betwijfelen. Voor hem/haar zijn alle vragen en onduidelijkheden in dit leven beantwoord.jos_br schreef: 07 dec 2021, 23:56jos_br schreef: 07 dec 2021, 23:43En dat is??Elise schreef: 07 dec 2021, 23:35
Laat ik het even simpel en eenvoudig zeggen Jos.
Stel jij bent niet gevaccineerd, komt op de IC te liggen en iemand anders heeft ook dat bed nodig.
Maar als als jij gevaccineerd zou zijn had je dat bed niet nodig gehad. Voel jij je schuldig of denk je "ik heb er al flink voor betaald"?
Ach laat maar Jos, ik weet al wat het antwoord is.
Jos,Mis, zal wel een stok in het hoenderhok worden, maar het rood gedrukte durf ik te betwijfelen. Er zijn mij teveel vragen en onduidelijkheden.
Jos.
Dit dus, ik ga pitten!Elise schreef: 07 dec 2021, 23:59Degene die door de triage beslissing een afspraak met magere Hein heeft hoeft niks te betwijfelen. Voor hem/haar zijn alle vragen en onduidelijkheden in dit leven beantwoord.jos_br schreef: 07 dec 2021, 23:56Mis, zal wel een stok in het hoenderhok worden, maar het rood gedrukte durf ik te betwijfelen. Er zijn mij teveel vragen en onduidelijkheden.
Jos.
Consequenties aan zitten? Lees ik dat goed? Nu is corona de oorzaak van een (afgeknepen) overbelast zorg systeem. En gaan we nu mensen ridiculiseren op basis van hun keuzes? De reguliere geplande zorg had zelfs al problemen om alles rond te krijgen. Mensen oefenen hun recht uit van -de vrije keuze- dus zowel niet als wel inenten. En diezelfde vrije keuze hebben anderen ook die 50 jaar lang Marlboro rood gepaft hebben of andere dichtgeslibd van ongezond voer. Want als we triage op basis van je keuzes gaan hanteren kun je dat in de reguliere zorg ook doortrekken en dan is het eind zoek.jos_br schreef: 07 dec 2021, 23:57??tomgtr schreef: 07 dec 2021, 23:45 Al flink voor betaald? Via zorgverzekering? Grapje? Of via belasting? Ik vermoed dat ik meer betaald heb. We leven in een sociaal land waar iedereen recht heeft op zelfde zorg. Totdat dat niet meer mogelijk is. En dan moeten er keuzes gemaakt worden. Jij hebt een bewuste, voor jezelf goed onderbouwde keuze gemaakt vind je maar mochten daar consequenties aan vast zitten dan is het land te klein. Natuurlijk. En je vindt dat je flink hebt betaald? Kan je nagaan hoeveel je had betaald als er niet bezuinigd was op zorg. Of trekken we dan weer bureaucratie erbij, of immigratie?
Jos.
Waarom toch nog de discussie?Crookie schreef: 08 dec 2021, 01:39Consequenties aan zitten? Lees ik dat goed? Nu is corona de oorzaak van een (afgeknepen) overbelast zorg systeem. En gaan we nu mensen ridiculiseren op basis van hun keuzes? De reguliere geplande zorg had zelfs al problemen om alles rond te krijgen. Mensen oefenen hun recht uit van -de vrije keuze- dus zowel niet als wel inenten. En diezelfde vrije keuze hebben anderen ook die 50 jaar lang Marlboro rood gepaft hebben of andere dichtgeslibd van ongezond voer. Want als we triage op basis van je keuzes gaan hanteren kun je dat in de reguliere zorg ook doortrekken en dan is het eind zoek.jos_br schreef: 07 dec 2021, 23:57??tomgtr schreef: 07 dec 2021, 23:45 Al flink voor betaald? Via zorgverzekering? Grapje? Of via belasting? Ik vermoed dat ik meer betaald heb. We leven in een sociaal land waar iedereen recht heeft op zelfde zorg. Totdat dat niet meer mogelijk is. En dan moeten er keuzes gemaakt worden. Jij hebt een bewuste, voor jezelf goed onderbouwde keuze gemaakt vind je maar mochten daar consequenties aan vast zitten dan is het land te klein. Natuurlijk. En je vindt dat je flink hebt betaald? Kan je nagaan hoeveel je had betaald als er niet bezuinigd was op zorg. Of trekken we dan weer bureaucratie erbij, of immigratie?
Jos.
En dan de vraag of die ongevaccineerde patienten met 2 vaccinaties daadwerkelijk niet in het ziekenhuis hadden gelegen. Want (blijkbaar) worden gevaccineerde ook goed ziek zo blijkt.
Ook is er abnormale oversterfte voor deze tijd. Waar komt dat vandaan?
Mensen die ziek worden door roken/zich tonnetje rond vreten hebben altijd vertrouwd op onze gezondheidszorg. Dit moet dan ook maar is afgelopen zijn.tomgtr schreef: 07 dec 2021, 20:38 Prima, ze vertrouwen op gods wil. Maar dan ook niet op de SEH aankomen en de ic op. Als je dan zo vertrouwt op gods wil moet je gods wil ook niet verstoren op de IC!
Waar komt toch dat verhaal van het afgeknepen zorgsysteem vandaan en dat dat de schuldige is van de overbelasting door Corona…Crookie schreef: 08 dec 2021, 01:39Consequenties aan zitten? Lees ik dat goed? Nu is corona de oorzaak van een (afgeknepen) overbelast zorg systeem. En gaan we nu mensen ridiculiseren op basis van hun keuzes? De reguliere geplande zorg had zelfs al problemen om alles rond te krijgen. Mensen oefenen hun recht uit van -de vrije keuze- dus zowel niet als wel inenten. En diezelfde vrije keuze hebben anderen ook die 50 jaar lang Marlboro rood gepaft hebben of andere dichtgeslibd van ongezond voer. Want als we triage op basis van je keuzes gaan hanteren kun je dat in de reguliere zorg ook doortrekken en dan is het eind zoek.jos_br schreef: 07 dec 2021, 23:57??tomgtr schreef: 07 dec 2021, 23:45 Al flink voor betaald? Via zorgverzekering? Grapje? Of via belasting? Ik vermoed dat ik meer betaald heb. We leven in een sociaal land waar iedereen recht heeft op zelfde zorg. Totdat dat niet meer mogelijk is. En dan moeten er keuzes gemaakt worden. Jij hebt een bewuste, voor jezelf goed onderbouwde keuze gemaakt vind je maar mochten daar consequenties aan vast zitten dan is het land te klein. Natuurlijk. En je vindt dat je flink hebt betaald? Kan je nagaan hoeveel je had betaald als er niet bezuinigd was op zorg. Of trekken we dan weer bureaucratie erbij, of immigratie?
Jos.
En dan de vraag of die ongevaccineerde patienten met 2 vaccinaties daadwerkelijk niet in het ziekenhuis hadden gelegen. Want (blijkbaar) worden gevaccineerde ook goed ziek zo blijkt.
Ook is er abnormale oversterfte voor deze tijd. Waar komt dat vandaan?
Dus het einde van de collectieve zorg?BamiesGTA schreef: 08 dec 2021, 06:56Mensen die ziek worden door roken/zich tonnetje rond vreten hebben altijd vertrouwd op onze gezondheidszorg. Dit moet dan ook maar is afgelopen zijn.tomgtr schreef: 07 dec 2021, 20:38 Prima, ze vertrouwen op gods wil. Maar dan ook niet op de SEH aankomen en de ic op. Als je dan zo vertrouwt op gods wil moet je gods wil ook niet verstoren op de IC!
Ik zie dan liever triage hierop dan gevaccineerd/ongevaccineerd. Veel logischer.
Natuurlijk vind je dat veel logischer. Dat past je beter.BamiesGTA schreef: 08 dec 2021, 06:56Mensen die ziek worden door roken/zich tonnetje rond vreten hebben altijd vertrouwd op onze gezondheidszorg. Dit moet dan ook maar is afgelopen zijn.tomgtr schreef: 07 dec 2021, 20:38 Prima, ze vertrouwen op gods wil. Maar dan ook niet op de SEH aankomen en de ic op. Als je dan zo vertrouwt op gods wil moet je gods wil ook niet verstoren op de IC!
Ik zie dan liever triage hierop dan gevaccineerd/ongevaccineerd. Veel logischer.
Maar, wat ik mij dan afvraag, waar blijft dat geld dan? Ik heb gelukkig nog nooit gebruik hoeven maken van de zorg, maar als ik zo lees dat erweinig IC bedden zijn, lange wachtrijen, mensen die naar België of Duitsland uitwijken, IC patienten die door Duitsland overgenomen worden, medicijnen die niet meer vergoed worden, etc. Hoe doen ze dat dan in andere landen?Martijn_bmw schreef: 08 dec 2021, 07:12
Waar komt toch dat verhaal van het afgeknepen zorgsysteem vandaan en dat dat de schuldige is van de overbelasting door Corona…
Zie wat pagina’s terug waar ik allerlei cbs data heb gepost totale zorgkosten van 2000: 43miljard naar 2020: 110miljard! Hoezo afgeknepen…
En dan zou dus wereldwijd het zorgsysteem afgeknepen zijn volgens de anti vaxers want overal stoomt de zorg over als er een besmetting golf is…
Hepatitis Btomgtr schreef: 07 dec 2021, 19:17Dat is ook een argument. Maar op basis van dat argument prikken fitte 60 plussers ook niet. Dus voor wie gaat dit argument wel en voor wie niet op? En tja, iets wel of niet mogen doen ter bescherming van jezelf en/of maatschappij, niet zo heel bijzonder. Medisch personeel moet al jaren een hepatitis a prik volgens mij. Je mag niet met alcohol op rijden. Etc etc. Heel leuk hoor dit argument, echter vallen de meesten met dit argument in groep 1 zoals boven genoemd.frankie schreef: 07 dec 2021, 18:59 Ik denk dat er nog wel een 4e reden is om niet te willen prikken, namelijk dat het voor jezelf weinig tot geen voordelen biedt omdat het risico dat je op de ic belandt normaal gezien al heel klein is. Denk aan de 30- groep of tieners en kinderen.
Sinds het begin van de pandemie worden vooral 65+ers al dan niet met onderliggend lijden opgenomen in de ziekenhuizen en daarin is tot op de dag van vandaag weinig veranderd.
Dat geld komt terecht bij bestuurders, enorme lagen management en verzekeraars. Dit is het resultaat van 10 jaar Rutte, afbraak van sociale diensten en zaken overlaten aan de 'markt'.Joël D. schreef: 08 dec 2021, 08:23Maar, wat ik mij dan afvraag, waar blijft dat geld dan? Ik heb gelukkig nog nooit gebruik hoeven maken van de zorg, maar als ik zo lees dat erweinig IC bedden zijn, lange wachtrijen, mensen die naar België of Duitsland uitwijken, IC patienten die door Duitsland overgenomen worden, medicijnen die niet meer vergoed worden, etc. Hoe doen ze dat dan in andere landen?Martijn_bmw schreef: 08 dec 2021, 07:12
Waar komt toch dat verhaal van het afgeknepen zorgsysteem vandaan en dat dat de schuldige is van de overbelasting door Corona…
Zie wat pagina’s terug waar ik allerlei cbs data heb gepost totale zorgkosten van 2000: 43miljard naar 2020: 110miljard! Hoezo afgeknepen…
En dan zou dus wereldwijd het zorgsysteem afgeknepen zijn volgens de anti vaxers want overal stoomt de zorg over als er een besmetting golf is…
Vergrijzing en langere levensverwachting, in de laatste paar jaar van het leven gebruik je veruit het meeste alle zorgvoorzieningen.Joël D. schreef: 08 dec 2021, 08:23Maar, wat ik mij dan afvraag, waar blijft dat geld dan? Ik heb gelukkig nog nooit gebruik hoeven maken van de zorg, maar als ik zo lees dat erweinig IC bedden zijn, lange wachtrijen, mensen die naar België of Duitsland uitwijken, IC patienten die door Duitsland overgenomen worden, medicijnen die niet meer vergoed worden, etc. Hoe doen ze dat dan in andere landen?Martijn_bmw schreef: 08 dec 2021, 07:12
Ik wil niet spreken van verstandig of onverstandig, maar ik kan de 30-minner die voor zichzelf de risicoafweging maakt zich niet te vaccineren beter begrijpen dan de 60-plusser die dezelfde risicoafweging maakt en zich niet laat vaccineren. Betekent overigens niet dat ik dezelfde keuze zou maken als ik nog zo'n jonge god zou zijntomgtr schreef: 08 dec 2021, 09:57 Dus jongere ongevaccineerden zijn verstandig en oudere ongevaccineerden onverstandig? Waar ligt de grens?
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 2 gasten