C63 AMG Estate
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
C63 AMG Estate
[img:494:327]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... te-(0).jpg[/img]
[img:494:327]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... te-(2).jpg[/img]
[img:494:327]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... te-(3).jpg[/img]
[img:494:327]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... te-(1).jpg[/img]
Veel stoerder dan een RS4 Avant imho.
In het Zwart met dikke Brabussen eronder graag! 8)
[img:494:327]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... te-(2).jpg[/img]
[img:494:327]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... te-(3).jpg[/img]
[img:494:327]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... te-(1).jpg[/img]
Veel stoerder dan een RS4 Avant imho.
In het Zwart met dikke Brabussen eronder graag! 8)
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Leuke wagen, maar niet geheel mijn stijl. Zal IRL veel mooier ogen dan op deze foto's. AMG of RS4 > RS4
Autoweek:
De techniek van de supersnelle pakezel is natuurlijk geen geheim: de 6,2-liter AMG V8 zorgt voor een vermogen van 457 pk en hoest 600 Nm koppel op. Naar verluidt sprint de Estate in 4,6 seconden naar 100 kilometer per uur, waarmee hij de RS4 Avant achter zich laat.
Voor alle details over de C 63 AMG Estate moeten we nog even geduld betrachten. Waarschijnlijk komt de topversie gebroederlijk naast de eenvoudiger Estates en de C 63 AMG Sedan op de IAA in Frankfurt te staan.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
haha grappig. hierboven las ik dat iemand dacht dat ie de station mogelijk mooier vond dan de sedan (normaal dus andersom) en daarna lees ik dat iemand voor het eerst de sedan mooier vond dan de station (normaal dus andersom) 
haha. ik heb niet echt een voorkeur sedan of station, maar vond de achterkant van de C-klasse niet echt inspirerend en dat is met de station toch wel anders ! Top ! Beter dan de sedan in elk geval !

haha. ik heb niet echt een voorkeur sedan of station, maar vond de achterkant van de C-klasse niet echt inspirerend en dat is met de station toch wel anders ! Top ! Beter dan de sedan in elk geval !
- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
Ik vind 'em zo een beetje te butch en 457pk uit 6,2 liter vind ik ook wat magertjes, om nog maar te zwijgen van AMG's penchant voor slushboxen.
En ik zal ook tegen de stroom ingaan door te zeggen dat ik het design van de vorige C veel mooier vind.
[img:1024:768]http://www.speedycars.net/files/wallpap ... C1E095.jpg[/img]
En ik zal ook tegen de stroom ingaan door te zeggen dat ik het design van de vorige C veel mooier vind.
[img:1024:768]http://www.speedycars.net/files/wallpap ... C1E095.jpg[/img]
- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
Het geldt dan ook net zo voor de E. Ik vind het specifiek vermogen gewoon aan de lage kant. Uit een 6,2 liter 'sportmotor' verwacht je meer dan 73pk/l. Er zou toch tegen de 600pk uit moeten komen, IMHO.Roman schreef:Kan niet veel meer zijn, anders komt het te dicht in de buurt van de EBrava schreef:Ik vind 'em zo een beetje te butch en 457pk uit 6,2 liter vind ik ook wat magertjes
- Niels
- Berichten: 22502
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Gaan we weer...wordt een auto wederom afgerekend op specifiek vermogenBrava schreef:Het geldt dan ook net zo voor de E. Ik vind het specifiek vermogen gewoon aan de lage kant. Uit een 6,2 liter 'sportmotor' verwacht je meer dan 73pk/l. Er zou toch tegen de 600pk uit moeten komen, IMHO.


Afgelopen vakantie kocht ik een Duits autoblad met een test tussen de TT 200pk en Z4 2.5 Krijgt de Z4 gewoon extra punten omdat het specifieke vermogen hoger is........en dat terwijl de TT er op de tussensprint echt gehakt van maakte :!: Gaat helemaal nergens over

- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
Punten in vergelijkstest geven gaat idd nergens over maar voor mij blijft het een punt dat telt. Ik vind de gebruikte technologie van zo'n auto ook belangrijk. Die tussensprint heeft denk ik meer met atmo v geblazen koppel te maken.Niels schreef:Gaan we weer...wordt een auto wederom afgerekend op specifiek vermogenBrava schreef:Het geldt dan ook net zo voor de E. Ik vind het specifiek vermogen gewoon aan de lage kant. Uit een 6,2 liter 'sportmotor' verwacht je meer dan 73pk/l. Er zou toch tegen de 600pk uit moeten komen, IMHO.Als mercedes 600pk wilde dan hadden ze daarvoor gezorgd alleen ze willen het niet. De manier waarop maakt toch niet uit als het karakter van de motor volstaat
![]()
Afgelopen vakantie kocht ik een Duits autoblad met een test tussen de TT 200pk en Z4 2.5 Krijgt de Z4 gewoon extra punten omdat het specifieke vermogen hoger is........en dat terwijl de TT er op de tussensprint echt gehakt van maakte :!: Gaat helemaal nergens over
Maar als anderen er niet zo over denken dan is dat hun zaak.

- Niels
- Berichten: 22502
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Ik wilde je niet aanvallen hoor maar specifiek vermogen staat alleen maar op papier
Tuurlijk zegt het iets over de gebruikte technieken maar het zegt net zoveel over de keuze voor een bepaald motor karakter. Ook Mercedes kan als ze willen 100pk/l atmo halen als ze dat willen alleen past dat niet met het type klant wat ze voor ogen hebben.
Tenzij ze weer eens een opvolger van de fantastische 190E EVO2 bouwen 8)
Tuurlijk wint de turbo het als het tussensprinten aankomt maar dat is hetgeen wat je voelt en beleeft

Tenzij ze weer eens een opvolger van de fantastische 190E EVO2 bouwen 8)
Tuurlijk wint de turbo het als het tussensprinten aankomt maar dat is hetgeen wat je voelt en beleeft

- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
Niet als aanval opgevat hoor. En hoge toeren voel en beleef je ook.Niels schreef:Ik wilde je niet aanvallen hoor maar specifiek vermogen staat alleen maar op papierTuurlijk zegt het iets over de gebruikte technieken maar het zegt net zoveel over de keuze voor een bepaald motor karakter. Ook Mercedes kan als ze willen 100pk/l atmo halen als ze dat willen alleen past dat niet met het type klant wat ze voor ogen hebben.
Tenzij ze weer eens een opvolger van de fantastische 190E EVO2 bouwen 8)
Tuurlijk wint de turbo het als het tussensprinten aankomt maar dat is hetgeen wat je voelt en beleeft
Blijft wel de vraag waarom de McLaren F1 meer dan 100pk/l uit z'n atmo BMW motor haalde maar de McLaren SLR z'n vermogen uit een compressor moet halen. Ik weet het, 617 pk uit 5,5 liter is meer dan 100pk/l maar dan wel met compressor d'r op.
- Niels
- Berichten: 22502
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Is gewoon een keuze van Mercedes om hun auto een bepaald karakter mee te geven. De SLR is ook weer een behoorlijk stuk zwaarder dan de F1 en de keuze voor een compressor zal daar misschien mee te maken hebben gehad. Het is dus niet een kwestie van slechte engineering lijkt meBrava schreef:Niet als aanval opgevat hoor. En hoge toeren voel en beleef je ook.Niels schreef:Ik wilde je niet aanvallen hoor maar specifiek vermogen staat alleen maar op papierTuurlijk zegt het iets over de gebruikte technieken maar het zegt net zoveel over de keuze voor een bepaald motor karakter. Ook Mercedes kan als ze willen 100pk/l atmo halen als ze dat willen alleen past dat niet met het type klant wat ze voor ogen hebben.
Tenzij ze weer eens een opvolger van de fantastische 190E EVO2 bouwen 8)
Tuurlijk wint de turbo het als het tussensprinten aankomt maar dat is hetgeen wat je voelt en beleeft
Blijft wel de vraag waarom de McLaren F1 meer dan 100pk/l uit z'n atmo BMW motor haalde maar de McLaren SLR z'n vermogen uit een compressor moet halen. Ik weet het, 617 pk uit 5,5 liter is meer dan 100pk/l maar dan wel met compressor d'r op.

Maar ik begrijp dat je een "toeren man" bent 8)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Erik dB, Majestic-12 [Bot], Mark 320iS, SlowCo en 34 gasten