Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Richardt. » 15 dec 2020, 16:18

Luco schreef: 15 dec 2020, 15:55 Als ik kijk bij mijn opdrachtgever mag er niet digitaal getekend worden, moeten officiële documenten met natte handtekening, dus printen en neerleggen ter ondertekening.
er wordt ook redelijk veel geplot, dat kan thuis niet.
werken begeleiden, kan niet vanuit huis.

Zo zijn er heel veel beroepen die je niet thuis kan doen, ook kantoorbanen.
Je hebt ook nog verplichte keuringen, veiligheidseisen en nog meer van die regeltjes, en dat moet wel gebeuren volgens de wetgeving.
M.b.t. het dikgedrukte. Dat is natuurlijk "onzin" er zijn inmiddels zat mogelijkheden om officiële documenten op juiste wijze digitaal te ondertekenen. Is allemaal heel vlot te implementeren.
En ja, ook bij een gemeente/overheid. Mijn opdrachtgever (ook een gemeente) heeft daar namelijk ook gewoon haast mee gemaakt in het begin van de corona crisis.

Uiteindelijk is er aan heel veel problemen ook gewoon een mouw te passen. In sommige gevallen misschien wat omslachtig of minder efficiënt, maar dat is niet anders op dit moment.
Zaken digitaal ondertekenen is gewoon een efficiency slag, ook voor de toekomst. Niet meer printen, geen afspraken meer maken om te ondertekenen, niet meer ergens naar toe rijden om te ondertekenen, niet meer inscannen, niet meer fysiek archiveren etc etc

Luco

Bericht door Luco » 15 dec 2020, 16:23

Het is allemaal zwaar klote natuurlijk, ik heb echt te doen met de ondernemers die er heel veel last van hebben, net als de mensen die door het virus zelf getroffen worden, het wordt er allemaal niet gezelliger van, je merkt het overal, kloof tussen voor- en tegenstanders wordt steeds groter.
kritische mensen worden alleen maar weggezet als complotdenkers zonder verstand, mensen die voor zijn als zwakke schapen, enz.

Op zich is 2020 voor ons een goed jaar geweest en 2021 ziet er ook nog goed uit tot nu toe, maar moet toch steeds denken aan de mensen die er aan failliet gaan en heel hun leven in zien storten, financieel en ook psychisch.
Want ik denk dat met name hier er men geen weet van heeft wat het met een mens doet als je week na week je jezelf dieper in het financiële dal ziet vallen zonder zicht op een beter perspectief en dat je alles waar je voor gewerkt hebt kwijt dreigt te raken.

Luco

Bericht door Luco » 15 dec 2020, 16:25

Richardt. schreef: 15 dec 2020, 16:18
Luco schreef: 15 dec 2020, 15:55 Als ik kijk bij mijn opdrachtgever mag er niet digitaal getekend worden, moeten officiële documenten met natte handtekening, dus printen en neerleggen ter ondertekening.
er wordt ook redelijk veel geplot, dat kan thuis niet.
werken begeleiden, kan niet vanuit huis.

Zo zijn er heel veel beroepen die je niet thuis kan doen, ook kantoorbanen.
Je hebt ook nog verplichte keuringen, veiligheidseisen en nog meer van die regeltjes, en dat moet wel gebeuren volgens de wetgeving.
M.b.t. het dikgedrukte. Dat is natuurlijk "onzin" er zijn inmiddels zat mogelijkheden om officiële documenten op juiste wijze digitaal te ondertekenen. Is allemaal heel vlot te implementeren.
En ja, ook bij een gemeente/overheid. Mijn opdrachtgever (ook een gemeente) heeft daar namelijk ook gewoon haast mee gemaakt in het begin van de corona crisis.

Uiteindelijk is er aan heel veel problemen ook gewoon een mouw te passen. In sommige gevallen misschien wat omslachtig of minder efficiënt, maar dat is niet anders op dit moment.
Zaken digitaal ondertekenen is gewoon een efficiency slag, ook voor de toekomst. Niet meer printen, geen afspraken meer maken om te ondertekenen, niet meer ergens naar toe rijden om te ondertekenen, niet meer inscannen, niet meer fysiek archiveren etc etc
Jij mag het onzin vinden, maar dat is wel de realiteit nu, en daar kan ik nu niks aan veranderen, en haast maken met een openbare aanbesteding (want boven de vastgestelde bedragen) gaat ook lastig in deze tijd als men thuis moet werken.
En dat is slechts een onderdeeltje van het geheel he, er staan nog meer dingen bij die niet vanuit huis kunnen
Laatst gewijzigd door Luco op 15 dec 2020, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Knot

Bericht door Knot » 15 dec 2020, 16:26

Haha, zie mijn KPN topic... natte handtekening en zelfs 2x iemand langsgeweest aan de deur in Rotterdam om mijn ID met mijn kop te vergelijken, ging de 1e keer nog fout ook (afkeur door KPN) en kwam er weer een andere vent langs (zonder mondkapje ook nog).

daNpy

Bericht door daNpy » 15 dec 2020, 16:35

Martijn_bmw schreef: 15 dec 2020, 15:28 ^^ Dat thuiswerk advies vanuit overheid was ook veel te slap naar mijn mening, ik hoorde veel om mij heen van kennissen dat werkgevers gewoon verwachte dat je op kantoor kwam... daar kan je als individu niet tegenin als jou werkgever dat van je verwacht en er geen verbod is.

Ik had het beter gevonden als vanuit de overheid geen advies maar een verplichting was gekomen voor thuiswerk van kantoorbanen met als bewijsplicht vanuit werkgever waarom bepaalde kantoorzaken tóch niet vanuit huis kunnen gebeuren...

En niet kunnen verplichten is toch onzin, ze kunnen immers ook winkels verplichten de deuren te sluiten bijvoorbeeld.
Sja, niet iedereen werkt op kantoor.
Bij ons zijn productie, logistiek (intern & extern), proces, TD en testing er ook gewoon, met hier en daar een verdwaalde engineer die iets fysiek moet doen en wat andere ondersteunende functies, maar die laatsten zijn er maar sporadisch.
Het gros zit wel al 9 maanden gewoon thuis.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 15 dec 2020, 16:44

De zelfmoordpreventielijn 113 wordt momenteel overspoeld door MKB ondernemers. Zelf ben ik ook MKB ondernemer. Nu zit ik gelukkig in een sector waar het (nog) redelijk goed gaat, iets waar ik me gelukkig om prijs. Ik kan de salarissen voor mijn medewerkers en hun gezinnen nog betalen, heb (nog) niet terug hoeven vallen op een NOW regeling, kan de belastingdienst nog betalen (laatst natuurlijk wel weer gelijk een boete omdat ik per ongeluk een acceptgiro een paar dagen te laat betaald had) en ik kan onze leveranciers betalen. Tegelijkertijd voel ik diep medeleven met collega-ondernemers die hun zaak en hun leven kapot zien gaan, door deze draconische (en naar mijn mening: totaal krankzinnige) overheidsmaatregelen. Dat de maatregelen in geen enkele verhouding meer staan tot wat er aan de hand is, dat had ik al langer voor mezelf besloten. Maar wat er gisteravond is verkondigd aan vrijheidsberovende, MKB-slopende en repressieve maatregelen, dat slaat alles.

En dat ik als ondernemer 'mijn verantwoordelijkheid' moet nemen, dat klopt. Mijn primaire verantwoordelijkheid betreft het welzijn van onze klanten en ons team, niet het opvolgen van dat 'beleid' uit Den Haag. Ik heb een verantwoordelijkheid voor de dienstverlening naar onze klanten en voor een kleine 20 gezinnen, die voor hun inkomen afhankelijk zijn van mij als ondernemer. Ik ben niet meer van plan me veel aan te trekken van wat er elke dinsdagavond (of in dit geval: maandagavond) over ons wordt uitgestort aan nieuwe regels, voorschriften en continue wisselend 'beleid' van Rutte en De Jonge. Ik heb er niet eens naar gekeken, wat Rutte gisteravond weer te melden had. Ik kwam toen die persconferentie begon net uit de sportschool, waar ik bezig was om nog fitter en gezonder te worden. Een net opgestarte CrossFit box, gestart door 3 jonge enthousiaste ondernemers die keihard werken om iets moois op te bouwen. Die nu ook verplicht moeten sluiten voor minimaal 5 weken maar misschien wel langer en gisteravond maar een bericht aan alle leden stuurden of ze ajb. hun abonnement wilden laten doorlopen. Anders wisten ze niet of ze zelf de rekeningen nog wel konden blijven betalen. Te triest voor woorden gewoon, om zelfs sportscholen waar mensen gezonder worden gewoon te sluiten. Of basisscholen sluiten om mensen te dwingen om thuis te werken, waar gaat dit over... In mijn geval geen probleem, mijn vrouw die in een hotel werkt zit door de coronamaatregelen al sinds augustus zonder werk thuis...

Ik trek mijn eigen plan, gebruik mijn eigen gezond verstand. Ik lees me zelf goed in, doe zelf onderzoek naar dingen en trek mijn eigen conclusies. Als ik thuis wil werken, dan werk ik thuis. Als ik op kantoor wil werken, dan rij ik naar kantoor. En dat geldt ook voor mijn collega's. Wij hebben het vrij gelaten: mensen die zich er niet prettig bij voelen mogen uiteraard thuis werken. Mensen die liever naar kantoor komen, die zijn ook welkom. De meesten komen naar kantoor, ze worden thuis gek naar eigen zeggen. De productiviteit is lager, de zingeving is lager, het teamgevoel is weg, het lachen met collega's is er niet meer, de samenwerking is minder, de onderlinge irritaties nemen toe... en dat begrijp ik. Dan zal ik wel een onverantwoordelijke ondernemer zijn in de ogen van velen maar ik ben geen politieagent of BOA. Ik ben ondernemer en heb een primaire verantwoordelijkheid. Dat is niet het 'beleid' van die cliniclowns uit Den Haag opvolgen maar dat is om onze klanten (waaronder veel cruciale beroepen als zorg en onderwijs) zo goed mogelijk te helpen en te zorgen dat onze medewerkers en hun gezinnen hun salaris elke maand op tijd krijgen en dat ze ook nog een beetje gelukkig blijven en plezier kunnen hebben.

Volgende week hebben we met het gezin gepland staan om bij mijn ouders te gourmetten tijdens kerst, mijn zus en haar gezin komen ook. Dat dat niet mag van Rutte: het zal wel, geef me maar een boete. Ik betaal hem ook nog per ommegaande maar ik laat me niet tegenhouden. Vannacht is mijn oma overleden: de beste vrouw is 95 geworden. Niet door corona maar ze was gewoon op. Mede door het coronabeleid hebben we haar in de laatste maanden veel te weinig kunnen zien. Het jaarlijkse familie-uitje in de zomer om haar verjaardag te vieren kon dit jaar ook al niet doorgaan waardoor we haar laatste verjaardag niet hebben kunnen vieren. Aanstaande vrijdag is de begrafenis, gelukkig mag dat dan nog wel om daar als familie samen te komen om afscheid te nemen. Maar dat doet me ook weer concluderen hoe belangrijk het is om elkaar, vrienden en familie, te blijven zien. Face to face, niet via Teams of Zoom. Tijd is schaars en kostbaar, het leven vliegt voorbij.

Deze insteek zal vast ook weer veel kritiek opleveren, ook in dit topic. Tomgtr heeft gelijk: het is een onderwerp wat veel vervelende discussies en negativiteit oplevert. Er zijn duidelijk twee kampen. Ik ga me verder ook niet verdedigen en ga ook niet in discussie, iedereen staat er op zijn of haar eigen manier in en dat is verder helemaal ok. Iemand die het beleid van de regering wil volgen: prima. Iemand die zijn eigen plan trekt: wat mij betreft ook prima. Ik ben gewoon eerlijk, niet politiek correct en volg mijn eigen weg.

So be it.

alt

Bericht door alt » 15 dec 2020, 16:59

Met deze lockdown geen mensen die rondjes op racefiets gaan rijden, geen kinderen die in tuin gaan spelen, geen mensen die hun huis gaan schilderen, misschien wel weer druk bij de gemeentewerf.
Wat gaan zij nu doen?
Zal zal mij benieuwen.

Luco

Bericht door Luco » 15 dec 2020, 17:05

Wouter81 schreef: 15 dec 2020, 16:44 De zelfmoordpreventielijn 113 wordt momenteel overspoeld door MKB ondernemers. Zelf ben ik ook MKB ondernemer. Nu zit ik gelukkig in een sector waar het (nog) redelijk goed gaat, iets waar ik me gelukkig om prijs. Ik kan de salarissen voor mijn medewerkers en hun gezinnen nog betalen, heb (nog) niet terug hoeven vallen op een NOW regeling, kan de belastingdienst nog betalen (laatst natuurlijk wel weer gelijk een boete omdat ik per ongeluk een acceptgiro een paar dagen te laat betaald had) en ik kan onze leveranciers betalen. Tegelijkertijd voel ik diep medeleven met collega-ondernemers die hun zaak en hun leven kapot zien gaan, door deze draconische (en naar mijn mening: totaal krankzinnige) overheidsmaatregelen. Dat de maatregelen in geen enkele verhouding meer staan tot wat er aan de hand is, dat had ik al langer voor mezelf besloten. Maar wat er gisteravond is verkondigd aan vrijheidsberovende, MKB-slopende en repressieve maatregelen, dat slaat alles.

En dat ik als ondernemer 'mijn verantwoordelijkheid' moet nemen, dat klopt. Mijn primaire verantwoordelijkheid betreft het welzijn van onze klanten en ons team, niet het opvolgen van dat 'beleid' uit Den Haag. Ik heb een verantwoordelijkheid voor de dienstverlening naar onze klanten en voor een kleine 20 gezinnen, die voor hun inkomen afhankelijk zijn van mij als ondernemer. Ik ben niet meer van plan me veel aan te trekken van wat er elke dinsdagavond (of in dit geval: maandagavond) over ons wordt uitgestort aan nieuwe regels, voorschriften en continue wisselend 'beleid' van Rutte en De Jonge. Ik heb er niet eens naar gekeken, wat Rutte gisteravond weer te melden had. Ik kwam toen die persconferentie begon net uit de sportschool, waar ik bezig was om nog fitter en gezonder te worden. Een net opgestarte CrossFit box, gestart door 3 jonge enthousiaste ondernemers die keihard werken om iets moois op te bouwen. Die nu ook verplicht moeten sluiten voor minimaal 5 weken maar misschien wel langer en gisteravond maar een bericht aan alle leden stuurden of ze ajb. hun abonnement wilden laten doorlopen. Anders wisten ze niet of ze zelf de rekeningen nog wel konden blijven betalen. Te triest voor woorden gewoon, om zelfs sportscholen waar mensen gezonder worden gewoon te sluiten. Of basisscholen sluiten om mensen te dwingen om thuis te werken, waar gaat dit over... In mijn geval geen probleem, mijn vrouw die in een hotel werkt zit door de coronamaatregelen al sinds augustus zonder werk thuis...

Ik trek mijn eigen plan, gebruik mijn eigen gezond verstand. Ik lees me zelf goed in, doe zelf onderzoek naar dingen en trek mijn eigen conclusies. Als ik thuis wil werken, dan werk ik thuis. Als ik op kantoor wil werken, dan rij ik naar kantoor. En dat geldt ook voor mijn collega's. Wij hebben het vrij gelaten: mensen die zich er niet prettig bij voelen mogen uiteraard thuis werken. Mensen die liever naar kantoor komen, die zijn ook welkom. De meesten komen naar kantoor, ze worden thuis gek naar eigen zeggen. De productiviteit is lager, de zingeving is lager, het teamgevoel is weg, het lachen met collega's is er niet meer, de samenwerking is minder, de onderlinge irritaties nemen toe... en dat begrijp ik. Dan zal ik wel een onverantwoordelijke ondernemer zijn in de ogen van velen maar ik ben geen politieagent of BOA. Ik ben ondernemer en heb een primaire verantwoordelijkheid. Dat is niet het 'beleid' van die cliniclowns uit Den Haag opvolgen maar dat is om onze klanten (waaronder veel cruciale beroepen als zorg en onderwijs) zo goed mogelijk te helpen en te zorgen dat onze medewerkers en hun gezinnen hun salaris elke maand op tijd krijgen en dat ze ook nog een beetje gelukkig blijven en plezier kunnen hebben.

Volgende week hebben we met het gezin gepland staan om bij mijn ouders te gourmetten tijdens kerst, mijn zus en haar gezin komen ook. Dat dat niet mag van Rutte: het zal wel, geef me maar een boete. Ik betaal hem ook nog per ommegaande maar ik laat me niet tegenhouden. Vannacht is mijn oma overleden: de beste vrouw is 95 geworden. Niet door corona maar ze was gewoon op. Mede door het coronabeleid hebben we haar in de laatste maanden veel te weinig kunnen zien. Het jaarlijkse familie-uitje in de zomer om haar verjaardag te vieren kon dit jaar ook al niet doorgaan waardoor we haar laatste verjaardag niet hebben kunnen vieren. Aanstaande vrijdag is de begrafenis, gelukkig mag dat dan nog wel om daar als familie samen te komen om afscheid te nemen. Maar dat doet me ook weer concluderen hoe belangrijk het is om elkaar, vrienden en familie, te blijven zien. Face to face, niet via Teams of Zoom. Tijd is schaars en kostbaar, het leven vliegt voorbij.

Deze insteek zal vast ook weer veel kritiek opleveren, ook in dit topic. Tomgtr heeft gelijk: het is een onderwerp wat veel vervelende discussies en negativiteit oplevert. Er zijn duidelijk twee kampen. Ik ga me verder ook niet verdedigen en ga ook niet in discussie, iedereen staat er op zijn of haar eigen manier in en dat is verder helemaal ok. Iemand die het beleid van de regering wil volgen: prima. Iemand die zijn eigen plan trekt: wat mij betreft ook prima. Ik ben gewoon eerlijk, niet politiek correct en volg mijn eigen weg.

So be it.
Voor mij is dit de post van het jaar, precies zoals ik het voel en zie, alleen heb ik (gelukkig niet de verantwoordelijkheid van werknemers).
Maar ook diverse ondernemers die ik ken denken er ook zo over.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 15 dec 2020, 17:08

@Wouter81:

Deze insteek zal vast ook weer veel kritiek opleveren, ook in dit topic. 

Nee zeker niet, chapeau ! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

TLRS

Bericht door TLRS » 15 dec 2020, 18:01

@Wouter81

Denk dat zo op zoek naar een nieuwe balans om dingen gaande te houden.. op een manier waarin iedereen een beetje z'n eigen pad mag kiezen.. een heel goeie is (Semler, look it up). Denk dat dat precies is wat nederland nodig heeft.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 15 dec 2020, 18:07

Ik snap de post van Wouter ook heel goed, en deel volledig in de gevoelens.
Enige wat ik mis, als het beleid van de overheid niet juist is.
Wát is dan wel goed? En hoe moet de toestroom van teveel patiënten naar ziekenhuizen dan wel worden geremd?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 dec 2020, 18:31

Ik bemoei me er niet meer mee, maar Wouter heeft een toppost. Ik las 't met een brok in m'n keel. Idd wat Luco zegt post van het jaar wat mij betreft. Zwakkeren/ouder 5 weken of 5 maanden 'thuis houden' met alle (liefdevolle etc) voorzieningen(door overheid geregeld)
en de rest, 98%+ van de mensheid z'n gang laten gaan zoals pre corona:
die betalen door hun betere inkomsten dan nu belastingen die overheden kunnen gebruiken voor bovenstaande voorzieningen voor zwakkeren.

Er zullen mensen overlijden. Ook tijdens griep. En het griepseizoen moet volgens Rutte nog beginnen. :dood: onzin.

Je kunt 98% van de mensheid niet meer de dupe van dit gevaar voor die'kleine groep' laten worden. Hoe sneu ook. Dit is zoveel groter geworden. (Spaanse)Griep en Pest hebben we ook overleefd. De remedie is nu erger dan de kwaal. Veel erger.

Gegroet. Ik ben weer weg hier.

Peric

Bericht door Peric » 15 dec 2020, 18:42

Laat het griepseizoen maar beginnen hoor. Er zijn er immers maar 404 aan overleden dit jaar..

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 15 dec 2020, 18:46

Luco schreef: 15 dec 2020, 12:59 Kinderen willen is ook een keuze.
Ik wil niet eens weten hoeveel er het resultaat zijn van 'een ongelukje'. Oftewel, niet met je verstand denken.

En probleem van vrouwen is dat je op dna niveau geprogrammeerd zijn om rinkelde eierstokken te hebben. En die code is vrij sterk. Of er genoeg inkomen is e.d. om een kind goed op te kunnen voeden, zal die code een worst zijn.

Met alle gevolgen van dien.

JP

Bericht door JP » 15 dec 2020, 18:55

Rinkelende eierstokken ? Ik als man heb ook wel eens rinkelende portemonnee....en de drang om een Porsche te kopen, maar dan kan ik me toch beheersen. Ook dat is natuur! Tot zover mijn post van het jaar.

Wouter +1

MParallel

Bericht door MParallel » 15 dec 2020, 18:55

Robin schreef: 15 dec 2020, 18:31Je kunt 98% van de mensheid niet meer de dupe van dit gevaar voor die'kleine groep' laten worden.
Volledig mee eens. Maar ooit heeft iemand blijkbaar bedacht, dat in welke context dan ook, het prima is dat een kleine groep het voor de gehele populatie mag verpesten.

En die passen we dan nu ook vrolijk toe.

JP

Bericht door JP » 15 dec 2020, 18:58

Daarbij thema thuiswerken. Zelfs bij sommige administratieve afdelingen van een ziekenhuis, wordt in deze tijd gewoon verwacht dat je op het werk bent. Reden is dat ze de mensen die thuis werken niet vertrouwen.
He zou van hun toch beter verwachten.

Enrico

Bericht door Enrico » 15 dec 2020, 18:59

Iedereen moet doen wat ie denkt goed is maar als je met je familie ziek wordt wil je lekker thuis zitten en uitzieken en klein kans dood gaan want de ziekenhuizen lopen vol en kunnen jou en je familie niet meer bij hebben, wellicht Duitsland wel maar daar loopt het ook mis. Fijne kerst dagen! Ik hou het bij 1 gast en anderhalve meter.

JP

Bericht door JP » 15 dec 2020, 19:01

889A43A6-9DDF-4890-83D8-FD9AA7EAC237.jpeg
889A43A6-9DDF-4890-83D8-FD9AA7EAC237.jpeg (515.01 KiB) 947 keer bekeken

WJ

Bericht door WJ » 15 dec 2020, 19:07

Overheid en lokale politiek heeft gewoon geen ene donder eraan gedaan/voorbereid de afgelopen maanden. Er was en is gewoon totaal geen plan om hotspots aan te pakken.

MKB word hier weer genaaid, ondernemers die slimme constructies en weet ik wat hebben opgezet om het zo veilig mogelijk te verzorgen worden genaaid door de problematiek en de schijt aan alles mentaliteit van kuddes in de grote steden, van de grote ketens waar een bordje bij de ingang werd geplaatst en thats it.

Om maar te zwijgen over de middelbare scholen, mega broeinesten waarvandaan het allemaal lekker mee naar huis word genomen...

oh en in Ridderkerk en Barendrecht heeft het College gewoon lekker gezellig met z'n allen een lunch gehad vandaag.... Echt ongeloofelijk. (Zal vast in meer plaatsen gebeurd zijn)
Laatst gewijzigd door WJ op 15 dec 2020, 19:27, 2 keer totaal gewijzigd.

MParallel

Bericht door MParallel » 15 dec 2020, 19:08

Wij nodigen maar 2 uit. Jongens en meisjes.

328Ti

Bericht door 328Ti » 15 dec 2020, 19:23

MParallel schreef: 15 dec 2020, 19:08 Wij nodigen maar 2 uit. Jongens en meisjes.
Dat zijn er toch minimaal 4....

Shakes

Bericht door Shakes » 15 dec 2020, 20:03

goede post Wouter!

Gezond verstand ontbreekt bij een groot deel van de bevolking. Helaas dus nu dit.

Luco

Bericht door Luco » 15 dec 2020, 20:06

MParallel schreef: 15 dec 2020, 18:46
Luco schreef: 15 dec 2020, 12:59 Kinderen willen is ook een keuze.
Ik wil niet eens weten hoeveel er het resultaat zijn van 'een ongelukje'. Oftewel, niet met je verstand denken.

En probleem van vrouwen is dat je op dna niveau geprogrammeerd zijn om rinkelde eierstokken te hebben. En die code is vrij sterk. Of er genoeg inkomen is e.d. om een kind goed op te kunnen voeden, zal die code een worst zijn.

Met alle gevolgen van dien.
Gelukkig heeft mijn vrouw dat dna niet gekregen :lol:

Luco

Bericht door Luco » 15 dec 2020, 20:16

lukt niet
Laatst gewijzigd door Luco op 15 dec 2020, 20:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie