Porsche 997 ( + afgunst ?)
-
Porsche 997 ( + afgunst ?)
Schijnt dat het de best verkochte 911 ooit is.
Zowel in Nederland als in Duitsland de meest verkochte 911.
Zowel in Nederland als in Duitsland de meest verkochte 911.
-
- funnyname
Bijna wel ja.Joop schreef:Het is toch andersom... VAG is Porsche?
Wat ik alleen jammer vind dat het de laatste jaren meer om geld lijkt te gaan bij Porsche, dan om afkomst gevoel en prestaties.
Natuurlijk gaat de samenwerking tussen Porsche en VAG terug tot de Auto Unions en de VW Kever, de 914 en de 924. Natuurlijk delen de Cayenne en de Touareg bijzonder veel techniek. Dus bij zo een innige samenwerking en afhankelijkheid kom je je grote broertje te hulp als die financieel in de problemen zit .. dat begrijp ik allemaal.
En toch had ik liever dat ze meer rsico's zouden nemen en dit geld investeren in nieuwe technieken, nieuwe race Auto's. Weten ze de weg naar Le Mans nog wel te vinden na al die jaren? Waar zijn die jaren gebleven dat er meerdere type race auto's per jaar werden gemaakt? Meerdere grote kampioenschappen in een jaar werden gehaald?
Neem bijvoorbeeld 1986, winnaar op Le Mans met een 956, 7de overall en winnaar in zijn klasse op Le Mans met een 962, winnaar in Paris-Dakar met een 959, de rijders titel in de F1 met McLaren.
Mooie tijden. Oops volgens mij droom ik een beetje ver af en ka ik Off-topic, excuses ik moest het even kwijt ..
-
Vind het niet offtopic hoor....... zou wat zijn als je hier niet meer over de historie van Porsche mag lullen 
Ik liep vandaag nog langs een 997. Schitterende auto. Maar de 993 blijf ik ook geweldig vinden, is toch meer een echte sportauto. De 997 Carrera is een geweldige all-round sportauto, maar misschien iets teveel afgevlakt. Zou er geen 'nee' tegen zeggen maar als het die weg doorzet zou ik dat wel jammer vinden. Een Porsche moet toch een sportauto blijven en niet de concurrentie aangaan met de Mercedes SL, om maar iets te noemen.

Ik liep vandaag nog langs een 997. Schitterende auto. Maar de 993 blijf ik ook geweldig vinden, is toch meer een echte sportauto. De 997 Carrera is een geweldige all-round sportauto, maar misschien iets teveel afgevlakt. Zou er geen 'nee' tegen zeggen maar als het die weg doorzet zou ik dat wel jammer vinden. Een Porsche moet toch een sportauto blijven en niet de concurrentie aangaan met de Mercedes SL, om maar iets te noemen.
- RVV
ja alleen 1 probleem ik verdien geen Porsche geld. En ik verkoop nooit een matras weer als ik hem voor de zaak zet.Rebel schreef:ja zeg nou eerlijk....daar valt toch iedere BMW bij in het niet, als ultieme jongensdroom.
Porsche there's no substitute.......dat zeggen ze niet voor niks. Toch 8)
Verrek, zo een Porsche is VAG zie ik net .
Ik ben blij dat ik er nog geen heb, heb ik tenminste nog iets om naar uit te kijken
- Tom van H.
Zal wel meevallen, zit hier een tapijtenboer in de buurt die zet z'n cayenne ook gewoon pal voor de deur, en vroeger z'n rolls. Verkoopt blijkbaar nog steeds genoeg tapijten (en is geen "hoog segment" ofzo).Rico v Velzen schreef:ja alleen 1 probleem ik verdien geen Porsche geld. En ik verkoop nooit een matras weer als ik hem voor de zaak zet.Rebel schreef:ja zeg nou eerlijk....daar valt toch iedere BMW bij in het niet, als ultieme jongensdroom.
Porsche there's no substitute.......dat zeggen ze niet voor niks. Toch 8)
Verrek, zo een Porsche is VAG zie ik net .
Ik ben blij dat ik er nog geen heb, heb ik tenminste nog iets om naar uit te kijken
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- raven14
't Is nu eenmaal zo dat wagens door de vooruitgang der techniek in het algemeen makkelijker te rijden zijn dan vroeger. De 911 van einde jaren '60 was moeilijker te rijden dan die van midden jaren '70, enzovoort.... maar 1 ding is bij de 911 altijd hetzelfde gebleven: het is de sportwagen die ook voor alledag kan dienen: met voldoende kracht, maar ook comfort, veiligheid, betrouwbaarheid, zelfs discretie. Als jij dat afgevlakt wil noemen, ok, maar 't is een evolutie die bij elk merk te vinden is. Je moet ook eens het gewicht van de standaard 911 door de jaren heen bekijken: de Carrera 2 woog in 1990 1350kg, en vandaag is de gewone Carrera 1400kg zwaar.Tom schreef:De 997 Carrera is een geweldige all-round sportauto, maar misschien iets teveel afgevlakt. Zou er geen 'nee' tegen zeggen maar als het die weg doorzet zou ik dat wel jammer vinden. Een Porsche moet toch een sportauto blijven en niet de concurrentie aangaan met de Mercedes SL, om maar iets te noemen.
Persoonlijk vind ik SL en 911 (cabrio, targa of coupe) helemaal niet vergelijkbaar qua doelpubliek(er zal natuurlijk altijd een overlap zijn, maar volgens mij beperkt). Voor zij die nog meer sportieve verzuchtingen hebben, is er steeds een trackday special geweest: GT3 nu, RS'jes vroeger. Wel is het volgens mij zo dat door de grote productie-aantallen van de 911, het bouwen van de Cayenne en de toekomstige Panamera, een stukje exclusiviteit verdwijnt, waardoor het 'jongensdroom' gehalte wat afneemt.
-
- Macboy
- Niels
- Auto: Prius+
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Goed lezen haha, ik ontken niet dat het niet goed zou zijn, dat het niet goed zou rijden, dat zal best, wil ik ook wel aannemen. Maar het spreekt me niet aan, het model niet, een boxer motor niet, het patser gehalte niet, het te veel "kijk mij eens" niet.Macboy schreef:Romo, heb je wel eens in een Porsche 997 (of ander model) gereden?
Zo nee, dan is je opmerking heel weinig waard.
Waarom zeg ik dat ? Vroeger vond ik Porsche ook niks ... totdat ik er uitgebreid mee mocht spelen één dagje
Als ik er mee zou spelen, dan bevestigd dat het een goede auto is, maar de rest zal er ook niet door veranderen, in die zin is die opmerking niet weinig waard, maar juist veel.............................Low profile is the key, dat gaat hier bepaald niet mee lukken.......................dat is een meer conceptuele overtuiging, doet niets af aan het feit dat het een goede auto is.......................
- Macboy
Romo, ik heb het wel goed gelezen. Zou er nog bij moeten komen dat je zou zeggen dat het niet goed zou rijden 
Nee maar ik vond het ook niks. Hele imago, alles wat erbij komt. Heeft mij ook nooit getrokken, terwijl ik wist dat het een super auto zou moeten zijn.
Maar toch kan ik je vertellen dat bepaalde beelden kunnen veranderen nadát je erin hebt gereden.
Mijn advies: never touch a 997

Nee maar ik vond het ook niks. Hele imago, alles wat erbij komt. Heeft mij ook nooit getrokken, terwijl ik wist dat het een super auto zou moeten zijn.
Maar toch kan ik je vertellen dat bepaalde beelden kunnen veranderen nadát je erin hebt gereden.
Mijn advies: never touch a 997

- romo
Niels schreef:Dat vind ik nou een mooie uitspraakromo schreef: het patser gehalte niet, het te veel "kijk mij eens" niet.
van een BMW M3 rijder![]()
je wist dat ik komen ging natuurlijk
Een M3 staat tot een 997 als een rapportcijfer van 5 : 10 als het om low profile gaat......................................

- RVV
Jongens met alle respect voor de Porsche 997 hardware, maar face it een nieuwe 997 is natuurlijk een ultieme zie mij nou rijden auto. Je zult nooit meer anoniem je door het straat beeld kunnen verplaatsen, en iedereen die wel of geen verstand van auto's heeft weet dat een Porsche staat voor een dure sportwagen.
Een M3 word door een leek niet als een "apart" ding gezien een Porsche altijd.
Natuurlijk kun je er schijt aan hebben, maar helaas werkt het in mijn geval niet zo. Een auto als een Porsche roept een bepaalde afgunst op. Ik zou er gewoon niet mee voor durven te komen rijden.
Porsches moet je niet kopen als je afhankelijk bent van particuliere consumenten.
Een M3 word door een leek niet als een "apart" ding gezien een Porsche altijd.
Natuurlijk kun je er schijt aan hebben, maar helaas werkt het in mijn geval niet zo. Een auto als een Porsche roept een bepaalde afgunst op. Ik zou er gewoon niet mee voor durven te komen rijden.
Porsches moet je niet kopen als je afhankelijk bent van particuliere consumenten.
- Joop
Is een 997 Carrera zo aanwezig dan...?
volgens mij valt dat nog wel mee. Heeft IMO zeker geen hoog "patser"- of "kijk-mij-eens"-gehalte.
Het blijft toch gewoon een prachtige en betere VW Kever?
Overigens trek ik me sowieso niets aan van wat een ander denkt. Je rijdt een auto die jezelf leuk, goed, lekker of wat dan ook vindt. Niet om indruk te maken op de buurman of wat een ander vindt lijkt mij.
Dus zet 'm maar voor de deur.
volgens mij valt dat nog wel mee. Heeft IMO zeker geen hoog "patser"- of "kijk-mij-eens"-gehalte.
Het blijft toch gewoon een prachtige en betere VW Kever?
Overigens trek ik me sowieso niets aan van wat een ander denkt. Je rijdt een auto die jezelf leuk, goed, lekker of wat dan ook vindt. Niet om indruk te maken op de buurman of wat een ander vindt lijkt mij.
Dus zet 'm maar voor de deur.