C63 AMG Estate
-
- Niels
- Auto: Prius+
Lijkt me meer een uitbesteding uit kosten overweging. Een motor kun je gewoon op gewenste specifcaties ontwerpen en bouwen. Daar zal Mercedes echt geen uitzondering op zijn. De 190E 16V was gewoon een auto die in kleine aantallen gebouwd en verkocht werd dan kan het gewoon zijn dat uitbesteding handiger/goedkoper isPascal schreef:Mercedes kon het eigenlijk nooit zelf(hoge specifieke vermogens halen),moest bij de 190E 16V's de hulp inroepen van Cosworth voor de kop en heeft later de tuner AMG ingelijfd voor de

-
- Elmar
Je voelt je nogal aangesproken...of mis ik een smilie 8)Pascal schreef:
@Elmar;heb je mij mercedes zien afkraken?nee dus;lekker inhoudelijke reacties van je.
Als je het volgende schrijft,
Ik neem aan dat je enig weet heb van de geschiedenis van Mercedes en hun behaalde successen in de (ook vroegere) autosport, is het naar mijn mening een vreemde uitspraak die ik dan van je lees.Mercedes kon het eigenlijk nooit zelf(hoge specifieke vermogens halen),moest bij de 190E 16V's de hulp inroepen van Cosworth voor de kop en ....
Daarbij, is het hoe Niels het al omschrijft. Moet die C63 dan 600PK hebben, om een zo hoog mogelijk specifiek vermogen te hebben?
De ene fabrikant doet het met veel motorinhoud, de ander met veel toeren en weer een ander met geforceerde drukvulling. Zo zijn er ook voor al die motor varianten klanten.
- Sander S.