Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Joël D. » 14 dec 2020, 22:25

Jinx schreef: 14 dec 2020, 21:02 Bovag heeft (iets) meer duidelijkheid gegeven: afleveren auto mag. Showrooms dicht. Werkplaats open. Proefritten word nog over gebabbeld (misschien aan huis?).
Gelukkig. Anders had ik nog 5 weken in de leenauto moeten rijden. En dat is niet goed voor mijn portemonnee. :blackeye:

Tom

Bericht door Tom » 14 dec 2020, 22:29

Martijn_bmw schreef: 14 dec 2020, 22:16
Dat zou idd een oplossing zijn Tom, maar ik ben toch bang dat we dan in NL regeltjes land naderhand weer tig claims en rechtszaken gaan krijgen... en mooie verhalen waarom je de zorg niet kan vertrouwen
Maar ja.. soms moet het even.
Leraren vind ik in de regel ook behoorlijk vastgeroest maar die geven inmiddels ook vanuit thuis les als het moet. In het begin werd er wat tegengesputterd door de oudere garde geloof ik (want: moeilijk en kan niet), maar inmiddels doen ze het ook gewoon. En iedereen weet dat het niet optimaal is en ten kostte gaat aan de aandacht van het kind. Aan de andere kant is het mooi dat de techniek er is om lessen toch door te laten gaan.
Ergens vind ik het wel bijzonder om te zien welke beroepsgroepen hier wel en niet mee om kunnen gaan.

SanderZ
Auto: Leon FR

Bericht door SanderZ » 14 dec 2020, 22:31

Martijn_bmw schreef: 14 dec 2020, 22:05
Niels schreef: 14 dec 2020, 21:59 Ze moeten vooral die grote bouwmarkten en supermarkten eens dichtgooien. Echt de waanzin ten top. Vervolgens gewoon een goed deur beleid bij de kleinere ondernemers. Maar goed, het blijkt wel weer dat de VVD er voor de aandeelhouders is en zeker niet voor het mkb. Geen visie, geen daadkracht om fatsoenlijke beslissingen te nemen maar jezelf wel intelligent vinden.

Anyway, what’s new maar ik heb het te doen met die kleine ondernemer die na lang pappen en nathouden dat laatste eindje er misschien wel nu niet meer aan kan knopen. Schandalig vind ik het. Dat een lockdown nodig is dat is tot daar aan toe maar was een kerel geweest, had geanticipeerd en had het 3wk terug gedaan....
Bouwmarkten gebeurd nu toch ook? En supermarkt lijkt mij niet handig gaan we dood van de honger ipv de Corona :tooth:
Ik moet gewoon werken morgen, want de regering is zo slim geweest om te zeggen dat je wel bestellingen af mag halen in de bouwmarkt...

Luco

Bericht door Luco » 14 dec 2020, 22:36

Ik mag gewoon werken

328Ti

Bericht door 328Ti » 14 dec 2020, 22:37

Tom schreef: 14 dec 2020, 22:14
Martijn_bmw schreef: 14 dec 2020, 22:02
Ik zeg alleen dat het gevolg daarvan is dat er mensen te kort zijn om “even” uit te breiden zoals door sommige als dé oplossing gepresenteerd
En toch denk ik dat het kan. Ik zou het namelijk niet erg vinden om verpleegd te worden door iemand zonder de papieren, maar met basiskennis (zorg) die alleen door meedraaien in zo'n team wat praktijkervaring heeft. Zolang er ergens op de afdeling iemand rondloopt die het wel kan. In Nederland regeltjesland natuurlijk uit den boze, maar het is een noodsituatie en soms moet dat dan maar even. Ook veel bedrijven moesten zich in korte tijd aanpassen waarbij personeel zich ineens flexibel moesten opstellen. Dat gaat soms ten kostte van de kwaliteit, maar nood breekt wet. In die zin zit de zorg wel een beetje vastgeroest heb ik het idee. In de oorlog werden mensen ook opgelapt door het lokale kerkkoor denk ik dan.
Eens. Sec opleiden op handelingen die nodig zijn om coronapatienten te behandelen. En als teaser na pandemie gratis opleiding tot volwaardige verpleegkundige. Hoe moeilijk is het...

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 14 dec 2020, 22:51

Zet daar gewoon medisch personeel van defensie voor in. Die zijn er genoeg, hebben ervaring zat met het werken onder wat minder normale omstandigheden en zijn gewoon meer dan goed geschoold. Ik snap echt niet dat daar niets mee gedaan wordt.

328Ti

Bericht door 328Ti » 14 dec 2020, 23:15

Bram schreef: 14 dec 2020, 22:51 Zet daar gewoon medisch personeel van defensie voor in. Die zijn er genoeg, hebben ervaring zat met het werken onder wat minder normale omstandigheden en zijn gewoon meer dan goed geschoold. Ik snap echt niet dat daar niets mee gedaan wordt.
Zal dit niet plan b zijn?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 14 dec 2020, 23:19

Wellicht, misschien is het niet nodig, ik weet het niet. Maar ik kan me zo voorstellen dat een hoop zorgmedewerkers onderhand op het tandvlees lopen.

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 14 dec 2020, 23:51

Mijn schoonmoeder in de zorg heeft 1000 euro gehad hoorde ik vandaag.

Maar zo en proefrit aan huis, hoe werkt dat? Gaat de verkopert in de kofferbak liggen of doet ie ondertussen de afwas bij je thuis?

Luco

Bericht door Luco » 15 dec 2020, 05:42

veejay schreef: 14 dec 2020, 23:51 Mijn schoonmoeder in de zorg heeft 1000 euro gehad hoorde ik vandaag.

Maar zo en proefrit aan huis, hoe werkt dat? Gaat de verkopert in de kofferbak liggen of doet ie ondertussen de afwas bij je thuis?
Nee, hij doet dan een proefrit op je vriendin/vrouw (als ze er lekker uitziet)

daNpy

Bericht door daNpy » 15 dec 2020, 08:24

Luco schreef: 15 dec 2020, 05:42
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Anyway, tweede lockdown, weer drukker op straat dan voorheen. Ik begrijp er echt niks van.

Hoorde wel op het nieuws dat Groen Links een keer wat slims heeft geroepen; de basisscholen zijn dicht maar vakantievluchten gaan door? :hmmm: :blackeye:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 dec 2020, 08:38

Niels schreef: 14 dec 2020, 22:10 Wij laten boodschappen bezorgen en ga voor de lol eens naar een mega bouwmarkt.... het verloop van het virus hier in NL verbaast mij in het geheel niet.
Zal wss het deel van het land zijn? Ik loop in de supermarkten hier met hooguit een 10-20 andere personen. Bouwmarkt valt me ook alles mee. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik niet tijdens spitsuur in die winkels hoeft te zijn. Ik ervaar het iig niet zo.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 15 dec 2020, 08:39

Bram schreef: 14 dec 2020, 22:51 Zet daar gewoon medisch personeel van defensie voor in. Die zijn er genoeg, hebben ervaring zat met het werken onder wat minder normale omstandigheden en zijn gewoon meer dan goed geschoold. Ik snap echt niet dat daar niets mee gedaan wordt.
Nog niet eens aan gedacht maar prima idee lijkt me..... Alleen de alu hoedjes zullen dan wel weer staan te gillen dat het leger het land overneemt. :wink:

SanderZ
Auto: Leon FR

Bericht door SanderZ » 15 dec 2020, 08:40

Luco schreef: 14 dec 2020, 22:36 Ik mag gewoon werken
Bof jij even :tooth:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 dec 2020, 08:40

In deze tijd eigenlijk best wel, ja.

Enrico

Bericht door Enrico » 15 dec 2020, 08:43

Martijn_bmw schreef: 14 dec 2020, 20:25
Riceaux schreef: 14 dec 2020, 19:25
Enrico schreef: 14 dec 2020, 19:19

🤣🤣🤣🤣

Het gaat enkel om de ziekenhuis bezetting.

Oplossing was/is meer ziekenhuizen bedden maar de regering wil het niet. Dit gaat nooit weg net als de gewone griep. Wen er maar aan. 3 Corona only ziekenhuizen 6000 bedden en hoppa klaar, we zijn al bijna een jaar verder. Maar het is dweilen met de kraan open zo en aan een oplossing denken ze niet aan, enkel aan contact beperking.

KLM aandelen gaan weer kelderen!!!
En hoe wil je die bemannen/bevrouwen/bemensen?
Dit dus, al vaker voorbij gekomen... “het andere kamp” denkt steeds aan de oplossing meer bedden.
Maar het personeel dat je daarvoor nodig hebt denken ze ff niet aan...

Dat duurt gewoon min 5jr tot je een extra set mensen gevonden en opgeleid hebt. (Als je ze al vind voor het huidige salaris)
Eerst wat moet gebeuren is een besluit nemen 500 extra bedden heb je zo gepiept, 1700 konden ze in maart voor elkaar krijgen. De rest komt nog stap voor stap deze virus gaat niet weg! Ook met vaccin! Corona hoeft geen cyrurgische ingrijp meeste zieken zitten niet eens op de icu!!! Makkelijk om de beren op de weg te zien. Een verpleegster hoeft niet 5 jaar naar de uni. Het OMT moet aan een Oplossing denken voor het langer termijn niet telkens de komende week.

duifjes.com.
Auto: Ja heb ik

Bericht door duifjes.com. » 15 dec 2020, 08:50

Wouter81 schreef: 08 dec 2020, 22:23
Andre schreef: 08 dec 2020, 17:46 Dit is de beste docu die ik tot nu toe gezien heb over Corona en veel duidelijker word het niet.

https://youtu.be/DiDIHS1Lk0Q
Helemaal gezien net, aanrader.
Heel helder! We worden gewoon keihard genaaid en een groot deel van de mensen ziet dat niet.....

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 15 dec 2020, 08:50

daNpy schreef: 15 dec 2020, 08:24
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Anyway, tweede lockdown, weer drukker op straat dan voorheen. Ik begrijp er echt niks van.

Hoorde wel op het nieuws dat Groen Links een keer wat slims heeft geroepen; de basisscholen zijn dicht maar vakantievluchten gaan door? :hmmm: :blackeye:
En dan ook de reden... basisschool dicht want dan móeten ouders wel thuiswerken...
Had dat lekker anders opgelost, thuiswerken met een klein kind (of meer) ik kan uit ervaring melden dat is een verschrikking...
Je kan mensen toch op een andere manier dwingen thuis te werken, bijvoorbeeld door thuiswerken geen advies te laten zijn maar een verplichting.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 15 dec 2020, 08:55

https://www.nu.nl/coronavirus/6096751/r ... jaren.html

Zo jammer en typerend weer dat het RIVM in dit artikel durft te zeggen:
"Daarvoor zal wel een grote inspanning van zorgmedewerkers nodig zijn."

Nee, het zijn de keuzes van het kabinet die nu als de sodemieter aan de NL bevolking verplicht is om de komende jaren in de zorg te gaan investeren.
"Ze" willen geen fake-nieuws meer, toch ?
WTF !!! Het houdt niet op, niet vanzelf. :hammer:

Knot

Bericht door Knot » 15 dec 2020, 09:00

Martijn_bmw schreef: 14 dec 2020, 22:16 Ik haal de boodschappen 2x per week rond 19.30 dan kan je een kanon afschieten in de supermarkt :)
Ik doe dat kanon niet maar drink dan stiekem een fles wijn leeg achter een pilaar zonder ervoor te betalen :tooth:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 15 dec 2020, 09:01

Fasteddie2 schreef: 15 dec 2020, 08:55 https://www.nu.nl/coronavirus/6096751/r ... jaren.html

Nee, het zijn de keuzes van het kabinet die nu als de sodemieter aan de NL bevolking verplicht is om de komende jaren in de zorg te gaan investeren.
En wie gaat dat betalen dan? Ik zie dezelfde groep alweer op het plein staan als de zorgpremie van 150EUR naar 250EUR per maand stijgt en de zorgtoeslag geschrapt.
Echt te makkelijk om nu naar de overheid te wijzen dat de zorg teveel is uitgedund want voor de pandemie vond iedereen dat er al veel te veel kosten werden gemaakt en de zorgkosten te hoog waren / premies "onbetaalbaar" werden...

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 15 dec 2020, 09:01

Knot schreef: 15 dec 2020, 09:00
Martijn_bmw schreef: 14 dec 2020, 22:16 Ik haal de boodschappen 2x per week rond 19.30 dan kan je een kanon afschieten in de supermarkt :)
Ik doe dat kanon niet maar drink dan stiekem een fles wijn leeg achter een pilaar zonder ervoor te betalen :tooth:
:lollerdelol: :lollerdelol:

Knot

Bericht door Knot » 15 dec 2020, 09:02

Tom schreef: 14 dec 2020, 22:29 En iedereen weet dat het niet optimaal is en ten kostte gaat aan de aandacht van het kind. Aan de andere kant is het mooi dat de techniek er is om lessen toch door te laten gaan.
In ons geval valt het wel mee, zijn beiden intelligenter dan een hoop in de klas dus we kunnen ze thuis minstens net zoveel bijbrengen dan het herhaalproces van de basisschool.

Knot

Bericht door Knot » 15 dec 2020, 09:04

veejay schreef: 14 dec 2020, 23:51 Mijn schoonmoeder in de zorg heeft 1000 euro gehad hoorde ik vandaag.

Ik zat erop te wachten... :ken ik jou:

Net als bij de Z4 M40i van Joop... "Ik wil je niet binnen een uur terugzien" zei de verkoper toch? Daar MOET een reden achter steken :blink:

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 15 dec 2020, 09:15

Martijn_bmw schreef: 15 dec 2020, 09:01
Fasteddie2 schreef: 15 dec 2020, 08:55 https://www.nu.nl/coronavirus/6096751/r ... jaren.html

En wie gaat dat betalen dan? Ik zie dezelfde groep alweer op het plein staan als de zorgpremie van 150EUR naar 250EUR per maand stijgt en de zorgtoeslag geschrapt.
Echt te makkelijk om nu naar de overheid te wijzen dat de zorg teveel is uitgedund want voor de pandemie vond iedereen dat er al veel te veel kosten werden gemaakt en de zorgkosten te hoog waren / premies "onbetaalbaar" werden...
Veel succes voor elke politieke partij die nu nog (openlijk) zorg "besparingen" erdoor wil gaan krijgen, RIVM wast nu al handen in onschuld "zo van...wij adviseren alleen maar"...
Scherp blijven dat dergelijke kosten discussies omtrent dit onderwerp niet verdoezelen dat de "narrative" is en blijft, je raadt het al:
Verplichte vaccinaties for all.

Plaats reactie