Napraten [19 september 2007] DF@CPZ deel II

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Tom

Napraten [19 september 2007] DF@CPZ deel II

Bericht door Tom » 19 sep 2007, 22:29

Hier de verhalen/napraten over DF@CPZ deel II.

Foto's en videos graag centraal in dit topic houden:
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=6655

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 19 sep 2007, 22:33

Zeer geslaagde dag!

DDX

Bericht door DDX » 19 sep 2007, 22:35

en weer thuis
super dagje, alleen bobine die er opeens geen zin meer in had...
leuk die standaard VAG kwaaltjes :evil:

avond nog ff gezellig afgesloten in wok restaurant

net tank weer vol gegooid en gemiddeld 1:6,4 (200km gereden)

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 19 sep 2007, 22:38

ook weer thuis. Leuke dag gehad en verslag komt nog wel... weet wel dat ik niet geboren ben om te vlaggen... :mrgreen:

Volgende keer is het me zeker 80 euro waard om nog 2 uur te mogen knallen!

Zelf 1:5.4 gereden vandaag...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 19 sep 2007, 22:39

@Ben: Volgens mij vond jij de Carver leuker dan mijn instructies. Ik kon je echt nergens vinden toen je aan de beurt was, tot ik je op de baan voor ons zag rijden in die Carver met zooooooooooo'n grote smile! :)
Instructies had je overigens niet nodig volgens mij, 968 ging supergaaf op de sliphoek over de baan!

Tom

Bericht door Tom » 19 sep 2007, 22:40

Even copy/paste van leonard uit het andere (gesloten) topic:
Ben vanmiddag geweest.Helaas maar tot half 4 :?

Het was harstikke leuk.Lekker aan het knallen geweest met de RS4.Verbruik was 1 op 2 en de voorbanden zijn op (zijn afgelopen vrijdag nieuwe onder gegaan).Verder alles heel kunnen houden en weer ervaren dat een RS4 een zwaar ondersturend geval is!!! Neemt niet weg dat ik nog steeds gelukkig ben met de auto :lol:

Veel mooie en snelle auto's De gaafste vond ik die van Harry Bootsma!!

De Witte M3 was ook prachtig.

Geen foto's of films gemaakt maar ik zag geenoeg camera's dus filmpjes en foto's zal niet lang meer duren.

HSR

Bericht door HSR » 19 sep 2007, 22:40

Ook weer thuis.

Echt een geweldige dag. Alfa hield zich echt enorm goed. Hele strakke balans en dito bochtensnelheden.

Verslag komt tzt wel.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 19 sep 2007, 22:46

Was een leuke dag. Vlaggen is niet extreem boeiend, maar ik vind het wel passend om even te doen. Samen met Jochem een beetje gezelligheid gehad daarzo ;) Zelf nog wat foto's gemaakt, die staan zometeen in andere topic (zie link van Tom hierboven).

Wat rijden betreft had ik vandaag helaas nog wat pech. Probleem was dat de rand van het remblok tegen de boutjes van het hart van de remschijf aanliep. Was alleen links, typisch genoeg. Samen met Tommy (held, nog bedankt :D) even gekeken. Toen nog een paar rondjes gedaan, maar al snel begon het weer aan te lopen. Daarom maar gestopt. Volgende week even er naar kijken hoe we dat op gaan lossen. Blokken zitten nu ook wat los zelfs, dus dat is niet helemaal optimaal :roll:

P.S. Over het blaasgeluid van mijn roadster nu: dat is zijn uitlaatgassen die via de zijkant van de extra demper er uit geperst worden. Klinkt voor geen meter, maar is voor nu even een werkende oplossing ;)
Laatst gewijzigd door Stéphane op 19 sep 2007, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 19 sep 2007, 22:47

Zal ik dan maar als eerste wat zeggen... het was Top! 8)
Klaar!

Het begon allemaal wat later omdat er een ene peter te laat was :wink:
Maar dat was allemaal niet zo erg omdat we toch een uurtje langer mochten doorrijden van cpz ivm de vrachtwagens die van circuit af moesten.. maar had het wel goed koud in het vlaggenhok en dan nog wachten..
Om een uur of 3 ging het los, toch wel gaaf dat vlaggen (geen vlag aangeraakt trouwens) goed uitzicht over de tarzan en lekker genieten van de geluiden.. vooral dat ding van Harry uit 1937! 88db toch op cpz?
Dit was iets harder.. Wat auto's zitten klokken daar in dat hok en die van Ben was het snelst toen ik daar zat 2,05min netjes.. De Corvette's gingen ook goed met geweldig geluid..en die van GT Rene (2,12min) Audi RS4 etc.. eigenlijk allemaal geweldige dikke bakken op zandvoort vandaag.
Driving-fun op zijn best 8)

Daarna was het mijn beurt, weer heerlijk genoten lekker mijn ronde's gereden even de tijd vergeten dat ik nog een lesje kreeg van Dennis, (dus te laat) daar had ik veel aan! Goede tips! Thanks Dennis!!
Kan eigenlijk niet veel zeggen.. het was gewoon top! Goede sfeer en heerlijk genoten, hulde aan de organisatie, in 2008 min. 5x een trankday please!

edit, ik typ niet zo snel dus was de eerste niet

Ruud Bosch

Bericht door Ruud Bosch » 19 sep 2007, 22:49

Was top!

Dit was min of meer de "shake down" van de Ascona :-) , en op een klein probleempje na met een gaskabel die in het laatste kwartier steeds bleef hangen heeft de auto zo zich prima gehouden.

Ben wel benieuwd hoe de remblokken er nu uit zien. Banden zijn een beetje gesmeerd maar niet zo erg als de vorige keer op het CPZ.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 19 sep 2007, 22:50

Erg goed gereden Hans, ging echt goed en je luisterde keurig en begreep ook waarom ik iets veranderde/tipte. Goeie leerling, op naar de spannender auto, dat kun je wel aan. Talent heb je.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 19 sep 2007, 22:53

Prima dag, ben slechts 1x nodig geweest als grindbakredder.

Dank aan zowel Andre als Stéphane voor het beschikbaar stellen van de bijrijdersstoel. En wat kan die Andre rijden zeg :shock:
Laatst gewijzigd door Jurriaan op 19 sep 2007, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans R

Bericht door Hans R » 19 sep 2007, 22:53

Thanks Dennis, ik bel je weer als ik de Dax heb :wink:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 19 sep 2007, 22:58

Jurriaan schreef:Prima dag, ben slechts 1x nodig geweest als grindbakredder.

Dank aan zowel Andre als Stéphane voor het beschikbaar stellen van de bijrijdersstoel. En wat kan die Andre rijden zeg :shock:
Graag gedaan, Jurriaan. In vergelijking met Andre is natuurlijk mijn tempo maar een toeristentempo, maar leuk dat je het naar je zin had ;)

Casper

Bericht door Casper » 19 sep 2007, 23:03

Ik ben even een uurtje wezen kijken, en wat baalde ik dat ikzelf niet mee kon rijden. Itt diverse circuit dagen, was het lekker rustig op de baan en pits.

Veel mooie auto's! Die 88dB grens was niet over van toepassing geloof ik :P

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 19 sep 2007, 23:05

In vergelijking met die rijdende bakstenen van mij gaat alles hard, dat scheelt :lol:

Had trouwens niet de indruk dat het toeristentempo was hoor :)

Peter Aero

Bericht door Peter Aero » 19 sep 2007, 23:05

Ook ik vond het een zeer geslaagde middag.

Met dank aan de GT3, de Z06`sen en de geprepareerde BMW 3 series waarmee ik rondenlang fantastisch heb liggen stoeien.

Verbruik 1op 2 en de voorbanden opgegumd

Next time count me in.

Next event Nurburgring?

Gr,
peter

allen

Bericht door allen » 19 sep 2007, 23:07

Goed vermaakt om voor het eerst zonder iemand anders te rijden op Zandvoort. Bij de instructie van Dennis liep voor mijn gevoel alles fout. Probeerde te concentreren, te spiegelen en te luisteren. Later op de dag ging het steeds beter al heb ik wel gemerkt dat ik soms te snel aan de kant ging voor iemand. Of voor een bocht, waardoor ik dan maar weer extra lang aan de buitenkant bleef of omdat ik dacht dat de auto vast in no time bij mij zat. Toch maar even weer van het gas met m'n knipper. Soms had ik dan beter eerst m'n bochtjes kunnen draaien.
Al met al valt er voor mij nog heel wat te leren. Dat is nu wel duidelijk. Geeft niets. Kan niet wachten om weer een keer de baan op te gaan.

Auto was in de eerste 2 uur gek genoeg een dikke liter olie armer. Geen idee waar dat is gebleven. Want na de volgende run was het verbruik weer binnen de perken gebleven. Met m'n helm op hoorde ik verder niets van de resonantie van iets dat aanloopt tegen de koets. Auto moet asap maar weer naar Bas voor een controle.

Op de terugweg volgens mij langs Ruud Bosch met de groene opel op z'n aanhanger gereden. Pakte toen net de afslag richting Delft/Rotterdam. Leuke wagen!

Als laatste nog mijn dank aan de Belgische Alfarijder (Hugo?) voor het lapje. :wink:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 19 sep 2007, 23:13

Super gezellige dag echt goed!

Heerlijk wezen rijden met de MR2 en de auto maakte meer indruk kwa rijeigenschappen dan mijn eerste idee/gevoel was lekker 1 met de auto geworden, ff ander banden en hij kan weer :lol:

Elmar

Bericht door Elmar » 19 sep 2007, 23:25

Zoals altijd is rijden op een circuit leuk. Door de kans op regenval toch besloten om inplaats van de Viper de M3 mee te nemen. Ik had de M3 pas nog laten uitlijnen en dat merk je toch wel, stuurt gelijk veel strakker in.
De remmen moeten me meer vertrouwen gaan geven en ik hoop dat met Castrol SRF op te lossen. Anders zal ik over moeten gaan op een andere hoofdremcilinder.

Hielke ook nog laten rijden en in de paar rondjes dat ie met de auto reed, heeft ie (incl. niet lichtgewicht bijrijder :wink: ) een mooie 2:09 laten noteren.
Mijn eigen snelste tijd was een 2:04.07, toch weer een verbetering van 1.4 seconde.

Zal van de week even de filmpjes online gooien

Ruud Bosch

Bericht door Ruud Bosch » 19 sep 2007, 23:26

allen schreef:Op de terugweg volgens mij langs Ruud Bosch met de groene opel op z'n aanhanger gereden. Pakte toen net de afslag richting Delft/Rotterdam.
tja, dat was omdat ik bij Leidschendam ff zat te snurken, had namelijk de A12 moeten hebben richting Zoetermeer, dus maar ff gekeerd bij afslag Rijswijk.

Kazimir

Bericht door Kazimir » 19 sep 2007, 23:29

Ik vond het echt super! :D

Volgende keer zelf rijden! :D

Gezellige mensen ! leuke sfeer!

Tommy

Bericht door Tommy » 19 sep 2007, 23:37

prima naar m'n zin gehad! het 320i-tje met 3 ton op alleen H&R veertjes op 300000 km oude fietspompjes hield zich redelijk kranig :) Alleen de remmen moesten het onderspit delven. Verder lekke band gereden op de terugweg :(

Hans R

Bericht door Hans R » 19 sep 2007, 23:39

@Peter Aero, is dit niks voor je:
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=6216
Tissue & Ringweekend

Stéphane

Bericht door Stéphane » 19 sep 2007, 23:49

Tommy schreef:prima naar m'n zin gehad! het 320i-tje met 3 ton op alleen H&R veertjes op 300000 km oude fietspompjes hield zich redelijk kranig :) Alleen de remmen moesten het onderspit delven. Verder lekke band gereden op de terugweg :(
Wat? Dat meen je niet :shock: Waar was dat dan?

Plaats reactie