C63 AMG Estate

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

C63 AMG Estate

Bericht door indobesar » 04 sep 2007, 21:15

[img:494:327]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... te-(0).jpg[/img]
[img:494:327]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... te-(2).jpg[/img]
[img:494:327]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... te-(3).jpg[/img]
[img:494:327]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... te-(1).jpg[/img]

Veel stoerder dan een RS4 Avant imho.
In het Zwart met dikke Brabussen eronder graag! 8)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 04 sep 2007, 21:44

Nah, t blijft een ouwelullen Mercedes he...

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10869
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 04 sep 2007, 21:53

Prima, dan maar een ouwe lul. Superblok ook.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 04 sep 2007, 22:16

Ik moet hem even in het echt zien denk ik. Op foto's ben ik er nog niet helemaal uit of de sedan niet mooier is dan de combi.

SteV6

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 04 sep 2007, 22:20

jaja zet maar neer! idd liever dan de B7 RS4...

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9059
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 04 sep 2007, 22:36

Zal vast als de brandweer vooruit gaan, maar sta van het uiterlijk nog niet te juichen. Vind hem niet mooi.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 04 sep 2007, 22:48

Leuke wagen, maar niet geheel mijn stijl. Zal IRL veel mooier ogen dan op deze foto's. AMG of RS4 > RS4
Autoweek:
De techniek van de supersnelle pakezel is natuurlijk geen geheim: de 6,2-liter AMG V8 zorgt voor een vermogen van 457 pk en hoest 600 Nm koppel op. Naar verluidt sprint de Estate in 4,6 seconden naar 100 kilometer per uur, waarmee hij de RS4 Avant achter zich laat.
Voor alle details over de C 63 AMG Estate moeten we nog even geduld betrachten. Waarschijnlijk komt de topversie gebroederlijk naast de eenvoudiger Estates en de C 63 AMG Sedan op de IAA in Frankfurt te staan.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 04 sep 2007, 23:05

Mooiste in zijn klasse 8)

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Bericht door Ben_968CS » 04 sep 2007, 23:13

Ben niet zo van de Benzels, maar ik stond laatst bij het stoplicht (gelukkig niet vooraan!) naast een CL65 AMG. Daar kwam toch een boos geluid uit bij het wegrijden...

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Bericht door Ar » 04 sep 2007, 23:13

Wat een mooi ding.

Tom
Berichten: 22251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 04 sep 2007, 23:21

Die AMG V8 motoren van Mercedes klinken echt bruut!!

Vind dit er zeer goed uitzien!
Liever de sedan trouwens, ik houd niet van die familiewagens.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22502
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 05 sep 2007, 11:40

Voor het eerst denk ik dat ook ik de sedan versie mooier vind. Moet er zeker even aan wennen :?

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 05 sep 2007, 11:51

Joop schreef:Zal vast als de brandweer vooruit gaan, maar sta van het uiterlijk nog niet te juichen. Vind hem niet mooi.
Eens. Net als de RS6 Avant lijken de premiummerken steeds extremer te gaan wat Halfords-styling betreft.

Driewerf BAH.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 05 sep 2007, 18:55

Leuk dat de ESP ook helemaal uit kan bij de C AMG.

Las net dat de prijs in D vanaf 70.000 is voor de Kombi.

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 05 sep 2007, 19:19

Mmmm,nee ;doe maar sedan.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 06 sep 2007, 12:43

haha grappig. hierboven las ik dat iemand dacht dat ie de station mogelijk mooier vond dan de sedan (normaal dus andersom) en daarna lees ik dat iemand voor het eerst de sedan mooier vond dan de station (normaal dus andersom) :)

haha. ik heb niet echt een voorkeur sedan of station, maar vond de achterkant van de C-klasse niet echt inspirerend en dat is met de station toch wel anders ! Top ! Beter dan de sedan in elk geval !

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 06 sep 2007, 13:34

Ik vind 'em zo een beetje te butch en 457pk uit 6,2 liter vind ik ook wat magertjes, om nog maar te zwijgen van AMG's penchant voor slushboxen.

En ik zal ook tegen de stroom ingaan door te zeggen dat ik het design van de vorige C veel mooier vind.

[img:1024:768]http://www.speedycars.net/files/wallpap ... C1E095.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 06 sep 2007, 13:39

Brava schreef:Ik vind 'em zo een beetje te butch en 457pk uit 6,2 liter vind ik ook wat magertjes
Kan niet veel meer zijn, anders komt het te dicht in de buurt van de E

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 06 sep 2007, 13:55

Roman schreef:
Brava schreef:Ik vind 'em zo een beetje te butch en 457pk uit 6,2 liter vind ik ook wat magertjes
Kan niet veel meer zijn, anders komt het te dicht in de buurt van de E
Het geldt dan ook net zo voor de E. Ik vind het specifiek vermogen gewoon aan de lage kant. Uit een 6,2 liter 'sportmotor' verwacht je meer dan 73pk/l. Er zou toch tegen de 600pk uit moeten komen, IMHO.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43041
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 06 sep 2007, 13:59

Mooie kar!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22502
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 06 sep 2007, 14:12

Brava schreef:Het geldt dan ook net zo voor de E. Ik vind het specifiek vermogen gewoon aan de lage kant. Uit een 6,2 liter 'sportmotor' verwacht je meer dan 73pk/l. Er zou toch tegen de 600pk uit moeten komen, IMHO.
Gaan we weer...wordt een auto wederom afgerekend op specifiek vermogen :lol: Als mercedes 600pk wilde dan hadden ze daarvoor gezorgd alleen ze willen het niet. De manier waarop maakt toch niet uit als het karakter van de motor volstaat :wink:

Afgelopen vakantie kocht ik een Duits autoblad met een test tussen de TT 200pk en Z4 2.5 Krijgt de Z4 gewoon extra punten omdat het specifieke vermogen hoger is........en dat terwijl de TT er op de tussensprint echt gehakt van maakte :!: Gaat helemaal nergens over :wink:

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 06 sep 2007, 14:27

Niels schreef:
Brava schreef:Het geldt dan ook net zo voor de E. Ik vind het specifiek vermogen gewoon aan de lage kant. Uit een 6,2 liter 'sportmotor' verwacht je meer dan 73pk/l. Er zou toch tegen de 600pk uit moeten komen, IMHO.
Gaan we weer...wordt een auto wederom afgerekend op specifiek vermogen :lol: Als mercedes 600pk wilde dan hadden ze daarvoor gezorgd alleen ze willen het niet. De manier waarop maakt toch niet uit als het karakter van de motor volstaat :wink:

Afgelopen vakantie kocht ik een Duits autoblad met een test tussen de TT 200pk en Z4 2.5 Krijgt de Z4 gewoon extra punten omdat het specifieke vermogen hoger is........en dat terwijl de TT er op de tussensprint echt gehakt van maakte :!: Gaat helemaal nergens over :wink:
Punten in vergelijkstest geven gaat idd nergens over maar voor mij blijft het een punt dat telt. Ik vind de gebruikte technologie van zo'n auto ook belangrijk. Die tussensprint heeft denk ik meer met atmo v geblazen koppel te maken.

Maar als anderen er niet zo over denken dan is dat hun zaak. :roll:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22502
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 06 sep 2007, 14:40

Ik wilde je niet aanvallen hoor maar specifiek vermogen staat alleen maar op papier :wink: Tuurlijk zegt het iets over de gebruikte technieken maar het zegt net zoveel over de keuze voor een bepaald motor karakter. Ook Mercedes kan als ze willen 100pk/l atmo halen als ze dat willen alleen past dat niet met het type klant wat ze voor ogen hebben.

Tenzij ze weer eens een opvolger van de fantastische 190E EVO2 bouwen 8)

Tuurlijk wint de turbo het als het tussensprinten aankomt maar dat is hetgeen wat je voelt en beleeft :wink:

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 06 sep 2007, 15:20

Niels schreef:Ik wilde je niet aanvallen hoor maar specifiek vermogen staat alleen maar op papier :wink: Tuurlijk zegt het iets over de gebruikte technieken maar het zegt net zoveel over de keuze voor een bepaald motor karakter. Ook Mercedes kan als ze willen 100pk/l atmo halen als ze dat willen alleen past dat niet met het type klant wat ze voor ogen hebben.

Tenzij ze weer eens een opvolger van de fantastische 190E EVO2 bouwen 8)

Tuurlijk wint de turbo het als het tussensprinten aankomt maar dat is hetgeen wat je voelt en beleeft :wink:
Niet als aanval opgevat hoor. En hoge toeren voel en beleef je ook.

Blijft wel de vraag waarom de McLaren F1 meer dan 100pk/l uit z'n atmo BMW motor haalde maar de McLaren SLR z'n vermogen uit een compressor moet halen. Ik weet het, 617 pk uit 5,5 liter is meer dan 100pk/l maar dan wel met compressor d'r op.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22502
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 06 sep 2007, 17:55

Brava schreef:
Niels schreef:Ik wilde je niet aanvallen hoor maar specifiek vermogen staat alleen maar op papier :wink: Tuurlijk zegt het iets over de gebruikte technieken maar het zegt net zoveel over de keuze voor een bepaald motor karakter. Ook Mercedes kan als ze willen 100pk/l atmo halen als ze dat willen alleen past dat niet met het type klant wat ze voor ogen hebben.

Tenzij ze weer eens een opvolger van de fantastische 190E EVO2 bouwen 8)

Tuurlijk wint de turbo het als het tussensprinten aankomt maar dat is hetgeen wat je voelt en beleeft :wink:
Niet als aanval opgevat hoor. En hoge toeren voel en beleef je ook.

Blijft wel de vraag waarom de McLaren F1 meer dan 100pk/l uit z'n atmo BMW motor haalde maar de McLaren SLR z'n vermogen uit een compressor moet halen. Ik weet het, 617 pk uit 5,5 liter is meer dan 100pk/l maar dan wel met compressor d'r op.
Is gewoon een keuze van Mercedes om hun auto een bepaald karakter mee te geven. De SLR is ook weer een behoorlijk stuk zwaarder dan de F1 en de keuze voor een compressor zal daar misschien mee te maken hebben gehad. Het is dus niet een kwestie van slechte engineering lijkt me :wink: Ook al zullen ze eventueel nog een uber versie van deze C-klasse op de markt zetten met bv. wel 600pk dan zullen ze dat nog eerder doen met compressoren dan d.m.v. hoge toerentallen draaien.

Maar ik begrijp dat je een "toeren man" bent 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Erik dB, Majestic-12 [Bot], Mark 320iS, SlowCo en 34 gasten