Napraten [19 september 2007] DF@CPZ deel II
-
- Berichten: 22287
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Napraten [19 september 2007] DF@CPZ deel II
Hier de verhalen/napraten over DF@CPZ deel II.
Foto's en videos graag centraal in dit topic houden:
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=6655
Foto's en videos graag centraal in dit topic houden:
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=6655
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
@Ben: Volgens mij vond jij de Carver leuker dan mijn instructies. Ik kon je echt nergens vinden toen je aan de beurt was, tot ik je op de baan voor ons zag rijden in die Carver met zooooooooooo'n grote smile! 
Instructies had je overigens niet nodig volgens mij, 968 ging supergaaf op de sliphoek over de baan!

Instructies had je overigens niet nodig volgens mij, 968 ging supergaaf op de sliphoek over de baan!
-
- Berichten: 22287
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Even copy/paste van leonard uit het andere (gesloten) topic:
Ben vanmiddag geweest.Helaas maar tot half 4![]()
Het was harstikke leuk.Lekker aan het knallen geweest met de RS4.Verbruik was 1 op 2 en de voorbanden zijn op (zijn afgelopen vrijdag nieuwe onder gegaan).Verder alles heel kunnen houden en weer ervaren dat een RS4 een zwaar ondersturend geval is!!! Neemt niet weg dat ik nog steeds gelukkig ben met de auto![]()
Veel mooie en snelle auto's De gaafste vond ik die van Harry Bootsma!!
De Witte M3 was ook prachtig.
Geen foto's of films gemaakt maar ik zag geenoeg camera's dus filmpjes en foto's zal niet lang meer duren.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Was een leuke dag. Vlaggen is niet extreem boeiend, maar ik vind het wel passend om even te doen. Samen met Jochem een beetje gezelligheid gehad daarzo
Zelf nog wat foto's gemaakt, die staan zometeen in andere topic (zie link van Tom hierboven).
Wat rijden betreft had ik vandaag helaas nog wat pech. Probleem was dat de rand van het remblok tegen de boutjes van het hart van de remschijf aanliep. Was alleen links, typisch genoeg. Samen met Tommy (held, nog bedankt
) even gekeken. Toen nog een paar rondjes gedaan, maar al snel begon het weer aan te lopen. Daarom maar gestopt. Volgende week even er naar kijken hoe we dat op gaan lossen. Blokken zitten nu ook wat los zelfs, dus dat is niet helemaal optimaal
P.S. Over het blaasgeluid van mijn roadster nu: dat is zijn uitlaatgassen die via de zijkant van de extra demper er uit geperst worden. Klinkt voor geen meter, maar is voor nu even een werkende oplossing

Wat rijden betreft had ik vandaag helaas nog wat pech. Probleem was dat de rand van het remblok tegen de boutjes van het hart van de remschijf aanliep. Was alleen links, typisch genoeg. Samen met Tommy (held, nog bedankt


P.S. Over het blaasgeluid van mijn roadster nu: dat is zijn uitlaatgassen die via de zijkant van de extra demper er uit geperst worden. Klinkt voor geen meter, maar is voor nu even een werkende oplossing

Laatst gewijzigd door Stéphane op 19 sep 2007, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Zal ik dan maar als eerste wat zeggen... het was Top! 8)
Klaar!
Het begon allemaal wat later omdat er een ene peter te laat was
Maar dat was allemaal niet zo erg omdat we toch een uurtje langer mochten doorrijden van cpz ivm de vrachtwagens die van circuit af moesten.. maar had het wel goed koud in het vlaggenhok en dan nog wachten..
Om een uur of 3 ging het los, toch wel gaaf dat vlaggen (geen vlag aangeraakt trouwens) goed uitzicht over de tarzan en lekker genieten van de geluiden.. vooral dat ding van Harry uit 1937! 88db toch op cpz?
Dit was iets harder.. Wat auto's zitten klokken daar in dat hok en die van Ben was het snelst toen ik daar zat 2,05min netjes.. De Corvette's gingen ook goed met geweldig geluid..en die van GT Rene (2,12min) Audi RS4 etc.. eigenlijk allemaal geweldige dikke bakken op zandvoort vandaag.
Driving-fun op zijn best 8)
Daarna was het mijn beurt, weer heerlijk genoten lekker mijn ronde's gereden even de tijd vergeten dat ik nog een lesje kreeg van Dennis, (dus te laat) daar had ik veel aan! Goede tips! Thanks Dennis!!
Kan eigenlijk niet veel zeggen.. het was gewoon top! Goede sfeer en heerlijk genoten, hulde aan de organisatie, in 2008 min. 5x een trankday please!
edit, ik typ niet zo snel dus was de eerste niet
Klaar!
Het begon allemaal wat later omdat er een ene peter te laat was

Maar dat was allemaal niet zo erg omdat we toch een uurtje langer mochten doorrijden van cpz ivm de vrachtwagens die van circuit af moesten.. maar had het wel goed koud in het vlaggenhok en dan nog wachten..
Om een uur of 3 ging het los, toch wel gaaf dat vlaggen (geen vlag aangeraakt trouwens) goed uitzicht over de tarzan en lekker genieten van de geluiden.. vooral dat ding van Harry uit 1937! 88db toch op cpz?
Dit was iets harder.. Wat auto's zitten klokken daar in dat hok en die van Ben was het snelst toen ik daar zat 2,05min netjes.. De Corvette's gingen ook goed met geweldig geluid..en die van GT Rene (2,12min) Audi RS4 etc.. eigenlijk allemaal geweldige dikke bakken op zandvoort vandaag.
Driving-fun op zijn best 8)
Daarna was het mijn beurt, weer heerlijk genoten lekker mijn ronde's gereden even de tijd vergeten dat ik nog een lesje kreeg van Dennis, (dus te laat) daar had ik veel aan! Goede tips! Thanks Dennis!!
Kan eigenlijk niet veel zeggen.. het was gewoon top! Goede sfeer en heerlijk genoten, hulde aan de organisatie, in 2008 min. 5x een trankday please!
edit, ik typ niet zo snel dus was de eerste niet
- Ruud Bosch
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 17 mar 2006, 23:47
- Locatie: Sweet Lake City
Was top!
Dit was min of meer de "shake down" van de Ascona
, en op een klein probleempje na met een gaskabel die in het laatste kwartier steeds bleef hangen heeft de auto zo zich prima gehouden.
Ben wel benieuwd hoe de remblokken er nu uit zien. Banden zijn een beetje gesmeerd maar niet zo erg als de vorige keer op het CPZ.
Dit was min of meer de "shake down" van de Ascona

Ben wel benieuwd hoe de remblokken er nu uit zien. Banden zijn een beetje gesmeerd maar niet zo erg als de vorige keer op het CPZ.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Jurriaan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
- Locatie: Rotterdam
Prima dag, ben slechts 1x nodig geweest als grindbakredder.
Dank aan zowel Andre als Stéphane voor het beschikbaar stellen van de bijrijdersstoel. En wat kan die Andre rijden zeg
Dank aan zowel Andre als Stéphane voor het beschikbaar stellen van de bijrijdersstoel. En wat kan die Andre rijden zeg

Laatst gewijzigd door Jurriaan op 19 sep 2007, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Graag gedaan, Jurriaan. In vergelijking met Andre is natuurlijk mijn tempo maar een toeristentempo, maar leuk dat je het naar je zin hadJurriaan schreef:Prima dag, ben slechts 1x nodig geweest als grindbakredder.
Dank aan zowel Andre als Stéphane voor het beschikbaar stellen van de bijrijdersstoel. En wat kan die Andre rijden zeg

- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
- Peter Aero
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 17 sep 2007, 10:03
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Goed vermaakt om voor het eerst zonder iemand anders te rijden op Zandvoort. Bij de instructie van Dennis liep voor mijn gevoel alles fout. Probeerde te concentreren, te spiegelen en te luisteren. Later op de dag ging het steeds beter al heb ik wel gemerkt dat ik soms te snel aan de kant ging voor iemand. Of voor een bocht, waardoor ik dan maar weer extra lang aan de buitenkant bleef of omdat ik dacht dat de auto vast in no time bij mij zat. Toch maar even weer van het gas met m'n knipper. Soms had ik dan beter eerst m'n bochtjes kunnen draaien.
Al met al valt er voor mij nog heel wat te leren. Dat is nu wel duidelijk. Geeft niets. Kan niet wachten om weer een keer de baan op te gaan.
Auto was in de eerste 2 uur gek genoeg een dikke liter olie armer. Geen idee waar dat is gebleven. Want na de volgende run was het verbruik weer binnen de perken gebleven. Met m'n helm op hoorde ik verder niets van de resonantie van iets dat aanloopt tegen de koets. Auto moet asap maar weer naar Bas voor een controle.
Op de terugweg volgens mij langs Ruud Bosch met de groene opel op z'n aanhanger gereden. Pakte toen net de afslag richting Delft/Rotterdam. Leuke wagen!
Als laatste nog mijn dank aan de Belgische Alfarijder (Hugo?) voor het lapje.
Al met al valt er voor mij nog heel wat te leren. Dat is nu wel duidelijk. Geeft niets. Kan niet wachten om weer een keer de baan op te gaan.
Auto was in de eerste 2 uur gek genoeg een dikke liter olie armer. Geen idee waar dat is gebleven. Want na de volgende run was het verbruik weer binnen de perken gebleven. Met m'n helm op hoorde ik verder niets van de resonantie van iets dat aanloopt tegen de koets. Auto moet asap maar weer naar Bas voor een controle.
Op de terugweg volgens mij langs Ruud Bosch met de groene opel op z'n aanhanger gereden. Pakte toen net de afslag richting Delft/Rotterdam. Leuke wagen!
Als laatste nog mijn dank aan de Belgische Alfarijder (Hugo?) voor het lapje.

- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Zoals altijd is rijden op een circuit leuk. Door de kans op regenval toch besloten om inplaats van de Viper de M3 mee te nemen. Ik had de M3 pas nog laten uitlijnen en dat merk je toch wel, stuurt gelijk veel strakker in.
De remmen moeten me meer vertrouwen gaan geven en ik hoop dat met Castrol SRF op te lossen. Anders zal ik over moeten gaan op een andere hoofdremcilinder.
Hielke ook nog laten rijden en in de paar rondjes dat ie met de auto reed, heeft ie (incl. niet lichtgewicht bijrijder
) een mooie 2:09 laten noteren.
Mijn eigen snelste tijd was een 2:04.07, toch weer een verbetering van 1.4 seconde.
Zal van de week even de filmpjes online gooien
De remmen moeten me meer vertrouwen gaan geven en ik hoop dat met Castrol SRF op te lossen. Anders zal ik over moeten gaan op een andere hoofdremcilinder.
Hielke ook nog laten rijden en in de paar rondjes dat ie met de auto reed, heeft ie (incl. niet lichtgewicht bijrijder

Mijn eigen snelste tijd was een 2:04.07, toch weer een verbetering van 1.4 seconde.
Zal van de week even de filmpjes online gooien
- Ruud Bosch
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 17 mar 2006, 23:47
- Locatie: Sweet Lake City
tja, dat was omdat ik bij Leidschendam ff zat te snurken, had namelijk de A12 moeten hebben richting Zoetermeer, dus maar ff gekeerd bij afslag Rijswijk.allen schreef:Op de terugweg volgens mij langs Ruud Bosch met de groene opel op z'n aanhanger gereden. Pakte toen net de afslag richting Delft/Rotterdam.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
@Peter Aero, is dit niks voor je:
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=6216
Tissue & Ringweekend
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=6216
Tissue & Ringweekend
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast