Porsche 997 ( + afgunst ?)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
RVV

Bericht door RVV » 05 sep 2007, 23:33

Rebel schreef:Rico stop toch eens met dat 2e hands auto verhaal :lol: :wink:
Een Porsche koop je nieuw of je koopt er geen.
Ik heb een bloedhekel aan oude lijken of afgelikte dellen.

Precies is ook zo.

RVV

Bericht door RVV » 05 sep 2007, 23:38

allen schreef:Op de jouwe misschien, maar zeker niet op die knalblauwe metallic smurf van Rico. :twisted:
Allen dikke prima, maar ik schrijf ook niet dat mijn M3 bepaald underover is hé.. maar door die auto weet ik ondertussen wel wat mij grens is wat betreft dit onderwerp.

RVV

Bericht door RVV » 05 sep 2007, 23:48

Wat trouwens grappig is, jaren terug, stond ik voor de keuze een TT of een toch maar een normaal hatchbakkie..

Het werd de S3, met precies dezelfde argumenten die ik nu ook aandraag..

Veel mensen denken dat het alleen om de naam Porsche gaat..

Het is een combinatie van een "nutteloze" sportwagen die als uithangbord word gebruikt om de statustrede op de maatschappelijke ladder duidelijk te maken..

Eigenlijk zeg je met zo'n auto, "fuck you loser" tegen je omgeving.. zerg maar de man in de spa blauw reclame. (die een glas water in zijn gezicht krijgt)

Maar draai het om zit je ook niet te genieten van die bral die een glas water in zijn smoel krijgt ?

Zo'n bral die op zijn bek gaat prachtig toch...

Een Porsche rijder ziet de man in de straat graag op zijn bek gaan. Ik kan er niks aan doen maar zo zit het calvinisme in elkaar...

Rebel

Bericht door Rebel » 05 sep 2007, 23:51

:lol:

Joop

Bericht door Joop » 06 sep 2007, 00:00

Hier een BMW waar je zelfs in Nederland de handen op elkaar krijgt, desondanks de veroorzaker van het 'foute' imago van een BMW de 2002 Turbo in de jaren '70...:

De BMW 2002:

[img:777:800]http://xs219.xs.to/xs219/07363/bmw_02er_p0025862-b.jpg[/img]

Turbo variant is nog leuker...

Nu nog 30 jaar wachten totdat je ook met een 911 voor de dag mag komen...

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 06 sep 2007, 00:03

Rico v Velzen schreef:Eigenlijk zeg je met zo'n auto, "fuck you loser" tegen je omgeving.. zerg maar de man in de spa blauw reclame. (die een glas water in zijn gezicht krijgt)

Maar draai het om zit je ook niet te genieten van die bral die een glas water in zijn smoel krijgt ?

Zo'n bral die op zijn bek gaat prachtig toch...

Een Porsche rijder ziet de man in de straat graag op zijn bek gaan. Ik kan er niks aan doen maar zo zit het calvinisme in elkaar...
Ik heb sinds die reclame geen fles Spa meer gekocht. Ervoor ook niet, maar erna al zeker niet. Mensen die niet van kraanwater te onderscheiden bocht voor €1/liter willen afzetten zouden er goed aan doen eerst hun doelgroep eens te onderzoeken, volgens mij zijn dat niet de clochards namelijk. :lol: ;)

Knot

Bericht door Knot » 06 sep 2007, 00:05

raven14 schreef:Rico, ik denk dat je de invloed van je wagen in je verkoop schromelijk overschat. Het gaat om je produkt, je service en om jezelf.
Ik zou als ik Rico was gewoon reclame op de M3 plakken ben je van al het gezeik af.... "Dit beestje rijdt net zo lekker als onze matrassen"...

Rebel

Bericht door Rebel » 06 sep 2007, 00:31

Knot schreef: Ik zou als ik Rico was gewoon reclame op de M3 plakken ben je van al het gezeik af.... "Dit beestje rijdt net zo lekker als onze matrassen"...

Denken ze dan, dat het op de bestuurder slaat.....
Staat de zaak binnen no-time vol met weduw-vrouwtjes van 70+....
Beter van niet...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 sep 2007, 07:40

Rebel schreef:

schaamlipje? dan toch een schaamlip van zo'n ......(ik citeer Tom ff) ....dik wijf dat de hele dag voor SBS6 hangt.....mozes wat een lip
Ik had het uiteraard over de "standaard" uitvoering, zoals die dus ook op die van mij zit.............................dat schaamlipje dus :lol: ...........................op mijn auto dus, niet op mij :lol:

Dat ding van Rico is een spatlap waar Viola Holt U tegen zegt........... :lol: Die van Rico komt echt zonder problemen in aanmerking voor een schaamlip correctie................................. :wink:

allen

Bericht door allen » 06 sep 2007, 08:46

Haha, volgens mij wordt Rico weer veel te serieus na een dolletje. :lol:

Maar goed, de M3 in die uitvoering lijkt me gewoon een beetje 'te' om vlakbij de zaak te hebben staan. Beetje undercover lijkt me bijv. een donkergrijze S3 waarvan het s3 logo is afgehaald, 325ci (maar 1 uitlaatpijpje)of een donkerkleurige A5. Mochten ze dan echt uitzoeken hoeveel je wel niet hebt betaald voor een auto schrikken ze ook nog niet. Dat jij stiekem nog 40k uit de optielijst hebt uitgekozen zul je namelijk nooit vertellen.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 06 sep 2007, 10:04

Robin schreef:Heel Nederland is middelmatig in 't algemeen.

Maastricht of Amsterdam zijn wel anders, maar de NL bevolking leest idd aan het merk/ de prijs v/e auto de status af. Can't help it.

Ergens jaren 80 had een jonge kerel hier in Den Haag een goed lopende slagerij. Kerel werkte dag en nacht en had één passie naast zijn vak, Porsche.
Keihard werken en sparen resulteerde op een dag in een jonge gebruikte Porsche 944.
Werd hem door zijn vaste klanten niet in dank afgenomen. De begonnen te zeiken over de prijs van een fucking karbonaatje...
Klanten liepen dus gewoon weg.

Te belachelijk voor woorden natuurlijk. Maar we leven nu eenmaal in een maatschappij waar de medewerker van de beveiliging zijn gepimpte 523i op zijn vaste parkeerplaats naast de hoofdingang heeft, terwijl de directeur zijn discreet gekozen 9-5 ergens 100 meter verderop kwijt moet.
Het hele land staat op zijn kop over de beveiligde 760i van Harry Potter, die ze liever in een Prius zien.

Ik heb zelf eens de fout gemaakt om met een toen nog vrij nieuwe E34 525 TDS Touring naar een vergadering te komen waarvan mijn baas de voorzitter was, en net een nieuwe 316i had gekregen.
We zaten aan een grote tafel, met een heel groot raam die uitkeek op de parkeerplaats. Eerste half uur liep iedereen te lullen over die Touring...meneer de baas was duidelijk not amused over de aandacht die mijn auto kreeg, terwijl zijn nieuwe 316i ernaast stond.
Baas was natuurlijk ook gewoon een bekrompen eikel...maargoed....het gaat wel om je werk, en dus je brood op de plank.

RVV

Bericht door RVV » 06 sep 2007, 10:30

Ik kan natuurlijk ook de flex in drie van die uitlaat pijpen zetten :lol:

En stelletje føckers kom niet aan mijn schaamkleppie hé :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 06 sep 2007, 12:36

Een hele leuke draad ! De mooiste opmerking is natuurlijk
Paul schreef:doe mij maar een gifgroene 997 GT3 RS.... ben nog nooit zo verliefd geweest op een auto!!!!!!!!!!!
maar daar ging het niet om :)

Over de discussie. Ik denk het volgende en zal het zo kort mogelijk houden en proberen met feiten te komen.

- Het is een FEIT dat Porsche veel aandacht trekt.
- Het is een FEIT dat Nederlanders over het algemeen afgunstig zijn
- Het is een FEIT dat de M3 van Rico veel aandacht trekt en afgunst opwekt

Dit zijn de feiten. Wat is dan geen feit ?

Het is GEEN feit dat Rico met de M3 minder matrassen koopt dan zonder een M3.

Het is ook GEEN feit dat Rico met een Porsche minder matrassen zal verkopen dan zonder een Porsche.

En dáár gaat het om ! Rico vermoedt dat een Porsche invloed zal hebben op het koopgedrag en dáár begaat Rico (en vele andere mensen) een grote fout. Dat is namelijk nog maar de vraag.

Het is wel een FEIT dat veel mensen zullen gaan zeiken over de Porsche, maar dan nog?

Denken jullie nu echt dat iemand die de matrassenwinkel instapt met het oogmerk om een matras te kopen, die nota bene korting krijgt, dan naar buiten stapt om hem vervolgens voor dezelfde prijs of zelfs duurder bij een concurrent te kopen?

hahaha nog nooit is de consument zo verkeerd begrepen.

En Rico geeft het zelfs toe ! Er komt een klant die loopt te ZEIKEN over zijn M3, maar het resultaat is: de aankoop van een matras, voor een goede prijs.

Mensen ZEIKEN Rico, maar zolang mensen BETALEN is er niets aan de hand en dat zal echt niet veranderen door de auto die je voor de deur hebt.

Niet in het Noorden, niet in het Zuiden, alleen in je fantasie :)

Macboy

Bericht door Macboy » 06 sep 2007, 12:39

Eigenaren in het Noorden die een bepaalde type auto niet kopen, zijn er gewoon nog niet klaar voor :)

Eigenlijk is het ook wel grappig, Rico in een dikke opvallende patserige kitscherige kermisbak durft geen Porsche te kopen omdat ie bang is dat zijn klanten hem zullen afschrijven op zijn auto

:)

Humor eigenlijk

PS Rico, ik wéét dat je niet in de markt bent voor een Porsche hoor, dus begrijp me niet verkeerd hier. Ook is me jouw mening helemaal bekend, dus je hoeft niet te herhalen wat je hebt gezegd, heb alles gelezen. Ik snap je punt ook wel. Voor Robin is het nog iets erger mogelijk. Maar ik weet zeker dat jullie je klanten "beledigen" door ze te overschatten in hun weigeringsmotieven ten behoeve van de aanschaf.

Iemand die een matras koopt wil gewoon goed slapen voor een goede prijs. Als je dat biedt, is het hele probleem opgelost.

RVV

Bericht door RVV » 06 sep 2007, 12:55

Macboy schreef:Eigenaren in het Noorden die een bepaalde type auto niet kopen, zijn er gewoon nog niet klaar voor :)

[/b]

Tuurlijk maar dat schreef ook al eerder in ongeveer dezelfde bewoording.

RVV

Bericht door RVV » 06 sep 2007, 13:02

Een M3 heb ik ook niet zomaar gekocht... toen ik in 2000 bij de BMW dealer stond te kicken bij een M3 wist ik dat dit het was, maar dat ik het echt nog niet kon maken om vlak na de aankoop van de S3 zo'n dure auto te kopen.

Toen in 2003 zo'n beetje half Friesland en omstreken een e46 M3 ging kopen en mij de kop zowat doordraaide van ik moet ook zo''n ding hebben, kom ik me er niet toe aanzetten om zo'n auto te kopen omdat ik er nog niet klaar voor was..

Pas in 2006.. of iets eerder eind 2005 durfde ik pas de stap te wagen en me te richten op een E46 M3, daar ook een lange tijd nog mee bezig geweest in mijn hoofd, doen of niet doen, doen of niet doen.. en toen hakte ik in een keer een knoop door... baf..

Met een Porsche zit ik mischien in de eerste fase.. kan echt nog jaren duren voor ik een stap naar die auto durf te maken, als ik het al durf en vooral wil. Want een Porsche staat niet echt op mijn most wanted lijst.

kris

Bericht door kris » 06 sep 2007, 13:15

@macboy,

goeie post, je prikt in 1 post de excuse-ballon kapot :)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 sep 2007, 13:34

Hahaha, lol. :)

Je bent er nog niet klaar voor zegt ie.
:lol:
Egwel. Al 10 jaar ofzo.

Tja, als ik de tent had verhuurd zou 't anders kunnen liggen, maar misschien wil ik wel GEWOON LIEVER een M3 E90/92, C 63, RS4 of Corvette Z06 dan een STANDAARD 997....

We hebben 't niet over de GT3

Robin

Bericht door Robin » 06 sep 2007, 13:37

We waren hier allemaal als jongetje al buitengewoon autogek, of niet?

Ik heb in die jonge jaren niks om Porsche gegeven. Mercedes, Lancia Alfa en Ferrari, dat was 't wel.

Porsche kwam mid '80s met de 959. Of de RUF CTR.Die richting, skitterend!
Een normale Carrera of zelfs turbo uit de jaren 70/80 was ik nooit gek op.

Nu waardeer ik ze wel, maar niet himmelhochjauchend, een 73er RS is prima, een CTR ook, 959, 964C2 Clubpakket of een RS3.8 993 oid, of nu de 997 GT3/Turbo/GT2

De rest van de 911s vind ik 'wel aardig', maar niet tjongejonge....

Tom

Bericht door Tom » 06 sep 2007, 13:40

Macboy zit zeker een kern van waarheid in je post maar in de praktijk komt het wel voor. Er was zo'n topic op porscheforum.nl maar ik kan dat niet terugvinden. Daar liepen meerdere Porsche-eigenaren rond die vervelende dingen hadden meegemaakt omdat ze met een Porsche voor kwamen rijden, en bijvoorbeeld daarom een nette Audi erbij hadden genomen.

Tom

Bericht door Tom » 06 sep 2007, 13:43

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... highlight=
staan beide kanten belicht.. sommige ondernemers hebben er nooit problemen mee gehad, anderen weer wel.

Robin

Bericht door Robin » 06 sep 2007, 13:44

Tuurlijk komt 't voor Tom, TE VAAK.

Een kennis reed in een 996TT, ring A'dam. Ze gassen wat en halen een sliert van tig auto's in. Nix wegmisbruikers, gewoon normaal.Klapband(jazeker). Daar stonden ze. De meute ingehaalde auto's kwamen middelvinger gevend al toeterend langszij.

8)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 sep 2007, 14:00

@Macboy: de spijker op z'n kop :wink:

@Robin: Jaloezie is de mens niet vreemd. De situatie met de klapband was bij een M3 of M5 niet veel anders geweest. Dat weet ik gewoon 100% zeker. Genoeg mensen die jaloers zijn vanwege het feit dan jij wel harder durft, de bekeuring wel kunt betalen en in een wel veel duurdere auto rijdt :?

Dit topic is er echt niet zodat mensen die wel een 911 kunnen betalen maar niet aan hebben geschaft zich moeten verantwoorden ofzo :wink:

Robin

Bericht door Robin » 06 sep 2007, 14:08

OK, daar zit wat in Niels, Macboy denkt 'gelijk te hebben', maar de waarheid zit in't midden.

Met m'n toch wel dikke 2000er Audi S3 kon ik bij wijze van spreken 100kmh in 2 jankend over de promenade hier voor m'n deur.

Met de 330d daarna stapvoets werd ik al uit m'n auto gescholden wat ik daar deed.

Een 911 maakt dat weer een stap erger.

RVV

Bericht door RVV » 06 sep 2007, 14:14

Tja.. excuus zoeken hoeft niet echt. Porsche en afgunst reageren als kat en hond op elkaar.

Niels jij zet "steeds" een M3 danwel M5 op een Porsche 911 niveau.. tenminste hoe de buitenwacht daar tegen aan kijkt.. maar ik denk dat er toch een behoorlijk grote kloof tussen zit hoor.

Kijk de mijne valt vanwege zijn velgen en diepblauwe kleur op.. maar neem nou eens een carbon zwarte M3 met standaard 18 inch.. zonder embleem.. ziet ie er gewoon maar zozo uit, gewoon een coupeetje.. hetzelfde geld voor een standaard zwarte M5.. die dingen vallen alleen maar een kenner op. De vorm van de auto is niet zodanig dat het gelijk een sportwagen is voor het grote publiek.

Plaats reactie