Ben zelf ook woonachtig in ZO-Brabant dus bekend met de gekte in en om Einhoven. Voor 3 a 4 jaar zou ik niet gaan kopen met "de gok" dat de prijzen wel blijven stijgen. Overdrachtsbelasting, notariskosten, huis naar je zin maken etc... Dat zijn over het algemeen ook flinke kostenposten. De flexibiliteit en weten waar je aan toe bent lijkt mij waardevoller dan er maar vanuit gaan dat het door blijft stijgen in dezelfde lijn als de afgelopen paar jaren. Als je echter nu met tweëen geacht wordt thuis te werken in een relatief beperkte ruimte kan ik me wel voorstellen dat je andere keuzes maakt.
Wij hebben ons huis 3 jaar geleden gekocht en recente taxatie weest uit dat het inmiddels rond de 175k€ meer waard is geworden. Ik geloof never nooit niet dat die lijn zich doorzet.
NickM5 schreef: 11 nov 2020, 17:38 "echter willen we ook gewoon kunnen blijven leven zoals we nu doen. Dus ik mijn auto's, zij haar zonvakanties en minsten 2k per maand blijven beleggen. Ik denk dat we de prijs dan gaan beperken tot 300-450k"
Ik vond die maandelijks 2k€ beleggen in het rijtje "blijven leven zoals we nu doen" ook wel bijzonder overigens

. Als je "nog maar" 1k€ kunt beleggen zou je niet tevreden zijn?