Bron: www.gelderlander.nlTerwijl anderen zeggen dat 2020 het saaiste jaar ooit was, kan ik je vertellen dat 2020 het meest verschrikkelijke jaar in mijn leven is tot nu toe.
Niet omdat ik zo hard moet werken maar omdat ik dingen heb gezien die een 24-jarige niet zou moeten zien.
Omdat ik zo veel handen heb vast gehouden van patiënten terwijl ze hun laatste adem uitblazen, gewoon omdat ik niet wil dat iemand alleen dood moet gaan.
Omdat ik zoveel familieleden tranen heb moeten bezorgen door te vertellen dat niet iedereen in het ziekenhuis mag komen om afscheid te nemen van hun vader of moeder, opa of oma.
Terwijl anderen 'corona-moe' zijn omdat ze de lockdown zat zijn, ben ik 'corona-moe' omdat ik zowel fysiek als mentaal opgebrand ben.
Terwijl anderen de lockdown zat zijn, proberen wij ons hoofd boven water te houden met steeds minder verpleegkundigen.
De besmettingscijfers nemen weer toe terwijl het verpleegkundigeteam steeds verder uitdunt. Wanneer mij eerst verteld werd dat ik vrij zou zijn met kerst, wordt mij nu gevraagd om toch te komen werken omdat we simpelweg de bezetting niet meer rond krijgen.
Terwijl anderen zich druk maken over het feit dat ze kerst maar met drie personen mogen vieren, maak ik me zorgen of ik überhaupt kerst kan vieren.
Als verpleegkundige leg je een eed af waarin je beloofd dat de belangen van jouw patiënt altijd centraal zullen staan. Dat je zal zorgen voor degenen die zorg nodig hebben.
Ik denk dat ik namens iedere zorgverlener mag spreken als ik zeg dat wij op dit moment ook wat zorg van jullie nodig hebben.
Ik vraag niet om medelijden maar ik vraag om begrip; laten we nog even ons best doen, nog even volhouden om die besmettingscijfers laag te houden zodat een derde golf voorkomen kan worden.
HOU VOL!
Corona in Nederland.....
-
Re: Corona in Nederland.....
- Bijlagen
-
- 131262594_3580374775389553_5656755954010021234_n.jpg (52.62 KiB) 1331 keer bekeken
- JP
Het zal me worst wezenEnrico schreef: 16 dec 2020, 13:59 536AB56D-7280-4414-96F2-9384438B3274.jpeg
Hoppa, met dank aan de Action?![]()
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Alweer verdwenen. Zeker iets te vroeg vrijgegeven.Fasteddie2 schreef: 16 dec 2020, 14:18 Zoals voorspeld, het gaat nu rapido:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5032596 ... ederlander
Staat al een paar jaar in de planning.
https://ec.europa.eu/health/sites/healt ... map_en.pdf
-
De link naar de Telegraaf doetut ..smiley schreef: 16 dec 2020, 15:33Alweer verdwenen. Zeker iets te vroeg vrijgegeven.Fasteddie2 schreef: 16 dec 2020, 14:18 Zoals voorspeld, het gaat nu rapido:

- Martijn M
Gezien de besmettingscijfers ben ik niet de enige

- Martijn M
Thanks. Komt wel goed, heb het zelf niet zo erg te pakken gelukkig.///Joost schreef: 16 dec 2020, 14:12 Beterschap Martijn! Laten we er vanuit gaan dat je er zo heerlijk laconiek doorheen kunt rollen.![]()
Vind het vervelender door de mensen die ik gezien heb tussen contact met iemand die het dus had en mijn eerste klachten. Die mensen zitten dus ook allemaal thuis omdat je onbewust wat doorgeeft.

-
Zijn die ook al getest ???
- Fasteddie2
Aha, die roadmap had ik zelf nog niet gezien. Thx !smiley schreef: 16 dec 2020, 15:33Alweer verdwenen. Zeker iets te vroeg vrijgegeven.Fasteddie2 schreef: 16 dec 2020, 14:18 Zoals voorspeld, het gaat nu rapido:
-
Onlinesmiley
Ja, in je screenshot staat ook 12min geleden bijgewerkt.
Blijkbaar gaat het in edit mode even offline.
- Martijn M
Nog niet. Pas na 5 dagen na t contact is dat nuttig. Dus dat is pas donderdag en vrijdag.
-
Nee jonguh, je krijgt een chip in je pan straksflieger schreef: 16 dec 2020, 14:53 Beterschap Martijn M!
Van wat? De vaccinaties en bijbehorende registratie?

Beterschap Martijn M
-
Onlinesmiley
Die chip hoeft niet, want die zit al jaren in je broekzak.
De hardcore alu hoedjes denken dat er wat crispr cas toegevoegd wordt, waarna de opties van dna omprogrammeren bijna onbeperkt zijn.
De hardcore alu hoedjes denken dat er wat crispr cas toegevoegd wordt, waarna de opties van dna omprogrammeren bijna onbeperkt zijn.
- Fasteddie2
Menschen mit Corona-Impfung können Nebenwirkungen online melden
Zum Start der Corona-Impfung voraussichtlich in der kommenden Woche sollen geimpfte Menschen mögliche Nebenwirkungen auch per App melden können. Ein Sprecher von Bundesgesundheitsminister Jens Spahn (CDU) bekräftigte am Mittwoch in Berlin, „dass wir absolut transparent umgehen werden mit Meldungen über Nebenwirkungen“. Sie müssten dazu bekannt gemacht werden.
Die vom Paul-Ehrlich-Institut (PEI) programmierte App werde zum Start der Impfung in App-Stores heruntergeladen werden können. Eine andere Möglichkeit, Nebenwirkungen zu melden, sei die bestehende Website. Terminvereinbarungen zum Impfen sind über die neue App nicht möglich, eine Verbindung zur Corona-Warnapp bestehe auch nicht.
https://nebenwirkungen.bund.de/nw/DE/ho ... _node.html
Zum Start der Corona-Impfung voraussichtlich in der kommenden Woche sollen geimpfte Menschen mögliche Nebenwirkungen auch per App melden können. Ein Sprecher von Bundesgesundheitsminister Jens Spahn (CDU) bekräftigte am Mittwoch in Berlin, „dass wir absolut transparent umgehen werden mit Meldungen über Nebenwirkungen“. Sie müssten dazu bekannt gemacht werden.
Die vom Paul-Ehrlich-Institut (PEI) programmierte App werde zum Start der Impfung in App-Stores heruntergeladen werden können. Eine andere Möglichkeit, Nebenwirkungen zu melden, sei die bestehende Website. Terminvereinbarungen zum Impfen sind über die neue App nicht möglich, eine Verbindung zur Corona-Warnapp bestehe auch nicht.
https://nebenwirkungen.bund.de/nw/DE/ho ... _node.html
-

-
flieger schreef: 16 dec 2020, 15:07Bron: www.gelderlander.nlTerwijl anderen zeggen dat 2020 het saaiste jaar ooit was, kan ik je vertellen dat 2020 het meest verschrikkelijke jaar in mijn leven is tot nu toe.
Niet omdat ik zo hard moet werken maar omdat ik dingen heb gezien die een 24-jarige niet zou moeten zien.
Omdat ik zo veel handen heb vast gehouden van patiënten terwijl ze hun laatste adem uitblazen, gewoon omdat ik niet wil dat iemand alleen dood moet gaan.
Omdat ik zoveel familieleden tranen heb moeten bezorgen door te vertellen dat niet iedereen in het ziekenhuis mag komen om afscheid te nemen van hun vader of moeder, opa of oma.
Terwijl anderen 'corona-moe' zijn omdat ze de lockdown zat zijn, ben ik 'corona-moe' omdat ik zowel fysiek als mentaal opgebrand ben.
Terwijl anderen de lockdown zat zijn, proberen wij ons hoofd boven water te houden met steeds minder verpleegkundigen.
De besmettingscijfers nemen weer toe terwijl het verpleegkundigeteam steeds verder uitdunt. Wanneer mij eerst verteld werd dat ik vrij zou zijn met kerst, wordt mij nu gevraagd om toch te komen werken omdat we simpelweg de bezetting niet meer rond krijgen.
Terwijl anderen zich druk maken over het feit dat ze kerst maar met drie personen mogen vieren, maak ik me zorgen of ik überhaupt kerst kan vieren.
Als verpleegkundige leg je een eed af waarin je beloofd dat de belangen van jouw patiënt altijd centraal zullen staan. Dat je zal zorgen voor degenen die zorg nodig hebben.
Ik denk dat ik namens iedere zorgverlener mag spreken als ik zeg dat wij op dit moment ook wat zorg van jullie nodig hebben.
Ik vraag niet om medelijden maar ik vraag om begrip; laten we nog even ons best doen, nog even volhouden om die besmettingscijfers laag te houden zodat een derde golf voorkomen kan worden.
HOU VOL!

Wat schieten we ook alweer op met die enorme bureaucratie genaamd zorgverzekeringen

Iemand enig idee of er dit jaar een toename is wat betreft "handen aan het bed?"
- 328Ti
Wat ik redelijk eng vind is dat we nog geen 0,0001% IC capaciteit hebben voor de gehele bevolking. En dito handjes. Uitgemergelde zooi.
En jaar in en uit was het al duidelijk dat het constant schrapen was (verzekeraars oa). Marktwerking moet uit het gereguleerd domein...
En jaar in en uit was het al duidelijk dat het constant schrapen was (verzekeraars oa). Marktwerking moet uit het gereguleerd domein...
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- Henk Jan
Zoals al eerder aangegeven ; Haga heeft het imo wel aardig op een rijtje, wat een pestbende wordt er toch van gemaakt.
- 328Ti
Tja....
Een typisch oppositie verhaal. Eens dat er weinig creativiteit inzit met de maatregelen.
Zie je het al voor je dat een wappie Baudet of een schreeuwlelijk Wilders het land leidt? Ze hebben keer op keer bewezen dat ze ontzettend goed kunnen samenwerken.... volgens mij vergeten veel mensen dat je met het gehele kabinet moet samenwerken omdat je anders geen worst van tafel trekt..
Maar goed, we gaan het vanzelf een keer meemaken hoe goed deze toppertjes het gaan doen
Een typisch oppositie verhaal. Eens dat er weinig creativiteit inzit met de maatregelen.
Zie je het al voor je dat een wappie Baudet of een schreeuwlelijk Wilders het land leidt? Ze hebben keer op keer bewezen dat ze ontzettend goed kunnen samenwerken.... volgens mij vergeten veel mensen dat je met het gehele kabinet moet samenwerken omdat je anders geen worst van tafel trekt..
Maar goed, we gaan het vanzelf een keer meemaken hoe goed deze toppertjes het gaan doen
- Henk Jan
Dat moet je Rutte inderdaad nageven ; hij kan het mooi verwoorden en heeft een sympatieke uitstraling waardoor mensen geneigd zijn hem te geloven. Iets met aaibaarheid wat mensen als Baudet en Wilders gewoon veel minder hebben.
Ben geen fan van de personen Baudet of Wilders an sich om het land te besturen, maar er zou wel wat meer naar hun ideeën geluisterd kunnen worden alvorens zij al bij voorbaat buitenspel gezet worden.
Zelfs de grootste Rutte- of maatregelen fan moet toch bekennen dat bepaalde argumenten van Haga best hout snijden.
Hoe zou bijvoorbeeld Pim deze hele crisis te lijf gegaan zijn?
Ben geen fan van de personen Baudet of Wilders an sich om het land te besturen, maar er zou wel wat meer naar hun ideeën geluisterd kunnen worden alvorens zij al bij voorbaat buitenspel gezet worden.
Zelfs de grootste Rutte- of maatregelen fan moet toch bekennen dat bepaalde argumenten van Haga best hout snijden.
Hoe zou bijvoorbeeld Pim deze hele crisis te lijf gegaan zijn?
- Downforce Hans
Eerst zeg je stoer dit," Ik heb corona.Martijn M schreef: 16 dec 2020, 15:57Thanks. Komt wel goed, heb het zelf niet zo erg te pakken gelukkig.///Joost schreef: 16 dec 2020, 14:12 Beterschap Martijn! Laten we er vanuit gaan dat je er zo heerlijk laconiek doorheen kunt rollen.![]()
Vind het vervelender door de mensen die ik gezien heb tussen contact met iemand die het dus had en mijn eerste klachten. Die mensen zitten dus ook allemaal thuis omdat je onbewust wat doorgeeft.![]()
Kan ik een van die bejaarde zeikerds uit dit topic (voel je vooral aangesproken) die er zo min over doen ff in t gezicht hoesten, kijken of ze dan nog zo'n bek open trekken

- Downforce Hans
Precies HJ ben het helemaal met je eens....Henk Jan schreef: 17 dec 2020, 07:27Zoals al eerder aangegeven ; Haga heeft het imo wel aardig op een rijtje, wat een pestbende wordt er toch van gemaakt.
- Martijn M
Korreltje zout is voldoende! Ging me er meer om of al dieDownforce Hans schreef: 17 dec 2020, 08:31Eerst zeg je stoer dit," Ik heb corona.Martijn M schreef: 16 dec 2020, 15:57Thanks. Komt wel goed, heb het zelf niet zo erg te pakken gelukkig.///Joost schreef: 16 dec 2020, 14:12 Beterschap Martijn! Laten we er vanuit gaan dat je er zo heerlijk laconiek doorheen kunt rollen.![]()
Vind het vervelender door de mensen die ik gezien heb tussen contact met iemand die het dus had en mijn eerste klachten. Die mensen zitten dus ook allemaal thuis omdat je onbewust wat doorgeeft.![]()
Kan ik een van die bejaarde zeikerds uit dit topic (voel je vooral aangesproken) die er zo min over doen ff in t gezicht hoesten, kijken of ze dan nog zo'n bek open trekken" in mijn ogen suggererend dat je het heel zwaar te pakken hebt en nu is het ineens "ik heb het niet zo erg te pakken. Moeten we je posts voortaan met een korrel of een kilo zout nemen?
![]()

- Rolf205
Dat is natuurlijk wel makkelijk scoren he.... Het aantal IC bedden in NL is gebaseerd op wat het in het verleden nodig was en zo gaat het met veel dingen. Als je dan met overheidsgeld een heleboel onnodige overcapaciteit creëert, ga je ook aan de schandpaal.328Ti schreef: 16 dec 2020, 23:06 Wat ik redelijk eng vind is dat we nog geen 0,0001% IC capaciteit hebben voor de gehele bevolking. En dito handjes. Uitgemergelde zooi.
In 2018 gaven wij (=de regering voor ons) 5805 euro per jaar per persoon uit aan zorg. Een IC bed kost 2400 euro per dag. Dus als we het hele zorgbudget uitgeven aan IC bedden uitgeven, kan iedereen 2,5 dag op de IC slapen. Niet echt reëel om te denken dat we makkelijk 10000 IC bedden kunnen betalen.
Hier uit kun je ook halen dat als we ieder voor zich de zorgpremie zou moeten betalen, dat iedereen 483,-/maand aan zorgpremie zou moeten ophoesten.
En we kunnen van alles vinden van de lockdown en het stom vinden, maar ondertussen geeft niemand antwoord op de vraag van Martijn:
Martijn_bmw schreef: 15 dec 2020, 18:07 Ik snap de post van Wouter ook heel goed, en deel volledig in de gevoelens.
Enige wat ik mis, als het beleid van de overheid niet juist is.
Wát is dan wel goed? En hoe moet de toestroom van teveel patiënten naar ziekenhuizen dan wel worden geremd?
Op magische wijze de 2% mensen screenen die erg ziek zouden kunnen worden van Corona en die in een concentratiekamp zetten is natuurlijk ook niet reëel; het is toch een beetje een loterij of je erg ziek wordt.
Het virus zn gang laten gaan ook niet; dan kom je vrij snel in de situatie dat mensen niet meer behandeld kunnen worden en zoals in Bergamo het leger langs de huizen kan om de dode mensen er uit te halen. OF je nu 1000 of 10000 IC bedden hebt, de limit wordt toch overschreden.
Wat dan wel? Niet overal is een oplossing voor. En de enige oplossing is volgens mij het virus afremmen totdat de vaccinatie rond is. En hoe hard er geremd moet worden, bepaalt de bevolking. Niet de regering; die moet alleen op de rem trappen zo hard als nodig. En de regering heeft ons veel vrijheid gegeven daarvoor tov andere landen.
Nog maar een keer...
Rutte en de Jonge:

- 328Ti
Ik weet niet wat daar “makkelijk scoren” aan is. Waarom hebben de Duitsers het wel voor elkaar? Er is gewoon jaar in jaar uit geschraapt op capaciteitRolf205 schreef: 17 dec 2020, 08:39Dat is natuurlijk wel makkelijk scoren he.... Het aantal IC bedden in NL is gebaseerd op wat het in het verleden nodig was en zo gaat het met veel dingen. Als je dan met overheidsgeld een heleboel onnodige overcapaciteit creëert, ga je ook aan de schandpaal.328Ti schreef: 16 dec 2020, 23:06 Wat ik redelijk eng vind is dat we nog geen 0,0001% IC capaciteit hebben voor de gehele bevolking. En dito handjes. Uitgemergelde zooi.
In 2018 gaven wij (=de regering voor ons) 5805 euro per jaar per persoon uit aan zorg. Een IC bed kost 2400 euro per dag. Dus als we het hele zorgbudget uitgeven aan IC bedden uitgeven, kan iedereen 2,5 dag op de IC slapen. Niet echt reëel om te denken dat we makkelijk 10000 IC bedden kunnen betalen.
Hier uit kun je ook halen dat als we ieder voor zich de zorgpremie zou moeten betalen, dat iedereen 483,-/maand aan zorgpremie zou moeten ophoesten.
En we kunnen van alles vinden van de lockdown en het stom vinden, maar ondertussen geeft niemand antwoord op de vraag van Martijn:Martijn_bmw schreef: 15 dec 2020, 18:07 Ik snap de post van Wouter ook heel goed, en deel volledig in de gevoelens.
Enige wat ik mis, als het beleid van de overheid niet juist is.
Wát is dan wel goed? En hoe moet de toestroom van teveel patiënten naar ziekenhuizen dan wel worden geremd?
Op magische wijze de 2% mensen screenen die erg ziek zouden kunnen worden van Corona en die in een concentratiekamp zetten is natuurlijk ook niet reëel; het is toch een beetje een loterij of je erg ziek wordt.
Het virus zn gang laten gaan ook niet; dan kom je vrij snel in de situatie dat mensen niet meer behandeld kunnen worden en zoals in Bergamo het leger langs de huizen kan om de dode mensen er uit te halen. OF je nu 1000 of 10000 IC bedden hebt, de limit wordt toch overschreden.
Wat dan wel? Niet overal is een oplossing voor. En de enige oplossing is volgens mij het virus afremmen totdat de vaccinatie rond is. En hoe hard er geremd moet worden, bepaalt de bevolking. Niet de regering; die moet alleen op de rem trappen zo hard als nodig. En de regering heeft ons veel vrijheid gegeven daarvoor tov andere landen.
Nog maar een keer...
Rutte en de Jonge:
![]()