Haha precies wat ik dacht, geniaal en met jou handigheid kan je nog jaaaaaren door.

Haha precies wat ik dacht, geniaal en met jou handigheid kan je nog jaaaaaren door.
Kijk eens de nieuwste Autoweek Klokje Rond. Twintig jaar en 550k met de eerste distributieriem...RJK schreef: 24 feb 2021, 09:29 Ik heb de facturen van de vorige eigenaar er nog eens bij gepakt. Die had het ding voor €1500 gekocht maar een jaar later zei het blokje plof (waarschijnlijk zonder olie gelopen) welke ze toen heeft laten vervangen a €1200.![]()
Dat was bij 166k km en vervangingsblokje had 71k. Auto staat nu op 227k dus 61k erbij, motor heeft er nu 132k op dan. Verbruikt geen druppel olie trouwens, had begrepen dat deze motortjes juist wel wat kunnen slurpen. Over 30k moet de distributie (is bij vervangen motor wel gedaan zie ik in de factuur). Dat zou sowieso nog 3x apk verder zijn met hoe veel/weinig ermee gereden wordt dus eerst maar eens zien of of de rest eromheen het haalt.
action olie kost je niks
Heehee, niet we, ik zou 't ook van m'n leven niet doenKnot schreef: 13 jul 2021, 15:24 Mijn Broemer was ook "maar" 2200 euro mar die krijgt gewoon Mobil1 5W40 hoor en elk clipje en klemmetje gerepareerd
We klagen al over dat 30.000km 2x teveel is voor een olieinterval bij een BMW en dan rijden we wel een ton met een 2.0TDI.... arm blokje...![]()
Is anders, is nog een motor met distributieriem namelijk EJ-VE. Aygo en model Cuore later zit een motor met distributieketting in, 1KRFE ofzo?Kadett schreef: 13 jul 2021, 18:51 2.2? Dat is dan niet hetzelfde 1.0 blok als de Aygo/Yaris en model Broemer etc. Die neemt minimaal 3.5 met filter.
lullig als blijkt dat hij niet anders kon dan zo parkeren omdat er al andere auto's eerder kut geparkeerd stonden
Weinig lulligs aan. Nederland heeft behoorlijk kleine parkeervakken. Het is je eigen keuze om in een auto te rijden van 2 meter breed en 5 meter lang.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 5 gasten