Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jinx

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Jinx » 14 dec 2020, 21:02

Bovag heeft (iets) meer duidelijkheid gegeven: afleveren auto mag. Showrooms dicht. Werkplaats open. Proefritten word nog over gebabbeld (misschien aan huis?).

Knot

Bericht door Knot » 14 dec 2020, 21:03

Showroom is geen noodzaak, garage wel voor onderhoud aan auto's van mensen met een essentieel beroep.

Tesla met 12% of met 8% en op de IC liggen als er al plek is. Ik kies dan toch voor meer betalen ipv erfenis nalaten.

First world problems.... tot je het zelf hebt.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 14 dec 2020, 21:05

Luco schreef: 14 dec 2020, 20:56 Nee dat hoeft niet, nu heeft het averechts gewerkt.
Ik neem aan dat het OMT een weloverwogen advies heeft afgegeven. Die zullen daar vast meer verstand van hebben. :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 14 dec 2020, 21:06

535d schreef: 14 dec 2020, 21:05
Luco schreef: 14 dec 2020, 20:56 Nee dat hoeft niet, nu heeft het averechts gewerkt.
Ik neem aan dat het OMT een weloverwogen advies heeft afgegeven. Die zullen daar vast meer verstand van hebben. :thumbup:
Tuurlijk, de besmettingen daalden als een gek na het sluiten van de horeca.

Jinx

Bericht door Jinx » 14 dec 2020, 21:13

En de mondkapjes plicht..

Knot

Bericht door Knot » 14 dec 2020, 21:14

Dusss.
Bijlagen
IMG-20201214-WA0026.jpg
IMG-20201214-WA0026.jpg (75.52 KiB) 792 keer bekeken

Luco

Bericht door Luco » 14 dec 2020, 21:16

Update 14-12-2020 20.55 uur:​

Brancheorganisatie Bovag heeft in zijn liveblog het volgende gecommuniceerd:
Laat personeel zo veel mogelijk thuis werken
Werkplaatsen blijven open, net als tankstations
Showrooms moeten sluiten. Een verkochte auto of motorfiets kan wel bij de klant bezorgd worden.
Rijscholen en CBR gaan dicht. Om 21.30 uur overlegt CBR met de brancheorganisaties over rijexamens.
Autoverhuur en wasstraten vallen onder zakelijke dienstverlening en kunnen open blijven
Het Ministerie voor Infrastructuur & Waterstaat heeft met RDW afgesproken dat APK-steekproeven en registervergelijkingen zoveel mogelijk doorgaan.
Een aantal zaken is nog niet helemaal duidelijk. Bovag probeert zo snel mogelijk te achterhalen of:
Auto’s mogen worden uitgeleverd op het autobedrijf zelf
Of er proefritten gedaan mogen worden
In hoeverre uitzondering ‘Groothandel B-to-B’ op de autobranche van toepassing is

Luco

Bericht door Luco » 14 dec 2020, 21:18

De detailhandel is gesloten. Winkels die gericht zijn op eerste levensbehoeften mogen wel open blijven. Bijvoorbeeld supermarkten, apotheken en tankstations.
Locaties voor zakelijke en financiële dienstverlening;
Levensmiddelenwinkels;
Warenmarkten voor levensmiddelen;
Apotheken en drogisterijen;
Dierenspeciaalzaken;
Audiciens en opticiens;
Tankstations;
Winkels voor zorg-en welzijnshulpmiddelen;
Locaties voor reparatie en onderhoud van consumentenartikelen en (motor)voertuigen;
Wasserijen en stomerijen;
De afhaalfunctie bij doe-het-zelf-zaken (afhalen van bestelling);
Winkels buiten voor kerstbomen en bloemenverkoop;
Groothandels (business to business);
Servicepunten voor het ontvangen en verzenden van brieven en postpakketten.

Luco

Bericht door Luco » 14 dec 2020, 21:19

Overzicht cruciale beroepen tijdens lockdown​
In het basis- en voortgezet onderwijs en bij instellingen voor mbo-, hbo- en wetenschappelijk onderwijs wordt alleen afstandsonderwijs gegeven. Kinderen met ouders die werken in een cruciaal beroep kunnen wel naar de basisschool of de kinderopvang of buitenschoolse opvang. Als in een gezin één ouder een cruciaal beroep uitvoert, is het verzoek om zoveel mogelijk zelf de kinderen op te vangen.
Lijst van cruciale beroepen​
Personeel werkzaam in vitale processen.
Zorg, jeugdhulp en (maatschappelijke) ondersteuning, inclusief productie en transport van medicijnen en medische hulpmiddelen.
Leraren en personeel benodigd op onderwijsinstellingen, zoals voor afstandsonderwijs, opvang van kinderen en examens.
Openbaar vervoer.
Voedselketen: de voedselketen moet breed worden gezien. Deze bestaat uit supermarkten, de aanlevering van supermarkten, de verwerkende industrie en de transporten van deze industrie maar ook het ophalen van producten bij boeren, het aanleveren van bijvoorbeeld veevoer en andere producten bij boeren, de toegang van arbeiders voor de oogst.
Transport van brandstoffen zoals kolen, olie, benzine en diesel.
Inzamelen, vervoeren, recyclen en verwerken van afval, afvalwater en vuilnis.
Kinderopvang.
Media en communicatie: ten behoeve van informatievoorziening aan de samenleving die van noodzaak is om op de hoogte te blijven van wat er speelt.
Continuïteit hulpverleningsdiensten (politie en defensie zijn reeds vitaal verklaard):
Meldkamerprocessen
Brandweerzorg
Ambulancezorg
GHOR (Geneeskundige Hulpverleningsorganisatie in de Regio)
Crisisbeheersing van de veiligheidsregio’s
Noodzakelijke overheidsprocessen (Rijk, provincies,gemeenten en waterschappen), bijvoorbeeld betalen uitkeringen en toeslagen, burgerzaken, consulaten en ambassades, justitiële inrichtingen en forensische klinieken.
Onmisbare facilitaire of ondersteunende functies (denk aan schoonmaak, beveiliging, toezicht, ICT) ten behoeve van een van bovenstaande cruciale beroepsgroepen.

JP

Bericht door JP » 14 dec 2020, 21:28

Komen er ook weer speciale 'ouderen-'uurtjes bij de supermarkt ? Ik vraag dit voor een forumvriend.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 14 dec 2020, 21:33

https://www.nu.nl/algemeen/6096688/de-j ... lk_wrapper

...met de verwachte kernwoorden:
- Erger voorkomen
- Perspectief bieden
- Draagvlak

Bij vaccinatie mist alleen nog het woord: verplicht.

Kortom: allemaal door de vaccinatie trechter.

MarkS

Bericht door MarkS » 14 dec 2020, 21:35

Luco schreef: 14 dec 2020, 21:06
Kun je nagaan als ze de horeca volledig open hadden gelaten ...

Shakes

Bericht door Shakes » 14 dec 2020, 21:37

Onderwijs aan examenklassen gaat wellicht door.

Duidelijk allemaal.

Luco

Bericht door Luco » 14 dec 2020, 21:41

MarkS schreef: 14 dec 2020, 21:35
Luco schreef: 14 dec 2020, 21:06

Kun je nagaan als ze de horeca volledig open hadden gelaten ...
lees de cijfers even

MarkS

Bericht door MarkS » 14 dec 2020, 21:52

Ik zou niet weten waarom.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 14 dec 2020, 21:52

Riceaux schreef: 14 dec 2020, 20:00
Downforce Hans schreef: 14 dec 2020, 19:52 De supermarkten lachen zich gek, mega omzetten en winsten. Daar moet maar eens een groot deel van naar de belastingdienst terug vloeien. Opmerkelijk in zijn toespraak dat hij zo te doen heeft met het medische personeel. Die mensen die nog steeds niet dat extraatje niet gehad hebben wat hij beloofd heeft.
Welk extraatje? Die zorgbonus? Die hebben we al gehad hoor. :)
Het grootste gedeelte heeft het niet gehad hoor......

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 14 dec 2020, 21:57

Martijn_bmw schreef: 14 dec 2020, 20:25
Riceaux schreef: 14 dec 2020, 19:25
Enrico schreef: 14 dec 2020, 19:19

🤣🤣🤣🤣

Het gaat enkel om de ziekenhuis bezetting.

Oplossing was/is meer ziekenhuizen bedden maar de regering wil het niet. Dit gaat nooit weg net als de gewone griep. Wen er maar aan. 3 Corona only ziekenhuizen 6000 bedden en hoppa klaar, we zijn al bijna een jaar verder. Maar het is dweilen met de kraan open zo en aan een oplossing denken ze niet aan, enkel aan contact beperking.

KLM aandelen gaan weer kelderen!!!
En hoe wil je die bemannen/bevrouwen/bemensen?
Dit dus, al vaker voorbij gekomen... “het andere kamp” denkt steeds aan de oplossing meer bedden.
Maar het personeel dat je daarvoor nodig hebt denken ze ff niet aan...

Dat duurt gewoon min 5jr tot je een extra set mensen gevonden en opgeleid hebt. (Als je ze al vind voor het huidige salaris)
Onder het bewind van Rutte zijn die mensen eigenlijk altijd onderbetaald en was het animo om in de zorg te werken tot bijna nul gedaald. Nu Zit hij met droge ogen te vertellen hoe zwaar die mensen het hebben........vergetend dat hij daar mede de oorzaak van is.....Volgens mij ben je dat even vergeten.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 14 dec 2020, 21:58

MarkS schreef: 14 dec 2020, 21:52 Ik zou niet weten waarom.
Top antwoord..... :thumbup:

Tom

Bericht door Tom » 14 dec 2020, 21:59

Luco schreef: 14 dec 2020, 20:52
Cafe's eens, met veel drank in de man is niet te handhaven, maar restaurants is een heel ander verhaal.
Mee eens. Tijdens de eerste lockdown kon ik begrijpen dat ze voor het gemak alle horeca dichtgooiden want dan neem je beslissingen in korte tijd en op basis van weinig info. Maar na een paar maanden had men best onderscheid kunnen maken. In de zomer kreeg ik de indruk dat de meeste restaurants ook keurig met de maatregelen om gingen.

En ik snap de kritiek op de overheid wel, zeker vanuit bepaalde ondernemers. De insteek (intelligente lockdown) vind ik heel goed, sta ik ook achter. Maar na maanden zijn er wel wat dingen die natuurlijk niet fair zijn. Dan kunnen mensen die achter het beleid staan wel flauw roepen dat het viruswappies zijn of mensen makkelijk commentaar hebben, toch zou ik ook pissig zijn als ik ondernemer was en de beelden op Schiphol zie. Dat kan één keer gebeuren maar afgelopen weekend weer beelden van een gigantische drukte. Is de schuld van Schiphol dat ze hun handel daar niet op orde hebben, maar Schiphol komt ermee weg en krijgt miljarden steun van de overheid... terwijl je als restauranthouder in de hoek gedrukt wordt. Enige wat je kunt doen is afwachten tot het geld op is en je zaak failliet en hopen dat het niet zo ver komt. Je vaste lasten blijven. Je zaak te koop zetten heeft geen zin. Dan sta je toch machteloos toe te kijken?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 dec 2020, 21:59

Ze moeten vooral die grote bouwmarkten en supermarkten eens dichtgooien. Echt de waanzin ten top. Vervolgens gewoon een goed deur beleid bij de kleinere ondernemers. Maar goed, het blijkt wel weer dat de VVD er voor de aandeelhouders is en zeker niet voor het mkb. Geen visie, geen daadkracht om fatsoenlijke beslissingen te nemen maar jezelf wel intelligent vinden.

Anyway, what’s new maar ik heb het te doen met die kleine ondernemer die na lang pappen en nathouden dat laatste eindje er misschien wel nu niet meer aan kan knopen. Schandalig vind ik het. Dat een lockdown nodig is dat is tot daar aan toe maar was een kerel geweest, had geanticipeerd en had het 3wk terug gedaan....

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 14 dec 2020, 22:02

Downforce Hans schreef: 14 dec 2020, 21:57
Martijn_bmw schreef: 14 dec 2020, 20:25
Riceaux schreef: 14 dec 2020, 19:25

En hoe wil je die bemannen/bevrouwen/bemensen?
Dit dus, al vaker voorbij gekomen... “het andere kamp” denkt steeds aan de oplossing meer bedden.
Maar het personeel dat je daarvoor nodig hebt denken ze ff niet aan...

Dat duurt gewoon min 5jr tot je een extra set mensen gevonden en opgeleid hebt. (Als je ze al vind voor het huidige salaris)
Onder het bewind van Rutte zijn die mensen eigenlijk altijd onderbetaald en was het animo om in de zorg te werken tot bijna nul gedaald. Nu Zit hij met droge ogen te vertellen hoe zwaar die mensen het hebben........vergetend dat hij daar mede de oorzaak van is.....Volgens mij ben je dat even vergeten.
Nee hoor dat ben ik niet vergeten, waar zeg ik dat of is dat uit op te maken dan? Ik zeg alleen dat het gevolg daarvan is dat er mensen te kort zijn om “even” uit te breiden zoals door sommige als dé oplossing gepresenteerd

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 14 dec 2020, 22:05

Niels schreef: 14 dec 2020, 21:59 Ze moeten vooral die grote bouwmarkten en supermarkten eens dichtgooien. Echt de waanzin ten top. Vervolgens gewoon een goed deur beleid bij de kleinere ondernemers. Maar goed, het blijkt wel weer dat de VVD er voor de aandeelhouders is en zeker niet voor het mkb. Geen visie, geen daadkracht om fatsoenlijke beslissingen te nemen maar jezelf wel intelligent vinden.

Anyway, what’s new maar ik heb het te doen met die kleine ondernemer die na lang pappen en nathouden dat laatste eindje er misschien wel nu niet meer aan kan knopen. Schandalig vind ik het. Dat een lockdown nodig is dat is tot daar aan toe maar was een kerel geweest, had geanticipeerd en had het 3wk terug gedaan....
Bouwmarkten gebeurd nu toch ook? En supermarkt lijkt mij niet handig gaan we dood van de honger ipv de Corona :tooth:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 dec 2020, 22:10

Wij laten boodschappen bezorgen en ga voor de lol eens naar een mega bouwmarkt.... het verloop van het virus hier in NL verbaast mij in het geheel niet.

Tom

Bericht door Tom » 14 dec 2020, 22:14

Martijn_bmw schreef: 14 dec 2020, 22:02
Ik zeg alleen dat het gevolg daarvan is dat er mensen te kort zijn om “even” uit te breiden zoals door sommige als dé oplossing gepresenteerd
En toch denk ik dat het kan. Ik zou het namelijk niet erg vinden om verpleegd te worden door iemand zonder de papieren, maar met basiskennis (zorg) die alleen door meedraaien in zo'n team wat praktijkervaring heeft. Zolang er ergens op de afdeling iemand rondloopt die het wel kan. In Nederland regeltjesland natuurlijk uit den boze, maar het is een noodsituatie en soms moet dat dan maar even. Ook veel bedrijven moesten zich in korte tijd aanpassen waarbij personeel zich ineens flexibel moesten opstellen. Dat gaat soms ten kostte van de kwaliteit, maar nood breekt wet. In die zin zit de zorg wel een beetje vastgeroest heb ik het idee. In de oorlog werden mensen ook opgelapt door het lokale kerkkoor denk ik dan.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 14 dec 2020, 22:16

Nee eens wbt die grote bouwmarkten en ketens maar ik bedoelde meer nú gaan ze wel dicht.

Ik haal de boodschappen 2x per week rond 19.30 dan kan je een kanon afschieten in de supermarkt :)

Dat zou idd een oplossing zijn Tom, maar ik ben toch bang dat we dan in NL regeltjes land naderhand weer tig claims en rechtszaken gaan krijgen... en mooie verhalen waarom je de zorg niet kan vertrouwen

Plaats reactie