Napraten [19 september 2007] DF@CPZ deel II

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Stéphane

Bericht door Stéphane » 21 sep 2007, 21:37

Ik vind het erg goed dat we dit soort dingen ook eens gewoon hardop zeggen. Dat houdt het gewoon zuiver en iedereen weet dan waar we mee bezig zijn.

Ik zeg altijd: zolang ik lol heb en lekker mijn ronden kan rijden vind ik het prima. Lekker ingespannen ontspannen is dat :D

Rebel

Bericht door Rebel » 21 sep 2007, 21:52

Jullie hebben een leuke dag gehad zo te horen :D

MX5T

Bericht door MX5T » 21 sep 2007, 22:14

Dennis Cavallino schreef:Heel & Toe, schakelen tussengas en het voorkomen van Shiftlock hoort zeker bij een goede cursus. Ik pas het zelf ook dagelijks toe, net als links remmen. Dat zijn gewoon technieken die je móet kunnen in mijn ogen, zeker als je racet of rally rijdt.
Zou zo maar kunnen Dennis, ik kan het in ieder geval niet dat heel&toe en leftfootbraking, ook "driften" kan ik niet, daarom heb ik ook geen instruktielicentie :lol:
Ik heb ongeveer 10 jaar motorracen gedaan en daarna 10 jaar autoracen en enkele rallys gereden en heb deze technieken nooit toegepast en eerlijk gezegd ook nooit gemist, daarmee wil ik niet zeggen dat iemand die deze technieken beheerst er geen voordeel van kan hebben, ik ben er alleen nooit aan begonnen vanwege mijn ietwat gebrekkige motoriekcoordinatie
Ik denk dat voor de gemiddelde D-F-rijder een diepgaande instruktie ook niet echt nodig is. Het is zoals Elmar terecht opmerkt toch vooral te doen om de "fun" . Om echt hard te gaan heb je in mijn ogen een combinatie van talent, lef en ervaring nodig. Talent kun je niet leren, lef ook niet enkel de ervaring door te oefenen. Dat oefenproces kan wat versneld worden door goede instruktie. En voor de goede instruktie heb je veel aan de methodiek zoals Dennis die beschrijft, maar dat kost wel veel tijd.

Gewoon een beetje spelen met de auto's, erover lullen en de diehards elkaar een beetje uitdagen (als het niet te druk is op de baan)

En nog een juiste opmerking van Elmar: de snellere moet maar zorgen dat hij een geschikte plaats vindt om te passeren, blijf gewoon op de ideale lijn (is natuurlijk wel handig als je die ongeveer kent) dat werkt erg goed in de praktijk.

Tommy

Bericht door Tommy » 21 sep 2007, 22:24

ja dat herken ik inderdaad wel. Zodra ik die zilveren 1 serie in m'n spiegel zat, zat ik al te kijken waar ik hem voorbij wilde laten. Uiteindelijk heel het stuk tot de renaultbocht bleef andre er eigenlijk rustig achter rijden om me daarna te trakteren op front row view van een 130i die kompleet dwars voor me uit ging, prachtig :)

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 21 sep 2007, 23:56

Ik ga echt niet met een knakenbak komen en rijden.. wil gewoon doorleren :D heb de smaak te pakken en mooiste vind ik het leren en verbeteren.. dus tips kunnen echt geen kwaad, zal ook nooit een Schumacher worden (gelukkig maar, lelijke vent :wink: ) wil ook geen race rijden, maar wil het kunnen beheersen! Ik heb trouwens niet eens geprobeerd om mijn ronde tijd te verbeteren..
En idd er gewoon een super dag van maken en dat is aardig gelukt zo te horen!

RVV

Bericht door RVV » 22 sep 2007, 00:10

Andre schreef:heel and toe gebruik ik meestal niet. Heel soms bij bepaalde bochten waar ik last van shiftlock heb.

Links remmen gebruik ik veel.

Vooral bij driften. En om soms wat onderstuur op te heffen. Je moet echter wel veel gevoel in je linkerbeen hebben anders ga je door het voorraam heen:)

In race auto s waar een schakelsysteem aan het stuur zit rem ik alles met links. Dat is het snelste en het beste.

Maar laten we 1 ding in acht nemen voordat iedereen straks weer met knakenbakken op zandvoort aan komen.

De bedoeling van driving fun is een leuk samen zijn even kunnen rijden op het circuit mekaar auto s bekijken en beoordelen en vooral gezelligheid.

Prodrive circuit dagen zijn er niet meer, omdat het optocht was van ouwe troep waar niemand meer met zijn eigen normale auto tussen wou rijden. Dus laten we het mooi zo houden zoals het is. Iedereen wordt geen top coureur hoeft ook niet plezier is alles. Ik wil best wel met marge je auto een keer op snelheid over zandvoort rijden en iedereen mag ook wel een rondje bij mij instappen. Maar tis gewoon heel moeilijk om van iedereen een coureur te maken zonder dat je daar zoals veel coureurs in opgegroeid bent en wekelijks in een auto/race auto zit.

Hulde Andre.. voor mij is de lol de variatie.. een paar e30's er tussen of alfa's 75 dikke prima.. maar als de RS4'en, 911 turbo's en Corvettes om deze reden weg blijven omdat ze straks volledig overheersen (de oudere circuit auto's) omdat we allemaal Jos Verstappen in de voetsporen willen treden. Dan is in de toekomst de inzet van mijn kant ook rap verdwenen.

Laten we het kind niet met het badwater weggooien.. ik heb dat al eens aardig fout zien gaan in het verleden (zonder te gaan verwijzen).

allen

Bericht door allen » 22 sep 2007, 00:14

Elmar schreef:Nog 1 opmerking over afgelopen woensdag. Wat mij opviel was dat er heel veel mensen erg snel aan de kant gingen als ik er aan kwam. Dat is leuk voor mij, maar echt niet nodig. Ik heb heus wel het geduld om een paar bochten achter een langzamere deelnemer te zitten. We hadden ook afgesproken dat de langzamere deelnemer het recht heeft op de ideale lijn. Dus gebruik de volgende keer dat recht.
Ik heb dat eigenlijk steeds gedaan als ik een snellere auto zag. Ik zag er helaas niet veel tijdens m'n rondes maar behalve dat ik iemand niet onnodig in de weg wilde rijden omdat ik nog aan het oefenen was wilde ik vooral zien hoe een volgende bocht genomen werd.
Een iets wat misschien handig is om af te spreken is dat wanneer je aan de kant gaat voor iemand dat ook echt de knippers die kant op staan. Heb eeuwen achteren een Carver gereden die midden op de baan van links naar rechts slingerde voor z'n lol. Alarmlichten aan en had geen flauw idee of hij nu wist dat ik er echt wel langs wilde. Alle blauwe vlaggen ten spijt.

Aad

Bericht door Aad » 22 sep 2007, 00:18

allen schreef:
Elmar schreef:Nog 1 opmerking over afgelopen woensdag. Wat mij opviel was dat er heel veel mensen erg snel aan de kant gingen als ik er aan kwam. Dat is leuk voor mij, maar echt niet nodig. Ik heb heus wel het geduld om een paar bochten achter een langzamere deelnemer te zitten. We hadden ook afgesproken dat de langzamere deelnemer het recht heeft op de ideale lijn. Dus gebruik de volgende keer dat recht.
Dat ik op een gegeven moment aan de kant voor je ging ( te gewillig)was omdat ik graag een keer achter je aan wilde rijden om jou lijnen te zien ( omdat jij duvels goed rijdt , en ik geen ervaring heb) Was juist van plan van de baan te gaan tot jij er aan kwam en deze kans niet wilde laten lopen en heb er zeker wat aan gehad om jou proberen te volgen , bij deze nog mijn dank en ook voor het aangename gesprek naderhand en zeker voor het filmpje :D

Ik vondt zeker het niveau van respect hebben voor mekaars auto`s bij deze dag echt een verdienste van jullie alle en hoop ook zeker vaker mee te kunnen gaan op zulke dagen ...........!!!

RVV

Bericht door RVV » 22 sep 2007, 00:23

Dieseltourist schreef:
Dennis Cavallino schreef:Heel & Toe, schakelen tussengas en het voorkomen van Shiftlock hoort zeker bij een goede cursus. Ik pas het zelf ook dagelijks toe, net als links remmen. Dat zijn gewoon technieken die je móet kunnen in mijn ogen, zeker als je racet of rally rijdt.
Zou zo maar kunnen Dennis, ik kan het in ieder geval niet dat heel&toe en leftfootbraking, ook "driften" kan ik niet, daarom heb ik ook geen instruktielicentie :lol:
Ik heb ongeveer 10 jaar motorracen gedaan en daarna 10 jaar autoracen en enkele rallys gereden en heb deze technieken nooit toegepast en eerlijk gezegd ook nooit gemist, daarmee wil ik niet zeggen dat iemand die deze technieken beheerst er geen voordeel van kan hebben, ik ben er alleen nooit aan begonnen vanwege mijn ietwat gebrekkige motoriekcoordinatie
Ik denk dat voor de gemiddelde D-F-rijder een diepgaande instruktie ook niet echt nodig is. Het is zoals Elmar terecht opmerkt toch vooral te doen om de "fun" . Om echt hard te gaan heb je in mijn ogen een combinatie van talent, lef en ervaring nodig. Talent kun je niet leren, lef ook niet enkel de ervaring door te oefenen. Dat oefenproces kan wat versneld worden door goede instruktie. En voor de goede instruktie heb je veel aan de methodiek zoals Dennis die beschrijft, maar dat kost wel veel tijd.

Gewoon een beetje spelen met de auto's, erover lullen en de diehards elkaar een beetje uitdagen (als het niet te druk is op de baan)

En nog een juiste opmerking van Elmar: de snellere moet maar zorgen dat hij een geschikte plaats vindt om te passeren, blijf gewoon op de ideale lijn (is natuurlijk wel handig als je die ongeveer kent) dat werkt erg goed in de praktijk.

Ook erg sterke post Ton !

Ik heb alle respect voor alle toepgepaste technieken door de mensen die ze goed onder de knie hebben.. maar ergens bekruipt me momenteel het "ik wil ook heel graag leren driften anno 2002" gevoel..

In die periode praten iedereen mekaar de kop gek om maar zo dwars mogelijk te gaan hoe en waar dan ook, naar aanleiding van wat lelystad daagjes.. Een paar mensen beheersen de technieken heel goed, en iedereen vond gelijk maar dat hij die techniek ook moest leren.. met oude gebakjes werd tot in den treure mini rotondes en industrietereinen onveilig gemaakt met 500 tot 1500 euro "troep" allemaal om de drifttechniek te kunnen leren..

Als ik nu lees dat mensen race technieken op de openbare weg (*willen*)gebruiken denk ik dat er straks weer een groep is die gaat doorslaan...

We gaan toch niet wachten totdat de eerste zelfbenoemde DF coureur zich om een straatlantaarn heenvouwt hé ?

DF circuitdagen zijn geen racedagen, maar racers zijn wel van harte welkom.. Kortom kies de lol.. het spel, leuk als je nog wat knikkers wint maar dat is NIET onze (DF) insteek.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 sep 2007, 03:09

Rico v Velzen schreef:
Ik heb alle respect voor alle toepgepaste technieken door de mensen die ze goed onder de knie hebben.. maar ergens bekruipt me momenteel het "ik wil ook heel graag leren driften anno 2002" gevoel..
DF is niet een "race" forum en over het algemeen vind ik het niveau hier behoorlijk volwassen/verstandig. Natuurlijk is het begerenswaardig om iemand te zien driften die het kan maar ik denk dat het zeer duidelijk is dat deze dagen daar niet voor zijn.

Verder vind ik tips & tricks van "de ervaren mannen" zeer waardevol. Gewoon een paar simpele kneepjes waardoor je beter en veiliger over het circuit kan denderen en beter je eigen grenzen kunt verkennen. Dit soort dingen kunnen ervoor zorgen dat je juist niet in de problemen komt als je als leek een verkeerde inschattingsfout maakt. Ik denk dat de gemiddelde DF-er het ook op deze manier ziet. Zodra er draadjes ontstaan van CPZ rondetijden dan zullen moderators moeten ingrijpen :wink:

De indruk die ik krijg is dat dit soort evenement zeer verstandig wordt benaderd door zowel organisatie en bezoeker en zolang dat zo blijft zie ik in een cursus alleen maar voordelen.

Goede input verder van ervaren en onervaren coureurs :!:

O ja.......ik heb wel een knakenbak aanschaft om op het circuit te denderen maar ik beloof plechtig dat ik me gedraag als het zover is :wink:

tegen die tijd zal het ook wel geen knakenbak meer zijn..

GarreTT

Bericht door GarreTT » 22 sep 2007, 08:17

Omdat ik mezelf een beetje ken hou ik me juist verre van rondetijden. Ik weet mijn rondetijden dus ook echt niet. Als ik ze zou weten zou ik toch de neiging hebben om deze elke keer weer te verbeteren en uiteindelijk zou het dan toch een keer goed fout kunnen gaan. Dat heeft dan ook meteen als voordeel dat je niet zo nodig iemand achter je moet houden of juist achter iemand moet blijven rijden omdat het even niet goed uitkomt om voorbij te gaan. Gewoon genieten van het moment zoals, heee die bocht ging veel beter dan eerst en dat soort zaken.

Ruud Bosch

Bericht door Ruud Bosch » 22 sep 2007, 08:50

Niels schreef:
O ja.......ik heb wel een knakenbak aanschaft om op het circuit te denderen maar ik beloof plechtig dat ik me gedraag als het zover is :wink:

tegen die tijd zal het ook wel geen knakenbak meer zijn..
Het is naar mijn idee ook meer de mentaliteit van de bestuurder die telt, dan in wat voor auto hij rijdt.

En je laatste opmerking is meer dan waar, als je een oudere auto gaat klaarmaken voor het circuit kost dat ook serieus knaken

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 sep 2007, 08:50

Misschien voor de duidelijkheid, ik pas die technieken alleen toe omdat ik ze wil beheersen. Als iemand zoals Hans straks in een snelle Dax rijdt, dan denk ik dat hij daar er veel voordeel aan zal hebben.

For the record: ik ben op straat een erg rustige rijder en oefen dan dus ook met legale snelheden. Ik heb er net 4500 km in een automaat op zitten en heb heel de rit met links geremd, gewoon om gevoel te blijven kweken. Dat heeft niets met bochtensnelheden te maken, maar gewoon met het gevoel. Ik rijd lijnen als ik rustig 50 km/u door de stad rijd (het nieuwe rijden...), of ik pas links remmen toe als op de snelweg zit in een rechte lijn en niet hoef te schakelen.

Mijn doel is nooit geweest om hier de 'knakenbakken' naartoe te trekken met mijn vorige posts. Maar als iemand hier 500 pk op de achterwielen heeft en ik ernaast zit en merk dat ie bij het 200 meter bordje terugschakelt van 5 naar 2, dan zou ik heeeeeeeeeeeel blij zijn als zo iemand dan nog net ff een dot tussengas geeft waardoor we iets minder hard voor de Tarzan links of rechtsaf achterstevoren van de baan schieten.

Ik zal het nog één keer toelichten: Er zijn hier mensen die auto's hebben met prestaties die boven hun kunnen liggen. Mijn doel is om, als ze dat willen, mee te helpen om hun rijdersniveau te verhogen. En daar is toch helemaal niets mis mee? Dat heeft niets met knakenbakken en 'lantaarnpalen rammen' op de openbare weg te maken.

Heel&Toe/Sideflippen, links remmen, trail braken, etc. zijn technieken die niet zo moeilijk lijken als ze zijn. Het is binnen een paar ronden te leren en dat kun je maar beter doen op een circuit, dan op een industrieterrein. Als je het eenmaal kan, kun je het overal toepassen zonder dat je de wet overtreedt, of de verkeersveiligheid in het geding brengt.

just my 2 cents

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 sep 2007, 09:41

Meer dan duidelijk verhaal Cav! En als je durft mag je zeker naast me zitten om aanwijzingen te geven de eerst volgende keer dat ik erbij ben 8)

RVV

Bericht door RVV » 22 sep 2007, 10:13

Dennis je mist het punt mijn betoog. Het gaat niet om de techniek het gaat niet om het toepassen van de techniek het gaat erom dat de essentie van de DF CIRCUIT dagen niet moet worden aangetast. Ik zie hierboven (en jou bedoel ik niet eens) mensen over racetechnieken praten die bedoelt zijn om de laatste seconden scherper te stellen. Maar als ik dan ook lees dat toprijders maar heel marginaal diezelfde technieken toepassen, dan vraag ik me serieus af of men een circuitdagje niet ziet als een persoonlijke race? er is niks mis met het elkaar aanleren van technieken. Maar wil je racen dan is een racecursus meer op zijn plaats. En dat kan natuurlijk best op Df maar dan is het beter om daar apart aandacht te besteden.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 22 sep 2007, 10:46

Denk dat Dennis meer bedoeld dat sommige van die technieken je een betere rijder maken. En uiteindelijk als betere rijder je helpen om je eigen auto op de baan te houden ipv er af te vliegen. Want het is wel lullig je auto van 100K of meer even achterstevoren in een vangrail te zetten omdat je een foutje maakt bij terugschakelen oid. Dat heeft niet altijd met snellere rondetijden te maken. Al komen die vanzelf wel naarmate je meer geoefend bent :)

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 22 sep 2007, 10:51

Feit dat er veel liefhebbers met hun dagelijkse auto's rondrijden is voor mij DE reden om de volgende keer direct aan te melden. "Ruimte & Respect voor elkaar factor" zijn dan een stuk groter en geeft een veel veiliger gevoel. Heb wel eens aan dagen van de BDC meegedaan, maar als je dan de enige straatauto bent tussen alle geprepareerde (knaken)bakken, zit je toch niet zo lekker als er een paar figuren je met het mes tussen de tanden voorbij komen denderen :?

De limiet van de auto en je eigen limiet dichter bij elkaar brengen op de openbare weg is sowieso een no-go. Maar omdat je op zo'n circuitdag toch een stukje harder gaat dan normaal gesproken en in die zin toch een aantal grenzen verlegt, is het toch opletten geblazen. Natuurlijk moet je met een koel hoofd rijden en je continu goed bewust blijven van waar je mee bezig bent en de mensen die om je heen rijden. Dat doe ik zoveel mogelijk, maar ik denk dat iedereen bij zichzelf herkent dat er momenten zijn, dat je "er toch eens even voor gaat zitten" / minder marge neemt. En dan zit een ongeluk in een klein hoekje.

Het gaat dan zeker niet om het "volleerd coureur worden". Het is meer dat een objectieve buitenstaander / instructeur met verstand van zaken beter herkent als je boven je macht gaat rijden, dan dat je dat zelf doet, zeker qua tijd. En dat komt de veiligheid in het algemeen weer ten goede.

Ik bedoel hier absoluut niet mee dat een circuitday ervoor is dat je moedwillig de grenzen van je auto en je kunnen op gaat zoeken. Dat absoluut niet. Daar is zo'n dag niet voor en dat is mijn persoonlijke insteek ook zeker niet, net als van de meesten hier. Het is alleen dat er toch een corrigerende factor in een stuk instructie zit, die zeker positief kan uitwerken, qua rijvaardigheid en algemene veiligheid. In dat opzicht zou ik graag goede instructie willen volgen, vandaar ook mijn eerdere post. Veel mensen die op de DF dag hebben gereden hebben toch een bepaald basis-niveau meegekregen, een stukje ervaring waardoor alles een stuk netter verloopt dan een dag waar "Sjon Pet met knakenbak die es effe een lekker daggie komt ragguh"
Laatst gewijzigd door Ti-Tourist (Erik) op 22 sep 2007, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

911-lover

Bericht door 911-lover » 22 sep 2007, 10:52

Leuke en interessante discussie .
Ook ikzelf vind het niet belangrijk welke de hoogste snelheid is die er gehaald is net als rondetijden.
Ik probeer gewoon correct en als het kan vlot te rijden .
Zie ik iemand sneller aankomen of zit er iemand een tijdje achter me gaat het pinkertje aan en kan die voorbij.
Dan kan ik verder op mijn tempo rijden zonder me op te jagen of een ander op te houden.
Er is niets te winnen buiten met een goed gevoel en een hele wagen weer huiswaarts te keren.
Te verliezen is er veel op trackdagen.

Koen die al vele jaren met die instelling rijdt en zeer aangenaam verrast was hoe het er maandag aan toe ging

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 sep 2007, 11:14

Elmar schreef: Nog 1 opmerking over afgelopen woensdag. Wat mij opviel was dat er heel veel mensen erg snel aan de kant gingen als ik er aan kwam. Dat is leuk voor mij, maar echt niet nodig. Ik heb heus wel het geduld om een paar bochten achter een langzamere deelnemer te zitten. We hadden ook afgesproken dat de langzamere deelnemer het recht heeft op de ideale lijn. Dus gebruik de volgende keer dat recht.
Ik was er dit keer niet bij ,maar bovenstaande viel mij de vorige keer ook op.
Blijf gewoon je lijnen rijden en vlieg niet gelijk opzij.
Ik vind het ook wel leuk om tussen en achter andere auto`s te rijden en te kijken hoe andere hun lijnen rijden.
Het geeft wel aan dat iedereen behoorlijk goed op zit te letten,en dat is ook wel zo prettig.

Grtz,Hanz06 :wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 22 sep 2007, 11:30

Denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat het hebben van FUN, op welke manier ook, zolang het maar met respect voor de andere deelnemers en hun spullen is, de belangrijkste insteek van de DF circuitdagen hoort te zijn. En van wat ik tot nu toe gezien heb verloopt dat uitstekend.

Met instructie, zonder instructie, het doet er niet toe. En het hoort er ook helemaal niet toe te doen of je met een knakenbak aan komt zetten of niet. Zolang je in je 1000 of 200.000 euro auto je knakenbak instelling maar thuis laat. Ik kan je op een briefje geven dat er een moment komt dat mensen op hun gedrag (race acties in een non race) moeten worden aangesproken. Dat heeft heel weinig met de waarde van hun auto te maken. Dat zit in de natuur van ons mensenbeestjes. Maar we moeten in zo'n geval nooit bang zijn elkaar op dat gedrag aan te spreken. Samen moet je het opredden, samen moet je het netjes houden.

René130i

Bericht door René130i » 22 sep 2007, 11:31

Wel geinig om te horen. Ik ging ook direct aan de kant zodra ik de Van Halen M3 aan zag komen. Ik denk dan "ik laat die gast lekker zn snelle rondjes maken en ik ga m niet in de weg zitten" :D

Wel leuk dat dat niet hoeft :oops: 8)

wimprezawrx

Bericht door wimprezawrx » 22 sep 2007, 11:37

Rene / Hazze schreef:Wel geinig om te horen. Ik ging ook direct aan de kant zodra ik de Van Halen M3 aan zag komen. Ik denk dan "ik laat die gast lekker zn snelle rondjes maken en ik ga m niet in de weg zitten" :D

Wel leuk dat dat niet hoeft :oops: 8)
Ik dacht er net zo over... :shock:

Zie filmpje Elmar :wink:
http://nl.youtube.com/watch?v=dnilsVGpnIY
bij 50 sec ongeveer

Maik

Bericht door Maik » 22 sep 2007, 11:52

Om dit topic niet teveel te vervuilen met geneuzel over heel and toe en tussengas, hier het topic waar er al wat over uitgelegd is :wink:

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 62&start=0

Hubert D

Bericht door Hubert D » 22 sep 2007, 12:15

Ik ben zelf (helaas) niet geweest, maar volg het draadje met interesse.
2 dingetjes:

Dingetje 1: Het valt me op dat er nu opeens over knakenbakken gepraat word, terwijl dat eerst zelden/nooit het geval was op DF. Niet iedereen kan een nieuwe BMW/Porker/Z06 betalen, want anders kwam iedereen daarmee.
Het gaat om het respect voor je eigen materiaal en dat van een ander.
Voor zover ik weet is dat hier voldoende aanwezig :!:
(edit: Wat Hielke ook al zegt :oops: )

En ja, ik voel me aangesproken met m'n E30 :wink: :lol:

Dingetje 2: Heel&Toe gebruik ik dagelijks op de openbare weg. Dat heeft niets met race technieken te maken. Het is voor mij een verbetering van mijn rijtechniek/voertuigbeheersing, net als (willen) kunnen driften, etc. Niet dat het noodzakelijk is, maar het kan je misschien redden en anders is het dus gewoon DRIVING FUN.

Tommy

Bericht door Tommy » 22 sep 2007, 12:21

Hey Huub,
met knakenbak bedoelen ze niet willekeurige oude wagen hoor. Maar zo'n deukenbootje die bedoeld is om in de beukklasse van vrij rijden op cpz te gebruiken. Daar valt jouw E30 niet in :)
PS, H&T discussie in auto algemeen voortgezet :D

Plaats reactie