Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Fasteddie2

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Fasteddie2 » 08 dec 2020, 22:01

Pittig tekst.

Kleine beetje nagedacht over die Duitsland link die genoemd werd.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3855167 ... het-vizier

Nou schaar ik mijzelf niet onder een "virus wappie", maar hoe gaan ze in D voorkomen dat zo'n partij als Alternative für Deutschland niet te groot wordt ? Immers dan kunnen de huidige regeringen beter voor het publiek in een woestijn gaan optreden toch ?
Zal er een link zijn met aankomende verkiezingen (uitstellen) ?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 08 dec 2020, 22:21

Robin schreef: 08 dec 2020, 21:51 Ik blijf het vreemd vinden .
In de South Park Pandemic Special wordt daar leuk naar geknipoogd met Token (Als South Park je ding is)
https://www.southparkstudios.com/episod ... on-24-ep-1

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 08 dec 2020, 22:23

Andre schreef: 08 dec 2020, 17:46 Dit is de beste docu die ik tot nu toe gezien heb over Corona en veel duidelijker word het niet.

https://youtu.be/DiDIHS1Lk0Q
Helemaal gezien net, aanrader.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 08 dec 2020, 23:08

In Baden-Württemberg kommt jetzt die Zwangseinweisung für hartnäckige Corona-Quarantäneverweigerer!

Landessozialminister Manfred Lucha (Grüne) erklärte am Dienstag nach einer Kabinettssitzung, dass Menschen künftig von der Polizei in zentrale Krankenhäuser gebracht werden können, wenn sie sich trotz Corona-Infektion nicht in Quarantäne begeben und auf andere Sanktionen nicht ansprechen.

Die Standorte sollen bis zum Wochenende festgelegt werden.

Die Regierung setzt damit eine Forderung des baden-württembergischen Innenministers Thomas Strobl (CDU) um, der dies bereits Anfang November gefordert hatte. Er sei froh, dass nun Einigkeit darüber herrsche, „dass uneinsichtige Quarantänebrecher abzusondern sind“, sagte Strobl in Stuttgart.

Bron: Bild.de

Weet niet wat daar allemaal met D door dit kabinet overlegd wordt, maar de CDU heeft door zo al enige zaken (Forderungen) bereikt, waar ze zelf in ieder geval blij (Froh) mee zijn....

Onduidelijk is welke experimenten Rutte vanavond zelf in gedachten had, erop vooruit lopen wilde beide heren ook niet...

WTF, zie ik iets niet goed, lees ik iets niet goed ? Ieder normaal mens kan deze info toch zo opzoeken...
Waar gaat dit heen ?

Ps. voor vandaag redelijk #klaarmee :mrgreen:

SlowCo

Bericht door SlowCo » 08 dec 2020, 23:10

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 09 dec 2020, 00:06

Velen wijzen met de vinger naar de overheid, maar zoals de Jonge al aangaf; Het gedrag van mensen is de oorzaak van de oplopende cijfers (o.a. Black Friday). Collectief kunnen we het blijkbaar niet aan om de regels op te volgen.

Em dan die kleuters van een journalisten met hun domme vragen, het was echt lachwekkend.

Shakes

Bericht door Shakes » 09 dec 2020, 06:11

Ik vond de vragen van een behoorlijk niveau.

BF was slechts een mogelijke oorzaak.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 09 dec 2020, 07:47

Bij Langs de Lijn en Omstreken zei Gommers dat het moeilijk is om een verklaring te geven voor het oplopende aantal besmettingen. „Zou het door Black Friday kunnen komen? Is het mobiliteit? Houden we ons niet goed aan de maatregelen? Komt het door de kou? Wisten we het maar.”

Zou het dan een politieke keuze van dit kabinet zijn om collectief "de burgers" de schuld te geven ?

Wederom, waar hebben we dat eerder meegemaakt ?
Ik zou maar eens snel "historici en sociologen" gaan uitnodigen in de praatuurtjes en charme offensief sessies :mrgreen:

#klaarmee
#teveelvragen

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 dec 2020, 07:51

Fasteddie2 schreef: 08 dec 2020, 23:08

Landessozialminister Manfred Lucha (Grüne) erklärte am Dienstag nach einer Kabinettssitzung, dass Menschen künftig von der Polizei in zentrale Krankenhäuser gebracht werden können, wenn sie sich trotz Corona-Infektion nicht in Quarantäne begeben und auf andere Sanktionen nicht ansprechen.

Dus zo'n groen linkse minister zegt dus dat mensen in de toekomst door de politie naar centrale ziekenhuizen kunnen worden gebracht als ze ondanks coronabesmetting niet in quarantaine gaan en niet reageren op andere sancties.

Topservice van de politie zeg ik!

Hier is 't zogenaamd 'bomvol' in de ziekenhuizen.

:coffee:

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 09 dec 2020, 07:53

Ja Robin, mag ik het zeggen ?:

Zum kotsen ! :hammer:

328Ti

Bericht door 328Ti » 09 dec 2020, 07:54

Oefenen oefenen oefenen was het credo.. dat er voorkeuren werd uitgesproken en naam en toenaam van foundations (krajicek etc) vond ik stuitend. Dat had niet gehoeven. En die proeftuintjes....tja. stop daarmee. Daar breng je de sectoren waarbij het water aan de lippen staan alleen maar in verwarring én valse hoop.

Puur managersgemompel waar ik een broertje dood aan heb.

Verder inhoudelijk redelijk uitgelegd al vraag ik me écht af of mensen zich aan het familiediner gaan houden. Ik bedoel: als je beide ouders nog hebt (opa/oma) in mijn geval, laat je dan 1 persoon thuis? Terwijl ze wekelijks op de kids passen.

Ergens moet je een lijn trekken maar 3 is een bijzonder oneven getal...

328Ti

Bericht door 328Ti » 09 dec 2020, 07:57

Robin schreef: 09 dec 2020, 07:51
Fasteddie2 schreef: 08 dec 2020, 23:08

Dus zo'n groen linkse minister zegt dus dat mensen in de toekomst door de politie naar centrale ziekenhuizen kunnen worden gebracht als ze ondanks coronabesmetting niet in quarantaine gaan en niet reageren op andere sancties.

Topservice van de politie zeg ik!

Hier is 't zogenaamd 'bomvol' in de ziekenhuizen.

:coffee:
Tja, DE heeft 30.000 “intensivstationen”. Met 60mio inwoners. Nog altijd voorbereid op een 3e WW.

Als NL die luxepositie had gehad (on verhouding) dan hadden we die zorgdruk minder gehad. Armlastige zorg hebben we dient te veranderen...

Forza

Bericht door Forza » 09 dec 2020, 07:59

Fasteddie2 schreef: 09 dec 2020, 07:47 Bij Langs de Lijn en Omstreken zei Gommers dat het moeilijk is om een verklaring te geven voor het oplopende aantal besmettingen. „Zou het door Black Friday kunnen komen? Is het mobiliteit? Houden we ons niet goed aan de maatregelen? Komt het door de kou? Wisten we het maar.”

Zou het dan een politieke keuze van dit kabinet zijn om collectief "de burgers" de schuld te geven ?

Wederom, waar hebben we dat eerder meegemaakt ?
Ik zou maar eens snel "historici en sociologen" gaan uitnodigen in de praatuurtjes en charme offensief sessies :mrgreen:

#klaarmee
#teveelvragen
De oorzaak van de besmettingen boeit toch niks? Je raakt besmet van een ander, of dat nou door direct contact, nabijheid of whatever komt. De enige manier om te zorgen dat je dan niet besmet raakt is het vermijden van anderen. Als je dan die volle winkelstraten ziet is dat toch belachelijk? Contact vermijden is de enige manier deze zooi op te lossen.

daNpy

Bericht door daNpy » 09 dec 2020, 08:07

535d schreef: 09 dec 2020, 00:06 Velen wijzen met de vinger naar de overheid, maar zoals de Jonge al aangaf; Het gedrag van mensen is de oorzaak van de oplopende cijfers (o.a. Black Friday). Collectief kunnen we het blijkbaar niet aan om de regels op te volgen.

Em dan die kleuters van een journalisten met hun domme vragen, het was echt lachwekkend.
Van de week was anders in het nieuws dat het RIVM en de overheid Corona danig onderschat hebben en veel te laat hebben ingegrepen begin dit jaar. Iets wat mij ook al was opgevallen trouwens, wellicht omdat onze Chinese collega's tamelijk benauwd waren en al vanaf december er vanaf wisten.

In de vakantie/ zomer hadden de maatregelen gewoon scherper gemoeten. Niet naar het buitenland reizen; klaar.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 09 dec 2020, 08:10

Ja inderdaad, die geluiden hoor je ook....met prachtige onderbouwingen.
Probleem lijkt mij: draagvlak en hoe ver ga je ?

We gaan het de komende tijd zien, de teksten die ik hier en daar aanhaal en uitvergroot laten m.i. zien dat er wel degelijk scenario's denkbaar zijn die als zeer onprettig (to say the least) gezien kunnen worden...

Robin

Bericht door Robin » 09 dec 2020, 08:23

Hoe kan het dan met in de 'zomer' tienduizenden mensen opeengepropt in bijv Amsterdam en Berlijn. En nog meer Eu steden(want dat gereis onderling tov NL is natuurlijk het grootst binnen Europa)

Demonstraties dus. Mensenmassa's. En geen corona explosie na 'twee weken'.

???

Robin

Bericht door Robin » 09 dec 2020, 08:37

SlowCo schreef: 08 dec 2020, 23:10
:D

Maar imho zo dicht bij de realiteit dat er niet om te lachen valt.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 dec 2020, 08:47

328Ti schreef: 09 dec 2020, 07:54 Oefenen oefenen oefenen was het credo.. dat er voorkeuren werd uitgesproken en naam en toenaam van foundations (krajicek etc) vond ik stuitend. Dat had niet gehoeven. En die proeftuintjes....tja. stop daarmee. Daar breng je de sectoren waarbij het water aan de lippen staan alleen maar in verwarring én valse hoop.

Puur managersgemompel waar ik een broertje dood aan heb.

Verder inhoudelijk redelijk uitgelegd al vraag ik me écht af of mensen zich aan het familiediner gaan houden. Ik bedoel: als je beide ouders nog hebt (opa/oma) in mijn geval, laat je dan 1 persoon thuis? Terwijl ze wekelijks op de kids passen.

Ergens moet je een lijn trekken maar 3 is een bijzonder oneven getal...
Wij doen het iig wel, thuis met 4 kinderen en iedereen heeft ook vriend/vriendin dus we gaan over 4 dagen verspreid dan maar naar mijn ouders toe van kerstavond tot “derde kerstdag” echt leuk is anders maar ik vind dat toch het minste wat je kan doen beetje de regels opvolgen.

Robin

Bericht door Robin » 09 dec 2020, 08:52

Die Kerstregels dat wordt 'm dus niet he. En we vingerwijzen weer naar 'het volk', maar het volk is behoorlijk corona moe. Understatement.

Gisteravond ging er een totale nietszeggendheid van Rutte en vooral De Jonge uit. Op automatische piloot.
Eerst alle negatieve dingen en cijfers benoemen en dat 'we' moeten oppassen. En angst zaaien.

En dan met de verlossende woorden dat er vaccins aankomen en dat dat de uitweg is. Voor ons allemaal.

Ik laat mij vaccineren om er maar vanaf te zijn. Van deze poppenkast.
MdV denkt daar echt heel anders over.

daNpy

Bericht door daNpy » 09 dec 2020, 08:54

Martijn_bmw schreef: 09 dec 2020, 08:47 Wij doen het iig wel, thuis met 4 kinderen en iedereen heeft ook vriend/vriendin dus we gaan over 4 dagen verspreid dan maar naar mijn ouders toe van kerstavond tot “derde kerstdag” echt leuk is anders maar ik vind dat toch het minste wat je kan doen beetje de regels opvolgen.
Maar als 1 iemand op de eerste dag al besmet is kan die dat alsnog 4 dagen lang overbrengen naar de hele groep toch?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 dec 2020, 08:56

Ja dat kan... maar het is in ieder geval binnen de regels.
Tuurlijk nog veiliger is helemaal niet gaan, maar roomser zijn dan de paus vinden wij ook niet nodig.

350 Z

Bericht door 350 Z » 09 dec 2020, 08:59

Fasteddie2 schreef: 09 dec 2020, 07:47 Bij Langs de Lijn en Omstreken zei Gommers dat het moeilijk is om een verklaring te geven voor het oplopende aantal besmettingen. „Zou het door Black Friday kunnen komen? Is het mobiliteit? Houden we ons niet goed aan de maatregelen? Komt het door de kou? Wisten we het maar.”
Weten ze heel goed hoor! Scholen waar iedereen opeengepakt zit in een slechte geventileerde lokalen en elkaar zo allemaal besmetten. Kids worden niet of nauwelijks ziek maar besmetten hun ouders die vervolgens de oudjes besmetten. En maar afvragen waarom de besmettingen niet zakken........ leugenaars met verborgen agenda’s eerste klas.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 09 dec 2020, 08:59

Robin schreef: 09 dec 2020, 08:52 Ik laat mij vaccineren om er maar vanaf te zijn. Van deze poppenkast.
MdV denkt daar echt heel anders over.
Dat wordt een "scheidinkie", Robin. :mrgreen:

Experts, ingewijden en anderen bekend met de materie zijn het er nog niet over eens hoe een dergelijke scheiding er in de praktijk uit moet gaan zien :mrgreen:

RJK

Bericht door RJK » 09 dec 2020, 09:00

Ik heb die persconferentie van gister met wat andere ogen bekeken als eerder. Steeds weer het "aan de regels houden". Ja, zeker waar hoor. Maar als ik kijk hoe het loos gaat op de basisschool waar MdV les geeft, alsook een aantal andere scholen hier in de buurt, dan is mijn conclusie: je kunt je aan de regels houden wat je wil, maar als je schoolgaande kinderen hebt of een partner die voor de klas staat is het slechts een kwestie van tijd tot je aan de beurt bent. We zijn dan wel weer erg blij dat we de ouders/schoonouders (80+) al tijden niet hebben bezocht.

daNpy

Bericht door daNpy » 09 dec 2020, 09:01

Martijn_bmw schreef: 09 dec 2020, 08:56 Ja dat kan... maar het is in ieder geval binnen de regels.
Nutteloze regels dus, niks tegen jou hoor. En gisteren was tevens op het nieuws dat vanaf januari weer publiek bij voetbal mag etc.

Ik vind het niet zo vreemd dat mensen zich niet aan "de regels" houden, het lijkt er namelijk veel op dat de regels niet veel gaan helpen, maar wel veel irritatie veroorzaken. Dit is pappen en nathouden imo.

Plaats reactie