Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
tomgtr

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 07 dec 2021, 18:20

Ik geloof dat we de afgelopen 300 pagina’s al dezelfde discussie hebben. Voegt echt heel weinig toe. Ik dacht zo’n 40-50 pct van ic is ongevaccineerd en zo’n 15 pct van Nederlanders is ongevaccineerd. Dat wil zeggen dat 15 pct van samenleving de helft van ic bezet houdt. Dan kunnen we dezelfde argumenten blijven ophalen over te weinig ic capaciteit, uitgeklede zorg, geld naar asielzoekers, dikkerdjes etc etc. Maar als er 300 op ic hadden gelegen met corona ipv 600 hadden we minder strenge maatregelen. Kan je als tegenargument roepen dat mensen die roken meer op ic komen. Dat is waar, echter heeft niks met corona te maken. Dat is alleen steeds dezelfde non argumenten gebruiken om duidelijk te maken dat je niet hoeft te vaccineren.

Start een gezonde levensstijl draadje, een uitgeklede zorg draadje. Een hoeveel moet er naar immigratie vs gezondheidszorg draadje. Whatever.

Hier is het gewoon rookgordijn of slap excuus.

Er zijn 3 redenen waarom mensen geen vaccinatie willen.

1) wantrouwen jegens overheid en kont tegen krib bij gevoel iets opgedrongen te worden door die overheid.
2) angst voor bijwerkingen
3) prik angst

That’s it. De rest non argumenten die niet eens in coronadraadje passen.

frankie

Bericht door frankie » 07 dec 2021, 18:59

Ik denk dat er nog wel een 4e reden is om niet te willen prikken, namelijk dat het voor jezelf weinig tot geen voordelen biedt omdat het risico dat je op de ic belandt normaal gezien al heel klein is. Denk aan de 30- groep of tieners en kinderen.

Sinds het begin van de pandemie worden vooral 65+ers al dan niet met onderliggend lijden opgenomen in de ziekenhuizen en daarin is tot op de dag van vandaag weinig veranderd.

PeterB

Bericht door PeterB » 07 dec 2021, 19:04

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 dec 2021, 19:17

frankie schreef: 07 dec 2021, 18:59 Ik denk dat er nog wel een 4e reden is om niet te willen prikken, namelijk dat het voor jezelf weinig tot geen voordelen biedt omdat het risico dat je op de ic belandt normaal gezien al heel klein is. Denk aan de 30- groep of tieners en kinderen.

Sinds het begin van de pandemie worden vooral 65+ers al dan niet met onderliggend lijden opgenomen in de ziekenhuizen en daarin is tot op de dag van vandaag weinig veranderd.
Dat is ook een argument. Maar op basis van dat argument prikken fitte 60 plussers ook niet. Dus voor wie gaat dit argument wel en voor wie niet op? En tja, iets wel of niet mogen doen ter bescherming van jezelf en/of maatschappij, niet zo heel bijzonder. Medisch personeel moet al jaren een hepatitis a prik volgens mij. Je mag niet met alcohol op rijden. Etc etc. Heel leuk hoor dit argument, echter vallen de meesten met dit argument in groep 1 zoals boven genoemd.

KoenM

Bericht door KoenM » 07 dec 2021, 20:02

frankie schreef: 07 dec 2021, 18:59 Ik denk dat er nog wel een 4e reden is om niet te willen prikken, namelijk dat het voor jezelf weinig tot geen voordelen biedt omdat het risico dat je op de ic belandt normaal gezien al heel klein is. Denk aan de 30- groep of tieners en kinderen.

Als de enige reden om niet geprikt te worden is dat er voor jezelf geen voordeel in zit ben je niet heel sociaal aangelegd.

Het zal vaak een combinatie met een van de andere 3 linten zijn lijkt me.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 07 dec 2021, 20:04

Als dat het argument is stop ik wel met m'n zorgverzekering betalen. Ik heb die echt al eeuwen niet nodig gehad, zonde van m'n zuurverdiende centen.

Elise

Bericht door Elise » 07 dec 2021, 20:18

tomgtr schreef: 07 dec 2021, 18:20 Er zijn 3 redenen waarom mensen geen vaccinatie willen.

1) wantrouwen jegens overheid en kont tegen krib bij gevoel iets opgedrongen te worden door die overheid.
3) prik angst

De enige reden waarvoor ik begrip kan opbrengen is geloofsovertuiging, dit terwijl ik zelf atheïst ben.
(En uiteraard medische indicatie, maar dit staat voor ieder weldenkend mens buiten kijf.)

Verder volledig met je eens.

Elise

Bericht door Elise » 07 dec 2021, 20:20

De kans dat je de eindesjaarloterij wint is ook heel klein, maar hoeveel mensen kopen een staatslot?
Je zult maar net dat IC bed opeisen waardoor een ander middels triage het loodje legt :thumbup:
Laatst gewijzigd door Elise op 07 dec 2021, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 dec 2021, 20:24

Elise schreef: 07 dec 2021, 20:18
tomgtr schreef: 07 dec 2021, 18:20 Er zijn 3 redenen waarom mensen geen vaccinatie willen.

3) prik angst

De enige reden waarvoor ik begrip kan opbrengen is geloofsovertuiging, dit terwijl ik zelf atheïst ben.
(En uiteraard medische indicatie, maar dit staat voor ieder weldenkend mens buiten kijf.)

Verder volledig met je eens.
Sorry, idd die was ik vergeten, of eigenlijk, ik heb niet het gevoel dat dat voor iemand op df echt geldt. Overigens kom ik zelf oorspronkelijk uit een behoorlijk zwaar religieus nest maar heb ook daar niet echt begrip voor. Burka is ook religieus etc etc. Heb maar zeer beperkt begrip voor religie en zo gauw religie gezondheid in gevaar brengt of vrijheden beperkt voor bepaalde groepen raakt mijn begrip snel op. En dat geldt eigenlijk voor elke religie.

Elise

Bericht door Elise » 07 dec 2021, 20:36

Ik doel meer op het feit dat die mensen al hun leven lang consequent volgens een bepaald "richtlijn" leven, daar kan ik dan wel begrip voor opbrengen. Dat ik vind dat ze helemaal van het padje zijn is weer een andere discussie :wink:

JP

Bericht door JP » 07 dec 2021, 20:37

Elise schreef: 07 dec 2021, 20:20
De kans dat je de eindesjaarloterij wint is ook heel klein, maar hoeveel mensen kopen een staatslot?
Je zult maar net dat IC bed opeisen waardoor een ander middels triage het loodje legt :thumbup:
Het is niet de postcodeloterij die in jouw straat valt en jij hebt net opgezegd. Ze zeggen in het ziekenhuis niet "u hebt het laatste bed, de rest gaat dood" of "U bent te laat, uw buurman heeft het laatste bed toen hij zich verslikte in zijn 20e Mcnugget van vandaag"

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 dec 2021, 20:38

Prima, ze vertrouwen op gods wil. Maar dan ook niet op de SEH aankomen en de ic op. Als je dan zo vertrouwt op gods wil moet je gods wil ook niet verstoren op de IC!

Elise

Bericht door Elise » 07 dec 2021, 20:42

JP schreef: 07 dec 2021, 20:37 postcodeloterij

JP

Bericht door JP » 07 dec 2021, 20:45

Fomo, Elise.

Elise

Bericht door Elise » 07 dec 2021, 20:48

PeterB schreef: 07 dec 2021, 19:04 Ach ja
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4428254 ... 1-februari

Boosterprik verplicht.
Het is natuurlijk niet meer dan logisch dat als een land, bijvoorbeeld Duitsland, verplichtingen oplegt aan hun eigen bevolking dit ook laat gelden voor buitenlanders.

Ik vermoed dat al die ongevaccineerden zo meteen vooraan in de rij staan voor een vaccinatie als ze niet meer op vakantie kunnen naar hun favoriete vakantieland :zwijntje:

Enrico

Bericht door Enrico » 07 dec 2021, 20:54

Elise schreef: 07 dec 2021, 16:34
Paul S schreef: 07 dec 2021, 16:24
Elise schreef: 07 dec 2021, 16:07
Feit is dat er ongevaccineerden IC bedden bezet houden, de vraag is even of door vaccinatie opname op de IC voorkomen had kunnen worden. Maar als het zo is dat je als ongevaccineerde een IC bed bezet houdt, terwijl dit voorkomen had kunnen worden, en er triage voor andere patiënten van toepassing is, ben je gewoon schuldig Robin.
Feit is ook dat er gevaccineerde ouderen en gevaccineerde "dikkertjes" op de IC belanden. Deze mensen zijn dan ook schuldig. Nee, want dat ongevaccineerd is een keuze.... Ouder worden en dik zijn is ook een keuze. Als we zo kort door de bocht willen gaan!
Inderdaad Paul, wat is schrijf geldt voor ouderen, voor dikkertjes, voor dunnetjes, voor coke verslaafden, voor mannen, voor vrouwen, voor lhbti, voor gekeurde mensen en voor al die jonge roomblanke dames en heren die in de prime van hun leven zitten.
Als je op de IC beland en in jouw geval had vaccinatie ervoor kunnen zorgen dat je niet op de IC terecht was gekomen, dan ben je schuldig aan de triage die mogelijk voor andere patiënten geldt.
Als jij dat kort door de bocht vind, prima.
Wie bepalt dat? denk dat niemand kan. Enige wat men kan is kijken daar risico groepen en al je daar in zit, had je welicht, was er een kans, had gekunned is het beste wat ze kunnen. Was er een zwart wit antwordt, hadden zich welicht de laatste plukjes de resistance zich gevaxineerd, lagen er toch 400 man in de IC en hadden we toch en lockdown met 100% vaccinatie en boosterisate etc etc etc. ITS NOT GOING TO GO AWAY!!! maar gelukkig hoor je nu vakker de discussies bij het rijk over langere termijn denken en oplossingen. Daar zal meer kunnen worden bereikt dan met de one trick prick pony en lockdowns.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 dec 2021, 21:10

Maar niet op korte termijn…..

TLRS

Bericht door TLRS » 07 dec 2021, 22:21

tomgtr schreef: 07 dec 2021, 20:24 Sorry, idd die was ik vergeten, of eigenlijk, ik heb niet het gevoel dat dat voor iemand op df echt geldt. Overigens kom ik zelf oorspronkelijk uit een behoorlijk zwaar religieus nest maar heb ook daar niet echt begrip voor. Burka is ook religieus etc etc. Heb maar zeer beperkt begrip voor religie en zo gauw religie gezondheid in gevaar brengt of vrijheden beperkt voor bepaalde groepen raakt mijn begrip snel op. En dat geldt eigenlijk voor elke religie.
Het vertrouwen in geld als cruciale factor voor ons geluk zou je kunnen zien als een religie.

Misschien dat dit nog altijd een te abstract idee is. Maar als voor degene die werkelijk moeite hebben met de meeste vormen van religie, dan denk ik dat vroeg of laat het besef komt dat onze moderne samenleving nog altijd zwaar leunt op een systeem dat nog steeds veel weg heeft van dat verleden.

Elise

Bericht door Elise » 07 dec 2021, 23:20

Enrico schreef: 07 dec 2021, 20:54 Wie bepalt dat? denk dat niemand kan. Enige wat men kan is kijken daar risico groepen en al je daar in zit, had je welicht, was er een kans, had gekunned is het beste wat ze kunnen. Was er een zwart wit antwordt, hadden zich welicht de laatste plukjes de resistance zich gevaxineerd, lagen er toch 400 man in de IC en hadden we toch en lockdown met 100% vaccinatie en boosterisate etc etc etc. ITS NOT GOING TO GO AWAY!!! maar gelukkig hoor je nu vakker de discussies bij het rijk over langere termijn denken en oplossingen. Daar zal meer kunnen worden bereikt dan met de one trick prick pony en lockdowns.
Niemand bepaald dat Enrico.
Maar stel je voor dat jij als principieel ongevaccineerde op de IC komt te liggen, de IC ligt vol, en voor alle nieuwe patiënten die in aanmerking komen voor IC opname geldt dat de IC vol ligt, en triage van toepassing is.
Zou jij je schuldig voelen omdat jij als principieel ongevaccineerde een plaats op de IC opneemt of denk je gewoon fuck them all, ik betaal ook gewoon belasting voor dit bed dus helaas pindakaas voor jouw met de triage, ik lig hier lekker terwijl ik met een vaccinatie geen bed nodig gehad......

Misschien moet ik het even verduidelijken, degene die door triage niet op de ic wordt opgenomen gaan de pijp uit, legt het loodje, verwisselen het tijdelijke voor het eeuwige en gaan magere Hein een bezoekje brengen.
(Hoop dat het enigsinds duidelijk is wat die mensen te wachten staat :angel: )
Laatst gewijzigd door Elise op 07 dec 2021, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Elise

Bericht door Elise » 07 dec 2021, 23:25

TLRS schreef: 07 dec 2021, 22:21 Het vertrouwen in geld als cruciale factor voor ons geluk zou je kunnen zien als een religie.
Ik zou mijn gezondheid graag inruilen voor eender welke BMW u uit de showroom kunt bestellen, inclusief opties :zwijntje:

(dat moet de gemiddelde BMW liefhebber op dit forum toch aanspreken :crazy: )

jos_br

Bericht door jos_br » 07 dec 2021, 23:30

Elise schreef: 07 dec 2021, 23:20
Enrico schreef: 07 dec 2021, 20:54 Wie bepalt dat? denk dat niemand kan. Enige wat men kan is kijken daar risico groepen en al je daar in zit, had je welicht, was er een kans, had gekunned is het beste wat ze kunnen. Was er een zwart wit antwordt, hadden zich welicht de laatste plukjes de resistance zich gevaxineerd, lagen er toch 400 man in de IC en hadden we toch en lockdown met 100% vaccinatie en boosterisate etc etc etc. ITS NOT GOING TO GO AWAY!!! maar gelukkig hoor je nu vakker de discussies bij het rijk over langere termijn denken en oplossingen. Daar zal meer kunnen worden bereikt dan met de one trick prick pony en lockdowns.
Maar stel je voor dat jij als principieel ongevaccineerde op de IC komt te liggen, de IC ligt vol, en voor alle nieuwe patiënten die in aanmerking komen voor IC opname geldt dat de IC vol ligt, en triage van toepassing is.
Zou jij je schuldig voelen omdat jij als principieel ongevaccineerde een plaats op de IC opneemt of denk je gewoon fuck them all, ik betaal ook gewoon belasting voor dit bed dus helaas pindakaas voor jouw met de triage, ik lig hier lekker terwijl ik met een vaccinatie geen bed nodig gehad......

Misschien met ik het even verduidelijken, degene die door triage niet op de ic wordt opgenomen gaan de pijp uit, legt het loodje, verwisselen het tijdelijke voor het eeuwige en gaan magere Hein een bezoekje brengen.
Vreemd dat het asociaal gevonden wordt wanneer je ongevaccineerd op de ic komt te liggen. Iets waar je inderdaad al flink voor betaald hebt, en iets dat al jaren geleden afgeschaald is je je dan schuldig voor moet voelen? Waar ligt die schuld dan? Ik laat de reden(en) van het waarom niet vaccineren achterwege, daar zijn inmiddels 358 pagina's mee vol gekalkt.

Jos.

Elise

Bericht door Elise » 07 dec 2021, 23:35

jos_br schreef: 07 dec 2021, 23:30

Misschien met ik het even verduidelijken, degene die door triage niet op de ic wordt opgenomen gaan de pijp uit, legt het loodje, verwisselen het tijdelijke voor het eeuwige en gaan magere Hein een bezoekje brengen.
Vreemd dat het asociaal gevonden wordt wanneer je ongevaccineerd op de ic komt te liggen. Iets waar je inderdaad al flink voor betaald hebt, en iets dat al jaren geleden afgeschaald is je je dan schuldig voor moet voelen? Waar ligt die schuld dan? Ik laat de reden(en) van het waarom niet vaccineren achterwege, daar zijn inmiddels 358 pagina's mee vol gekalkt.

Jos.
Laat ik het even simpel en eenvoudig zeggen Jos.
Stel jij bent niet gevaccineerd, komt op de IC te liggen en iemand anders heeft ook dat bed nodig.
Maar als als jij gevaccineerd zou zijn had je dat bed niet nodig gehad. Voel jij je schuldig of denk je "ik heb er al flink voor betaald"?

Ach laat maar Jos, ik weet al wat het antwoord is.

jos_br

Bericht door jos_br » 07 dec 2021, 23:43

Elise schreef: 07 dec 2021, 23:35
jos_br schreef: 07 dec 2021, 23:30

Jos.
Laat ik het even simpel en eenvoudig zeggen Jos.
Stel jij bent niet gevaccineerd, komt op de IC te liggen en iemand anders heeft ook dat bed nodig.
Maar als als jij gevaccineerd zou zijn had je dat bed niet nodig gehad. Voel jij je schuldig of denk je "ik heb er al flink voor betaald"?

Ach laat maar Jos, ik weet al wat het antwoord is.
En dat is??

Jos,

Elise

Bericht door Elise » 07 dec 2021, 23:44

Je hebt er al flink voor betaald.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 dec 2021, 23:45

Al flink voor betaald? Via zorgverzekering? Grapje? Of via belasting? Ik vermoed dat ik meer betaald heb. We leven in een sociaal land waar iedereen recht heeft op zelfde zorg. Totdat dat niet meer mogelijk is. En dan moeten er keuzes gemaakt worden. Jij hebt een bewuste, voor jezelf goed onderbouwde keuze gemaakt vind je maar mochten daar consequenties aan vast zitten dan is het land te klein. Natuurlijk. En je vindt dat je flink hebt betaald? Kan je nagaan hoeveel je had betaald als er niet bezuinigd was op zorg. Of trekken we dan weer bureaucratie erbij, of immigratie?

Plaats reactie