Ik zeg altijd: zolang ik lol heb en lekker mijn ronden kan rijden vind ik het prima. Lekker ingespannen ontspannen is dat

Zou zo maar kunnen Dennis, ik kan het in ieder geval niet dat heel&toe en leftfootbraking, ook "driften" kan ik niet, daarom heb ik ook geen instruktielicentieDennis Cavallino schreef:Heel & Toe, schakelen tussengas en het voorkomen van Shiftlock hoort zeker bij een goede cursus. Ik pas het zelf ook dagelijks toe, net als links remmen. Dat zijn gewoon technieken die je móet kunnen in mijn ogen, zeker als je racet of rally rijdt.
Andre schreef:heel and toe gebruik ik meestal niet. Heel soms bij bepaalde bochten waar ik last van shiftlock heb.
Links remmen gebruik ik veel.
Vooral bij driften. En om soms wat onderstuur op te heffen. Je moet echter wel veel gevoel in je linkerbeen hebben anders ga je door het voorraam heen:)
In race auto s waar een schakelsysteem aan het stuur zit rem ik alles met links. Dat is het snelste en het beste.
Maar laten we 1 ding in acht nemen voordat iedereen straks weer met knakenbakken op zandvoort aan komen.
De bedoeling van driving fun is een leuk samen zijn even kunnen rijden op het circuit mekaar auto s bekijken en beoordelen en vooral gezelligheid.
Prodrive circuit dagen zijn er niet meer, omdat het optocht was van ouwe troep waar niemand meer met zijn eigen normale auto tussen wou rijden. Dus laten we het mooi zo houden zoals het is. Iedereen wordt geen top coureur hoeft ook niet plezier is alles. Ik wil best wel met marge je auto een keer op snelheid over zandvoort rijden en iedereen mag ook wel een rondje bij mij instappen. Maar tis gewoon heel moeilijk om van iedereen een coureur te maken zonder dat je daar zoals veel coureurs in opgegroeid bent en wekelijks in een auto/race auto zit.
Ik heb dat eigenlijk steeds gedaan als ik een snellere auto zag. Ik zag er helaas niet veel tijdens m'n rondes maar behalve dat ik iemand niet onnodig in de weg wilde rijden omdat ik nog aan het oefenen was wilde ik vooral zien hoe een volgende bocht genomen werd.Elmar schreef:Nog 1 opmerking over afgelopen woensdag. Wat mij opviel was dat er heel veel mensen erg snel aan de kant gingen als ik er aan kwam. Dat is leuk voor mij, maar echt niet nodig. Ik heb heus wel het geduld om een paar bochten achter een langzamere deelnemer te zitten. We hadden ook afgesproken dat de langzamere deelnemer het recht heeft op de ideale lijn. Dus gebruik de volgende keer dat recht.
Dat ik op een gegeven moment aan de kant voor je ging ( te gewillig)was omdat ik graag een keer achter je aan wilde rijden om jou lijnen te zien ( omdat jij duvels goed rijdt , en ik geen ervaring heb) Was juist van plan van de baan te gaan tot jij er aan kwam en deze kans niet wilde laten lopen en heb er zeker wat aan gehad om jou proberen te volgen , bij deze nog mijn dank en ook voor het aangename gesprek naderhand en zeker voor het filmpjeallen schreef:Elmar schreef:Nog 1 opmerking over afgelopen woensdag. Wat mij opviel was dat er heel veel mensen erg snel aan de kant gingen als ik er aan kwam. Dat is leuk voor mij, maar echt niet nodig. Ik heb heus wel het geduld om een paar bochten achter een langzamere deelnemer te zitten. We hadden ook afgesproken dat de langzamere deelnemer het recht heeft op de ideale lijn. Dus gebruik de volgende keer dat recht.
Dieseltourist schreef:Zou zo maar kunnen Dennis, ik kan het in ieder geval niet dat heel&toe en leftfootbraking, ook "driften" kan ik niet, daarom heb ik ook geen instruktielicentieDennis Cavallino schreef:Heel & Toe, schakelen tussengas en het voorkomen van Shiftlock hoort zeker bij een goede cursus. Ik pas het zelf ook dagelijks toe, net als links remmen. Dat zijn gewoon technieken die je móet kunnen in mijn ogen, zeker als je racet of rally rijdt.![]()
Ik heb ongeveer 10 jaar motorracen gedaan en daarna 10 jaar autoracen en enkele rallys gereden en heb deze technieken nooit toegepast en eerlijk gezegd ook nooit gemist, daarmee wil ik niet zeggen dat iemand die deze technieken beheerst er geen voordeel van kan hebben, ik ben er alleen nooit aan begonnen vanwege mijn ietwat gebrekkige motoriekcoordinatie
Ik denk dat voor de gemiddelde D-F-rijder een diepgaande instruktie ook niet echt nodig is. Het is zoals Elmar terecht opmerkt toch vooral te doen om de "fun" . Om echt hard te gaan heb je in mijn ogen een combinatie van talent, lef en ervaring nodig. Talent kun je niet leren, lef ook niet enkel de ervaring door te oefenen. Dat oefenproces kan wat versneld worden door goede instruktie. En voor de goede instruktie heb je veel aan de methodiek zoals Dennis die beschrijft, maar dat kost wel veel tijd.
Gewoon een beetje spelen met de auto's, erover lullen en de diehards elkaar een beetje uitdagen (als het niet te druk is op de baan)
En nog een juiste opmerking van Elmar: de snellere moet maar zorgen dat hij een geschikte plaats vindt om te passeren, blijf gewoon op de ideale lijn (is natuurlijk wel handig als je die ongeveer kent) dat werkt erg goed in de praktijk.
DF is niet een "race" forum en over het algemeen vind ik het niveau hier behoorlijk volwassen/verstandig. Natuurlijk is het begerenswaardig om iemand te zien driften die het kan maar ik denk dat het zeer duidelijk is dat deze dagen daar niet voor zijn.Rico v Velzen schreef:
Ik heb alle respect voor alle toepgepaste technieken door de mensen die ze goed onder de knie hebben.. maar ergens bekruipt me momenteel het "ik wil ook heel graag leren driften anno 2002" gevoel..
Het is naar mijn idee ook meer de mentaliteit van de bestuurder die telt, dan in wat voor auto hij rijdt.Niels schreef:
O ja.......ik heb wel een knakenbak aanschaft om op het circuit te denderen maar ik beloof plechtig dat ik me gedraag als het zover is
tegen die tijd zal het ook wel geen knakenbak meer zijn..
Ik was er dit keer niet bij ,maar bovenstaande viel mij de vorige keer ook op.Elmar schreef: Nog 1 opmerking over afgelopen woensdag. Wat mij opviel was dat er heel veel mensen erg snel aan de kant gingen als ik er aan kwam. Dat is leuk voor mij, maar echt niet nodig. Ik heb heus wel het geduld om een paar bochten achter een langzamere deelnemer te zitten. We hadden ook afgesproken dat de langzamere deelnemer het recht heeft op de ideale lijn. Dus gebruik de volgende keer dat recht.
Ik dacht er net zo over...Rene / Hazze schreef:Wel geinig om te horen. Ik ging ook direct aan de kant zodra ik de Van Halen M3 aan zag komen. Ik denk dan "ik laat die gast lekker zn snelle rondjes maken en ik ga m niet in de weg zitten"![]()
Wel leuk dat dat niet hoeft8)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten