Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Franswa
Auto: Megane 2RS & Clio 3RS

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Franswa » 13 okt 2020, 21:33

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

328Ti

Bericht door 328Ti » 13 okt 2020, 21:40

Martijn_bmw schreef: 13 okt 2020, 20:23
Luco schreef: 13 okt 2020, 20:17 Gelukkig kunnen ze in Staphorst opgelucht ademhalen, gods kinderen hoeven zich nergens aan te houden, maar de horeca helpen we wel totaal naar de klote, goed gedaan hoor Pinokkio.
Volgens mij was dat niet zo, Max groep grote 30 en geen uitzondering zei Rutte
Nee. Geondbeginsel in het recht. Werkelijk belachelijk. Een vd grootste brandhaarden zijn de biblebelts. En maar blijven zingen. Ergens gun ik het ze het ook gewoon. Bah. Verheven boven het klootjesvolk. Gewoon kapoen met die onzin

Shakes

Bericht door Shakes » 13 okt 2020, 21:48

Ja leuk maar je mag wel je kroeg dichtgooien door die voorvochtmensen.

alt

Bericht door alt » 13 okt 2020, 21:54

Hier liggen in Alkmaar & Hoorn de ziekenhuizen vol met satellietkijkers, geen horecabezoekers.

328Ti

Bericht door 328Ti » 13 okt 2020, 22:22

Shakes schreef: 13 okt 2020, 21:48 Ja leuk maar je mag wel je kroeg dichtgooien door die voorvochtmensen.
Gunnen bedoel ik ook met iets anders....

allen

Bericht door allen » 14 okt 2020, 08:53

Ik maak hier al horeca-ondernemers tegen die ermee kappen. Zijn al een half jaar een bankrekeningen aan het plunderen en dan is nu wel het moment dat ze er gewoon klaar mee zijn. Die zogenoemde vergoedingen zijn leuk maar daar draait een bedrijf simpelweg niet op. Zelf momenteel ook behoorlijk last van. Horeca gerelateerd werk, maar die SBI code hè...
Probeer nog wel begrip te tonen voor praatjesmakers als Rutte en Dissel, maar dat wordt wel lastig als inteeltvolk wel gewoon mag blijven samenkomen en sproeien. Om nog maar niet te spreken van demonstraties...

En vraag ze eens om zich heen te kijken naar andere landen met hun regels en besmettingen. Ik ben premier van dit land... FO eigenwijze k*t. Makkelijk praten als je iedere maand je salaris van de belastingbetalende horeca betaald krijgt.

Mvg,
Robin.

Eh, bedoel Allen... :bag:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 okt 2020, 09:00

Huh? We zijn 't eens dus Allen? Denk ik?

Robin

Bericht door Robin » 14 okt 2020, 09:02

Zal mij benieuwen over 4 week. Ik vind de maatregelen op scholen(kinderen en tot 18) en in OV niet zo bijzonder. Zelfs ronduit dom. Dat moeten ze aanpakken. Maar nee.
Gewoon scholen een maand dicht , alles.
Daar win je wat mee.

Rutte benadrukte ook dat de besmettingshaarden niet de horeca zijn.

Ik laat 't over mij heenkomen en hopelijk dat het kabinet verbeterde inzichten heeft over een aantal weken.
Laatst gewijzigd door Robin op 14 okt 2020, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 14 okt 2020, 09:03

Het hele beleid wordt gebaseerd op het toenemende aantal positief geteste besmettingen en de (verwachte) overbelasting op de zorg.

Echter gezien de cijfers en testmethode kun je hier toch je vraagtekens bijzetten.

Volgens de WHO zelf is naar schatting 10% van de wereldbevolking reeds geïnfecteerd (geweest) met Covid-19.
Dat betekent grofweg 750 miljoen op een totale populatie van grofweg 7,5 miljard.
Geregistreerd sterftecijfer aan of met Covid-19 overstijgt ondertussen de 1 miljoen.

1 miljoen overlijdens klinkt natuurlijk als bizar veel, maar procentueel gezien toch 'maar' 0,13 - 0,14% van het totaal aantal besmettingen, wat geheel in lijn ligt met cijfers omtrent het influenza virus.
Waar eerst gevreesd werd voor 3,4% overlijdens aan of met Covid-19, zet je op basis van dit cijfer toch wel vraagtekens bij de huidige wereldwijde maatregelen.

https://www.dw.com/en/coronavirus-who-e ... a-55162783

Het is trouwens überhaupt een farce dat men spreekt van 'PCR-tests'.

PCR is een techniek die gebruikt wordt om kleine hoeveelheden genetisch materiaal in een sample te multipliceren, zodat er vervolgens genoeg van is om het te analyseren.

Dat is het enige wat PCR doet; het multipliceren van genetisch materiaal.

De PCR techniek is helemaal geen test. PCR test helemaal niets. Het multipliceert alleen genetisch materiaal. Na het uitvoeren van PCR kan je vervolgens je monster analyseren.

De test die je vervolgens uitvoert is dus afhankelijk van je monster en je doel. Er zijn dus tal van analysetechnieken (tests) mogelijk voor het analyseren van je PCR product.

Iedereen die praat over 'PCR tests' praat ontzettende poep. En wat mij opvalt is dat het merendeel van de mensen (zowel voor- als tegenstanders) geen flauw idee heeft waar hij het over heeft. Het merendeel praat elkaar lekker na maar heeft inhoudelijk totaal geen kennis mbt dit onderwerp.

Het feit dat de overheid het steeds heeft over 'PCR tests' zegt voor mij genoeg. We worden keihard voor de gek gehouden.

Daarnaast wordt er normaliter getest op de aanwezigheid van antilichamen wanneer men zich laat testen op pathogenen. Dus dmv het afnemen en analyseren van bijv. bloedmonsters. Nu test men slechts extern. Dit verklaart dan ook het zeer hoge aantal false positives en false negatives. De 'PCR test' is verre van betrouwbaar en zou dus niet als maatstaaf genomen mogen worden. Laat staan als maatstaaf voor het formuleren en baseren van zowel regionaal als landelijk beleid.

De overheid heeft 6 maanden (sinds maart) de tijd gehad om hun shit op orde te krijgen (betrouwbaardere tests ontwikkelen, test capaciteit verhogen, ziekenhuizen beter voorbereiden, IC capaciteit verhogen, enz), maar zoals te zien is hebben zij deze verantwoordelijkheden zwaar verzuimd.

Om dan nu met allerlei vrijheid beperkende maatregelen te komen is dan ook ronduit schandalig.

Robin

Bericht door Robin » 14 okt 2020, 09:04

TLDR +1 Henkjan

DR +100 Henkjan....

WJ

Bericht door WJ » 14 okt 2020, 09:05

Tweede lockdown, maar banken geven niet zomaar tweede betaalpauze
https://nos.nl/artikel/2352235-tweede-l ... pauze.html

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 14 okt 2020, 09:10

Robin schreef: 14 okt 2020, 09:04 TLDR +1 Henkjan

DR +100 Henkjan....
Kort samengevat voor jou Robin ;

Cijfertjes en testen zuigen. :tong:

Elise

Bericht door Elise » 14 okt 2020, 09:23

corona1.jpg

Elise

Bericht door Elise » 14 okt 2020, 09:23

corona2.jpg

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 14 okt 2020, 09:49

Om op Henk jan zijn betoog in te springen, hier een filmpje van de uitvinder van de pcr test, waarin ie ingaat op wat Henk Jan ook al aan gaf.
Hij heeft er nog een nobel prijs mee gewonnen

Filmpje gaat over pcr gebruik ivm hiv. Over Corona kan de man geen uitspraken meer doen, omdat ie vorig jaar Aug overleden is.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 14 okt 2020, 10:07

Meldde Rutte nou dat ie gisteren online met 7 mensen (met een beperking) gesproken had ???????????????????

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 14 okt 2020, 10:21

Dat zal wel een meeting met Groen Links zijn geweest.

Robin

Bericht door Robin » 14 okt 2020, 10:33

smiley schreef: 14 okt 2020, 10:21 Dat zal wel een meeting met Groen Links zijn geweest.
:lol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 14 okt 2020, 10:51

Wat die mondkapjes betreft baad het niet dan schaad het niet, maar dat ze op de fiets aan komen rijden met een mondkapje op gaat natuurlijk helemaal nergens over.
Ik ben overigens benieuwd hoeveel ziekenhuizen er de laatste jaren bij gekomen zijn. Ik weet wel welke er afgevallen zijn. In 2019 zijn er dacht ik een kleine 125.000 mensen bij gekomen in Nederland, laat staan de laats 5 tot 10 jaar. Als er dan ziekenhuizen afvallen dan kan je toch verwachten dat wanneer er iets gebeurd Ic's overvol komen te liggen? Daar had de overheid misschien eens eerder naar moeten kijken. Ik kan er natuurlijk naast zitten maar ben dan wel benieuwd naar de uitleg daarvan.....

Hielke

Bericht door Hielke » 14 okt 2020, 11:00

Henk Jan, ik begrijp je uitval jegens de PCR tests niet. Je bestrijdt de werking en effectiviteit van de test?

Volgens mij is het zo klaar als een klontje.

https://www.youtube.com/watch?v=akiXEfWW-V0

Robin

Bericht door Robin » 14 okt 2020, 12:12

@Hielke, dat is een filmpje van The Guardian.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Guard ... tendencies.

Iedereen is natuurlijk biased, maar The Guardian laat er geen gras over groeien. Next.

:coffee:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 okt 2020, 12:20

Robin schreef: 14 okt 2020, 09:02 Zal mij benieuwen over 4 week. Ik vind de maatregelen op scholen(kinderen en tot 18) en in OV niet zo bijzonder. Zelfs ronduit dom. Dat moeten ze aanpakken. Maar nee.
Gewoon scholen een maand dicht , alles.
Daar win je wat mee.

Ik laat 't over mij heenkomen en hopelijk dat het kabinet verbeterde inzichten heeft over een aantal weken.
Dit dus

Too Little too late

Het is weer slapper de watskii met die maatregelen.

Die curve blijft stijgen

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 14 okt 2020, 12:30

Volgens mij zei Rutte ook dat als er wel besmettingen in de horeca zijn het gelijk ook onder gemiddeld 380 mensen verspreid wordt (o.i.d.), dat was de reden waarom de horeca op slot gaat en niet zozeer het aantal besmettingen an sich.

Ik vind het persoonlijk wel jammer. Ben sinds corona niet meer in de kroeg geweest, maar een restaurant bezoek vond ik eigenlijk wel een verademing in deze periode. Alles ruim opgezet waardoor je prima met 2 á 4 mensen kunt eten, jammer dat dat nu ook eerst weer van de baan is. Horeca wordt op één hoop geschoven, terwijl er toch echt wel een verschil qua risico zit tussen het bruine café waar men lekker zit te pilsen of een restaurant waar men rustig aan een tafel zit te eten en daarna weer vertrekt.

Anyway, het betekend ook dat één van onze favoriete steakhouse ook weer begint met afhaalmaaltijden :love: :love:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 14 okt 2020, 12:30

Volgens mij zei Rutte ook dat als er wel besmettingen in de horeca zijn het gelijk ook onder gemiddeld 380 mensen verspreid wordt (o.i.d.), dat was de reden waarom de horeca op slot gaat en niet zozeer het aantal besmettingen an sich.

Ik vind het persoonlijk wel jammer. Ben sinds corona niet meer in de kroeg geweest, maar een restaurant bezoek vond ik eigenlijk wel een verademing in deze periode. Alles ruim opgezet waardoor je prima met 2 á 4 mensen kunt eten, jammer dat dat nu ook eerst weer van de baan is. Horeca wordt op één hoop geschoven, terwijl er toch echt wel een verschil qua risico zit tussen het bruine café waar men lekker zit te pilsen of een restaurant waar men rustig aan een tafel zit te eten en daarna weer vertrekt.

Anyway, het betekend ook dat één van onze favoriete steakhouse ook weer begint met afhaalmaaltijden :love: :love:

Plaats reactie